Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 14. lis 2018 19:21 #189236

Už to mám vyřešený.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Montáž 2 baterie 02. pro 2018 08:02 #189453

Zdravím potřebuji namontovat 2 baterku do T4 prosím o info jak na to aby to i dobíjelo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Montáž 2 baterie 02. pro 2018 09:01 #189454

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 3150
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 227
Prosím , příště zbytečně nezakládat nové vlákno, když už tady takové je. Díky
[img]
TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG - prodáno
[img]

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 02. bře 2019 09:15 #190964

Dobrý den, chci si do mého VW 2,5 tdi long doinstalovat druhou baterii. Důkladně jsem si pročetl toto vlákno a v podstatě je mi vše jasné. V momentě kdy jsem začal shánět propojovací relé, narazil jsem na toto. Může se mi k tomu někdo vyjádřit. Podle informací o tomhle relé, je vše vyřešené k dokonalosti. Díky za reakci
Přepojovač baterií Victron Energy Cyrix-CT 12 / 24V 120A, www.ecoprodukt.cz/solarni.panely/propoje...yrix.ct.12.24v.120a2
www.mulac.cz/prislusenstvi-k-autobaterii...iNn4HnsaAupnEALw_wcB

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od jumbok.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 02. bře 2019 21:29 #190973

  • -JT-
  • Avatar uživatele -JT-
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 LONG 75 kw 2002
  • Příspěvky: 80
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 12
Ahoj. Já tam mám klasické silové relé. Ale až budu montovat solární panely koupím si Cyrix.

"Každej nemůže bejt chytrej. To by pak bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej"
T4 LONG CAMPER 75 kw 2002
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 25. čen 2019 14:43 #193124

Ahoj bando mohu mít doraz jakou baterii by jste mi pod sedačku doporučili VW T4 Atlantis 111kw rv.1999. Vejde se tam délka 353, šířka 175, výška 190 mm??? Případně co říkáte na VARTA SILVER Dynamic 100Ah, 12V, H3. Předem moc děkuji za názory.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 25. čen 2019 20:46 #193128

Ahoj,
baterku pod sedačkou dej raději nějakou odolnější, bohužel gelovka se tam žádná nevejde, jeddinou co jsem našel "lepší" s cyklickou odolností byla nějaká EFB baterie od Exide pro start stop systémy, myslím že 78Ah.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 09. srp 2019 09:41 #193824

Zdravím, jsem tu nový, celý jsem to pročetl jen co člověk, to trochu jiný názor a už se v tom trochu plácám... :blink: Mám T4, vestavbu na spaní, takže chci i druhou baterku. Už to mám skoro celý nachystaný - nakonec vlezla pod sedačku řidiče trakční Varta Dual Purpose 95Ah, což mám velikou radost...

Mám ale dotaz ohledně propojení - jaké relé. Sháněl jsem různě v obchodech tady u nás, chtěl jsem 70A jak tu bylo několikrát zmiňováno. V jednom jsem pořídil, přijel domů a zjistil že je 40A. Vše mám nachystaný, jen chybí zapojit relé. Můžu ho tam dát v pohodě? Nic to neudělá? Někde psali, že pokud někdo chce na propojení druhé baterky použít 40A relé, hodilo by se namontovat vedle rovnou i hasičák... Někdo zas píše, že je to v pohodě, tak já už fakt nevím... :ohmy: Vyhořel bych nerad, kvůli nějaké stovce za nový relé, ale nikde ho nemají, takže jedině přes net a to se mi zase nechce čekat...

Jinak, propojení mám řešeno takto - kostra je jasná, ke šroubu sedačky. Plus je natažen od přední baterky kabelem 10mm2, hned u napojení mám pojistku 30A (stačí ?). Relé budu mít pod sedačkou, u druhé baterky. Mezi relé a druhou baterku už pojistku dávat nebudu. Ovládání relé D+ z pojistkovky.

Říkám si, že když tam mám pojistku 30A, relé 40A, tak přece, kdyby náhodou hrozilo to, že tam poteče 50A (což by asi nezvládlo relé a pak by možná byl vhod ten hasičák vedle), tak snad odejde dřív ta 30A pojistka, ne?

Tak co myslíte? Můžu to takhle s čistým svědomím zapojit...? :huh:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 10. srp 2019 00:47 #193830

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
V transportéru jsem to předělával, dával jsem 100A relé a kabel 16ku, tehdy jsem to měřil a baterka, když byla vybitá si brala přes 60A.
Takže dle mě je to málo 30A i ta desítka kabel.
Jaký je průřez kabelu k druhé baterce v originál instalací nevím, to relé je tuším 70A, ale je dost malé takže se mi to také nezdá.
Všeobecně mi ta originál elektroinstalace přijde občas dost poddimenzovaná, k alternátoru vede 16ka a to je na 120A málo.
Já bych dal k té druhé baterce 100A relé a 16ku kabel, pokud už to tak máš přípravené, tak je asi nejlepší druhou baterku vybít, nastartovat změřit úbytek napětí na kabelu , proud a sledovat jestli bude kabel a relé hřát.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. srp 2019 07:12 #193841

Pre T4camper : daj postku aj hneď za + kontakt druhej batérie, pretože ak sa ti poškodí prepojovací vodič pod kobercom pri naštartovanom aute tak sa ti prepáli poistka pri motorovej batérii to je OK , ale prepojovací vodič zostane pod napätím z druhej batérie a potom ten hasičák budeš potrebovať. Podľa mňa máš tie prierezy vodičou OK pretože ty batériu len dobýjaš , nebudeš ňou startovať a origo vodič z alternátora do prednej batérie tiež nie je 16ka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. srp 2019 17:12 #193848

Díky moc, s tou druhou pojistkou mě to nějak nedošlo... :)

Myslíš, že ta 30A pojistka bude stačit? Průřez vodičů myslím že OK, vždyť tu je i v návodu napsáno a většina tam dala jen 4mm2...

Co jinak myslíš to relé? Bude 40A stačit? - Mám tohle
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. srp 2019 20:46 #193856

Bude stačiť , má na silových vývodoch široké kontakty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 15. srp 2019 22:24 #193910

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Z alternatoru na baterku je original 16ka kabel, ale delejte jak myslite...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 16. srp 2019 17:28 #193918

  • -JT-
  • Avatar uživatele -JT-
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 LONG 75 kw 2002
  • Příspěvky: 80
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 12
"Každej nemůže bejt chytrej. To by pak bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej"
T4 LONG CAMPER 75 kw 2002
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od -JT-.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 17. srp 2019 21:13 #193929

Pánové, zkuste někde najít, jaký maximální nabíjecí proud dovoluje výrobce baterie. Celkem pochybuju, že to bude 50A a víc. Spíš tak 20-30.
Já mám v autě dodělávanou druhou baterku, spojovací relé mám to "větší" na myslím 60A - ale ne kvůli dobíjení, ale kvůli tomu, že mám na druhou baterii přepojený třeba celý klimatronik. Protože z altíku nejen nabíjíš baterii, ale i napájíš spotřebiče na druhé baterii napojené.
Jo. Spojovací kabel mám 10mm2, je to, zdá se, víc než dost... Pokud si to dobře vybavuju, v originálu je tam nějaká 4ka, taková silnější tkanička do bot... asi to účinně omezuje dobíjecí proud na nějaké rozumné hodnoty :-)
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.
Vygenerováno za 0.288 sekund

Login