Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 06. čen 2008 17:41 #657

  • Dolda
  • Avatar uživatele Dolda Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Nevíte někdo jak nejlíp vyřešit zpevnění zadních pér na T4 multivan syncro 2.5tdi? Když to naložím lidma a báglama leží to děsně na zadku (a o vleku nemluvě).
Měl jsem před T4 Landcruisera a tam to řešilo NIVO - pneumatické zpevnění a nevím co s tím tady.
Údajně existuje systém druhých pér dovnitř těch stávajících či co
Prosím poraďte.........
T4 Multivan tdi syncro 133PS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 06. čen 2008 18:18 #658

  • Bazarník
  • Avatar uživatele Bazarník
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1421
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 15
Já mám zas opačný problém, stojí mě tak koza, ale zapříhnu vlek, naložím ho autem a péra se ani nehnou. Mám tam nějaký tuhý pružiny, ale jaký to nevím, už jsem to tak koupil a navíc nemám tedy syncro.
Snad se někde zeptat na menší vinutí pružin s větší tuhostí..........
FB: Karate Blansko - sportovní tým

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 06. čen 2008 22:44 #666

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Dělají se základní tři druhy pružin 800kg, 1000kg a 1250kg pak jsou ještě různě modifikace pro Multivan, pro Caravelle a dělejejí se i podle krátké, dlouhé karoserie a také syncro a předohrab.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 07. čen 2008 08:34 #670

  • Dolda
  • Avatar uživatele Dolda Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Vypadá to, že je to asi pravda s rozdílnýma pružinama, ale jak zjistím co tam mám? Nevíte někdo co tam má normálně Multivan syncro? A dělají se případně někde druhovýrobou?
Nebo je originál za normální kačky?
Díky ;)
T4 Multivan tdi syncro 133PS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 07. čen 2008 21:17 #671

  • ABART
  • Avatar uživatele ABART
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1136
  • Karma: 96
  • Obdržená poděkování 24

Petr napsal: Já mám zas opačný problém, stojí mě tak koza, ale zapříhnu vlek, naložím ho autem a péra se ani nehnou. Mám tam nějaký tuhý pružiny, ale jaký to nevím, už jsem to tak koupil a navíc nemám tedy syncro.
Snad se někde zeptat na menší vinutí pružin s větší tuhostí..........

cau!
Jestli ty tam nemas nahodou pruziny z T4 DOKA.Ta je ma hodne tvrdy.Chtel jsem je dat na BUSa a bylo to hrozne "nakoply".Tak jsem tam nechal ty puvodni,jen jsem dal nad tu horni gumovou podlozku podlozku cca 1 cm.A je to znat.

Pruziny nemusis kupovat origo,delaji se v druhovyrobe. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
VW T4 2.4D CROSSBUS(syncro),
VW T4 2.4D CROSSDOKA(syncro) ..snad nekdy bude hotova.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
BABETA LX
snekobudka KIP

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 23. čen 2008 09:10 #921

  • Dolda
  • Avatar uživatele Dolda Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
OK, tak to mám za sebou :)
Koupil jsem v Auto Kelly pružiny a tlumiče (za pár korun), nechal je namontovat a je to super. Pružiny měli dva druhy - normal a heavy duty, tak jsem vzal ty tvrdý.
Zvedlo se to o kousek (nijak podstatně) - musel jsem nastavit světla, ale jinak bomba. Už jsem jel i trochu naloženej a v pohodě.
Necejtim, že by to bylo nějak nakopnutý nebo tak něco.
Ty starý byly asi úplně v p........ ;)
T4 Multivan tdi syncro 133PS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 08. čec 2008 15:41 #1130

  • redog
  • Avatar uživatele redog
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
tak se přidám do diskuse. taky potřebuju na právě koupeným synchru zvednout prdel. ale v dílech jsem našel akorát dvoje zadní péra a to tzv normální a HD jakožto zesílený. ale o délce tam není nic. mě by vyhovovaly dlouhý a ani by nemusely být tak tvrdý.
pokud nědko nemáte bližší info začnu hledat v dílenskejch příručkách, al eobávám, se že to tam stejně nenajdu :cry:
Transporter byl můj první­, doufám, že ne poslední­......

T4 Higl Long bydlík
T4 synchro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 04. říj 2008 15:24 #2463

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Ahoj chlapy,

poměrně často šmejdím na EBAY a našel jsem toto:

Voll-Luftfeder für die Hinterachse VW T4
http://stores.ebay.de/Fahrzeugtechnik24-de-Shop
cena cca EUR1450, ale zřejmně to do CZ nepošlou

nebo:

Zusatzluftfeder für die Hinterachse VW T4
http://stores.ebay.de/Fahrzeugtechnik24-de-Shop
cena cca EUR300, stejný prodejce

nebo:

MAD Zusatzfeder Zusatzfedern VW T2 T3 T4 Verstärkung
http://stores.ebay.de/Fahrzeugtechnik24-de-Shop
cena cca EUR99, stejný prodejce, do CZ na dotaz

Tak snad jsem někomu pomohl s řešením zatížení zadní nápravy.

Petr
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 08. říj 2008 12:06 #2542

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 735
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Zkoušel někdo přitvrdit auto v zatáčkách stabilizatorem na zadku? Nevíte jak se to pak bude chovat? je jich nekolik 20 24 26mm tak nevim po kterym se mam shánět.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 12. říj 2008 22:35 #2639

Dal jsem tam stabilizátor ze synchra a je to podstatně lepší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 04. lis 2008 08:09 #3265

Ahoj,
můj busík je caravellka 9os/long a rozhodl jsem se pomoct pružinám na zadní nápravě vzduchovýma vakama , busik jezdí přes týden prázdný a víkendu přeložený, takřka na dorazech, a to i do zahraničí.
Chvíli jsem se zajímal o různou tvrdost pružin pro zadek, nicméně přidat vzduchové pérování
mi připadá jako elegantnější řešení.
Podělte se prosím o zkušenosti s montáží a provozem vzduchového pérování.
Našel jsem na netu několik výrobců sestav nabízející své produkty v různé ceně,
myslím si ale, že lze řešit vlastní i levnější cestou. Pracuju se vzduchovými systémy, takže co se týče kompresoru či rozvodu a dofukování vaků si velmi pravděpodobně poradím.
Zájímá mě názor, zda vaky pouze přidat na nápravu, nebo zda stávající pružiny úplně nahradit vakama, taky jestli někdo disponuje fotkama z nějaké montáže.
VW sharan 1,9TDi, 2003 96KW kasička
VW T5 2,5TDi PD , 2009, 96KW
R clio 1,2 , 1998,43KW motokára
Fiat Ducato 2,8JTD,2005,94KW dobytka

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 04. lis 2008 22:19 #3282

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 39
musíš někde lehnout pod sanitku a okopírovat to.Jinak si myslím,že to dávají místo pružin...jinde snad není ani místo

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 08. lis 2008 19:53 #3371

  • redog
  • Avatar uživatele redog
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
tak ještě k pérům.... před dvolenou jsem nechal dát do syncra nový zadní pružiny na velkou zátěž. prý švédská ocel. hned se mi zdálo, že se auto moc nezvedlo.
no a po dovolený ( pravda v rumunsku) je tam co předtím :-(
na netu jsem opravdu objevil na našich prodejců jen dvoje péra a to pro všechny T4.
tak pokud jste někdo kupoval "dlouhý" a "tvrdý" tak sem s nima.
momentálně mám od gumy k lemu cca 13cm a potřebuju víc.
ještě skočím za klukama do VW............možná že origo pro DOKA jsou opravdu delší a tvrdší. kdo ví.
Transporter byl můj první­, doufám, že ne poslední­......

T4 Higl Long bydlík
T4 synchro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 08. lis 2008 22:47 #3377

  • andula
  • Avatar uživatele andula
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1654
  • Obdržená poděkování 0
Od někoho jsem slyšel že dával pod pera podložky, mám za to že říkal z VW Sharana.
Potkalo mě štěstí­, řeklo uhni a šlo dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - zadní náprava - pružení, stabilizace 08. lis 2008 23:51 #3380

  • JardaL
  • Avatar uživatele JardaL
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 111
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Já jsem použil tu gumovou podložku, co je originál nad pružinou. Mám tam teď vlastně 2 kusy na sobě. Je to pravda trochu vyšší, když jsem prázdný, ale jezdím asi z 90% s vlekem a když ho naložím něčím těžším, tak to není ani poznat.(viz. foto)
VW T4 Caravelle VR6 103kW, 1997, LPG Tartarini, komplet Projekt Zwo (PRODÁNO)
VW T5 Caravelle V6 3,2i 4Motion 173kW Long, 2006 + interiér Multivan + LPG Landi Renzo Omegas (PRODÁNO)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.231 sekund

Login