Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 19. čen 2023 00:28 #209527

Pánové kdyby jste měli někdo stejně blbej napad jako já , a na 1.9 by jste chtěli nacpat převodovku z 2.5tdi 75kw , tak to ani nedělejte, nemá to smysl protože převodka se tam prostě nedá uchytit ! Ve zkratce převodovky O2B (1.9, 2.4 a 2.5 ajt-65kw) , mají po obvodu více děr na uchycení ,takže víc možností kam převodovku uchytit . O2G - 2.5tdi 75kw , mají "jen" 6 dir na šrouby , a není možnost , jak ji přišroubovat na blok 1.9 .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 10. říj 2023 21:09 #210225

Ahoj kluci mam taky takovou menší otázek koupil jsem t4 111kw řadící Paka je strašně volná což mě sere ale víc mě tedy sere když chci zařadit pomalu nevim jakou rychlost tam dává při zařazení kvalitu jedna nemůžu pomalu ani pustit spojku pac to je jak kdyz se rozjíždím na kvalit 3 může mi někdo říct čím to může bejt ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 10. říj 2023 21:45 #210226

No ono je totiž taky dost možný, že se na tu trojku fakt rozjíždíš . Nemáš tu "jedničku" nějakou dlouhou ? :-) . Každopádně budeš mít v háji futra /kuličky řazení. Když s autem trohu cukneš (třeba z kopce) , tak tam ta 1 padne sama. Postupně se zhorší všechny kvalty .Je tu toho o tom popsáno mraky , hlavně kup originál díly (mají ke kdyžtak skladem i v kelly), nestojí to majlant , a druhovýroba moc nevydrží. Práci zvládneš sám (teoreticky-podle zručnosti) . Někdo si na to vyráběl malinký ruční lis , já tyhle věci měním většinou když mám rozebraný předek , takže to jde celkem rozumně jen se sikovkama. I když u první výměny jsem málem zlomil i knipexy , než jsem přišel jak na to :-)
.Kuličky jsou silonové , pomůže je před montáží namočit do horké vody.
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 08:48 #211030

Ahoj, řeším také výměnu pětky. Píšeš, že se to dá udělat i "na parkovišti". Také to budu muset dělat jen v průjezdu na pevné zemi bez montážního kanálu.
Jaký je postup? Jak se nejlépe dostat k víku převodovky, pod kterým je pětka? Co všechno je nutné předtím rozmontovat? Stačí před tím nadzdvihnout jen
levou stranu auta, nebo je nutné auto nadzdvihnout z obou stran?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 09:15 #211031

Ano , pětka u převodovky s plechovím víkem jde vyměnit opravdu lehce. Než se do toho vůbec pustíš , zjisti jestli jde povolit napouštěcí šroub oleje do převodovky. Výpušťák jde vždycky , ale napouštěcí je často "kouslý" . Potřebuješ 17" imbus . Dále nový olej 75w90 , ideálně nové těsnění pod plechové víko , nové 2 šrouby na tu pětku , přítlačné podložky , torx 60 , nové válečkové ložisko pod pětku a nejspíš budeš potřebovat i nějaký menší stahovák , to soukolí je na 1000síci hranu , a málokdy jde stáhnout jen rukou. Postup : zvedneš jen levou stranu , sundáš kolo , malou ráčnou 11 ořech povolíš šrouby na plechovým víku (olej buď vypustíš předtím, nebo ti vyteče při sundání víka) , povolíš 60" torx , sundáš vidličku řazení na 5tku - taky torx , myslím že 30 , a pomalu vše vyndáš . Při vracení "koleček" zpět pak opatrně na synchron , můžeš ho dát mimo výstupky , a ty pak při dotažení dodrbeš ! Nový origo synchron stojí 1900! Až rozebereš , pochopíš. Kdyby cokoli ,tak napiš , někde kdyžtak dohledám i fotky , tak mohu udělat foto- návod. Oleje pak dávám malinko víc , k pětce se dostává jen kanálkem , tak ať se maže za všech podmínek . Plechové víko se utahuje s citem , na pár NM , ty 60 torxy pak něco mezi 60 - 90 NM , přesný moment jsem nikde nedohledal . Ještě je dobré očistit vnitřek převodovky , bude tam hromada usazenin . Hlavně tam nestříkat odmašťovač , ať ho nenastříkáš i dovnitř převodovky. Čistič nanést na hadr , a hezky pomalu vytřít ručně
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2
Poděkovali: Transporter IV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 10:42 #211032

Děkuji mnohokrát. Ten postup je bezva. Ještě bych potřeboval poradit s tím ložiskem. Je tam jehlové ložisko 29x40x24. Díval jsem se po e-shopech, ale
jsem z toho trochu zmaten. Ložisko stejných rozměrů se tam prodává jako ložisko do škodovky ado různých typů VW, zatímco VW transporter t4 tam mezi vozidly uveden není.
Vyrábí se to stejné ložisko v různých modifikacích, nebo je jedno a to samo a pasuje tedy i do VWT4?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 10:56 #211033

Tak ony tyto převodovky typu O2B jsou původně konstrukčně postavené z osobních vozů , proto mají slabší ložiska a často odcházejí . Ve zkratce: ozubená kola , jsou stejná jako mají koncernové vozy z té doby , jen diferenciál a stálý převod je jiný. Takže ano , je možné že u ložiska vybíhá hromada motorizací osobáků. Když vydržíš do odpoledne , pošlu ti origo číslo ložiska , i číslo druhovýroby. Osobně jsem celkem spokojen s inou , cena cca 250kč
Edit : máš to tady , červeně označené , originální číslo a pod tím číslo INY . Označené je tam i to pětkové soukolí , ať kdyžtak víš , jak to složit zpět
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2
Přílohy:
Poděkovali: Transporter IV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mickey1.9td.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 11:26 #211034

Stačí vyměnit jen ten plastový věneček s válečky, nebo je nutné koupit celé kompletní ložisko? Ten věneček mají za 199 Kč,
www.amd-autodily.cz/prevodovka/jehlove-lozisko-do-prev.html
pouze jsem musel napsat dotaz prodejci, zda pasuje i do VW T4.
zatímco celá ložiska se prodávají za 600 - 700 Kč.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 11:33 #211035

Celé ložisko ? Je to plastový věneček s válečky . Ten ocelový válec, po kterém jezdí , měním jen v případě poškození - vyhřátí ,oděrky a podobně. Jde to blbě , bez přípravku a nahřátí to neuděláš , a nahřívat převodovku na autě fakt nechceš :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2
Poděkovali: Transporter IV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 11:52 #211036

Hlavně NEKUPUJ to co jsi poslal . To je špatně. Ano , je to ložisko do převodovky, ale úplně jinam. Kup TOHLE
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2
Přílohy:
Poděkovali: Transporter IV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 13:14 #211037

Díky. Tak ložisko mám objednané, ještě sháním těsnění pod víko a také se mi nedaří. Byl by odkaz na prodejnu? Co jsem zatím našel,
tak mají jedno těsnění cca za 550 Kč, a to mi připadá fakt hodně za kousek gumy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Transporter IV..

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 01. kvě 2024 18:57 #211038

Těsnění myslím je jen originál, což odpovídá ceně těch cca 500kč . Zas ber to tak , že je to těsnění , co tam vydrželo 20 let , a nové vydrží zas dalších 20 let. Respektive přežije to auto. Na něčem se nevyplatí šetřit. Pokud vezmeš kvalitní převodový olej (litr cca 350-500kč) , a k tomu aušus těsnění , olej začne ukapávat , takže ho buď budeš v lepším případě dolévat , v horším zadřeš převodovku , a pak si jednoduše spočítáš , že ušetřených 200kč na těsnění tě ve výsledku stálo x tisíc kč . Vím o čem mluvím , sám jsem si dost věcí dodrbal ve snaze ušetřit na dílech. Od jisté dony jsem začal praktikovat pořekadlo : nejsem tak bohatý , abych si mohl kupovat levné díly :-) ....
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2
Poděkovali: Transporter IV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 14. kvě 2024 22:09 #211083

Díky. Těsnění jsem objednal nové a dnes mi přišlo. Ještě bych potřeboval poradit, jak zaaretovat ten věnec pětky, aby se neprotáčel, když povoluji
ten střední šroub TORX 60. Nechci to nějak pokurvit nějakým vidláckým zašprajcováním apod, tak se raději zeptám, jak to lze šetrně udělat bez rázového
utahováku. Doufám, že tam není nikde nějaká záludnost jako např. levý závit u šroubů na TORX 40, které drží vidličku řazení apod... Ptám se proto, že ty
šrouby vidličky hodně silně drží a při pokusu o jejich demontáž se mi ohýbá nářadí a šrouby se ani nehnou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Transporter IV..

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 14. kvě 2024 23:04 #211084

Jó , tak to netuším , já to řešil vždy rázákem. Ono ten 60 torx má něco kolem 90nm , ty 40 mnohem míň , jen je to ocel , x let zakouslá v hliníku. Chce to pořádně zabrat , takový rychlejší pořádný záběr, ne jen pomalu ohýbat klíče. Hlavně kvalitní nářadí , ať nežvejkneš hlavičky šroubů . A myslím , že ty 2 šrouby u válečků co drží vidlici řazení , jsou na 1000síci hran. Velikost z hlavy nevím , mám sadu , tak to nějak nevnímám.... jinak s tím šprajcováním opatrně , ony ty kolečka jsou sice z pevnýho zeleza , ale taky jsou křehký ! Takže blbě šprajcneš , a uštípneš zub
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-) .... 105kw
Vw t4 california 2.5tdi - žabka 2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 15. kvě 2024 07:39 #211092

Aha, takže tisícihran, ne TORX? Psal jsi v postupu, že ty šrouby vidlice jsou TORX 30. Ten byl moc malý, tak jsem zkusil TORX 40. A ještě, kdyby se
ten šroub vidlice při povolování poškodil, lze jej něčím nahradit, nebo jsou to speciální šrouby, které by se musely někde objednat?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Transporter IV..
Vygenerováno za 0.170 sekund

Login