Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Repas přední nápravy včetně řízení

Repas přední nápravy včetně řízení 05. kvě 2022 15:55 #206230

  • Libas
  • Avatar uživatele Libas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Uvažuji že se po prázdninách pustím do komplet renovace celé přední nápravy vč řízení.
Nevím jestli ji lze celou vyndat bez demontáže motoru ap. Máte někdo toto za sebou a na co si dát pozor.
Mechanik mi řekl,že za komplet repas chce 40-50T což mě dost zarazilo a tak si to udělám sám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Repas přední nápravy včetně řízení 06. kvě 2022 21:38 #206243

Motor může zůstat v autě , na nápravnici je jen spodní držák převodovky a řízení . Celá nápravnice je na 6-ti šroubech ke kastli . 50 tisíc je dost , ale ne úplně přehnané . Jen repasované řízení stojí 4,5 - 7 tisíc , kompletně všechny silentbloky cca 2,5-3tis (lemförder) , modli se aby šli povolit a vyndat zadní šrouby na spodním rameni - jsou excentrické , jeden 270 kč originál , k tomu všechno opískovat , pořádně ošetřit a ideálně kvalitní komaxit nebo něco podobného (cenu neznám ) , stabilizačky , tlumiče , ložiska, geometrii, dorazy torzních tyčí , dohromady cca 25tis +- , spíš trochu víc , k tomu x hodin práce , no a servis z ceny platí daně , nájem + elektriku, vodu , spotřebovanou chemii a amortizaci nářadí , tak se pohybuješ někde kolem 40 tisíc + . Nerad bych tě tím odradil , ale také jsem o tom přemýšlel , a po spočítání všeho kolem jsem to odsunul na někdy ..... Sám to budeš dělat minimálně týden , než vše obrousíš a natřeš , doma komaxit stejně neuděláš . A to vše za předpokladu, že se na ničem nezadrhneš a vše půjde dobře .
Jo ještě jsem zapomněl na čepy , taky lemförder ať to stojí za to a vydrží , dalších cca 2tis +-
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mickey1.9td. Důvod: Dodání informací

Repas přední nápravy včetně řízení 13. čen 2022 12:24 #206676

  • jestrab007
  • Avatar uživatele jestrab007
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Právě to dělám. Nápravnici odšroubuješ, jak píše Mickey, odmontuješ spodní kyvadlový držák pod převodovkou a motor ti zůstane viset na těch 2 hydrolágrech nahoře. Nápravnici pak ještě drží řízení, který já dělat asi nebudu - a nechá mě to jen mezeru mezi nápravnicí a kastlí jen tak tak na vytažení horního ramene. Pozor si dej na pořádný vybavení (krátký/dlouhý ořech, někde se nedostanu ráčnou, ale trhák ano, někde očkový klíč, různě douhý prodloužení, trubky atd) a zvedání auta. Já to dělám na špalkách a jde to. Horní rameno je asi nejhorší věc, pravý mám venku, tam je zezadu jakžtakž místo pro demontáž od torzky, ale kvuli levýmu hrozí sundávání nádrže :-/
Pěkný video od autodoc:


On povoluje torzku od ramene prodloužením až za nádrží, já se tam dostal trhákem nakrátko ještě před nádrží. Ale natočili tu jednodušší stranu hajzlové :)
A taky na videu neni vidět, jak hodinu hledám ten správný nástroj, kterym se dostanu k tomu a tomu šroubu

A druhý špek je horní čep. To byla kombinace stahovák, nahřívání, podložit trubkou a mlátit shora majzlikem. Zpátky lisování panenkou s pomocí svařenýho rámu a podložit trubkou správnýho průměru. Tohle trauma už jsem potlačil a snažím se na něj nemyslet :)
Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.203 sekund

Login