Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - TEMPOMAT

T4 - TEMPOMAT 08. srp 2015 01:10 #157881

  • jerrykx
  • Avatar uživatele jerrykx
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: -1
Ahoj,
poprosím o radu. Mám acv 75kw a měnil sem říd. jednotku, po výměně jednotky mi nefunguje tempomat.
Tempomat je od předchozího majitele napájený přímo na kabely před konektorem říd. jednotky. Stačí jen nějak přez Vag povolit tempomat v jednotce?(případně kde to tam najdu) nebo je možné, že na novou jednotku to nejede?
Jednotka má stejné označení s tím že stará neměla nakonci žádné písmeno, tato má( bylo mi rečeno že to nehraje roli) Auto běží...jen ten tempomat ne.

Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT 08. srp 2015 08:44 #157882

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 365
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 1
ano musí se aktivovat přes VAG
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - TEMPOMAT 14. lis 2015 05:19 #160238

  • petar 81
  • Avatar uživatele petar 81
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • t 4 transporter long syncro 2,5 tdi
  • Příspěvky: 26
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
tibolirt napsal:
Dobrý den, chci se zeptat, mám T4 caravelle 2001 75 kw, a pokoušel jsem se sehnat tu dostavbovou sadu na tempomat viz toto vlákno. Jenže mě všude říkají, že už se ten díl nedá sehnat. A na samostatnou páčku a kabel neznám čísla. Nedokázal by jste mě někdo dodat bud čísla to by mě asi ulehčilo shánění v origo servisu nebo tu sadu ? Jen bych radši páčku novou než z vrakáče. A samozřejmě hlavně aby to bylo kompatibilní s mojím mazlíkem. děkuji moc
Máj jí vw normálně já sem si jí objednal ve 3 hodiny a druhý den sem jí v deset měl


Odesláno z mého GT-I9060I pomocí Tapatalk
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 03. úno 2016 02:25 #162795

  • BenediktVX
  • Avatar uživatele BenediktVX
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 35
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 0
Ahoj všem, při snaze si dodělat do své T4 2.5TDI tempomat jsem nikde nenašel v češtině pohromadě všechny potřebné informace, proto jsem se rozhodl po realizaci sem sepsat nalezené poznatky. Snad se někomu šiknou.

Nejvíc mi pomohla něměcká T4-wiki zde: http://www.t4-wiki.de/wiki/Geschwindigkeitsregelanlage_(mit_E-Gas)

1) Zkusit v autě při neutrálu přidat plyn na střední otáčky, držet a k tomu sešlápnout brzdu….pokud při tomto klesnou otáčky, podporuje údajně jednotka jednoduše tempomat.
2) Tempomat k funkci vyžaduje, aby byly v pořádku snímače na spojkovém a brzdovém pedálu....tzn. s nejčastější závadou - chybou snímače brzdového pedálu (projevuje se blikáním kontrolky žhavení) tempomat nefunguje.
3) Konektor pro připojení tempomatu je kostka 2x2 v chuchvalci drátů za pojistkovou skříní (viz.foto dole). Tři dráty k němu přichází z motorového prostoru souběžně s nějakým větším svazkem, jeden jde samostatně od pojistek - je to +12V za pojistkou (15) po sepnutí klíčku. Konektor je samec s číselným označením jednotlivých drátů, barevné složení je toto: 1-černo/modrý, 2-modrý, 3-červeno/žlutý(oranž) a 4-černo/bílý.
4) Originál páčka, obsahující ovládání tempomatu, kterou se nahrazuje stávající páčka směrovek, a která stojí cca 2000,-, obsahuje ve skutečnosti jen a pouze 1x spínač (ON/OFF) + 2x tlačítko (SET a RES). Druhou stranou z něj vylézají pouze 4 dráty, které se propojují do popsaného konektoru. A to následovně: 1-4 spínač ON/OFF, 2-4 tlačítko RES, 3-4 tlačítko SET. Schematicky viz. zde:


Já použil kus zbytku čtyřlinky, a koupil 1 spínač a 2 tlačítka...vlastně 3, protože jsem si tlačítko SET paralelně zdvojil. Celkem pořizovací náklady 46,-. Čtyřlinku jsem napojil na dráty místo konektoru pro tempomat, a na druhou stranu přišly tlačítka. Pod volantem jsem to protáhl do středového panelu a umístil ovládání do volného místa v panelu + paralelní tlačítko SET navíc jsem si protáhl a zabudoval klasicky do páčky blinkrů.
5) Pak už je potřeba pouze aktivovat tempomat přes VAG v řídící jednotce. Naprosto jednoduše po spojení s jednotkou (mám aukro VAGkábl za 200,-) se pod jednotkou motoru přes Login-11 vloží code 11463 pro aktivaci (případně 16167 deaktivace). Jedno kliknutí do minuty - hotovo.
Pro kontrolu ještě lze přes VAG zkusit v bloku měřených hodnot 006 omrknout toto:
- hodnota 4. políčka: "0" temp je aktivován, "255" temp je deaktivovaný
- hodnota 3. pole:
Spínač ON/OFF v poloze OFF: 000000
Spínač ON/OFF v poloze ON: 000001
Stisknutý RES: 001001
Stisknutý SET: 000101
Sešlápnutá brzda: 010001
Sešlápnutá spojka: 100001

Tempomat funguje až v rychlosti nad cca 30km/h. Co které tlačítko dělá se dá na internetu lehce najít (i v tomto vlákně).

To je asi vše, přikládám na ukázku fotky:
- kde a jaký je konektor v origo kabeláži pro připojení ovládání tempomatu
_1922.jpg


- moje napojení čtyřkáblu v místě konektoru a na druhém konci použité spínače
_1930.jpg


- moje umístění v palubce + druhé paralelní tlačítko SET v původní páčce směrovek
_1990.jpg


Netvrdím, že je moje řešení vrchol současného designu - lákalo mě hlavně si to po prvotním nalezení informací jak je to primitivní a nachystané sám zprovoznit. Tempomat funguje perfektně, vše tak jak má, za cenu nějaké hoďky pro svoji zábavu a s náklady do 50,-Kč. Tak jak jsem předpokládal, používám víceméně jen tlačítko SET (to co mám zdvojené v páčce směrovek), na ovládání ve středovém panelu skoro nesahám.
Pro odpůrce kutilství: Nenutím vám to, klidně si zůstaňte u origo páčky za dvojku, případně i u někde zmiňované její montáže v servisu za další dvojku a v extrému k tomu minutového odkliknutí aktivace VAGem za pětikilo (viz nějaké stránky tohoto téma zpět).
T4 long 9míst - 2.5TDI 1997 tm.zelená - bazarový kup 12/2012
Poslední úprava: 03. úno 2016 02:38 od BenediktVX. Důvod: chyba s obrázky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Tlama, pajaital, Polda, Mar10, Boner, Bilík

T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 05:54 #162796

  • Polda
  • Avatar uživatele Polda
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 646
  • Obdržená poděkování 28
  • Karma: 2
Krásně popsané. :)
Polda - pomáhat a chránit

T4 CARVELLE 2,5TDI 75 kw
www.transporterclub.cz/forum/19-moje-auto/126664-p
http://igorvw.rajce.idnes.cz/
tel.: 602 124 854
IgorPol@seznam.cz
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 09:09 #162799

  • Mar10
  • Avatar uživatele Mar10
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 718
  • Obdržená poděkování 24
  • Karma: 4
Šikovná práce i slušný návod. ;)

Odesláno z mého HTC Desire 500 dual sim pomocí Tapatalk
Multivan 2,5 TDI 111 kw 2001
VW T3 245D Pritsche 37kW (50PS)
Renault Megane Combi 1,5 dci 110 ps 2013 - vyměněno
Škoda Octavia Combi III 2.0 TDI 110 kw 4x4 white
Nissan Primera Combi 2,0 TD 90 ps 1999 -prodáno
http://mar010.rajce.idnes.cz
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 13:30 #162806

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 365
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 1
Zdarec,

Ten návod už jsem párkrát viděl, ale toto zpracování je super!
Jen doplním, že kdyby někdo nechtěl cvakat konektor, tak protikus je tu:
www.autokelly.cz/Product/VAG-1J0972732/9153803

Dolly
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 21. úno 2016 20:55 #163764

  • Boner
  • Avatar uživatele Boner
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Multivan 1999 75 kw 2.5 TDI automat
  • Příspěvky: 274
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 0
Tak za toto dávám palec nahoru ;) já sice tempomat mám už origo ale když bych neměl tak to udělám přesně takto B)
BenediktVX napsal:
Ahoj všem, při snaze si dodělat do své T4 2.5TDI tempomat jsem nikde nenašel v češtině pohromadě všechny potřebné informace, proto jsem se rozhodl po realizaci sem sepsat nalezené poznatky. Snad se někomu šiknou.

Nejvíc mi pomohla něměcká T4-wiki zde: http://www.t4-wiki.de/wiki/Geschwindigkeitsregelanlage_(mit_E-Gas)

1) Zkusit v autě při neutrálu přidat plyn na střední otáčky, držet a k tomu sešlápnout brzdu….pokud při tomto klesnou otáčky, podporuje údajně jednotka jednoduše tempomat.
2) Tempomat k funkci vyžaduje, aby byly v pořádku snímače na spojkovém a brzdovém pedálu....tzn. s nejčastější závadou - chybou snímače brzdového pedálu (projevuje se blikáním kontrolky žhavení) tempomat nefunguje.
3) Konektor pro připojení tempomatu je kostka 2x2 v chuchvalci drátů za pojistkovou skříní (viz.foto dole). Tři dráty k němu přichází z motorového prostoru souběžně s nějakým větším svazkem, jeden jde samostatně od pojistek - je to +12V za pojistkou (15) po sepnutí klíčku. Konektor je samec s číselným označením jednotlivých drátů, barevné složení je toto: 1-černo/modrý, 2-modrý, 3-červeno/žlutý(oranž) a 4-černo/bílý.
4) Originál páčka, obsahující ovládání tempomatu, kterou se nahrazuje stávající páčka směrovek, a která stojí cca 2000,-, obsahuje ve skutečnosti jen a pouze 1x spínač (ON/OFF) + 2x tlačítko (SET a RES). Druhou stranou z něj vylézají pouze 4 dráty, které se propojují do popsaného konektoru. A to následovně: 1-4 spínač ON/OFF, 2-4 tlačítko RES, 3-4 tlačítko SET. Schematicky viz. zde:


Já použil kus zbytku čtyřlinky, a koupil 1 spínač a 2 tlačítka...vlastně 3, protože jsem si tlačítko SET paralelně zdvojil. Celkem pořizovací náklady 46,-. Čtyřlinku jsem napojil na dráty místo konektoru pro tempomat, a na druhou stranu přišly tlačítka. Pod volantem jsem to protáhl do středového panelu a umístil ovládání do volného místa v panelu + paralelní tlačítko SET navíc jsem si protáhl a zabudoval klasicky do páčky blinkrů.
5) Pak už je potřeba pouze aktivovat tempomat přes VAG v řídící jednotce. Naprosto jednoduše po spojení s jednotkou (mám aukro VAGkábl za 200,-) se pod jednotkou motoru přes Login-11 vloží code 11463 pro aktivaci (případně 16167 deaktivace). Jedno kliknutí do minuty - hotovo.
Pro kontrolu ještě lze přes VAG zkusit v bloku měřených hodnot 006 omrknout toto:
- hodnota 4. políčka: "0" temp je aktivován, "255" temp je deaktivovaný
- hodnota 3. pole:
Spínač ON/OFF v poloze OFF: 000000
Spínač ON/OFF v poloze ON: 000001
Stisknutý RES: 001001
Stisknutý SET: 000101
Sešlápnutá brzda: 010001
Sešlápnutá spojka: 100001

Tempomat funguje až v rychlosti nad cca 30km/h. Co které tlačítko dělá se dá na internetu lehce najít (i v tomto vlákně).

To je asi vše, přikládám na ukázku fotky:
- kde a jaký je konektor v origo kabeláži pro připojení ovládání tempomatu
_1922.jpg


- moje napojení čtyřkáblu v místě konektoru a na druhém konci použité spínače
_1930.jpg


- moje umístění v palubce + druhé paralelní tlačítko SET v původní páčce směrovek
_1990.jpg


Netvrdím, že je moje řešení vrchol současného designu - lákalo mě hlavně si to po prvotním nalezení informací jak je to primitivní a nachystané sám zprovoznit. Tempomat funguje perfektně, vše tak jak má, za cenu nějaké hoďky pro svoji zábavu a s náklady do 50,-Kč. Tak jak jsem předpokládal, používám víceméně jen tlačítko SET (to co mám zdvojené v páčce směrovek), na ovládání ve středovém panelu skoro nesahám.
Pro odpůrce kutilství: Nenutím vám to, klidně si zůstaňte u origo páčky za dvojku, případně i u někde zmiňované její montáže v servisu za další dvojku a v extrému k tomu minutového odkliknutí aktivace VAGem za pětikilo (viz nějaké stránky tohoto téma zpět).
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 21. úno 2016 21:39 #163768

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 365
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 1
mám plastový kostky protikusu
když někdo bude chtít, ať se ozve
Dolly
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT 04. kvě 2016 01:11 #166740

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
60675314.jpg


Hoj panove, procetl jsem tema ale nejsem moudry. Tak se zeptam a prikladam obrazek. Pujde mi tahle packa tempomatu tak ze jenom vymenim za tu bez tempomatu a necham tuto aktivovat pres VAG? Nebo musim mit jeste nejake kabely navic nebo nejake nekam natahnout k motoru ci kam jinam? Diky za infa.
Edit: nemam polodot ani maxidot.zadny pocitac.
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Poslední úprava: 04. kvě 2016 01:21 od Frosty.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Wesni

T4 - TEMPOMAT 04. kvě 2016 15:24 #166747

  • shrekzv
  • Avatar uživatele shrekzv
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 241
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 2
tie kable navyse mas uz na packe, podla podpisu mas TDI takze elektronicky plyn a konektor by mal byt niekde v aute, staci zapojit a aktivovat
T4 Caravelle 1998, VR6 103kW LPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - TEMPOMAT 05. kvě 2016 05:55 #166775

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4887
  • Obdržená poděkování 68
  • Karma: 27
Pujde. Kable jsou pripravene

Odesláno z Mé databanky S4 Galaxy pomocí Tapatalk
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 19:10 #167041

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Tak tempomat packa namontovana, aktivovana.
Do budoucna kdyby nekdo nevedel .. Na VAGu je to pod loginem 11463
Ted se zeptam ja: jak se behem jizdy ubira?
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 22:18 #167044

  • alik.jes
  • Avatar uživatele alik.jes
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • T4 111kw
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Neubírá. Brzda, spojka, nebo vypnout na páčce.
T4 111kw
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 22:24 #167045

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Fakt ? :-O u jinych aut slo i zpomalovat. Napr. Astra G. To me zarazi ze u VW toto chybi.
Ale diky.
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.287 sekund

Login