Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Úprava elektroinstalace hlavních světlometů

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 16. srp 2016 18:50 #169691

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Zdravím. Neřešil prosím někdo z vás úpravu elektroinstalace k hlavním světlometům? Nedávno mě napadlo zapíchnout voltmetr na fousy k potkávačce. Výsledek 10,5 V při chodu motoru předčil mé očekávání. Pokus s firemním ukázal v podstatě totéž, takže to tak asi bude normální. Žárovky jsou (vetšinou) typované na 13,4 V....
Vzhledem k tomu, že žárovka na tomhle napětí dá tak možná 30% světla, chci to nějak poladit. Mám to celkem vymyšlené, ke každému světlu 2ks autorelé a 2ks diod, natáhnout nový + (kostry jsou dobré). Možná dám do toho + ještě relé, aby mi zůstal "denní režim". Efekt to určitě mít bude, ono stačí, když se do dálkovek dá světelná houkačka. Se před autem docela rozední. A to je tam prosím jen cca 11,5 V.

Nemáte někdo nějaký takový "umak"? Spíš nějakou zkušenost, jestli budu měnit žárovky každých 14 dní, jestli si spálím paraboly a tak...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 24. srp 2016 19:19 #169864

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Takže. Vzhledem k tomu, že se mizerným světlem před autem asi zabývám jen já...
Po instalaci relátek je na žárovkách cca 12,9 V, světla zůstala plně funkční i bez pomocného napájení. Rozdíl je asi takový, jako mezi měsíčním a slunečním světlem. Původní vedení hodlám využít jako "denní svícení", na noc prostě ty samý žárovky rozsvítit pořádně.
Ve fotkách jsou tlumená světla v garážích, na dálkách je ten rozdíl snad ještě větší.
Schema zapojení a použité součástky kdyžtak dodám, pokud teda bude zájem. Celé to trvalo asi 3 hodiny, od sundání masky pro nastavení světel.
Paraboly 3hodinovou noční cestu zatím daly, jestli vydrží dlouhodobě se uvidí.
Přílohy:
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poslední úprava: 24. srp 2016 19:26 od Honzis Caravelle.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Polda

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 13:57 #171046

  • garmont
  • Avatar uživatele garmont
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Ahoj - super návod. Mohl by jsi prosím tady dát ty schémata? Máš tam obyč žárovky nebo jsi dával s větší svítivostí?
Jaké s tím máš po čase skušenosti - nepraskají ty žárovky?
Díky..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 18:30 #171055

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Cau. Zarovky zda se nepraskaji. Mam tam nejake obycejne, se kteryma jsem auto koupil (Osram za kilo. ) schema snad dodam, ale bude malovany z ruky a bez barev dratu, neb svetla jsou na aute :-)
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 20:45 #171064

  • garmont
  • Avatar uživatele garmont
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Jsne od ruky to stačí - díky moc..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 21:11 #171066

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Takže. Schema zde. Horní schema původní, dolní nové. Barvy vodičů jsou bez záruky, je to vycucané z fotek. Pozice neodpovídají pozicím na konektoru. K použitým součástkám. Relátka stačí obyčejná automobilová, jsou pro daný účel asi úplně nejvhodnějši. Relé stačí dát na fastony, nebo raději koupit patici

www.gme.cz/patice-pro-autorele-rh-12

Diody MUSÍ být schottkyho, mají nižší úbytek napětí. Aby to na původních drátech ještě vůbec svítilo. Dá se použít třeba tohle

www.gme.cz/dioda-sb540 .

Drát k baterii by měl mít půřez aspoň 2,5mm^2 a je potřeba zapojit přes pojistku, umístěnou co nejblíž baterii, ideálně každé světlo zvlášť, ať kdyžtak aspoň jedno svítí pořádně. (není zakreslená, mám 10A na každé světlo)

Když se do kabelu k baterii zařadí ještě jedno relé, může to celé být vypínatelné. Pak světla půjdou na původní instalaci s nižším výkonem, třeba jako alternativa denního svícení.

Co se zkušeností týče, ty zřejmě přijdou ve větším teprve teď, když začíná být tma skoro pořád. Ale svítit se musí pořád, tlumení světel zatím nemám (bo neni cas..), takže jezdím jak jezdím. Paraboly to zatím chápou, nic podivného se neděje. A když se zapnou dálkový světla, tak to konečně funguje...
Přílohy:
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: garmont

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 22:11 #171068

  • garmont
  • Avatar uživatele garmont
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Díky za návod, to tvoje řešení se mi líbí - taky si to tak udělám..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. říj 2016 22:39 #171070

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Tak pak dej vědět, jaký je dojem...
jinak nepokoušej se to ve světlech pájet. Chce to všechno do lisovacích dutinek, vony ty pájený spoje časem upadnou....
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 19. říj 2016 11:10 #171085

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 570
  • Obdržená poděkování 39
  • Karma: 6
Hezky... kdysi jsem to chtel udelat taky ale nejak jsem se k tomu nedostal .Nepovazoval jsem ten rozdil za takovy aby to stalo za namahu. Ale koukam ze to za tu namahu stat bude. Kolikatky jsi dal ty rele 40 A? Aby ten novy okruh byl vypinatelny staci jen relatku sebrat minus pres vypinac nekde po ruce ne?
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Poslední úprava: 19. říj 2016 11:18 od dins..
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 19. říj 2016 23:24 #171116

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Relátka jsou asi 40A. Prostě ty nejslabší automobilový. I to je víc než dost. U většiny aut ten rozdíl není tak šílený, ale tady to za to stálo. Nevím, jestli mám tak vykuněnou elektriku, nebo jestli to tak prostě je (firemní je vykuněný celý..). Ale nikde mi nic nehořelo, takže abnormání stav až tak nepředpokládám. Rozdíl je asi takový, jako když jsem si do feldy dal místo nějakých šuntů osram silverstar...Jen asi nebude dobrá cesta v tom pak vozit NightBreaker nebo podobný přežhavený žárovky, svítit to sice bude a to tak že fakt hodně, ale ty teda praskat budou.

Odpínání se dá řešit na milion způsobů. Já jsem si vzal minus z přívodu pro žárovku, takže je pro mě jednodušší spínat ten posilovací drát. Pokud budeš relátka kostřit někde jinde, je to celkem dobrá alternativa.
Dokonce jsem to původně chtěl napáchat tranzistorama, do každýho světla dva FETy s P kanálem a bylo by. Fungovalo by to taky. Jen by to bylo složitější.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poslední úprava: 19. říj 2016 23:24 od Honzis Caravelle.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 24. říj 2016 00:02 #171244

  • garmont
  • Avatar uživatele garmont
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
No ale ty NightBreaker by měli být dimezované na to napětí ne? Přece nemůžou klakulovat s tím že tam bude úbytek napětí...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 24. říj 2016 20:09 #171271

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Ano. Jsou na to dimenzované. Ale budou mít životnost takovou...neslavnou.. Je to taky důvod, proč někomu vydrží a někomu ne. Kdo má v pořádku elektriku a má na žárovkách 13V, tomu odejdou rychle a nadává... ona ta NB žárovka má životnost 250 hodin, a to se bavíme o 12V. Když máš víc, tak to jde po exponenciále do kopru. Tedy pro 13V bude mít cca 100h.
Když si to sečteš, za hodinu jízdy průměrně ujedeš cca 60km (jasně, jak kdo). 100 hodin jízdy máš 6000km a lidi běžně hlásí, že NB zdechnou po pár tisících.
Když je dáš do světla, kde je 11V, životnost je rázem v tisících hodin. To jsou zase ti, kteří už je tam maj 3 roky a furt svítěj.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Úprava elektroinstalace hlavních světlometů 18. srp 2019 21:38 #193939

  • Krčmik
  • Avatar uživatele Krčmik
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 43
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Ahoj řešil tu někdo předělání světel z H4 na čirý světlomety v podobě 2x H7 ? Jde mi o dálkový protože u H4 se svítí vždycky jen jedno vlákno tak bohužel u světlometů s dvěmi h7 svítí taky jen buď potkávací nebo dálka, chci to předělat aby svítili obě napadlo mě přes spínací relé když bych rozsvítil dálku ta by mi tím sepla proud od baterky a poslala + na potkávačky. Jenže kdybych bliknul světelnou houkačkou měl bych tam + dvakrat a tím bych to vyskratoval. Neví někdo jak to udělat aby svítili obě a já nemusel využít hasičák ?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.252 sekund

Login