Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 11. srp 2009 15:19 #21478

zdravim vsechny
dodelaval jste nekdo uzaverku zadniho diferencialu mam jinej zadni diferencial s uzaverkou a nevim jak jsou tam vyreseny podtlaky a ostatni predem diky za info
Vw T4 California Exclusive
Subaru Impreza 160 KW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 12. srp 2009 11:49 #21508

T4 syncro má stálý pohon.Nemíchejte sem jíné modely.Zvedněte si auto na kozy,všechny kola ve vzduchu a natočte motor a uvidíte jak se točí všechna kola.A zkuste si přibrzdit jakékoli kolo tak protější díky diferáku se točí a co držíš stojí.Pokud máš v zadu uzávěrku a zapneš ji tak na zadní kola nešahej jinak z tebe bude větrák.Prostě na zadek jde pořád asi 10% výkonu podle toho jak zabírá viskozní spoka.A když se kterékoli kolo malinko protočí tak viskozní spojka tam dělá ten zvýšený záběr na zadek,žádné snímače.Ty kontrolky na sepnutí uzávěrky se výrábí tak dlouho a cpou se do různých typů.T4 má jen jednu funkční a to zadní diferenciál.Přední a střed je pro jíné typy,jsou volné!!Zadní diferenciály jsou tři druhy pokud nebudem brát v potaz převody(do rv.95-13/21).Od 95 se dělá 17/27.1-holý difer.2-difer.+ABS.3-difer.ABS+uzávěrka.ABS má přiveden jeden podtlak co zapíná při zpátečce uzávěrku volnoběžky.A když je tam navíc uzávěrka tak tam jsou ještě dva co zapínají a vypínají uzávěrku.Kabely-kontrolka na palubce a vypnutí volnoběžky-to jde přes relé od zpátečky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 12. srp 2009 23:13 #21610

  • mdobi
  • Avatar uživatele mdobi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 30
  • Obdržená poděkování 1
Pokud auto zvedneš a nastartuješ zařadíš rychlost je jasný že se budou točit všechny kola, protože tím že se přední kola točej rychlejš něž zadní aktivuješ visko spojku!!!
To samé je vpřípadě TDI RACINGA ty nemůžeš otočit zadním kolem u auta bez volnobežky, protože ty rukou "nepřestřihneš" ten olej a pokud se tak stane aktivuje se visko spojka.

Pokud pojedeš syncrem po rovině všechny kola se točí stejně jde 99% na předek 1% nebo kolik to může bejt roztáčí kardan a hnací část visko spojky hnaná část spojky je roztáčena zadníma kola, a protože přední a zadní se točí stejnou rychlostí nevzníká žádné tření mezi lamelami takže spojka "nefunguje"(zadní kola se pouze vezou), Jakmile se přední začnou protáčet nebo jsou ve vzduchu začne bejt rozdílná rychlost kol ,mezi lamelami spojky vznikne tření a díky oleji se přenáší z hnacích lamem (od převodovky) kroutící moment na hnané lamely(zadní kola) a tím se začnou zadní kola zabírat!!

Pokud máte doma syncro je jednoduchý test, najeďte do prudké stráně (kterou by jste předokolkou asi nevyjeli)zastavte, a když se budete chtí rozjet "nacitovku" aby nehrábli kola tak se vám to nepodaří, až jakmile pření kola hrábnou auto se pohne, naopak pevné 4x4 se rozjede po centimetru bez harbání, těžko se to takhle vysvětluje, ale mam doma oba systémy a je to prostě rozdíl. V zimě jsem vyjížděl se syncrem z hlubokého sněhu a jediný způsob jak vyjet bylo se "prohrabat" syncraři doufám chápou co myslím.
T4 2,5 tdi syncro
T4 2,5 tdi automat

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 12. srp 2009 23:48 #21612

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
Spojka Haldex umožňuje při pohonu všech kol 4Motion u vozidel s příčně uloženým motorem (Golf V., Passat VI., Passat CC, Sharan, Transporter a Multivan V.) variabilní rozdělení pohonné síly mezi přední a zadní nápravou. Zajišťuje také účinnost elektronických systémů jako je protiblokovací systém, protiprokluzový systém, nebo elektronická uzávěrka diferenciálu. Díky počítači jsou při regulaci zohledňovány další informace. Kromě vyrovnávání prokluzu a z něj vyplývajících rozdílů v počtu otáček spočívá úkol počítačového řízení také v porovnávání dalších regulačních veličin jako jsou jízdní dynamické poměry nebo točivé momenty. Lze tak zlepšit vzájemnou souhru s protiblokovacím / protiprokluzovým systémem nebo elektronickou uzávěrkou diferenciálu a zlepšit rozdělení pohonných sil s ohledem na jízdní stabilitu a bezpečnost. Za ideálních podmínek se přenáší na přední nápravu 100% výkonu, na zadní nápravu 0% výkonu. Při běžném provozu se přenáší 90 % výkonu na přední nápravu a 10 % na nápravu zadní. Systém 4Motion se spojkou Haldex IV. generace je schopen přenést v případě extrémního prokluzu na přední nápravě nebo na základě okamžitého jízdního stavu až 50% výkonu na zadní nápravu, což odpovídá 100% sepnutí spojky Haldex.
Počítač využívá informace snímačů otáček kol a řízení motoru. S těmito údaji má počítač k dispozici všechny podstatné informace a může tak optimálně reagovat na vzniklé situace.
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 13. srp 2009 18:45 #21645

  • mdobi
  • Avatar uživatele mdobi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 30
  • Obdržená poděkování 1

tdiracing napsal: bez urážky,to že si někdo motá system syncro(viskozní spojka) a 4 motion(haldex)dohromady,tak je vidět že tomu absolutně nerozumí.pak co mi nějak nesedí je to že v odbornech knížkách se jasně píše že stálý pohon všech kol se řeší pomocí viskozní spojky,která nahrazuje mezinápravový diferencial.Fakt mi přijde že jen prudíte,poněvač si stačí prečíst pár odbornejch knížek ve kterých se píše o převodovkách.je to jako by jste tvrdili že 1a1 sou 3,všude v učebnicích pro první třídu se píše že to je 2 ale vy máte svoji teorii a sou to 3,a v knížkách je to špatně.Přesně tak se totiž chováte.


Já mam svoji teorii, ale netvrdim že v knížkách je to špatně.
Dneska jsem to studoval a zjistil jsem, že taky záleží na nastavení a konstrukci té visko spojky, protože třeba starší porsche má visko spojku nastavenou nebo zkonstruhovanou v poměru 75%zadní a 25% přední na stálo až podle prokluzu se to dál mění, volvo "Kombi pochopitelně využívá Volvem patentovaný systém pohonu všech kol nazvaný AWD (All Wheell Drive), jehož „srdcem“ je viskózní spojka. V normálním režimu jsou poháněna prakticky pouze přední kola, kam směřuje až 95 procent točivého momentu. V případě potřeby však mohou stejnou „porci“ dostat také kola zadní. Přes mírné zpoždění funguje systém AWD velmi dobře"
Takže zase nejde házet všechny visko spojky do jednoho pytle!! Jak to má přesně T4 se můžem spíš jenom dohadovat!!
Ale jak už jsem napsal minule, na rovině se něco na ty zadní kola dostane, ale jestli se dá hovořit o trvalém,stálém 4x4 to je otázka :D ???

PS: jelikož mam doma 4X4 která má pevnej poměr 50:50 tak mi T4 jako stálej pohon nepřijde, ale je to pouze můj názor. A pokud budeme brát i ten poměr kolem 90:10 jako stálej pohon 4X4 má TDIRACING prostě pravdu!!!!
T4 2,5 tdi syncro
T4 2,5 tdi automat

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 18. srp 2009 09:49 #21918

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 735
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Nevim jak poznat hučeni diferaku od hučení ložisek :( .
Za rady budu rad. Je to jak kdyz jedu ve starym Ikarusu s rumunskyma napravama.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 18. srp 2009 10:31 #21919

Abys diferenciál vyloučil, musel bys odpojit kardan a poloosy, a místo poloos dát jen stahovací středy :ugeek:
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 19. srp 2009 11:30 #21956

  • T5omas
  • Avatar uživatele T5omas
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Obdržená poděkování 1
Ja myslim ze je to presne jak napsal mdobi - je to hodne akademicka otazka a muzete se o to slovicko hadat donekonecna - pod pojmem staly si ale vetsina lidi predstavi neco jineho nez prevod visko spojkou bez ohledu na to co se kde v knizkach nebo reklamach pise.
"Staly" proste zni dobre a to se na tom ve sposuste pripadu mohl podepsat i prekladatel.
Ale nechci prilevat oleje do ohne.
Mohl by mi nekdo a je vas tu dost co tomu rozumi, rict jak dlouho je v pripade toho pripojitelneho/"staleho" (visko i Haldex) pohonu ta zadni naprava v zaberu? To jako musi ta predni kola furt trochu hrabat aby se tam dostalo alespon 50:50 nebo je tam nejake zpozdeni a chvili to bude zabirat poradne, nez se ten olej dostane zase do normalniho stavu? Diky moc Tom
T5 96 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 21. srp 2009 19:40 #22095

Marek MINDL napsal: Abys diferenciál vyloučil, musel bys odpojit kardan a poloosy, a místo poloos dát jen stahovací středy :ugeek:


Ahoj já se vám do vědecké debaty nebudu míchat jak to funguje neboť tomu nerozumím :?: , ale co mne zajímá jak píšeš Marku když bych odpojil kardan sníží se mi spotřeba, Tenhle týden jaem to mastil na moravu do hodonína a jak je mým zvykem řekl jsem si pojedu piánku na tempomat těch 120Km. no a co čert nechtěl opět jsem to nevydržel a už jsem byl v levém pruhu d:_( , ručička tachometru na 150 někdy až 160 :) a spotřeba zmizelo mi půl nádrže z celé asi 40 litrů a spotřeba 15L.
Máte tedy někdo zkušenost se sundáním kardanu.
Díky za odpovědi.
Ludanek666.
d:_( d:_( d:_( bože tohle je hodobóžová inkona si jí musím užít d:_( d:_( d:_(
DAS AUTO

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 21. srp 2009 21:36 #22101

  • andula
  • Avatar uživatele andula
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1654
  • Obdržená poděkování 0

Ludanek666 napsal: Máte tedy někdo zkušenost se sundáním kardanu.

BARBARE...kup si předohrab Ty šetřílku :-AD(A
asi budem muset zajít na pivo a já ti to vysvětlím :drunken:
Potkalo mě štěstí­, řeklo uhni a šlo dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 21. srp 2009 22:03 #22107

andula napsal:

Ludanek666 napsal: Máte tedy někdo zkušenost se sundáním kardanu.

BARBARE...kup si předohrab Ty šetřílku :-AD(A
asi budem muset zajít na pivo a já ti to vysvětlím :drunken:


Beru až se vrátím d:_( zavolám jen abych na něj měl :drunken: než dojedu aby mně ta moje holka nestáhla ze všech peněz :lol: :lol: :lol:
No fakt ta spotřeba je hrozná a to mi nikdo nevymluví :roll:
DAS AUTO

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 22. srp 2009 11:42 #22121

mel sem podobne zkusenosti nechal sem od mktecha predelat prevodovku na dlouhou a kleslo to velmi radikalne nemyslim ze ti pomuze tolik se spotrebou odpojeni kardanu myslim ze e to v otackach motoru... zaroven sem dlouho nemenil palivovej a vzduchovej filtr a to se projevilo taky na snizeni spotreby... :idea:
Vw T4 California Exclusive
Subaru Impreza 160 KW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 27. srp 2009 08:09 #22435

Když se sundá zadní diefer.tak u 2,4D šla spotřeba dolů cca 1l a 2,5TDi 0,5 l při normálním provozu, ale záleží jakou tam máš převodovku-převody.Když tam dáš rychlou 5 a dlouhý stálý převod tak ta spotřeba spadne o dost dolů v litrech při lítání nad dálnicí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 04. zář 2009 14:27 #22815

chloubik napsal: CITUJI :
Princip viskozní spojky spočívá v tom, že z pohonu předku a z pohonu zadku vstupují do spojky třecí lamely - v tomto případě je to asi 8 dvojic, které se o sebe vzájemně třou. Lamely jsou "utopené" v silikonovém oleji. Když jsou otáčky předku vůči zadku stejné, tak se lamely otáčejí také stejně. Málý rozdíl např. při zatáčení nevadí. Lamely se při malém rozdílu v oleji prokluzují. Pokud se však otáčky začnou výrazně lišit a lamely se o sebe vzjemně třou větší rychlostí, projeví se chemicko-fyzikální vlastnosti silikonového oleje a ten začne jakoby "lepit". Tím se přenáší otáčky z rychleji se otáčejících třecích lamel na ty pomalejší a celé se to chová jako napevno spojené. Celá tako viskozní "spojka" je uzavřená ve vlastním pouzdře a není tak spojená s okolní náplní převodovky. Celý tento díl je servisně nerozebiratelný a mění se celý.


Mám nefunkční viskózní spojku a mám dva dotazy:
1. Jak je řečeno celý díl je servisně nerozebiratelný, ve VW ho nabízejí za krásných 50.000,- nicméně má plnící otvor a nabízí se dřív něž ho vyměním doplnit popřípadě vyměnit olej. Bohužel se mi nepodařilo zjistit jaký použít.
2. Podařilo se mi sehnat starší visko spojku použitou u 2,4D r.v. 93 já mám 2,5 benzín r.v.97. Na obou je skoro stejné číslo 020 525 679A, ale na jednom FJG 2 a na druhém FJG3. Je to záměné?

Dík za rady.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - SYNCRO - KARDAN - ULOŽENÍ 08. zář 2009 23:31 #23052

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
skus tam nalít běžný silikonový olej, třeba to půjde. Zaměnitelné myslím že nejsou, jednou jsem se o tom bavil s Markem Mindlem a mám pocit že mě říkal že se setkal s kombinaci 2,5TDI převodovka a 2,4D zadní kardan s viskospojkou a nedělalo to dobře.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.243 sekund

Login