Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - BRZDY

T4 - BRZDY 01. lis 2016 10:31 #171453

Jasný díky :)

Ono to sem moc nepatří, ale po tom co jsem přišel na tu prázdnou nádobku a dolil jsem jí (byla uplně prázdná) začalo auto při startu a vypínání motoru bouchat a vibrovat a dělá to i při couvání do kopce a motor má hrubší chod. Už delší dobu v tom píská jako v suchým ložisku. To pískání dělá třeba při řazení když sešlápnu spojku. Jak jsem vyčetl ve vlákně o setrvačníku a spojce by to mohl být právě setrvák. Ale pedál se chová normálně. Může to být zavzdušněný nebo je prostě KO spojka?

EDIT: Tak po výměně brzdiče auto brzdí jak má.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mirek M..

T4 - BRZDY 02. pro 2016 11:41 #172213

Zdar kluci. Snažil jsem se pročíst téma a hledal jsem odpověď na můj problém, ale nenašel. Mám problém se zadníma brzdama. Chová se to podivně. Většinou studené v pohodě. Ale když třeba popojíždím po městě a často přibržďuji, tak čas od času začnou zadní brzdy přibržďovat - je to znatelné, auto nejede a když vyřadím tak samo zastaví. Když ale opět šlápnu na brzdový pedál, tak to zase povolí a chvíli se to chová normálně! Nedokážu říci kdy to udělá, co je příčinou. Nevěděl by někdo z vás čím by to mohlo být?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 02. pro 2016 13:41 #172214

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1137
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 113
Asi bych začal vizuální kontrolou lanovodů ruční brzdy a pokud by to bylo v cajku (shodit zadní kola a druhý člověk co by tahal v kabině za ručku), tak pak ověřit, v jakém stavu jsou pístky - předpokládám, že máš již auto vybavené i vzadu kotouči. To samé bych však aplikoval i u bubnových, může tam být "čurbes" od obroušeného obložení, případně rezavé lanovody od ručky.
Ride to live, live to ride
neaktivní: VW T4 1,9 TD 2001, VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
aktivní: VW T5 1,9 TDI "Jahůdka", T4 multivan syncro 2,4 D, T3 1,9 TD Džůsík
IMV 1000 r.v. 1964, V3S, ZIL, UAZ, LUAZ, JEEP GPW 1943, ...
Honda CBR 1000f, Jawy, ČZ, ...
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 02. pro 2016 13:50 #172215

Ahoj. Díky za odpověď, ale asi jsem měl rovnou dodat, že auto prošlo teď opravou - právě i zadní brzdy (třmeny) byli repasovány. Zůstávala mně vyset ručka. Ručka je teď v pohodě, ale naprosto nečekaně a občas z ničeho nic začnou zadní kola přibržďovat a když znovu šlápnu na pedál, tak se o uvolní! A takhle několikrát za den za sebou. V servisu znovu vše zkontrolovali a všechno funguje tak jak má!!! Je pravdou, že to vždycky začne zlobit, až když ujedu více km (takže z toho usuzuji, že to dělá, až když jsou brzy zahřáté)! Je to divný a vůbec netuším čím by to mohlo být. Jo a mám kotouče na všech!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 02. pro 2016 14:00 #172216

  • Sindeon VW
  • Avatar uživatele Sindeon VW
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 2758
  • Karma: 33
  • Obdržená poděkování 920
Ode mně je to spíš taková střela od boku, ale není to tak dávno, co jsem se bavil s jjirkou a ten na jedné T4 řešil problém, že se z ničeho nic kousaly brzdy a furt nemohl dojít na to co to dělá, protože všechno se jevilo v pořádku. Auto se chovalo asi podobně, protože kousání brzd bylo jen občasné, neprojevovalo se to pořád. Nakonec to bylo něco s ABS. Už si přesně nevzpomínám, ale třeba to někoho fundovanějšího přivede na stopu...
Clubový asistent

Clubový web: http://www.transporterclub.cz
Clubový mail: club@transporterclub.cz
Clubová kancelář: Po - Pá 09:00 - 15:00

Staňte se prémiovým členem Transporterclubu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Sindeon VW.

T4 - BRZDY 02. pro 2016 17:32 #172220

Taky střela od boku. Na jiných autech jsem viděl podobný chování, když byly špatný hadičky ke třmenu. Nějak se to přicpávalo či co a nepouštělo kapalinu zpět.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 02. pro 2016 23:00 #172224

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 69
zkusil bych se podívat na pístky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 20. kvě 2017 18:31 #176872

  • Flekous
  • Avatar uživatele Flekous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Ahoj, já i můj kamarád řešíme stejnej problém.. Všechno vyměněný (zadní třmeny za nový repas, hadičky nové, lanovody nové, brzdovka prolitá snad i střechou auta, hl. brzdový válec nový)

Vše nastalo po výměně zadních třmenů, kvůli ruční brzdě. Za jízdy jde dokonce i znát jak to zpomaluje auto, kola samozřejmě horký jak plotna, za studena dokud nešlápneš na brzdu je to v cajku, jak ale použiješ brzdu, začne proces ohřívání kola.

Myšlenka s ABS mě taky už napadla, ale přesně nevím čeho se chytit, zkoušel jsem odpojit jednotku ABS od štekru, svítí sice palubovka, ale stejně přibržďuje a to jen zadní kola.

Četl jsem snad desítky témat, kde se lidi zabývají repasí třmenů, lanovody, volně chodící destičky, držák třmenu, gumičky pístků, gumičky držáku třmenů atd..ale nic z toho není důvod po výměně třmenů aby to přibrždovalo kola..

Poslední co jsem pořádně neprozkoumal je ABS kostka vs odvzdušnění - jde to nějak podělat?, nebo je některej ten přepoštěcí ventil někde hlavou v prd..li nebo co?, už je to fakt poslední věc.

Nápady ohledně ABS uvítám a nebo jsem něco přehlídl?
Caravelle T4, 2.5Tdi ACV, r.v.1996, předělaný automat na manuál :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 21. kvě 2017 20:27 #176887

Který kola se hřejí?
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 21. kvě 2017 22:04 #176894

Přesně, tak to je úplně stejný. Hele zítra to vezu do jednoho servisu, kde mi zatím pomohli rozluštit každou záhadu, tak uvidím, když tak dám vědět. V mém "běžném" servisu už to bylo třikrát a všechno prý OK! Ale já moc dobře cítím, když to začne přibržďovat!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 04. čec 2017 14:44 #178137

  • Flekous
  • Avatar uživatele Flekous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Čau všem,
tak jsem opět zpátky s mou krasawicí.

Neměl jsem moc času, ale udělal jsem pár drobných testů s mýma věčně horkýma zadníma kolama od přibržďování.

ABS systém funguje, a tam to taky začalo:
Napřed brzdily zadní kola, pak jsem najel na trávu abych vyzkoušel ABS, zafungovalo, pak
jsem napíchl diagnózu a ze srandy udělal test ABS.. vše proběhlo jak mělo, žádná chyba..
Výsledek ale byl, že teď mi přibržďují všechny čtyři kola :lol:

Začal jsem vinit posilovač brzd a tak jak jsem dojel - auto zastavilo a nehlo se, jsem z něj vypustil okamžitě podtlak
a najednou jsem auto posunul rukou..
- takže poslední viník se zdá být posilovač, akorát mi je divný že začaly až teď všechny 4 kola a při každým prudkým
zabrždění zafunguje ABS.. :dry:
Nestojí to zrovna litr abych to hned měnil, tak se radši zeptám co si o tom myslí zkušenější..?

Papinku, byl jsi v tom servise kde Ti vždy pomohly? Nějaké zprávy?

Díky
Caravelle T4, 2.5Tdi ACV, r.v.1996, předělaný automat na manuál :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 04. čec 2017 14:59 #178139

Taky po delší době zdravím.
Já už to mám několik týdnů v pohodě - a jak se to stalo? No ono je to celé záhada. Když jsem to odvezl k tomu kamarádovi, co si vždycky poradí, tak z toho taky nebyli chytří, ale vylučovací metodou přišli na to, že by to mohla být jednotka ABS. Nějak softwarově ji otevřeli a udělali nějaký průplach, ale pak jim to stejně udělalo. No tak jsme pak udělali pokus - odpojili jednotku ABS a já s tím jezdil. Auto na mě řvalo při každým zapnutí klíčků a pořád blikala kontrolka, že je porucha na brzdách, ale světe div se, auto nepřibržďovalo a jezdilo normálně. Najel jsem takhle asi 400 km a pak jsem opět jednotku ABS připojil a od té doby to neudělalo. Takže taková podivnost. Čekám jak se to bude vyvíjet. Každopádně mám číslo své ABS jednotky a budu koukal po vrakáčích jestli se dá někde sehnat. Nová stojí nějakých 40 - 50 tisíc!!! Takže u mě je to tak.
Od té doby co mi to přestalo přibržďovat, tak mi klesla spotřeba o nějakých 0,5 - 1 l na 100 km! :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 04. čec 2017 15:10 #178140

  • Flekous
  • Avatar uživatele Flekous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
No tak to je taky zajímavý :lol:

Mám jednoho kamaráda, kterýmu to dělalo taky, ale prý to několikrát odvzdušnil a pak to "jaksi"
přestalo..
jsem z toho trochu jelen, páč nic moc z toho nedává smysl.
Co jsem koukal na ABS, tak většinou když se pokazí vyhodí chybu snímače tlaku a to už pak musí na repas, nebo nová..
Nová - to je nesmysl, ale našel jsem několik firem co dělají repas..no cca 8tis taky není málo.
ZKusím teda taky metodu bez ABS, uvidíme co bude..

Tak ať to jezdí ;)
Caravelle T4, 2.5Tdi ACV, r.v.1996, předělaný automat na manuál :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 04. čec 2017 18:29 #178142

Hele mně ten kamarád říkal, že repase (oprava) ABS jednotky je možná jenom u její elektrické části, ale ta hydraulická nejde rozebrat, je to hliníková kostka do které se nikdo nedostane.
No uvidíš, kdybys na něco zajímavého přišel, tak určitě napiš.

JO jo a ať to taky jezdí.
Pavel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - BRZDY 26. pro 2017 16:19 #181391

Mám tiež problém s riadiaciou jednotkou ABS. Nefunguje, pri každom štarte pípa a furt bliká, že mám poruchu bŕzd. Ale jazdím s tým "normálne".

Diagnostika píše to, čo na priloženom obrázku.

Neviete, aká je to vada a či je to opraviteľné alebo musím celú riadiacu jednotku vymeniť za inú?

Ďakujem za rady.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.180 sekund

Login