Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 18. říj 2022 19:54 #207566

Prosím dokáže mi někdo vysvětlit , jakto že druhou baterii nabiji "jen" na 13,5V , když mi z altíku leze 14,2 V ? Baterie nová - na jaře , Exide 88ah , pro start-stop systémy, snese rychlejší nabíjení . Neříkám že je to úplně málo , ale každý voltík navíc je dobrý :-) :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 22. lis 2022 16:51 #207805

Co presne tim mas na mysli? Kdy a jak (s bezicim motorem-alternatorem, nebo po zdechnuti?) jsi zmeril tech 13,5 V?
1999 Volkswagen Multivan 2.5 TDI (111 kW)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Wilderness111kW.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 22. lis 2022 18:04 #207807

Mickey1.9td napsal: Prosím dokáže mi někdo vysvětlit , jakto že druhou baterii nabiji "jen" na 13,5V , když mi z altíku leze 14,2 V ? Baterie nová - na jaře , Exide 88ah , pro start-stop systémy, snese rychlejší nabíjení . Neříkám že je to úplně málo , ale každý voltík navíc je dobrý :-) :-)

Plně nabitá baterie - tak nás to učili na průmce má napětí na jednom článku 2,2 V - když vezmu 6 článků - což je auto baterie dostanu se
k napětí 2,2 x 6 což je 13,2 V . Baterii můžeš klidně nabíjet 14,2 V , ale pokud odpojíš nabíjení klesne napětí na baterce po chvilce přibližně na těch 13,2 V
+ - nějaká ta desetina - měřák taky neukazuje přesně 5% - 10 % odchylka

Nebo už to neplatí ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 22. lis 2022 19:32 #207808

:-) :-) nejsem zas taková roura , abych měřil baterii při nastarovaném motoru :-) . To bych měl 14,2V :-) . Oreginal to pochopil a popsal zcela správně . Teď už vím , jak to spočítat :-) . Měřák mám na "tunelu" , kabely cca 1,2m k baterii . Mě šlo právě o to, jestli to nemám náhodou nějak málo :-) . Přeci jen při kempování by bylo úplně nejlepší mít tak 17 , nebo 18 V k dispozici :-) :-) .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 22. lis 2022 20:07 #207809

Tak ono jde o to, ze 13,5 V je o nicem nevypovidajici hodnota, pokud k ni nereknes nic dalsiho.

Pri zapnutem motoru je to malo (logicky :D ), a pri vypnutem zase moc. Napeti se meri v klidovem stavu, coz je podle druhu akumulatoru 5-24 hodin po odpojeni zateze (nebo nabijeni). Plus jasne, jsou tam ubytku napeti na vodicich, nepresnosti meraku atd. Ja tak nejak vzdy cekam, ze kdyz nekdo mluvi o napeti, tak ho zmeril na svorkach a nejakym normalnim multimetrem. Co mam v aute treba invertor, tak ten sice taky ukazuje napeti, ale ukazuje vzdy o cca 0,2 V vic nez ve skutecnosti, tim padem to je naprosto k nicemu. :D

Kazdopadne klidove napeti zadny oloveny akumulator nebude mit 13,5 V. :) Podle typu akumulatoru (udrzbovy/bezudrzbovy; zaplaveny/AGM atd.). Klidove napeti byva nekde mezi 12,6 (zaplaveny) az 12,9 V (bezudrzbovy) po 24 hodinach u plne nabiteho neposkozeneho akumulatoru. Co mam ale treba baterku v garazi u topeni, tak ta po odpojeni nabijecky vypada v pohode, az po 24 hodinach spadne napeti pod 12,6 V (bez zateze) a za dalsi den na 12,4 V, takze tam je jasne, za ta baterka to ma uz za sebou.

Pokud si chces byt vylozene jisty, ze je akumulator nabity na 100 %, chtelo by to mit DC-DC nabijecku, ktera ma klasicky bulk/absorption/float nabijeci rezim a tlaci do baterky proud dokud ho prijima. Alternator obecne jede furt v rezimu jakoby bulk dobijeni a aku dobiji zhruba jenom na 90 % SOC (to je taky duvod, proc se pred zimou a v prubehu zimy doporucuje akumulatory nabit nabijeckou). U novejsich typu baterii, ktere maji obecne malinko vyssi nabijeci napeti to dokonce muze nabijet treba jenom na cca 85 %.
1999 Volkswagen Multivan 2.5 TDI (111 kW)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Wilderness111kW.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 22. lis 2022 20:25 #207810

Tak mě tahle hodnota s timhle měřákem stačí , když kempuji , sleduji stav baterie , jak se blíží k 12,2v (cca50% baterie) , tak vím že musim vypnout spotřebiče , jinak zničím baterii . 24h v klidu ? :-) to auto je v provozu denně , takže 24h klidu se dočká možná na vánoce :-) :-) . Ale ano , měřím přímo na svorkách baterie . S tím nabíjením ma 90% si nejsem úplně jistý , baterii jsem koupil novou , u kamaráda v práci nabil nějakou profi nabíječkou na plno co to šlo , hodil do auta , a bez připojení spotřebičů na ní naučil měřák , že tohle je 100% kapacity . Pak jsem vše připojil . Měřák mám tento www.hadex.cz/r018-voltmetr-8-70v-a-ukaza...N_CWGK4aAii9EALw_wcB . Je mi jasný , že za ty peníze to měří s +- nějakou minimální odchylkou , ale jinak jsem s ním spokojen
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 23. lis 2022 06:31 #207811

Mickey 1.9td - ještě k tomu měřáku - osobně mám něco podobnýho jako ty, ale jinej měřák.
Připojil jsem ho přes vypínač a do obvodu zařadil pojistku , co nejblíž k baterce- skoro u svorky - moc těm sráčům z číny nevěřím.
Nechci, aby auto sfajrovalo, člověk nikdy neví.
Měřák zapínám jen, když chci odečíst hodnoty - kolik má baterka napětí atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 23. lis 2022 06:53 #207812

Tak pojistka je samozřejmostí . Na tu elektrárnu , co jsem si tam natahal je to potřeba , nerad bych vyhořel . Ale děkuji za upozornění :-) . Vypínač jsem na něj nedodělával , naštěstí se podsvícení dá vypnout tlačítkem na "měřáku". On je tenhle malej budíček docela chytrej , hlavně se mi líbila funkce výběru typu baterie - klasická , trakční , LiFePo. Má i nějaký podfunkce , ale nebyla příležitost je vyzkoušet . A co je nejhorší, tak když dodělám ještě pár vypínačů , budu mít přístrojovku jak v letadle :-)) :-))
Jelikož dobíjení baterie , zesík , i přední mlhovky mají svůj samostatný vypínač . Časem to trochu zkulturním a mlhovky pujdou na origo vypínač , a zbytek "někam" schovám . Snad ... :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 23. lis 2022 14:28 #207816

Mickey1.9td napsal: S tím nabíjením ma 90% si nejsem úplně jistý

Já si tím třeba jistý jsem, protože když po dlouhé cestě, kdy by druhá baterka měla být nabitá (tj. nebyla na ní žádná zátěž) ji vezmu a připojím na modelářskou nabíječku (profil aku lead acid flooded), tak do 100 Ah trakční baterky mi natlačí ještě dalších 7-9 Ah. Když ji pak nechám pár dní v klidu a znovu ji dám nabíjet modelářskou nabíječkou, nateče tam už jenom 0,1-0,2 Ah.
1999 Volkswagen Multivan 2.5 TDI (111 kW)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.198 sekund

Login