Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - TEMPOMAT

T4 - TEMPOMAT 08. srp 2015 01:10 #157881

  • jerrykx
  • Avatar uživatele jerrykx
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj,
poprosím o radu. Mám acv 75kw a měnil sem říd. jednotku, po výměně jednotky mi nefunguje tempomat.
Tempomat je od předchozího majitele napájený přímo na kabely před konektorem říd. jednotky. Stačí jen nějak přez Vag povolit tempomat v jednotce?(případně kde to tam najdu) nebo je možné, že na novou jednotku to nejede?
Jednotka má stejné označení s tím že stará neměla nakonci žádné písmeno, tato má( bylo mi rečeno že to nehraje roli) Auto běží...jen ten tempomat ne.

Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT 08. srp 2015 08:44 #157882

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 370
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 14
ano musí se aktivovat přes VAG
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TEMPOMAT 14. lis 2015 05:19 #160238

  • petar 81
  • Avatar uživatele petar 81
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • t 4 transporter long syncro 2,5 tdi
  • Příspěvky: 26
  • Obdržená poděkování 1

tibolirt napsal: Dobrý den, chci se zeptat, mám T4 caravelle 2001 75 kw, a pokoušel jsem se sehnat tu dostavbovou sadu na tempomat viz toto vlákno. Jenže mě všude říkají, že už se ten díl nedá sehnat. A na samostatnou páčku a kabel neznám čísla. Nedokázal by jste mě někdo dodat bud čísla to by mě asi ulehčilo shánění v origo servisu nebo tu sadu ? Jen bych radši páčku novou než z vrakáče. A samozřejmě hlavně aby to bylo kompatibilní s mojím mazlíkem. děkuji moc

Máj jí vw normálně já sem si jí objednal ve 3 hodiny a druhý den sem jí v deset měl


Odesláno z mého GT-I9060I pomocí Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 03. úno 2016 02:25 #162795

Ahoj všem, při snaze si dodělat do své T4 2.5TDI tempomat jsem nikde nenašel v češtině pohromadě všechny potřebné informace, proto jsem se rozhodl po realizaci sem sepsat nalezené poznatky. Snad se někomu šiknou.

Nejvíc mi pomohla něměcká T4-wiki zde: http://www.t4-wiki.de/wiki/Geschwindigkeitsregelanlage_(mit_E-Gas)

1) Zkusit v autě při neutrálu přidat plyn na střední otáčky, držet a k tomu sešlápnout brzdu….pokud při tomto klesnou otáčky, podporuje údajně jednotka jednoduše tempomat.
2) Tempomat k funkci vyžaduje, aby byly v pořádku snímače na spojkovém a brzdovém pedálu....tzn. s nejčastější závadou - chybou snímače brzdového pedálu (projevuje se blikáním kontrolky žhavení) tempomat nefunguje.
3) Konektor pro připojení tempomatu je kostka 2x2 v chuchvalci drátů za pojistkovou skříní (viz.foto dole). Tři dráty k němu přichází z motorového prostoru souběžně s nějakým větším svazkem, jeden jde samostatně od pojistek - je to +12V za pojistkou (15) po sepnutí klíčku. Konektor je samec s číselným označením jednotlivých drátů, barevné složení je toto: 1-černo/modrý, 2-modrý, 3-červeno/žlutý(oranž) a 4-černo/bílý.
4) Originál páčka, obsahující ovládání tempomatu, kterou se nahrazuje stávající páčka směrovek, a která stojí cca 2000,-, obsahuje ve skutečnosti jen a pouze 1x spínač (ON/OFF) + 2x tlačítko (SET a RES). Druhou stranou z něj vylézají pouze 4 dráty, které se propojují do popsaného konektoru. A to následovně: 1-4 spínač ON/OFF, 2-4 tlačítko RES, 3-4 tlačítko SET. Schematicky viz. zde:


Já použil kus zbytku čtyřlinky, a koupil 1 spínač a 2 tlačítka...vlastně 3, protože jsem si tlačítko SET paralelně zdvojil. Celkem pořizovací náklady 46,-. Čtyřlinku jsem napojil na dráty místo konektoru pro tempomat, a na druhou stranu přišly tlačítka. Pod volantem jsem to protáhl do středového panelu a umístil ovládání do volného místa v panelu + paralelní tlačítko SET navíc jsem si protáhl a zabudoval klasicky do páčky blinkrů.
5) Pak už je potřeba pouze aktivovat tempomat přes VAG v řídící jednotce. Naprosto jednoduše po spojení s jednotkou (mám aukro VAGkábl za 200,-) se pod jednotkou motoru přes Login-11 vloží code 11463 pro aktivaci (případně 16167 deaktivace). Jedno kliknutí do minuty - hotovo.
Pro kontrolu ještě lze přes VAG zkusit v bloku měřených hodnot 006 omrknout toto:
- hodnota 4. políčka: "0" temp je aktivován, "255" temp je deaktivovaný
- hodnota 3. pole:
Spínač ON/OFF v poloze OFF: 000000
Spínač ON/OFF v poloze ON: 000001
Stisknutý RES: 001001
Stisknutý SET: 000101
Sešlápnutá brzda: 010001
Sešlápnutá spojka: 100001

Tempomat funguje až v rychlosti nad cca 30km/h. Co které tlačítko dělá se dá na internetu lehce najít (i v tomto vlákně).

To je asi vše, přikládám na ukázku fotky:
- kde a jaký je konektor v origo kabeláži pro připojení ovládání tempomatu


- moje napojení čtyřkáblu v místě konektoru a na druhém konci použité spínače


- moje umístění v palubce + druhé paralelní tlačítko SET v původní páčce směrovek


Netvrdím, že je moje řešení vrchol současného designu - lákalo mě hlavně si to po prvotním nalezení informací jak je to primitivní a nachystané sám zprovoznit. Tempomat funguje perfektně, vše tak jak má, za cenu nějaké hoďky pro svoji zábavu a s náklady do 50,-Kč. Tak jak jsem předpokládal, používám víceméně jen tlačítko SET (to co mám zdvojené v páčce směrovek), na ovládání ve středovém panelu skoro nesahám.
Pro odpůrce kutilství: Nenutím vám to, klidně si zůstaňte u origo páčky za dvojku, případně i u někde zmiňované její montáže v servisu za další dvojku a v extrému k tomu minutového odkliknutí aktivace VAGem za pětikilo (viz nějaké stránky tohoto téma zpět).
T4 long 9míst - 2.5TDI 1997 tm.zelená - bazarový kup 12/2012
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od BenediktVX. Důvod: chyba s obrázky

T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 05:54 #162796

  • Polda
  • Avatar uživatele Polda
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 646
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 29
Krásně popsané. :)
Polda - pomáhat a chránit

T4 CARVELLE 2,5TDI 75 kw
www.transporterclub.cz/forum/19-moje-auto/126664-p
http://igorvw.rajce.idnes.cz/
tel.: 602 124 854
IgorPol@seznam.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 09:09 #162799

  • Mar10
  • Avatar uživatele Mar10
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 723
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 24
Šikovná práce i slušný návod. ;)

Odesláno z mého HTC Desire 500 dual sim pomocí Tapatalk
Multivan 2,5 TDI 111 kw 2001
VW T3 245D Pritsche 37kW (50PS)
Renault Megane Combi 1,5 dci 110 ps 2013 - vyměněno
Škoda Octavia Combi III 2.0 TDI 110 kw 4x4 white
Nissan Primera Combi 2,0 TD 90 ps 1999 -prodáno
http://mar010.rajce.idnes.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TEMPOMAT 03. úno 2016 13:30 #162806

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 370
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 14
Zdarec,

Ten návod už jsem párkrát viděl, ale toto zpracování je super!
Jen doplním, že kdyby někdo nechtěl cvakat konektor, tak protikus je tu:
www.autokelly.cz/Product/VAG-1J0972732/9153803

Dolly
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 21. úno 2016 20:55 #163764

  • Boner
  • Avatar uživatele Boner
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Multivan 1999 75 kw 2.5 TDI automat
  • Příspěvky: 281
  • Obdržená poděkování 19
Tak za toto dávám palec nahoru ;) já sice tempomat mám už origo ale když bych neměl tak to udělám přesně takto B)

BenediktVX napsal: Ahoj všem, při snaze si dodělat do své T4 2.5TDI tempomat jsem nikde nenašel v češtině pohromadě všechny potřebné informace, proto jsem se rozhodl po realizaci sem sepsat nalezené poznatky. Snad se někomu šiknou.

Nejvíc mi pomohla něměcká T4-wiki zde: http://www.t4-wiki.de/wiki/Geschwindigkeitsregelanlage_(mit_E-Gas)

1) Zkusit v autě při neutrálu přidat plyn na střední otáčky, držet a k tomu sešlápnout brzdu….pokud při tomto klesnou otáčky, podporuje údajně jednotka jednoduše tempomat.
2) Tempomat k funkci vyžaduje, aby byly v pořádku snímače na spojkovém a brzdovém pedálu....tzn. s nejčastější závadou - chybou snímače brzdového pedálu (projevuje se blikáním kontrolky žhavení) tempomat nefunguje.
3) Konektor pro připojení tempomatu je kostka 2x2 v chuchvalci drátů za pojistkovou skříní (viz.foto dole). Tři dráty k němu přichází z motorového prostoru souběžně s nějakým větším svazkem, jeden jde samostatně od pojistek - je to +12V za pojistkou (15) po sepnutí klíčku. Konektor je samec s číselným označením jednotlivých drátů, barevné složení je toto: 1-černo/modrý, 2-modrý, 3-červeno/žlutý(oranž) a 4-černo/bílý.
4) Originál páčka, obsahující ovládání tempomatu, kterou se nahrazuje stávající páčka směrovek, a která stojí cca 2000,-, obsahuje ve skutečnosti jen a pouze 1x spínač (ON/OFF) + 2x tlačítko (SET a RES). Druhou stranou z něj vylézají pouze 4 dráty, které se propojují do popsaného konektoru. A to následovně: 1-4 spínač ON/OFF, 2-4 tlačítko RES, 3-4 tlačítko SET. Schematicky viz. zde:



Já použil kus zbytku čtyřlinky, a koupil 1 spínač a 2 tlačítka...vlastně 3, protože jsem si tlačítko SET paralelně zdvojil. Celkem pořizovací náklady 46,-. Čtyřlinku jsem napojil na dráty místo konektoru pro tempomat, a na druhou stranu přišly tlačítka. Pod volantem jsem to protáhl do středového panelu a umístil ovládání do volného místa v panelu + paralelní tlačítko SET navíc jsem si protáhl a zabudoval klasicky do páčky blinkrů.
5) Pak už je potřeba pouze aktivovat tempomat přes VAG v řídící jednotce. Naprosto jednoduše po spojení s jednotkou (mám aukro VAGkábl za 200,-) se pod jednotkou motoru přes Login-11 vloží code 11463 pro aktivaci (případně 16167 deaktivace). Jedno kliknutí do minuty - hotovo.
Pro kontrolu ještě lze přes VAG zkusit v bloku měřených hodnot 006 omrknout toto:
- hodnota 4. políčka: "0" temp je aktivován, "255" temp je deaktivovaný
- hodnota 3. pole:
Spínač ON/OFF v poloze OFF: 000000
Spínač ON/OFF v poloze ON: 000001
Stisknutý RES: 001001
Stisknutý SET: 000101
Sešlápnutá brzda: 010001
Sešlápnutá spojka: 100001

Tempomat funguje až v rychlosti nad cca 30km/h. Co které tlačítko dělá se dá na internetu lehce najít (i v tomto vlákně).

To je asi vše, přikládám na ukázku fotky:
- kde a jaký je konektor v origo kabeláži pro připojení ovládání tempomatu


- moje napojení čtyřkáblu v místě konektoru a na druhém konci použité spínače


- moje umístění v palubce + druhé paralelní tlačítko SET v původní páčce směrovek


Netvrdím, že je moje řešení vrchol současného designu - lákalo mě hlavně si to po prvotním nalezení informací jak je to primitivní a nachystané sám zprovoznit. Tempomat funguje perfektně, vše tak jak má, za cenu nějaké hoďky pro svoji zábavu a s náklady do 50,-Kč. Tak jak jsem předpokládal, používám víceméně jen tlačítko SET (to co mám zdvojené v páčce směrovek), na ovládání ve středovém panelu skoro nesahám.
Pro odpůrce kutilství: Nenutím vám to, klidně si zůstaňte u origo páčky za dvojku, případně i u někde zmiňované její montáže v servisu za další dvojku a v extrému k tomu minutového odkliknutí aktivace VAGem za pětikilo (viz nějaké stránky tohoto téma zpět).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT - info jak na to kutil/bastl 21. úno 2016 21:39 #163768

  • Dolly
  • Avatar uživatele Dolly
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 370
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 14
mám plastový kostky protikusu
když někdo bude chtít, ať se ozve
Dolly
VW T4 75Kw 2003 Long
Skoda Octavia 1,9 TDI 81Kw 2001

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT 04. kvě 2016 01:11 #166740

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 127
  • Obdržená poděkování 6


Hoj panove, procetl jsem tema ale nejsem moudry. Tak se zeptam a prikladam obrazek. Pujde mi tahle packa tempomatu tak ze jenom vymenim za tu bez tempomatu a necham tuto aktivovat pres VAG? Nebo musim mit jeste nejake kabely navic nebo nejake nekam natahnout k motoru ci kam jinam? Diky za infa.
Edit: nemam polodot ani maxidot.zadny pocitac.
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Přílohy:
Poděkovali: Wesni

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Frosty.

T4 - TEMPOMAT 04. kvě 2016 15:24 #166747

  • shrekzv
  • Avatar uživatele shrekzv
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 241
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
tie kable navyse mas uz na packe, podla podpisu mas TDI takze elektronicky plyn a konektor by mal byt niekde v aute, staci zapojit a aktivovat
T4 Caravelle 1998, VR6 103kW LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TEMPOMAT 05. kvě 2016 05:55 #166775

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4893
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 68
Pujde. Kable jsou pripravene

Odesláno z Mé databanky S4 Galaxy pomocí Tapatalk
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 19:10 #167041

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 127
  • Obdržená poděkování 6
Tak tempomat packa namontovana, aktivovana.
Do budoucna kdyby nekdo nevedel .. Na VAGu je to pod loginem 11463
Ted se zeptam ja: jak se behem jizdy ubira?
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 22:18 #167044

  • alik.jes
  • Avatar uživatele alik.jes
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 111kw
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 2
Neubírá. Brzda, spojka, nebo vypnout na páčce.
T4 111kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TEMPOMAT 15. kvě 2016 22:24 #167045

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 127
  • Obdržená poděkování 6
Fakt ? :-O u jinych aut slo i zpomalovat. Napr. Astra G. To me zarazi ze u VW toto chybi.
Ale diky.
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.419 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/