Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. čen 2009 19:18 #19232

CITUJI :
Princip viskozní spojky spočívá v tom, že z pohonu předku a z pohonu zadku vstupují do spojky třecí lamely - v tomto případě je to asi 8 dvojic, které se o sebe vzájemně třou. Lamely jsou "utopené" v silikonovém oleji. Když jsou otáčky předku vůči zadku stejné, tak se lamely otáčejí také stejně. Málý rozdíl např. při zatáčení nevadí. Lamely se při malém rozdílu v oleji prokluzují. Pokud se však otáčky začnou výrazně lišit a lamely se o sebe vzjemně třou větší rychlostí, projeví se chemicko-fyzikální vlastnosti silikonového oleje a ten začne jakoby "lepit". Tím se přenáší otáčky z rychleji se otáčejících třecích lamel na ty pomalejší a celé se to chová jako napevno spojené. Celá tako viskozní "spojka" je uzavřená ve vlastním pouzdře a není tak spojená s okolní náplní převodovky. Celý tento díl je servisně nerozebiratelný a mění se celý.
Vw Caravelle 151 PS rychlej bus :-)
Vw Polo 6N2 1.4 TDI
EGR - OFF
KAT - OFF
Možnost zapůjčení přívěsného vozíku s plachtou 210x117x155 - 608 900 993

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. čen 2009 21:29 #19240

  • andula
  • Avatar uživatele andula
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1654
  • Obdržená poděkování 0
:-k
Potkalo mě štěstí­, řeklo uhni a šlo dál.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. čen 2009 21:55 #19249

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2138
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Že by byl rozdíl mezi pohonem všech kol a stálým pohonem všech kol. :?: ;)
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 28. čen 2009 21:59 #19252

  • petan
  • Avatar uživatele petan
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 122
  • Obdržená poděkování 0
že by jsme si začali hrát ze slovíčky :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 30. čen 2009 23:54 #19528

  • Effa
  • Avatar uživatele Effa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 0
...hele, tdiracingu, ve 3 odstavci v příspěvku co je u anduly, to je jasně napsaný.

....nedochází téměř k žádnému převodu hnací síly z přední nápravy na zadní.... d:_(
T5 Caravelle long, 2,5tdi 96kw + chip
Volvo V70 2.5tdi 103kw + rakev
EX
T4 Caravelle syncro 2.5 tdi
Honda Civic 1.5 vtec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 01. čec 2009 09:00 #19543

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Další malůvka, snažil jsem se tam nakreslit funkci viskózní spojky u trvalého 4x4 pohonu kde je poháněný mezinápravový diferenciál a viskózní spojka propojuje až výstupní hřídele v těle diferenciálu. Pod tím je viskózní spojka u syncra kdy je poháněna až výstupem z oběžného kola diferenciálu přední nápravy a při rozdílu rychlostí předává výkon zadní nápravě.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 01. čec 2009 11:07 #19549

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Bohužel znalosti pohonu 4WD u subaru jsou u mě mizivé či spíše žádné, ale justy 4WD má soused tak to bych se mohl poptat, vím že to každou chvíli opravuje protože je to neustále rozbité, tak to bude znát nazpaměť.
Jinak souhlasím že "viskozní spojka plní funkci mezinápravového samosvorného diferencialu" ale pouze v případě že je součástí normálního diferenciálu viz. moje malůvku

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 01. čec 2009 21:03 #19580

  • mašlo
  • Avatar uživatele mašlo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1063
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 8
Snad ještě zadni dil vyfuku ale to je cca 1850,- ALE TO SE NECHCI HADAT TOME :!: :D :D :-"
maly servis pro VW T4 a T5, pujčovna transporter 8+1 T4
prodej dilu nových i starších T4 a T5
"pohřebiště" T4 a T5[/b]
multivan@seznam.cz
tel NOVÝ TELEFON 773 630 590
OSTRAVA !!!
Nečlen clubu
www.Transporterpujcovna.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 01. čec 2009 21:11 #19584

Mašlo, já se s TEBOU klidně hádat budu!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ty, takový odborník a zapomněl jsi i na prostřední díl výfuku? . . :-AD(A :-AD(A :lol: :lol: :lol:
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 02. čec 2009 22:53 #19652

  • Jaryn
  • Avatar uživatele Jaryn
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Obdržená poděkování 0
Na zadní straně posledního dílu kardanu (u zad. diferáku) u 2.4D rv. 11/95 je něco gumovýho. Uvolnilo se mi to a sjelo na kardan, součástí byly takové nějaké jakoby plastové asi 6 cm dlouhé bílé tyčky. Vyndal jsem kvůli tomu ten díl kardanky. Napište prosím, co to je, jakou to tam má funkci, jestli se dá jezdit bez toho, event. kde to sehnat. Moc dík, Jaryn P.S. dost to syncro v letošním "létě" potřebuju...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 02. čec 2009 23:00 #19653

Ahojky, to je tzv. setrvačník a zároveň tlumič kmitů kardanu. Po čase se utrhne a pak to dělá hroznej bordel a vibrace při vyšších rychlostech. Když se to stalo mě, staří saniťáci říkali "to sundej a zahoď, ani to nepoznáš). Mě to nedalo, vyndal jsem ho ven, složil a položil jsem ho na rovnou desku, přesně vymezil a vypodložil, odmastil jsem ty utrhané gumové části uvnitř, natřel je primerem, zasunul tam zpět ty plastové kolíčky a pak jsem to k sobě znovu důkladně přilepil lepidlem na skla. Mohu zodpovědně říct, že od té doby jsem s tím ujel cca 250 000 km a drží to. Marek 8-) 8-) 8-)
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 02. čec 2009 23:10 #19655

  • Jaryn
  • Avatar uživatele Jaryn
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj Marku, díky za vysvětlení a návod. Určitě to zkusím zrenovovat, o výsledek se podělím. Trochu machrovinka asi bude to dobře vystředit.. Jaryn

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 08. srp 2009 22:31 #21352

  • stoca
  • Avatar uživatele stoca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 28
  • Obdržená poděkování 0
Hele kluci já jsem z toho jelen. Je to stálej pohon nebo ne?
Na co jsou u toho schematu 4 kol ty 3 kontrolky?
Kdy maj svítit?

Jinak jsem našel tohle a podle mého je to stálej pohon jen ta viskozní spojka rozděluje sílu buď na předek nebo na zadek podle toho jak je potřeba.


Viskózní spojka je součást převodového ústrojí, zejména pohonu všech kol, často doplňující mezinápravový diferenciál, měnící jeho účinnost podle trakčních schopností předních a zadních kol. Je to vícelamelová spojka uzavřená ve skříni naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi. Proti jiným samosvorným diferenciálům či mechanickým závěrům diferenciálů má viskózní spojka výhodu samočinnosti, plynulé změny účinnosti, je nehlučná a neopotřebovává se, neboť jednotlivé lamely nejsou v přímém styku, ale obaleny tenkou vrstvou kapaliny. Navíc působí jako tlumič záběru a chrání převodové ústrojí před rázy. Viskózní spojku tvoří dvě soustavy lamel vzájemně oddělených malými spárami a uložených ve skříni naplněné kapalinou vhodné viskozity. Používá se nejčastěji jako mezinápravový diferenciál nebo samosvorný diferenciál nápravový.[/color]

Ještě něco:

Závěrka s viskózní spojkou propojuje oba výstupní hřídele a při rozdílu jejich otáček začne přenášet moment z rychlejšího výstupu na pomalejší - je citlivá na rozdíl jejich otáček. Podle provedení se v extrémním případě uzavře prakticky úplně a umožní stejné rozdělení momentu jako úplná závěrka. Při malém rozdílu otáček však zůstává téměř otevřená, tj. rozdělení je přibližně 50:50.
http://www.satelity-lb.cz
D:_)1 2,5 i Long Syncro LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 10. srp 2009 20:08 #21416

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
4Motion je obchodní označení pohonu všech kol u vozů Volkswagen. U modelů s podélně uloženým motorem zajišťuje mezinápravový diferenciál Torsen rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu. V tomto případě se jedná o stálý pohon všech kol. Tento systém je dnes používán u vlajkové lodi Volkswagenu Phaeton. U vozidel s motorem uloženým napříč se používá spojka Haldex. Jedná se o alternativní pohon všech kol. Zcela samostatnou kapitolou pohonu všech kol je Volkswagen Touareg. Tento systém zde nese název 4XMotion. Jedná se o permanentní pohon všech kol, kdy o optimální rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou se stará mezinápravový planetový diferenciál. Pohon všech kol poskytuje vysokou aktivní bezpečnost, spolehlivou trakci na prakticky všech typech povrchu a vždy nejlepší stabilitu směru jízdy – i při bočním větru.Kromě toho lze 4Motion kombinovat se všemi systémy ovlivňujícími dynamiku jízdy jako je elektronický stabilizační program (ESP), protiprokluzový systém (ASR), regulace brzdného účinku motoru (MSR) a elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS).
:-" :-AD(A

Informace od výrobce. d:_(
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 10. srp 2009 21:26 #21423

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
4Motion je obchodní označení pohonu všech kol u vozů Volkswagen. U modelů s podélně uloženým motorem zajišťuje mezinápravový diferenciál Torsen rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu. V tomto případě se jedná o stálý pohon všech kol. Tento systém je dnes používán u vlajkové lodi Volkswagenu Phaeton. U vozidel s motorem uloženým napříč se používá spojka Haldex. Jedná se o alternativní pohon všech kol. Zcela samostatnou kapitolou pohonu všech kol je Volkswagen Touareg. Tento systém zde nese název 4XMotion. Jedná se o permanentní pohon všech kol, kdy o optimální rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou se stará mezinápravový planetový diferenciál. Pohon všech kol poskytuje vysokou aktivní bezpečnost, spolehlivou trakci na prakticky všech typech povrchu a vždy nejlepší stabilitu směru jízdy – i při bočním větru.Kromě toho lze 4Motion kombinovat se všemi systémy ovlivňujícími dynamiku jízdy jako je elektronický stabilizační program (ESP), protiprokluzový systém (ASR), regulace brzdného účinku motoru (MSR) a elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS).
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.230 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/