Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: T4 - výměna zadních ložisek

T4 - výměna zadních ložisek 23. úno 2015 00:02 #151682

  • slavihen
  • Avatar uživatele slavihen Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 54
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj, čeká mě výměna zadních ložisek u T4. Trochu se toho bojím a potřeboval bych poradit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - výměna zadních ložisek 23. úno 2015 06:18 #151684

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4895
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 71
Kdyz se toho bojis tak to nedelej :-)

Odesláno z mého GT-I9505
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 23. úno 2015 12:10 #151694

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 712
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Nez se do toho naostro pustis rozhejbej si vsechy srouby. Spoje na hadicich a trubkach. at pak nejsi moc prekvapeny ze neco urves ci budes muset uriznout a pak nebudes mit doma ten spravy sroub.
Pocitej ze rameno bude muset na 95% ven pokud nemas megadobrej zavitovej stahovak ci hydraulickej vytahovak.
Zpatky to jde uz natahnout celkem normalne behem 5 min.
Loziska bych pouzil FAG. je to prvovyroba a cena nekde kolem 800,- kus tusim
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Poděkovali: slavihen

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 24. úno 2015 09:00 #151712

  • slavihen
  • Avatar uživatele slavihen Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 54
  • Obdržená poděkování 3
Někdo mi zas říkal naopak dělat to na autě. Jinak je prej prekérka vyndávat rameno z auto, většinou to končí zarezlejma šroubama v silenblocích.
Do teď jsem používal závitovou tyč M16 a různé variace podložek a trubek. Tím jsem dostal ven zatím skoro všechno. Ale dodávka je přeci jen větší.
Není někde k dispozici nákres zadní nápravy v řezu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 24. úno 2015 20:31 #151734

  • ABART
  • Avatar uživatele ABART
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1136
  • Karma: 96
  • Obdržená poděkování 24
Ja to delam na aute,Proc si pridelavat praci?Jednou jsem musel lozisko vymlatit a zevnitr cast navarit "housenku" a pak to slo samo... ;)
VW T4 2.4D CROSSBUS(syncro),
VW T4 2.4D CROSSDOKA(syncro) ..snad nekdy bude hotova.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
BABETA LX
snekobudka KIP
Poděkovali: slavihen

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 24. úno 2015 21:01 #151737

ABART má pravdu, mnohdy se stane (pokud je ložisko delší dobu v háji) že vnitřní část ložiska vyděláš spolu s "rotorem" náboje, kuličky vypadnou a dovnitř ložiska navaříš elektrodou housenku-kostru nejlépe co nejblíž sváření nebo úplně odpojit baterku, venkovní část ložiska se stáhne a krásně ho vytáhneš kleštěma. Vnitřní část pak opatrně nařezat flexou a stáhnout z "rotoru".
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs
Poděkovali: slavihen

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 24. úno 2015 21:01 #151738

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 712
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Kdyz to rozeberes tak to pochopis.
Vytahnout unasec ... s tim jde obvykle i kus loziska a kus na nem i zustane nariznout flexou a sekacem rozstipnout pak jde dolu.
druha pulka loziska v rameni zustane ...
Vyndas segrovku a za tu druhou pulku lozisko vytahnes.
Ja to nemel kam oprit na vytahnuti unasece tak proto jsem to asi vyndal cele.
Kazdopadne s tou M16 preji uspech mne se to proste nezadarilo a tak jsem si rekl ze aspon vse rozhejbu at se daji vymenit silenbloky a udelat i geometrie.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Poděkovali: slavihen

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 25. úno 2015 09:35 #151750

  • slavihen
  • Avatar uživatele slavihen Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 54
  • Obdržená poděkování 3
Mockráte děkuji, pomohly jste.
Jelikož ložiska nebyla rozsypaná a držela pohromadě. Dostal jsem unašeč ven pomocí trubky a kladiva.
Ložisko jsem pak musel rozbít a zbytek ložiska jsem dostal z nápravy pomocí navařené housenky a vyklepáním kladivem a trubkou. (ložisko v celku bez housenky nešlo).
Mějte se a hodně km bez problémů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od slavihen.

T4 - výměna zadních ložisek 30. zář 2021 21:03 #203820

Panové , ložisko zadního kola - je stejné pro rameno s bubnovou brzdou , jako s kotoučovou ? A opravdu není lepší způsob ( mimo servisu ) , jak ložisko vyměnit , bez použití násilí a svářečky ? Třeba tříramenný stahovák ? Vím , moc otázek , ale na téčku jsem to ještě neměnil , tak nevím . Předem děkuji , případná fotodokumentace by také bodla :-) :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 16. říj 2021 17:12 #203964

Tak jsem dnes úspěšně absolvoval výměnu zadního ložiska . Předem tedy beru zpět svůj předchozí příspěvek - tříramenný stahovák je na t4 vážně blbost :-) . Každopádně jsem zkouknul všemožné videa na youtube , teoreticky se s výměnou seznámil , sehnal jsem si masivní podložky a všelijaké kusy trubek , závitovou tyč M24 , a hurá na to . Náboj šel "vyndat" lehce - palice + vhodná kulatina , pár klepnutí a byl venku . Dokonce bez kusu ložiska . Tak si říkám paráda , to jde jak po másle , no problem . Jenže ložisko - drželo jak přivařené , veškerá teorie byla ta tam , závitovou tyč , tu jsem zničil a ta mrcha se nehla ani o 1mm ven . Takže musel přijít na řadu starý dobrý ruský vytahovák ( 2kg palice a dobře mířené údery ) :-) . Po cca 20 minutách "klepání" se konečně zadařilo . Nové zpátky už byla brnkačka .
Z toho všeho mi vyplynulo , že příště buď rameno celé ven a lis , nebo , když na autě , tak rovnou sehnat větší palici . Jinak ložiska jsou stejná - kotouče vs. bubny , a náboj je stejný jako přední .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - výměna zadních ložisek 17. říj 2021 21:30 #203968

Pro příště to chce pevnostní závotovou tyč, používám M20 ve 12.9, a no problemo.. ;-)
Caravelka 2.5 Tdi hybrid --> 75 kW s homemade chipem a s velkým kůlerem, MY 1999, designed with Medvěd Hydro Design
Caramelka 2.5 TDI 75 kW long - Black Jack edition by Medvěd Hydro Design
Jeep Cherokee 2.5 petrol MY1984 -veteránská srdcovka
Jeep Cherokee 4.0 petrol MY1989 - off veterán

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.211 sekund

Login