Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!!

T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!! 04. čen 2017 15:09 #177379

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1

Maršoun napsal: Stači to vyčistit a namazat vazelinou co se dává do kloubů poloos, nebo alespoň grafitkou! Měděnkou raději ne!


Ahoj, jaká je vhodná vazelína? V Etce 409-17 je uveden "díl" G 052 128 A1 - tuk těsnicí pro kroužek těsnicí radiál. hřídele 50G. Ten by mohl patřit na těsnicí kroužek (#21) 068 145 119, ale do do tisícihranu bych ho nedával. Tam patří např. G 052 133 A3 (viz 407-25 #30) - tuk vysokoteplotní 120G uvnitř??? Nebo klidně stačí grafitová vazelína, kterou mám? :-)
O těsnicím tuku na těsnicí kroužek (#21) 068 145 119 tady nikdo nepíšete, patří tam nebo je OK i grafitka nebo ta G 052 133 A3 do kloubů?
Na t4-wiki.de uvádějí G 000 603., tak co tam dát?
Díky!
VW T4 Multivan 2.5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!! 04. čen 2017 16:25 #177385

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Zkusili jste někdo dát sadu obou hřídelí i s ložiskem BUGIAD BSP22916? Bez TC slevy je zhruba za cenu té delší přírubové originál... Díky.
VW T4 Multivan 2.5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!! 17. čen 2017 14:31 #177828

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj, minulý víkend jsem vyměnil ložisko přírubového hřídele a s ním související díly - ségrovku, těsnicí kroužek a převlečný kryt. Přitom i spodní kloub ramene a tyčku stabilizátoru, když jsem to měl rozhozené.
To vše kvůli vibrující poloose viz http://www.transporterclub.cz/forum/23-prevodovka/136359-t4-vibrace-poloosy-111kw-dqr#177266 .
Přidám pár poznámek k postupu, které mi tu doposud chyběly, když jsem to rozebíral poprvé v životě :-).
Auto bylo na vzpěře s podloženou torzkou a nechtěl jsem rozebírat homokinetické klouby. Přístup ke šroubům ložiska je blbý, zadní se dá povolit zvenku od kola 13kou s dlouhým nástavcem, přední zpod auta malou ráčnou. Jsou potřeba roztahovací kleště na ségrovky a něco na "sklepnutí" starého ložiska. Já jsem použil hodně ostré dláto do mezírky mezi ložisko a přírubu a opatrně jsem několikrát klepl s pootočením hřídele, až se odrazilo. Pak už šlo pajsrem stáhnout dobře. Není tam moc místa a určitě je lepší postup, třeba s nějakým stahovákem...
Kryt u tisícihranu jde v pohodě stáhnout sikovkama. Zpátky dostat nový na své místo už je na autě kvůli místu docela problém, ale dá se to.
Nové ložisko je potřeba nalisovat na kónus až na doraz k přírubě, jinak nezapadne ségrovka do drážky. Já jsem ho opatrně naklepl starým ložiskem - mezi ně jsem dal přiohnutou objímku že silného plechu, abych nepoškodil to nové.
Vazelínu do tisícihranu jsem dal G 000 603 (náhradu Febi) - molybdenovou do homohinetických kloubů.
Po kompletaci paráda, žádné vibrace a drnčení a při 140km/h je auto krásně klidné.

Tímto děkuji mechanikovi z Auto Jarov, který mi na Otevřeném Jarově příčinu drnčení našel!

Díly jsem koupil originál VW, jenom vazelínu Febi.

Nakonec pár fotek...

Staré lozisko jsem bez problémů vyloupnul rukou :ohmy:


Tisícihran - kolik toho podle znalců ještě vydrží...? Jestli je původní, tak má asi 420 000 km. Díky


Protikus v převodovce vypadá dobře
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Pepe.

T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!! 16. pro 2019 09:31 #195648

Prosím poraďte mi kde sehnat oba zmíněné díly na 111ku. V originále od vw už nemají dostupný ten krátký díl 02G409345A (hřídel násuvný) . Nemáte někdo tip? Případně na nějaký ten ověřený a funkční repas?
Diky moc

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - 2.5TDI 75/111kW protočená poloosa !!! 13. říj 2021 13:11 #203955

Zdravím, chci se zeptat jestli někdo neřešil poslední dobou prodlouženou poloosu na T4 111kw. Mám v ní už vůli a originál již nejde komplet objednat - z druhovýroby mám strach že nevydrží dlouho. Neřešil někdo výměnou za poloosu z T5 a její úpravou případně výrobou zakázkové poloosy? Děkuji za odpověď.
VW T4 Multivan 2001 - 2.5 TDi 111KW AXG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.248 sekund

Login