Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 01:43 #20210

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 390
  • Karma: 0
Ahoj,
odešel mi při dovolení vnější h.k. kloub. Když sem ho dneska srazil dolů, krom toho, že kuličky z něj radši rovnou vypadaly, sem kroutil poloosou a otáček jí a zjistil, že nejšpíš je v háji i vnější kloub.
Dotazů je několik:
- Taky máte vnitřní klouby přidělané tisícihranem M10?
- Když oddělávám celoupoloosu i s vnitřním kloubem, je potřeba předtím vypustit olej z převodovky, jinak bude téct?
- jde vnitřní kloub sundat bez lisu a taky dát bez lisu na hřídel? Jak?

Díky za odpovědi.
R
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 02:25 #20214

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2131
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Čau.Dá se to rozhodit i na vnitřním kloubu takže to jde aniž by jsi musel tahat hřídel z převodovky ven.Teda jestli ti už neprolíná olej kolem gufera.Potom samo že ven celou poloosu a nové gufero.Jinak se špalíkem a palicí to jde i na koleně.Ale raději se do toho pouštěj už s někým kdo to už dělal a nebo to nechej na nějakém servisu.
Přílohy:
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 02:34 #20215

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2131
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Jo a taky se mi už stalo že olej prolínal přes zátku do vnitřního kloubu co je na druhém obrázku pod číslem 22 a až byla manžeta plná olejovo-vazelínové emulze tak to tlačilo pod manžetou ven.
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 08:02 #20221

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1248
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 3
- Taky máte vnitřní klouby přidělané tisícihranem M10?
Před měsícem jsem vnitřní měnil napravo tak tam mám tisícihran, ale původně byl imbus.
- Když oddělávám celoupoloosu i s vnitřním kloubem, je potřeba předtím vypustit olej z převodovky, jinak bude téct?
Nemusíš, nic nevyteče.
- jde vnitřní kloub sundat bez lisu a taky dát bez lisu na hřídel? Jak?
Je nasazen na drážkách a zajištěn segrovkou.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 11:43 #20233

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 390
  • Karma: 0
Takže není potřeba lis a sundání i nandání kloubu vyřeším kladivem a šroubovákem?
A je dobré na starou hřídel (zdá se být ok) dávat nové klouby (vnitřní i vnější)?
Díky za pomoc.
R.
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 11:54 #20237

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1248
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 3
Rob napsal:
kladivem
Dobytku :!:
a na segrovku jsou taky kleště
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 12:00 #20239

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 390
  • Karma: 0
sorry, můžeš mi prosím napsat korektnější postup? Dělám vnitřní kloub prvně, tak nevím - vnější se sundá i montuje kladivem, kdy se do novýho kloubu ťukne, aby přejel přes pojistný kroužek.. Já sem zvolil aspoň gumopaličku, aby to bylo k tomu kloubu šetrnější...
Našel sem zatím jenom jeden postup na vnitřní a tam se kloub z hřídele a na hřídel dělal lisem - proto si nemyslím, že bych to zvládl rukama.. Jak tedy kloub sundat a nový nandat?

Díky za reakce..
Rob
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 12:10 #20240

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1248
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 3
Samozřejmě že se to dělá lisem, na demontáž vnější stačí lisovací trn který se našroubuje do závitu na šroub co stahuje kloub k náboji, na montáž je třeba velký lis, nebo stačí udělat lisovací přípravek do svěráku i by to možná šlo velkou truhlářskou svěrkou. Vnější je jednoduší, ten jde většinou rukou po té co sundáš segrovku a když by nešel tak stačí tříramený stahovák co prodávají ve Feroně za 200kč. Ale mlátit do kloubů kladivem :roll:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 16:46 #20248

  • Mr.KOČKA
  • Avatar uživatele Mr.KOČKA
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1342
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
jsi moc citlivka Aleši :) :) Když něco nejde, používáš malé kladivo, zásadní poučka :) :drunken:

tomu kloubu nemůžeš nijak ublížit, pokud budeš klepat do jeho středu.
SVĚT SE ZBLÁZNIL. KDO BUDE DALŠÍ???
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 20:02 #20283

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 390
  • Karma: 0
nj, tak zase nejde mlátit do všeho.. ten kloub na tom dvoutunovým autě dostává tak zabrat, že nějaký to ťuknutí podle mýho nemůže ublížit..

Ale je fakt, že já tomu prd rozumím..
R
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 15. čec 2009 22:25 #20340

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2131
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Když je rozum tak i kladívko,palička přes špalek či gumovou kostku jde použít.Já třeba ještě nikdy nepotřeboval na čepy ani lis,stahovák či autogen.
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 19. čec 2009 23:49 #20538

  • Jaryn
  • Avatar uživatele Jaryn
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 0
...to mazivo origo- dodává se už balené v dávkách, jaké tam patří ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 31. říj 2009 20:42 #26695

  • passy
  • Avatar uživatele passy
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Karma: 0
musi se po demontazi a montazi na vnitrni homokinetak pouzit nova tesnici samolepici podlozka? (viz predchozi stranka, prvni obrazek z etky, dil cislo 18)

nekdo mi jeste radil, ze je dycky lepsi dat i nove srouby, ktere spojuji kloub a prirubu. je to pravda?

diky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 01. lis 2009 18:48 #26724

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 390
  • Karma: 0
řekl bych, že asi jako u každýho těsnění. Pokud si měnil zbytek, tzn třeba kloub, manžetu, tuk, tak bych tam dal i těsnění. Pokud si to jenom vymontoval, aby ses koukl, tak bych se na to vyprd:)
Za předpokladu, že tomu těsnění nic není.

Šrouby bych nový klidně dal, aspoň máš o to míň šanci, že se ti zlomí nebo protočí hlava, když to šroubuješ. Za pár kaček si tak případně ušetříš dost práce.

R d:_( d:_(
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - vnitřní a vnější homokinetický kloub 01. lis 2009 21:49 #26749

  • passy
  • Avatar uživatele passy
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Karma: 0
ahoj, diky za info. ceka me vymena pruzin na syncru a budu muset kvuli tomu odpojit poloosy, tak abych vedel.
a dalsi dotaz, jestli uz to nekdo rozebiral:
jsou ty srouby vzadu jinaci nez vpredu? dle etky ano.
jak "lehce" jdou povolit?

omlouvam se, jsem automechanik-amater a proto jsou me dotazy ponekud lami.
:oops:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.243 sekund

Login