Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. led 2009 19:15 #8043

No chlapi,s těma vašima špérama nevím,nevím. Uzávěra je vždycky ovládaná z palubky a navíc se přiřazuje jen když auto stojí (!) a pracuje do 40 km/h jízdy. Nad tuto rychlost se ozve pípnutí z budíků a pak už se ozývá jen takové rachtání zezadu :D ,ale to už je po diferáku ;) . Z toho bych usoudil,že stabilně zaplá být zřejmě nemůže..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. led 2009 20:21 #8053

  • mdobi
  • Avatar uživatele mdobi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 30
  • Obdržená poděkování 1
tak záhada vyřešena na to co koukáme na fotce od ozzyho (9) je neco od ABS žádná uzávěrka,ta je umístěna jinde viz odkaz díl číslo 10

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/TRSY/1 ... 3/2314678/
T4 2,5 tdi syncro
T4 2,5 tdi automat
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. led 2009 20:37 #8059

  • Ozzy
  • Avatar uživatele Ozzy
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
=D> tak špéru nemám takže zaplá není v tom případě zůstává varianta B je trvale zaplej zadek co to ovládá ?jak to vypadá? de to vypnout ? jak to spravit ? setkal ste se s tim někdo? a nemuže dělat to šponování auta ta viskospojka páč když couvnu v plným rejdu bez kvaltu tak to tak nešponuje :-k :help díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 29. led 2009 10:34 #8128

  • mdobi
  • Avatar uživatele mdobi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 30
  • Obdržená poděkování 1
To co má octávka nebo my je v základu identický systém až na to že my máme viskozní spojku a oni haldex!! Ale princip je opět stejný pokud se všechny kola točí stejně (jedeme po rovině :D ) 100% jde na přední kola, jakmile začnou být přední kola rychlejší než zadní, zadek se "plynule" přiřadí. V jednom chytrém článku jsem se dočetl, že teoreticky když budeš mít přední kola ve vzduchu mělo by jít 100% na zadek???.

citace:
... proto přišel jednodušší systém poprvé uvedený ve Volkswagen Transporter v roce 1985. Jeho základem byla mezinápravová vícelamelová viskózní spojka. Pohon zadních kol umožnil jednoduše sdílet všechny části pohonu uložené vpředu a byl současně plně automatický, bez nutnosti zásahů řidiče. Viskózní kapalina v mezinápravové spojce na jednu stranu umožňuje rozdílné otáčky kol jednotlivých náprav při jízdě v zatáčce, ale například při rozjezdu na kluzkém povrchu dokáže přenášet teoreticky až 100 % točivého momentu na zadní kola.
T4 2,5 tdi syncro
T4 2,5 tdi automat

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 30. led 2009 14:11 #8175

  • redog
  • Avatar uživatele redog
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
Mě zajímá jestli měl někdo viskózní spojku venku. jednak co se tam lije za olej a jednak jestli se dá štelovat přítlak lamel uvnitř, protože mě určitě 100% výkonu na zadek nepřenese \:D/
dělal někdo renovaci?
Transporter byl můj první­, doufám, že ne poslední­......

T4 Higl Long bydlík
T4 synchro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 30. led 2009 14:18 #8176

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Těch 100% výkonu sem zabloudilo z T3 kde je motor vzadu, u T4 to platí pro předek že dokáže přenést až 100% výkonu. Lije se do toho olej s co nejnižší viskozitou, například silikonový.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 30. led 2009 21:29 #8191

  • redog
  • Avatar uživatele redog
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
no právě, kdesi jsem četl že se tam lije olej co mění viskozitu s teplotou. tedy normálně je řídký, ale jak se ohřeje ( prokluzem lamel), tak má zhoustnout. všichni víme, že to tak úplně nefunguje, protože on se ohřeje vždycky, ale stejně by mě zajínalo jestli soudruzi ze západního německa tam nelijí něco special...
Transporter byl můj první­, doufám, že ne poslední­......

T4 Higl Long bydlík
T4 synchro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 15. úno 2009 22:40 #9451

zdravim 4kolkarov..mam otazku...kupil som T4 syncro od bundespolizei a nemam na palubovke ten cudlik na uzavierku diferencialu...ale na zadnom diferaku som si vsimol nejake zaslepene kable...da sa uzavierka dorobit jednoducho alebo je to narocne aj financne?dakujem
T4 transporter 2,5Tdi 75kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 16. úno 2009 16:05 #9529

  • redog
  • Avatar uživatele redog
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
tak jsem zašel za kamarádem a kouknul do chytré knihy....
a co byste řekli: měl ho tam! syncro T4 se spojkou torsen ( tedy to bez elektroniky ) a co na to výrobce. spojka torsen přenáší točivý moment v závislosti na míře prokluzu předních kol v poměru 70:30 až 30:70 na zadní kola........a je to. takže 100% na zadek to nepřenese.

:drunken:
Transporter byl můj první­, doufám, že ne poslední­......

T4 Higl Long bydlík
T4 synchro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 16. úno 2009 23:10 #9586

Ahoj pánové, asi bych měl uvést na pravou míru, jak je to s uzávěrkama na T4 syncro. To, co vyfotil ozzy na předchozí stránce fóra, NENÍ uzávěrka diferenciálu! Je to tzv. odpojovač volnoběhu. Zadní diferenciál u T4 má jednu takovou zvláštnost, které se říká volnoběžka. Funguje to celé tak, že při prokluzu předních kol se kroutící moment zepředu přenese přes kardan a visco spojku do zadního diferenciálu. To celé ale v diferenciálu funguje pouze pro pohyb DOPŘEDU. V okamžiku, kdy dojde k ubrání plynu, zapracuje právě tahle volnoběžka a zadní pohon se odpojí od točivého momentu. Protože ale taky občas potřebujeme se syncrem couvat po kluzkém povrchu, což nám díky volnoběžce nejde, je na diferenciálu přidělaný právě ten černý vehement zezadu. Vedou k němu 2 hadičky. jedna je připojená na podtlak z motoru, druhá je odvětrání. Ten podtlak je tam permanentně, pokud běží motor. Dále tam vedou 2 dráty k cívce, která je ovládána odpředu přes relé, které je na konzole sloupku řízení za přístrojovou deskou. Tohle relé sepne v okamžiku, kdy zařadíme zpátečku, cívka v zadku cvakne a podtlak se postará o zasunutí zubatého věnce u volnoběžky, čímž znemožní její volnoběžnou funkci jedním směrem, diferák tudíž zabírá i vzad. U vozidel vybavených ABS je navíc toto relé připojeno i k jednotce ABS, takže volnoběžka se vyřazuje z činnosti i v případě, že nám pracuje ABS. Toto celé ale není uzávěrka, diferenciály s tímto zařízením pracují jako klasické diferenciály, tzn. že při prokluzu jednoho kola druhé stojí. Pokud má někdo ještě uzávěrku diferenciálu, ta funguje tak, že opět pomocí vysouvací objímky natvrdo propojí levou a pravou poloosu a vyřadí tím z činnosti diferenciál jako takový. Uzávěrka má ovládání vždy nahoře nad diferenciálem, je to bílý podtlakový válec, od kterého vede tyčka až k levé poloose. K tomuto válci vedou 2 podtlakové hadice a 2 kabely ke kontrolce uzávěrky. Ty 2 hadice vedou k podtlakovému přepínači na středovém panelu u řidiče. V přepínači je permanentní podtlak. Když je uzávěrka vypnutá, podtlak drží silou uzávěrku vypnutou. Pokud přepínač přepneme do polohy zapnuto, podtlak uzávěrku silou zapne. V tom válci nad diferenciálem je i spínač, který se při skutečném zapnutí uzávěrky sepne a rozsvítí kontrolku na palubce, resp. vedle toho podtlakového přepínače. Mám na dílně jeden rozebraný zadek se syncra bez uzávěrky, tak přikládám fotky volnoběžky a jejího zapínání. Zadek s uzávěrkou mám v autě, ten teď vyfotit nemůžu. Snad po otevření obrázků přečtete i popisky. Marek =D> =D> =D>
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 18. úno 2009 11:21 #9741

:shock: Popisky jsou krásě čitelný, dík, tohle jsem potřeboval.
Nemáš prosím i foto kardanu? Na mým multáku mi chybí jedon díl a nevím co mám schánět.Nebo kdyby si měl něco na prodej, ještě líp. Nemám to k tobě ani daleko. :drunken:
Multivan 2,4D 95 Syncro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 06. dub 2009 11:56 #13786

  • Effa
  • Avatar uživatele Effa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 0
Mám otázku..

Měnil někdo olej v diferenciálu, jaký je dobrý, po kolika km?

Mám pocit, že mi to poslední dobou trochu hučí..
T5 Caravelle long, 2,5tdi 96kw + chip
Volvo V70 2.5tdi 103kw + rakev
EX
T4 Caravelle syncro 2.5 tdi
Honda Civic 1.5 vtec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 09. dub 2009 20:53 #14033

  • Jaryn
  • Avatar uživatele Jaryn
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Obdržená poděkování 0
To marek: Mám syncro a zajímá mne vše kolem něho. Tvůj perfektní popis funkce zadního diferáku je přesně to, co by se na takovýchto fórech mělo objevovat. Díky Marku =D>

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 09. dub 2009 22:13 #14039

Takže vzhledem k tomu, že díky havárii mám auto kompletně rozebrané (výměna karoserie), mohl jsem vyfotit i vyndaný zadní diferenciál s uzávěrkou. Na fotografiích je pěkně vydět princip zapínání uzávěrky diferenciálu, je to bílý podtlakový váleček na horní straně, vede od něj dlouhá tyčka k vypínací vidlici, dále má 2 hrdla na podtlaky a konektor pro kontrolku. Zároveň je na dvou fotografiích vidět i již výše popsaný odpojovač volnoběhu, umístěný zezadu na diferenciálu. Jen pro upřesnění, vyfotografovaný zadek je pro modely od roku 98, starší model vypadá trochu jinak, ale jen vizuelně, nemá hliníkový, ale litinový obal a není tak robustní. Marek \:D/ \:D/ \:D/
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 17. dub 2009 22:38 #14449

Mám jeden, asi hloupej dotaz. Jakým způsobem prověřit jestli zadek připíná. Zkusil jsem louku, do kopce, plnej kotel, předek hrabal až drny lítali a zadek nic. Auto se rozjelo ale navím jestli ho rozjel předek nebo se natom nějak podílel i zadek. Jak to zjistit? Dík.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.196 sekund

Login