Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. pro 2020 12:57 #200263

  • siki89
  • Avatar uživatele siki89
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 37
  • Obdržená poděkování 1
A netvořil jste někdo držák baterie pod sedačku řidiče, že by jste poskytli foto nebo ideálně nákres s rozměry? Moc díky.
Modrý dříč a vyladěný mazel T4 Long 2003 2,5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. pro 2020 15:00 #200271

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 291
  • Obdržená poděkování 17
Tohle relé nemá s Cyrixem nic společného.... Je to jen relé, které je schopné spínat proud 100A... Spojí ti baterie po přivedení 12V na kontakt 85. Podle toho schematu co tam mají nakreslený ti to sepne hned jak otočíš klíčkem. Správně by se to mělo zapojit na D+ od altíku, aby ti to seplo až po nastartování. Takhle to mají řešený T4 a T5 v originálním zapojení. Akorát ta cena za to se mi zdá nepřiměřeně vysoká.... Co se týče Cyrixu, tak to je úplně jiná liga. Ten nepotřebuje žádný signál na sepnutí. Hlídá si napětí na obou bateriích a v závislosti na napětí a čase spíná nebo rozpíná baterie... ono totiž pokud máš nestejně nabité baterie, tak pokud je spojíš dohromady, tak se ti jedna pro druhou stává spotřebičem a tak se ti jedna vybíjí do druhé, aby ji trochu dobila. Pokud ti jedna odejde, tak jsi v čudu. A tohle právě hlídá cyrix. Pokud se zvýší napětí na jedné z baterií přes určené napětí po určitou dobu, tak předpokládá, že baterie je plně nabita a nebo se nabíjí a spojí ji s druhou aby se nabila i druhá. Pokud dojde k poklesu napětí pod určitou mez, baterie se rozpojí. Aby nedošlo k vybíjení obou.
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od fifac.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. pro 2020 17:04 #200274

Na 100 A - víš co bys musel táhnout za vodiče - já tam mám vodiče CY 10mm , relé 60A , a před tím jištění - pojistky 40A , a ještě se nestalo,
že bych byl bez šťávy - zapojeno podle schéma VW T4 - přes D+ altíku . Jezdím takhle víc než 10let a no probléma.
Startovací i tu pod sedadlem mám stejnou , takže kdyby náhodou klekla startovací, vytáhnu tu pod sedadlem a jedu dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 11. pro 2020 21:18 #200283

Pánové, existuje k tomu Cyrixu někde přesný popis toho, co dělá? tedy myšleno něco jako stavový diagram, plnej datasheet nebo tak, né to co najdu na stránkách..

baterie je potřeba spojit až od D+, ne od klíče. To si opravdu vybiješ obě baterie, jen co na to přestaneš myslet.

Jinak jo, to relé v odkazu je drahé. Relé mám 60A, je tam 5 let. Spíná odporové zátěže, takže se v něm neblýská, netrpí. A stačí. Měřil jsem proud do vybité baterie pod sedadlem, spoj mám taky z 10mm2 lana a nešlo to přes 30A. To už umí víc sebrat spotřebiče, když si přepojíš větráky na druhou baterii, tak to pak všechno jde přes to relé.
Když ti odejde zadní baterka, tak jseš naopak v pytli s cyrixem, protože ti nezapne dobíjení a nepůjdou ti přepojené spotřebiče. Když zdechne přední, tak stačí 1 startovací kabel, nebo přendat zadní dopředu a jedeš dál...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 13. pro 2020 00:59 #200295

  • siki89
  • Avatar uživatele siki89
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 37
  • Obdržená poděkování 1
Tady jsem našel povídání i s datasheetem k Cyrixu. Co myslíš, že je tedy lepší? Moc se v tom nevyznám, podle popisu to zní dobře, ale nevím. A jestli tedy relé, jaké konkrétně (typ) tam máš? A schema zapojení relé je tedy asi podle přiloženého obrázku, jen relé dát 60A a pojistky taky 60A? A k D+ asi 1A. Dík za radu.


www.mulac.cz/prislusenstvi-k-autobaterii...vaci-cyr120-sada.htm
Modrý dříč a vyladěný mazel T4 Long 2003 2,5 TDI
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 13. pro 2020 01:11 #200296

Schema máš dobře.
mám tam todle www.gme.cz/autorele-relauto12v-60a , teď to nemaj, ale když dáš na seznamu autorelé 60A, najdeš ho jinde. Kup si k tomu i fastony na silový kontakty - je to nějaký větší rozměr, snad 9,3 mm.
k D+ pojistku ani nemám, pochopil jsem, že by to měl být relativně slabý zdroj (ale kdo ví). Ale když ji tam dáš, určitě nic nepokazíš.
Povídání najdeš všude plno, jako u každé drahé věci. Mě by třeba zajímalo, jestli se dá auto provozovat bez druhé baterie. Myslím si totiž, že ne. Ano, je to nouzovka, kdy ti někde v pytli zdechne baterka. Nebo soupitníkům v jiným autě. Já když vyhodím druhou baterii, tak mi akorát nebudou svítit světýlka s dveřma. Jak nastartuju, tak půjde všechno normálně. Cyrix to podlě mě nezapne.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poděkovali: siki89

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 13. pro 2020 01:25 #200297

  • siki89
  • Avatar uživatele siki89
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 37
  • Obdržená poděkování 1
Díky moc za radu, půjdu tedy radši do osvědčené věci,(relé).
Modrý dříč a vyladěný mazel T4 Long 2003 2,5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 20. pro 2020 18:19 #200377

  • Macků
  • Avatar uživatele Macků
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování 0
čau,
mě by zajímalo jakou kapacitu baterie vybrat když bude živit bufika? Hledam ted baterku ktera se vleze ke mě pod sedadlo a rozměrově je to do těch 90Ah bude to stačit?
T5 1.9 TDI AXB 77kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 04. bře 2021 21:27 #201383

jestli bufík žere průměrně 40w, je to tedy asi 3,5A. Musíš počítat s tím, že z olova vydoluješ tak 50% kapacity (takční olovo). Takže na 8 hodin i s rezervou než klesne kapacita baterie.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od george959.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 04. bře 2021 23:33 #201385

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 128
  • Obdržená poděkování 21
Ahoj,
Na www.doplnkyprokaravany.cz se dá od REIMA objednat baterie AGM Green Power Typ GP100 T5, ojednávkové číslo 850518, 12V/100Ah
d.š.v. 335.170.190, garantují v katalogu REIMA, že se vejde pod sedačku řidiče.

Jirka M.
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 05. bře 2021 10:15 #201389

  • Macků
  • Avatar uživatele Macků
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování 0
Škoda ze jsem tohle nevěděl driv, koupil jsem 95ah Varta s delkou o rozmeru 353mm jinak výška 190 v klidu, bylo boj ji tam dostat ale vešla se na i šiřku takze leži na rámu sedadla a ne na karoserii. Ale mam T5.
T5 1.9 TDI AXB 77kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 28. bře 2021 22:30 #201729

Zdravim všechny. Pročítal jsem vlákno a nikde nenašel odpověď. Mám T4, 2001, 2,5TDI, 111kW, Generation. Chci pod sedadlo řidiče instalovat novou baterku z LiFePO4 a nahradit tak stávající na originální zapojení a zachovat její dobíjení za jízdy. Bude téže dobíjena solárem a živit tak přídavné spotřebiče.

Baterka:
FPBTT® 12.8V LiFePO4 Battery 120AH with bluetooth BMS
www.aliexpress.com/item/1005002137491767...02_,searchweb201603_

Otazka zni:
1. Bude to celé schopné fungovat na originální dobíjení z VW pouze přes spínací relé?
2. Pokud ano je tam zabudována ochrana proti přebití?
3. Jaké tečou max. reálné proudy na dobíjení druhé baterie? max. 20A LiFePO4
4. Existuje na to nějaký regulátor proudu, chránič přebití apod.?

Díky za názory a rozvynutí|!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 28. bře 2021 22:41 #201731

Hoj,
záleží, jak moc důvěřuješ číňanovi. Baterka vypadá pěkně, víc ti o ní ale neřeknu. Moje vlastní zkušenost s věcma z Alíka je ta, že když všechy zajímavý parametry vydělíš 2, tak jseš cca u pravdy....

1. fungovat by to mělo. 14,4V (ne 14,6) je napětí plně nabité lithium-fosfátové baterie. Změř si, kolik ti jde z altíku. Ale 14,4-14,6 je celkem typická hodnota...
2. Baterie má v popisu, že má BMS. Opět záleží, jak věříš číňanovi.
3. Pokud ji dáš pod sedadlo, tak jako účinný omezovač proudu je dlouhej drát od altíku. 20A je celkem málo, ale u toho bych se nebál. LifePo baterky jdou nabíjet podobnými proudy jak vybíjet. Když tam poteče 30A, nic moc se dít nebude.
4, Viz 2.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poděkovali: Thomas123

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 29. bře 2021 02:25 #201734

Mám tady možného konkurenta, avšak to není LiFePO4, nýbrž trakční AGM. Uvádějí max. nabíjecí proud 20A. Víme kolik tedy jde pod sedačku na dobíjení z origo zapojení z VW? Jde mi o to, aby se baterka nepoškodila... A lze jí vůbec použít?

Chtěl bych vybíjet na 30% kapacity.

www.hadex.cz/r957-pb-akumulator-mgb-vrla-agm-12v100ah-trakcni/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Thomas123.

T4 - DRUHÁ AUTOBATERIE + přepojení spotřebičů 29. bře 2021 08:15 #201735

Origo zapojení omezení proudu nemá. Podívej se do zapojení. Omezovací element je v origo instalaci 4mm2 drát mezi baterkama. Ale nečekám, že by to bylo výrazně víc. Ono to té baterce moc neublíží, když tam chvíli půjde víc.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.249 sekund

Login