Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 01. zář 2019 19:17 #194117

  • Bobrix
  • Avatar uživatele Bobrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 28
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 4
Ahoj vsem, shanel jsem odpojovaci rele k druhe baterii, ve VW mi rekli, ze puvodni c. 214 uz se nevyrabi a jako nahradni mi prodali c. 645. Nikde jsem ale nenasel, ze by ti melo byt odpojovaci rele k druhe baterii..Bude fungovat?







VW Multivan 2.5 TDI, ACV, 1998
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Bobrix.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 07. zář 2019 17:50 #194213

  • Bobrix
  • Avatar uživatele Bobrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 28
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 4
..tak rele 645 jako odpojovaci (zatim) funguje, baterie zustavaji pri vypnutem motoru odpojene, po nastartovani se druha zacne dobijet. Jen se (rele) docela zahriva, ale zas nic zasadniho, rekl bych tak 50-60 *C.
VW Multivan 2.5 TDI, ACV, 1998

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 08. zář 2019 12:25 #194221

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18

Honzis Caravelle napsal: Pánové, zkuste někde najít, jaký maximální nabíjecí proud dovoluje výrobce baterie. Celkem pochybuju, že to bude 50A a víc. Spíš tak 20-30.
Já mám v autě dodělávanou druhou baterku, spojovací relé mám to "větší" na myslím 60A - ale ne kvůli dobíjení, ale kvůli tomu, že mám na druhou baterii přepojený třeba celý klimatronik. Protože z altíku nejen nabíjíš baterii, ale i napájíš spotřebiče na druhé baterii napojené.
Jo. Spojovací kabel mám 10mm2, je to, zdá se, víc než dost... Pokud si to dobře vybavuju, v originálu je tam nějaká 4ka, taková silnější tkanička do bot... asi to účinně omezuje dobíjecí proud na nějaké rozumné hodnoty :-)


U trakcni baterie varta vyrobce udava dobijeci proud max pul hodiny 1C - to znamena u 80Ah baterie 80A.
A pul hodiny ani neni treba po 15 minutach pri prazdne baterii se proud ustali na prijatelnejsi uroven.
Borix je toho jasnym prikladem rele ktere mu doporucili ve vw se zahriva na 50 - 60 stupnu, coz predpokladam je teplota plastoveho deklu, jaka pak asi bude teplota spinacich kontaktu ?
Ja zastavam dostatecne dimenzovane kabely i rele, ktere odpovidaji produ co tam tece, nez pak vyhoret.
Tod muj nazor, kazdy at si udela svuj vlastni...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od bobr.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 13. zář 2019 21:36 #194348

Budu ti oponovat.
Ono to relé se dost hřeje už jen tím, že pustíš proud do cívky. Zkus si změřit proud do cívky... určitě to budou nejaký vyšší desítky nebo první stovky mA - tedy tepla tolik, co z žárovičky ve vypínačích... proto je relé horké..
Trakční baterii pod sedačku budeš těžko shánět. Skoro žádná se tam nevejde.
Vyhoříš, když to neodjistíš. Pojistka patří na oba konce kabelu hned k bateriím (ano, k oběma). Mám tam 50A pojistky a ani s vybitou baterií se nic neděje.
Pokud dává výrobce 1C na 0,5H, nemůžeš to zapojit tak, abys tam těch 1C dostal (chudák baterka...). Protože pak by to tam šlo třeba hodinu, než by ses dostal do nabíjení konstantním napětím (počítat umím, ale při 1C tu baterku solidně ohřeješ). Pro neřízený nabíjení musíš jít níž...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 15. zář 2019 15:03 #194361

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Asi nemá smysl se tady hádat, já jsem jen řekl svůj názor, podložený praktickými zkušenostmi, myslím si, že každý kdo se do ůprav/instalace kolem dobíjení baterek v autě pustí by měl mít ponětí co dělá a měl by tedy být schopen posoudit jak instalaci provést.
Instalace průmyslových zdrojů a bateriií je jedna z mých částí zaměstnání, a spousta zdrojů, nijak nereguluje dobíjecí proud baterií. Napříkald zdroj o výkonu 6x 2kw , má baterie připojeny paralelně s výstupem přes 50mm2 kabel. Při prázdných bateriích do nich teče klidně 80A a minulý týden jsem testoval baterie z roku 2011, které měly stále přes polovinu kapacity.
Ja si zas dovolím nesouhlasit s minimálním časem jednu hodinu při dobíjení jedna C, pokud bych do baterie pral hodinu 1C tak je plně nabita. Pokud začnu nabíjet neřízeně baterii konstantním napětím a ona si vezme ze začatku proud 1C již po 15 -20 minutách
se napětí baterie zvedne na takovou ůroven, že mi proud klesne třeba na polovinu.
A že by se relé ohřálo na 50 - 60stupnu jen proudem, procházejícím cívkou se mi také nezdá.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 17. zář 2019 19:54 #194413

Hádat se nechci. Já taky mám něco společného s elektrem, jen né tak "kravským", končím na cca 4KW vysokonapěťových zdrojích..
Pokud budeš do baterie cpát 1C hodinu, tak ideální baterii nabiješ. Opravdovou ne. Protože baterka má vnitřní odpor, na kterém se ti pálí výkon. Čím víc proudu, tím víc adiddas. Teda tepla.
Že ti klesne proud neznamená nutně, že baterie už má takové napětí. Chce to měřit napětí až na baterii, u "zdravé" baterky by měl jít plný proud do cca 75% (to si ale trochu tahám z prstu, pro li-ionky to platí, pro olovo to nebude moc jiné). Pokud to tak není, je buď baterka "načnutá" - tedy má velký vnitřní odpor, nebo jsou kabely k ní vedoucí málo vodivé a proud omezují. Nebo obojí. Mmch kondice baterky je nejlíp daná vnitřním odporem, kterej se takhle dá nepřímo zjistit...
relátka umí být dost horká, když jsou trvale zapnutá. Nedalo mi to a zkusil jsem změřit obyčejné autorelé - jde do něj při 12V na cívce 150mA. To je, jestli se nepletu, skoro 2W tepla. Jasně, že spínanej proud taky něco přidá - ale spíš tím, že budou přechodový odpory na faston kontaktech. Ne uvnitř relé, kdyby to teplo bylo od spínanýho proudu uvnitř, tak se ti roztečou-svaří kontakty...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 03. čen 2020 22:20 #197913

Ahoj všem,
pročetl jsem celé vlákno a měl bych ještě několik dotazů. Jedná se T4 Multivan rok 2002, 2.5TDI 111kW.
Pod sedačkou řidiče je druhá baterie, el. instalace je původní.
1) Všude se tu píše (i v knize Jak na to?) že max. výška baterie je 175mm, ale ta co tam mám má 190mm (nebo je to baterie 175mm+kryt, fotka je v příloze).
Mám tedy koukat po bateriích, které májí ve specifikaci napsáno výška 175mm. Níže dávám několik odkazů na možnosti výběru, co jsem dal dohromady dle rad zde ve vláknu. A protože jsou to rady staršího data, tak už určitě máte i zpětnou vazbu kterou cestou se vydat.
-jedinou trakční jsem našel Exide equipment gel 12v 40ah es450
-pak jsou tu baterie EFB (jsou primárně pro STAR-STOP systém, ten nemám) těch už je větší výběr, ale nevím zda jsou vhodné Varta Blue Dynamic EFB 12V, 75Ah, 730A, E46
-no a pak je tu klasika, tady bych uvažoval o stříbrné vartě :) Varta silver dynamic 12v 85ah 800a f18

A teď co z toho vybrat, živit to bude telefony, notas, bufík. A zda se tam tedy bez problémů vybrané vejdou (četl jsem že je tu někteří snad máte instalovány)

2)pokud budou jen menší přejezdy, tak se může stát že se druhá baterka nedobije. Co s tím:
-pořídit nabíječku a nešahat do stávající původní instalace
Nabíječka BOSCH C3 6/12V, 3,8A
nebo
Blue SMART IP67 12V 7A nabíječ baterií s Bluetooth

-nebo osadit už takovou baterku ke které by šel připojit solární panel. Jsou ty baterie , které jsou výše vybrané vhodné. Byl by osazen solární panel 100W, regulátor MPPT 75/15 (10) SMART Solar MPPT 75/15, solární regulátor 12/24V 15A 75V s Bluetooth (ten by mohl i částečně řešit podpětí)

Co z toho vybrat? Nebo s čím máte zkušenosti, rady, které já teď nemám a jen teoretizuju. Solární panel (pevný, flexi nebo přenosný) je dotaz na jiné vlákno.

3)Jak vyřešit ochrano podpětí na druhé baterii. Má toto řešeno v originální elektroinstalaci nebo je třeba osadit toto do stávající instalace
Podpěťová ochrana baterie BP-65i 12/24V 65A

4)dostat se k baterce pod sedačkou je tu popsáno, ale... posunu co nejvíce dopředu, vpravo mám malou černou plastovou páčku z který vede drátek pod sedačku ale ať s tím opatrně hýbu nahoru nebo dolu tak sedačka víc nepopojede. Jde to nějak obejít?

Díky moc za případné připomínky a info z praxe.
Honza

Příloha nebyla nalezena.

VW T4 2,5TDI 111kW Multivan (Black Pearl)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Praclovicek.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. srp 2020 08:00 #198681

  • ppek
  • Avatar uživatele ppek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
hledam z boku nejake packy na odblokovani sedacky ale bohuzel jsme nic nenasel . mam povolit srouby ?
dal bych se chtel zeptat zda jste nekdo zkousel dat dve baterky vedle sebe ? jestli s etam vubec vejdou. na vysku se tam vejdou normalni starovaci
ty maj17cm ale trakcni maj 19 a to bude o chlup.
dik pp
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 12. srp 2020 15:25 #198704

Ahoj, já tam nemám ty pacičky na bokách sedaček, tak jsem povolil ty šrouby.
Dvě baterky nevím, jestli se vejdou tak proč ne. Já mám jednu startovací tuším 70 nebo 72 Ah a kompresorovka mi na to běží 2 dny úplně v pohodě.
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 12. srp 2020 20:21 #198706

  • -JT-
  • Avatar uživatele -JT-
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 LONG 75 kw 2002
  • Příspěvky: 80
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 12
Než dvě malý slabý baterky, radši jednu velkou silnou.
"Každej nemůže bejt chytrej. To by pak bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej"
T4 LONG CAMPER 75 kw 2002

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 16. říj 2020 18:35 #199542

Ahoj,
neuvažovali jste o baterii LIFEPO4? Je tedy o něco dražší, ale vydrží déle a má lepší parametry. Jen nabíjení se musí předělat a hlídat podpětí. V práci jsem jich několik nasazoval a je to o něčem jiném než olovo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 16. říj 2020 18:37 #199543

Ahoj,
neuvažovali jste o baterii LIFEPO4? Je tedy o něco dražší, ale vydrží déle a má lepší parametry. Jen nabíjení se musí předělat a hlídat podpětí. V práci jsem jich několik nasazoval a je to o něčem jiném než olovo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 16. říj 2020 19:49 #199545

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 265
  • Obdržená poděkování 13
No nejsem si úplně jistý. Vzhledem k tomu, že se při hlubokém vybití sníží životnost na třetinu.... Předpokládám, že máš na mysli použití jako palubní baterii ne jako startovací. U palubní baterie se předpokládá, že ji podpětí nebude tolik vadit. Při představě, že jsi někde na freecampu nebo v kempu bez možnosti přípojky proudu a třeba celý víkend s tím svítíš a krmíš lednici a nabíječky na ntb či mobila, tak si myslím, že je dost velká pravděpodobnost k tomu hlubšímu vybití... Nevím... Zkus to a pak nám tu můžeš sdělit své poznatky...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 16. říj 2020 20:17 #199546

používají se i na lodích, Jako palubní i jako startovací. Nemají problém s hodně vysokými proudy. Ale zpět k tématu. Ano, myslel jsem palubní. Olovo využiješ tak na 60% kapacity, Trakční. Lifepo4 až na 95%. Tedy o třetinu nižší kapacita je stejně energie jako o třetinu větší olovo. A vybíjení pod minimální mez - prostě nevybiješ. BMS nejlépe s hlídáním každého článku (součástí baterie musí být i obvody hlídání pro nabíjení a vybíjení. Jednuduché a spolehlivé. Pokud vybiješ olovo na nějakých 11V, jsi na bodu, kdy se začne pomalu destruktivně měnit (udává se 10,5V na 6 článků. Tedy na 12V bterii. Ale v baterii je vázáno ještě asi 40% energie. Proto někdo sáhne k nouzovému pokračování. U LiFeP s BMS se Ti to nestane. Baterie se odpojí. Stejně v ní už téměř nic není. Nabíjení např. za solaru můžeš stále proudem, jež Ti solar dá. Olovo si po určité době nevezme baz zvyšování napětí víc. Nabíjet se dá i 1C. (já bych do toho nešel, pokud by to nebylo nutné.). TEDY UVÁDÍ SE I VYŠŠÍ PROUDY, ALE PŘI NAPŘ. 80 Ah baterii bych viděl rychlé nabíjení jako speciální disciplínu. Ale dobít baterku po 4 hodinách se u olova nepovede. Myslím celou kapacitu. Tož tak.
Poděkovali: KamilPapezik

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. pro 2020 12:55 #200262

  • siki89
  • Avatar uživatele siki89
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 37
  • Obdržená poděkování 1
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost s tímto relé (viz odkaz). Chci si dodělat druhou baterii pod sedačku řidiče, tak jsem prostudoval celé vlákno, většina
použila klasické relé , někdo Cyrix a co tohle? Podle schema na relátku by to mělo být totožné s Cyrixem, ale za poloviční peníze.

www.bmshop.eu/p/rele-pro-dobijeni-druhe-...oCeuYQAvD_BwEhttp://
Modrý dříč a vyladěný mazel T4 Long 2003 2,5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.268 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/