Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 01. zář 2019 19:17 #194117

  • Bobrix
  • Avatar uživatele Bobrix
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 1
Ahoj vsem, shanel jsem odpojovaci rele k druhe baterii, ve VW mi rekli, ze puvodni c. 214 uz se nevyrabi a jako nahradni mi prodali c. 645. Nikde jsem ale nenasel, ze by ti melo byt odpojovaci rele k druhe baterii..Bude fungovat?


IMG_20190901_190928.jpg


IMG_20190901_190944.jpg



IMG_20190901_191000.jpg
VW Multivan 2.5 TDI, ACV, 1998
Poslední úprava: 01. zář 2019 19:20 od Bobrix.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 07. zář 2019 17:50 #194213

  • Bobrix
  • Avatar uživatele Bobrix
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 1
..tak rele 645 jako odpojovaci (zatim) funguje, baterie zustavaji pri vypnutem motoru odpojene, po nastartovani se druha zacne dobijet. Jen se (rele) docela zahriva, ale zas nic zasadniho, rekl bych tak 50-60 *C.
VW Multivan 2.5 TDI, ACV, 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 08. zář 2019 12:25 #194221

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Honzis Caravelle napsal:
Pánové, zkuste někde najít, jaký maximální nabíjecí proud dovoluje výrobce baterie. Celkem pochybuju, že to bude 50A a víc. Spíš tak 20-30.
Já mám v autě dodělávanou druhou baterku, spojovací relé mám to "větší" na myslím 60A - ale ne kvůli dobíjení, ale kvůli tomu, že mám na druhou baterii přepojený třeba celý klimatronik. Protože z altíku nejen nabíjíš baterii, ale i napájíš spotřebiče na druhé baterii napojené.
Jo. Spojovací kabel mám 10mm2, je to, zdá se, víc než dost... Pokud si to dobře vybavuju, v originálu je tam nějaká 4ka, taková silnější tkanička do bot... asi to účinně omezuje dobíjecí proud na nějaké rozumné hodnoty :-)

U trakcni baterie varta vyrobce udava dobijeci proud max pul hodiny 1C - to znamena u 80Ah baterie 80A.
A pul hodiny ani neni treba po 15 minutach pri prazdne baterii se proud ustali na prijatelnejsi uroven.
Borix je toho jasnym prikladem rele ktere mu doporucili ve vw se zahriva na 50 - 60 stupnu, coz predpokladam je teplota plastoveho deklu, jaka pak asi bude teplota spinacich kontaktu ?
Ja zastavam dostatecne dimenzovane kabely i rele, ktere odpovidaji produ co tam tece, nez pak vyhoret.
Tod muj nazor, kazdy at si udela svuj vlastni...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Poslední úprava: 08. zář 2019 12:26 od bobr.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 13. zář 2019 21:36 #194348

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Budu ti oponovat.
Ono to relé se dost hřeje už jen tím, že pustíš proud do cívky. Zkus si změřit proud do cívky... určitě to budou nejaký vyšší desítky nebo první stovky mA - tedy tepla tolik, co z žárovičky ve vypínačích... proto je relé horké..
Trakční baterii pod sedačku budeš těžko shánět. Skoro žádná se tam nevejde.
Vyhoříš, když to neodjistíš. Pojistka patří na oba konce kabelu hned k bateriím (ano, k oběma). Mám tam 50A pojistky a ani s vybitou baterií se nic neděje.
Pokud dává výrobce 1C na 0,5H, nemůžeš to zapojit tak, abys tam těch 1C dostal (chudák baterka...). Protože pak by to tam šlo třeba hodinu, než by ses dostal do nabíjení konstantním napětím (počítat umím, ale při 1C tu baterku solidně ohřeješ). Pro neřízený nabíjení musíš jít níž...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 15. zář 2019 15:03 #194361

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Asi nemá smysl se tady hádat, já jsem jen řekl svůj názor, podložený praktickými zkušenostmi, myslím si, že každý kdo se do ůprav/instalace kolem dobíjení baterek v autě pustí by měl mít ponětí co dělá a měl by tedy být schopen posoudit jak instalaci provést.
Instalace průmyslových zdrojů a bateriií je jedna z mých částí zaměstnání, a spousta zdrojů, nijak nereguluje dobíjecí proud baterií. Napříkald zdroj o výkonu 6x 2kw , má baterie připojeny paralelně s výstupem přes 50mm2 kabel. Při prázdných bateriích do nich teče klidně 80A a minulý týden jsem testoval baterie z roku 2011, které měly stále přes polovinu kapacity.
Ja si zas dovolím nesouhlasit s minimálním časem jednu hodinu při dobíjení jedna C, pokud bych do baterie pral hodinu 1C tak je plně nabita. Pokud začnu nabíjet neřízeně baterii konstantním napětím a ona si vezme ze začatku proud 1C již po 15 -20 minutách
se napětí baterie zvedne na takovou ůroven, že mi proud klesne třeba na polovinu.
A že by se relé ohřálo na 50 - 60stupnu jen proudem, procházejícím cívkou se mi také nezdá.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 17. zář 2019 19:54 #194413

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Hádat se nechci. Já taky mám něco společného s elektrem, jen né tak "kravským", končím na cca 4KW vysokonapěťových zdrojích..
Pokud budeš do baterie cpát 1C hodinu, tak ideální baterii nabiješ. Opravdovou ne. Protože baterka má vnitřní odpor, na kterém se ti pálí výkon. Čím víc proudu, tím víc adiddas. Teda tepla.
Že ti klesne proud neznamená nutně, že baterie už má takové napětí. Chce to měřit napětí až na baterii, u "zdravé" baterky by měl jít plný proud do cca 75% (to si ale trochu tahám z prstu, pro li-ionky to platí, pro olovo to nebude moc jiné). Pokud to tak není, je buď baterka "načnutá" - tedy má velký vnitřní odpor, nebo jsou kabely k ní vedoucí málo vodivé a proud omezují. Nebo obojí. Mmch kondice baterky je nejlíp daná vnitřním odporem, kterej se takhle dá nepřímo zjistit...
relátka umí být dost horká, když jsou trvale zapnutá. Nedalo mi to a zkusil jsem změřit obyčejné autorelé - jde do něj při 12V na cívce 150mA. To je, jestli se nepletu, skoro 2W tepla. Jasně, že spínanej proud taky něco přidá - ale spíš tím, že budou přechodový odpory na faston kontaktech. Ne uvnitř relé, kdyby to teplo bylo od spínanýho proudu uvnitř, tak se ti roztečou-svaří kontakty...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.237 sekund

Login