Ahoj, minulý víkend jsem vyměnil ložisko přírubového hřídele a s ním související díly - ségrovku, těsnicí kroužek a převlečný kryt. Přitom i spodní kloub ramene a tyčku stabilizátoru, když jsem to měl rozhozené.
To vše kvůli vibrující poloose viz
http://www.transporterclub.cz/forum/23-prevodovka/136359-t4-vibrace-poloosy-111kw-dqr#177266
.
Přidám pár poznámek k postupu, které mi tu doposud chyběly, když jsem to rozebíral poprvé v životě
.
Auto bylo na vzpěře s podloženou torzkou a nechtěl jsem rozebírat homokinetické klouby. Přístup ke šroubům ložiska je blbý, zadní se dá povolit zvenku od kola 13kou s dlouhým nástavcem, přední zpod auta malou ráčnou. Jsou potřeba roztahovací kleště na ségrovky a něco na "sklepnutí" starého ložiska. Já jsem použil hodně ostré dláto do mezírky mezi ložisko a přírubu a opatrně jsem několikrát klepl s pootočením hřídele, až se odrazilo. Pak už šlo pajsrem stáhnout dobře. Není tam moc místa a určitě je lepší postup, třeba s nějakým stahovákem...
Kryt u tisícihranu jde v pohodě stáhnout sikovkama. Zpátky dostat nový na své místo už je na autě kvůli místu docela problém, ale dá se to.
Nové ložisko je potřeba nalisovat na kónus až na doraz k přírubě, jinak nezapadne ségrovka do drážky. Já jsem ho opatrně naklepl starým ložiskem - mezi ně jsem dal přiohnutou objímku že silného plechu, abych nepoškodil to nové.
Vazelínu do tisícihranu jsem dal G 000 603 (náhradu Febi) - molybdenovou do homohinetických kloubů.
Po kompletaci paráda, žádné vibrace a drnčení a při 140km/h je auto krásně klidné.
Tímto děkuji mechanikovi z Auto Jarov, který mi na Otevřeném Jarově příčinu drnčení našel!
Díly jsem koupil originál VW, jenom vazelínu Febi.
Nakonec pár fotek...
Staré lozisko jsem bez problémů vyloupnul rukou
Tisícihran - kolik toho podle znalců ještě vydrží...? Jestli je původní, tak má asi 420 000 km. Díky
Protikus v převodovce vypadá dobře