Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 16. led 2010 18:47 #33641

  • jmanych
  • Avatar uživatele jmanych Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 15
  • Obdržená poděkování 0
Mám problém se zadníma brzdama na VW T4 Caravelle TDi 75 kW r.v. 1998.
Protože mi na zadku jedno kolo brzdilo stále a celkově byly brzdiče v dezolátním stavu, rozhodl jsem se na jaře oba zadní brzdiče sundat, rozebrat, očistit a nastříkat. Teď jsem s tím byl na STK a tam mi sdělili nemylou zprávu, že moje auto neprojde, protože mi nebrzdí zadek, jde pouze ruční brzda.
Co mě napadlo jako první je závada na omezovači brzdného účinku zadních brzd, který byl opravdu zaseklý a praděpodobně nefungoval. Vyndal jsem ho, vyčistil, namazal, pístky uvnitř se volně pohybovaly. Ovládací mechanizmus omezovače jsem taky očistil a promazal. Mělo by to fungovat, ale ani s nastartovaným motorem to vzadu nezabrzdím. Sice s trochou námahy, ale kolem celkem otočím, pokud zatáhnu ručku, tak se kolo ani nehne.
Nějak mi došly nápady co hledat, leda omezovač přemostit, ale netuším jak. Pak mě napadla nějaká chybka při opětovném skládání třmenu, ale nevím jaká by se mohla vloudit, aby mechanicky (ruční brzda) třmen fungoval a hydraulicky (provozní brzda) nefungoval. Vozidlo má posilovač a ABS, jinou vymožrnost jsem na brzdovém systému zatím nesledal.

Děkuji za jakékoliv náměty.

S pozdravem Jaroslav Manych

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 16. led 2010 21:00 #33650

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
a co takhle brzdová pumpa,sou tam dva okruhy,a pak to může dělat ABS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 10:26 #33694

  • jmanych
  • Avatar uživatele jmanych Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 15
  • Obdržená poděkování 0

tdiracing napsal: a co takhle brzdová pumpa,sou tam dva okruhy,a pak to může dělat ABS

Děkuji za reakci. Nevím co si mám představit pod pojmem brzdová pumpa. Dva okruhy tam sice jsou, ale vedení ke kolům je z ABS napojeno do kříže tak, že z 1. okruhu je zapojeno pravé přední a levé zadní kolo a z 2. okruhu levé přední a pravé zadní kolo, což mě trochu mate, protože, kdyby byl problém pouze v jednom brzdovém okruhu, tak se domnívám, že by přestaly brzdit kola takto do kříže. Mě ale předek brzdí fajnově, proto jsem s tím taky mohl 9 měsíců bez problémů jezdit, aniž bych tušil, že mi zadek nebrzdí. Napadlo mě pouze, že by jednotka ABS měla někde možnost regulace tlaku do zadních brzd, ale to netuším kde. Jinak trubičky z ABS k zadním kolům jsou viditelně slabší, což ale považuji za standart, vzhledem k tomu, že brzdy vzadu by měly mít menší účinnost než brzdy v předu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 10:34 #33697

Možná teď napíšu lama-myšlenku tak mě nekamenujte,ale když to má ABS tak je tam i zátěžovej regolátor?Já ABS nemám (jsem spíš rád) a zátěžák vzadu mám.Ale viděl jsem zespodu Téčko s ABS a to ho tam nemělo...Tak fakt nevím :-k není to nějaká skládačka?
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 18:08 #33762

Přesně tak, vozy s ABS zátěžový regulátor nemají. D:_)1
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 19:14 #33768

Hm,tak nejsem lama :) Zřejmě to auto asi tedy nikdy na zadek v tomto složení nebrzdilo,jen to asi na stk nikdo neviděl nebo spíš nechtěl vidět...
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 20:53 #33783

Moje syncro bylo původně z roku 1993, ale ABS tam bylo a zátěžák nebyl D:_)1
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 17. led 2010 21:26 #33790

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4897
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 72
Mel jsem dlouhou caravellu 92 s ABS a take bez zatezaku...
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 18. led 2010 06:36 #33804

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
mám tu ted jednu na dílně tak vám to blejsknu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 18. led 2010 14:33 #33814

  • mašlo
  • Avatar uživatele mašlo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1063
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 8
Tak Hermina je origo 96/11 carevelle s ABS a stabilizator brzdneho tlaku na zadni napravu tam je od novoty :-k sice rezavy ale funkči doufam :-" a mam tu caravellu origo koupenou v ČR 99 a ta ho nema :snoty: Tak to babo raď
maly servis pro VW T4 a T5, pujčovna transporter 8+1 T4
prodej dilu nových i starších T4 a T5
"pohřebiště" T4 a T5[/b]
multivan@seznam.cz
tel NOVÝ TELEFON 773 630 590
OSTRAVA !!!
Nečlen clubu
www.Transporterpujcovna.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 18. led 2010 19:40 #33833

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
od roku 1999 když je ABS tak tam není omezovač tlaku,jak sem psal u starších ročníků je,neříkám že je to standart ale je tam,čím se to lišilo a nebo jak se rozhodovali kam dají omezovač tak po tom sem nepátral

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 23. led 2010 21:54 #34357

  • jmanych
  • Avatar uživatele jmanych Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 15
  • Obdržená poděkování 0
Tak je to asi v pohodě. Když už jsem si s tím nevěděl dál rady, zkusil jsem opakovanou prohlídku a prošlo to. Prostě nezatížená T4 s omezovačem pouze jen tak přibržďuje. Zadní kola bez zátěže asi standartně brzdí méně než ruční brzda. Jinak prvotní příčinou propadáku na STK byl asi ten zaseknutej omezovač, protože při první prohlídce to na brzdu nereagovalo vůbec, fungovala pouze ručka. Dá se to ale těžko posoudit, protože na opakovanou prohlídku jsem jel i s novými kotouči od BREMBA a novými destičkami.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 25. led 2010 08:00 #34473

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
Tak s Brembama si to moc nevyhrál,za půl roku sou na vyhození

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 25. led 2010 09:08 #34481

  • PAKO
  • Avatar uživatele PAKO
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 0
zřejmě špatná zkušenost...takhle bych je zase nehaněl...sou náchylnější na špatné zajetí to je pravda ale jinak dobrá kvalita ,sice na zadek mají jen na výběr v klasice jen jednu směs a dva rozměry(kotouč)...ale kromě špatného zajetí nebo nepatřičné kombinaci s destičkama vynechám li kouslé pístky a prostě neudržbu brzd.Nejsou špatné .Já osobně dávám přednost EBC,ale originálním výrobkům.Ale stejně to je model od modelu různé jedou pruměry ,v jiné fabrice lejou zase jiné papírově stejná směs,jinak vyzrálé jiný výrobek pak jsou rozdíly.Důležité na civilní auto najít ten správný kompromis kdy kotouče "žerou" destičky a ne naopak a samozřejmě funkce brzd jako celku musí být kvalitní.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - OMEZOVAČ BRZDNÉHO ÚČINKU 25. led 2010 17:37 #34538

Taktéž mohu potvrdit pouze pozitivní zkušenost s kotouči od Bremba.Jezdím je už cca 5 let zpět a to jak na těžkým a rychlým Mercedesu E300td tak pak na Passatu TDI a vždy super.Nemůžu říct na ně špatný slovo.U mě za ty peníze dost muziky.Pochopitelně životnost kotouče hodně ovlivňuje směs destičky.I sebelepší kotouč špatná destička dokáže přehřát a následně zvlnit.Pár toho o brzdách už taky vím a vždy jsem si nechal radit od zkušenějších.Určitě Pako bude souhlasit.Když jsme ladily brzdy na našeho vrchovýho Golfa,tak tam je to jiná laborace s teplotami.Tam to nebrzdí ani když jsou moc studený...Je to věc názoru ale u mě Bremba dobrý.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.201 sekund

Login