Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: T4 Climatronic zadní ventilátor

T4 Climatronic zadní ventilátor 14. zář 2015 12:38 #158881

Ahoj, neřešil tu už někdo problém se zadním ventilátorem? Mám T4 Caravelle r.v. 2003 s climatronicem. Pokud auto chladí, tak se zadní ventilátor spustí jen na maximální otáčky (buď na popud automatiky při velkém teple v autě nebo manuálně) jakmile automat/manuál nastaví nižší otáčky, ventilátor se úplně zastaví. Zajímavé je, že při topení funguje regulace otáček bez problémů. Další věc je, že při manuálním nastavení otáček a výdechů (zmizne AUTO) se na displayi samovolně mění otáčky předního i zadního ventilátoru. Nevím, jestli to není vlastnost. Je to můj první VW. Díky za odpovědi.
VW T4 Caravelle 2003 2.5 TDi 75kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 01. říj 2015 23:28 #159318

  • Avanta4
  • Avatar uživatele Avanta4
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 114
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 4
Já bych řekl, že odpory. Taky řeším problém s klimou i topením, vag háže dvě chyby a prostě to topí i chladí podle mě na nepřesnou teplotu. Každopádně topí dole a chladí z vrchu - nic mezi tím.
Multivan T5 R32 173 KW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 03. říj 2015 22:26 #159351

Odpory asi ne, jsem celkem presvedceny o tom, ze climatronic zadne odpory nepouziva. Climatronic by mel otacky vetraku ridit pomoci PWM - asi tak, jako motor v novem vytahu. Byl jsem v tom nedavno vlezly a pokud vim, k vetraku jdou jen 2 draty, cili zadne odpory.

Samovolne zmeny na displeji jsem nepozoroval, ale mam o dost starsi vuz se starsim climatronikem. Dle meho to celkem hrozi nejakym problemem primo v RJ klimy...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poděkovali: rybickypeta

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 07. říj 2015 12:01 #159403

  • shrekzv
  • Avatar uživatele shrekzv
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 241
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
aj climatronic ma odpory, pre kazdy ventilator ;)
T4 Caravelle 1998, VR6 103kW LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 12. říj 2015 12:12 #159499

  • Avanta4
  • Avatar uživatele Avanta4
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 114
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 4
DÍKY SREKZV za podporu ;)

Už vím kde bude chyba: pokud na vagu nejsou závady, tak stačí umýt auto ;)))))))) né fakt na palubce před řidičem je senzor a když je špinavý tak nefunguje klima jak má. Vypadá skoro jako záslepka.

Když už jme u climatroniku - zadek mi začíná topit o dost pomaleji, než předek, co vám?

SREKZV jak ti to jezdí? Já VR6 zbožňuju!!! Ptal jsem se a prý se nedá nainstalovat větší než 65 l toroidní nádrž což je škoda, ale najedu 450 km.
Multivan T5 R32 173 KW
Poděkovali: rybickypeta

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Avanta4.

T4 Climatronic zadní ventilátor 21. říj 2015 23:58 #159655

Díky za tip. Zítra to vyzkouším. Ale pravda, že jsem auto kupoval nedávno hodně vymazlené a z palubky by se dalo jíst a dělá to od začátku. Ale kdo ví :-D
Jinak mám i jiné ŘJ climatronicu, tak to zkusím kdyžtak ještě přeházet a pak dám echo.
Na to topení dozadu se ti podívám. Z pozice řidiče jsem to nesrovnával, ale logicky tam vede od radiátoru delší cesta, což bych tomu přisuzoval... Než se to všechno prohřeje.
VW T4 Caravelle 2003 2.5 TDi 75kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 22. říj 2015 18:51 #159671

  • Avanta4
  • Avatar uživatele Avanta4
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 114
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 4
A teď mám další super tip s velkým T. Když vytáhneš panel Climatronicu, tak na zadní straně je malý ventilátor, který žene vzduch na malé teplotní čidlo. V prvé řadě to bude plné chuchvalců prachu - jak to vyčistíš, tak si několikrát zkus zapnout klíček. Tím zjistíš, jestli se ti ventilátor vždy roztočí - může se zastavit ve třech pozicích a JÁ bohůžel mám problém s tím, že se z jedné pozice neroztočí - když mu pomůžu tak jede a pak topí jak má. Tak teď čekám na rady já, jak takový malý elektromotor opravit. Nový panel clima stoji 12.500,- Kč a staré nejsou k sehnání.
Multivan T5 R32 173 KW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 22. říj 2015 19:13 #159674

To čidlo vepředu má snad vliv jen na to, jak se chová klima vepředu. Zadní má svoje čidla. Jedno je kdesi v sání do zadního topení - ve stupínku, kde je pro chladící část teďka nevím.
Zadek mi topí o dost později, přisuzuji to spíš snaze klimatroniku o nemlžící se okno. Rozběhl jsem nedávno vodoucha jako nezávislý topení a zední výměník se přidá, až když z něj jde konvekcí docela slušně horký vzduch a voda je tak na 50-60 stupních. Do té doby fouká jen předek.
Nevím, jak vypadá ventilátorek na novějších, ale v 97cce by to šlo v pohodě nahradit třeba nějakým větrákem z notebooku. Je tam asi 5cm velký odstředivý ventilátor - podobné rozměry jsou v těch NTB, musel by se samo přizpůsobit..
Pokud je v 98+ nějaká malá mrcha, tak sehnat někde co nejmenši větrák a prostě nacpat tam. Měl jsem kdysi z něčeho větráček 2x2cm....
Opravit ty větráky jdou taky, pokud se vám z nějaké polohy nerozbíhá, dá se v něm vyměnit tranzistory nebo hallova sonda, je to ale dost drbačka a osobně bych šel cestou nabastlení jiného...

ps: jaké jsou ty odpory, když klimatronik reguluje rychlost větráků plynule (teda aspoň mi to tak přijde) a né skokově? Navíc by při přidávání a ubírání tahu musely někde cvakat relátka, tohle se tranzistorama řeší blbě, jsou tam špičky od motoru, není tam stálý + a tak... Možná že to jede v nějaké kombinaci, ale čistě přes odpory fakt ne..
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 Climatronic zadní ventilátor 22. říj 2015 23:36 #159684

Dneska jsem zkoušel to topení (na AUTO) a všímal si toho. Opravdu mi zadek začne topit také o hodně později. Venku bylo 10°C a uvnitř nastaveno 21°C. Na okno začal foukat teplý vzduch po cca 3 minutách volnoběhu a vzadu ani vánek. Po tak 2 KM jsem slyšel, že spustil zadní ventilátor, ale zatím studený. Teplý asi až po 5 KM. Kloním se také k verzi Honzise, že to pouští primárně na okno a dopředu a dozadu, až se víc ohřeje voda.

Jinak jsem pořád nepřišel na to, co jsem se ptal původně, že při chlazení mi nefunguje regulace otáček zadního ventilátoru (jen max nebo nic) a při topení regulace normálně funguje. Je vzadu jen jeden ventilátor, že? Panel Climatronicu při zapnutí klíčku bliká, co má znamenat, že ukládá chybu, ale VAG mlčí. Ještě zkusím prohodit z jednotku z jiné T4, kde do funguje..
VW T4 Caravelle 2003 2.5 TDi 75kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 23. říj 2015 20:53 #159710

...mas aspon nejake vybaveni? Staci digitalni voltmetr.

translate.google.com/translate?sl=pl&tl=...t&edit-text=&act=url

Voltmetrem se nabodni na kastli a na vyvod 2 tehle srandy. V 97cce na to jde dohmatnout. Nabodni voltmetr, zapni klimu a zkus menit otacky. Napeti by melo chodit mezi 4-7V (coz i vyplyva z toho zapojeni). Zapojeni je to lehce divoke a umoznuje zavadu podle tveho popisu. Pokud to napeti takove bude, je to jasne, mas spatny regulator. Bud spravit, nebo vymenit (nebo vyrobit jiny, toto je fakt :S )
Pokud tam to napeti nebude, nasleduje druha faze. Odpojit regulator, mezi vyvod 2 a kastli pripojit odpor dejme tomu 1k a na nem merit napeti. Jestli tam stale nebude nic, zavani to prus...vihem. Pokud tam neco bude a bude se to menit podle nastavenych otacek, stale to bude dobre a bude potreba jen nahradit tu cervenou vec. (asi to nebude 4-7V ale neco jineho. Je dulezite, aby tam neco bylo a menilo se to...)
jinak osobni tip, proc blika klimatronik je takovy, ze si hlida proud vetrakem. A ten je 0.


edit:
tyhle regulátory jen tak mimochodem výrazně zvyšují spotřebu větráků, takže kdo chce topit vodouchem, když se toto předělá, tak to bude brát klidně polovinu. Možná na to něco vymyslím, jestli bude čas....
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 Climatronic zadní ventilátor 05. lis 2015 20:52 #159980

  • Avanta4
  • Avatar uživatele Avanta4
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 114
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 4

Honzis Caravelle napsal: To čidlo vepředu má snad vliv jen na to, jak se chová klima vepředu. Zadní má svoje čidla. Jedno je kdesi v sání do zadního topení - ve stupínku, kde je pro chladící část teďka nevím.
Zadek mi topí o dost později, přisuzuji to spíš snaze klimatroniku o nemlžící se okno. Rozběhl jsem nedávno vodoucha jako nezávislý topení a zední výměník se přidá, až když z něj jde konvekcí docela slušně horký vzduch a voda je tak na 50-60 stupních. Do té doby fouká jen předek.
Nevím, jak vypadá ventilátorek na novějších, ale v 97cce by to šlo v pohodě nahradit třeba nějakým větrákem z notebooku. Je tam asi 5cm velký odstředivý ventilátor - podobné rozměry jsou v těch NTB, musel by se samo přizpůsobit..
Pokud je v 98+ nějaká malá mrcha, tak sehnat někde co nejmenši větrák a prostě nacpat tam. Měl jsem kdysi z něčeho větráček 2x2cm....
Opravit ty větráky jdou taky, pokud se vám z nějaké polohy nerozbíhá, dá se v něm vyměnit tranzistory nebo hallova sonda, je to ale dost drbačka a osobně bych šel cestou nabastlení jiného..

ps: jaké jsou ty odpory, když klimatronik reguluje rychlost větráků plynule (teda aspoň mi to tak přijde) a né skokově? Navíc by při přidávání a ubírání tahu musely někde cvakat relátka, tohle se tranzistorama řeší blbě, jsou tam špičky od motoru, není tam stálý + a tak... Možná že to jede v nějaké kombinaci, ale čistě přes odpory fakt ne..


Tak já chci jít cestou opravy toho větráčku - fajn je, že, když zapnu klíček a climatronic bliká - tak vytrhnu ten panel, pošťouchnu ten větráček a hned blikat přestane. Napadá tě kdo by se pustil do té opravy? Bude špatné jedno to měděné vinutí (tranzistory???) které pohání tu magnetickou vrtulku. Doufám, že pomůže přepájet přípoje k němu, protože mi to nikdo nepřevine.
Multivan T5 R32 173 KW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 Climatronic zadní ventilátor 27. pro 2015 21:08 #161483

  • wacker
  • Avatar uživatele wacker
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj, netočí se mi zadní ventilátor, podle odkazu výše tam mám J349, na panelu klimatroniku můžu zadní ventilátor štelovat jak chci, ale neroztočí se, z popisu výše nejsem moc chytrý, napětí musím měřit na regulátoru, nebo můžu měřit přímo na napájení co je k ventilátoru? (dva vodiče). Jak je to s pojistkou, je sólo pojistka jen pro zadní ventilátor? Díky za radu jak na to...
caravelle syncro 2,5 TDi, r.v.2000
uaz 469
octavia combi 1969
twingo 2007
moskvič šlapací 1978
jawa 250 1962
MZ 150
jawa 350 1964
aprilia sportcity 200

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.172 sekund

Login