Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - STARTÉR

T4 - STARTÉR 27. říj 2017 14:33 #180655

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Civka starteru :
Spínací relé, startér BOSCH autokelly kod : BO 2339303412
Pokud mas Cocko tak nejjednodusi je navarit na ten strhlej imbus matku.
Pokud Cocko nemas tak o neco vetsi Torx na 1/2golu namplatit kladivem a povolit.
Nove srouby jsou ve vw za 30kc/kus, puvodni imbus je uz nahrazen sroubem s tisicihranem XZN a jde to povolovat krasne.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 29. říj 2017 09:08 #180671

Děkuji srdečně uctiví rytíři na žlutém oři,
COčko zatím nemám, ikdyž jej již v celkem dohledné době plánuji dokoupit, nakonec jsem to povolil, jen si nejsem jistý, jestli dostatečně zarezlý šroub nahlodala brzdová kapalina, nebo až ti dva ukrajinci, které jsem použil, ať tak, či tak, šroub je venku, díky mému zachránci startér opraven, naneštěstí dál nestartuje, jako kdybych měl slabou baterku, jen líně se točí... Baterie úplně nová, Kabel jsem zkusil obejít a připojit startovacími kabely rovnou na baterii (už jsem utavil dvoje, že prý vydrží 3 000 ampér :-( ) Uvažuji o koupi nového kabelu ale napřed bych se chtěl zeptat, k čemu by měl přesně sloužit ten malý konektor který je vedle kladného šroubu na cívce? Nevíte někdo? Nějak nechápu jeho funkci...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 29. říj 2017 10:25 #180672

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 557
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Na ten konektor přichází "ovládací" proud tzn. když startuješ tak jde tímto konektorem + proud do cívky, vysune se pastorek a sepne se v cívce spínač a roztočí se starter. Pokud přivedeš z baterie + na ten konektor a nic se nestane je cívka přidřená nebo je KO.
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 30. říj 2017 15:00 #180680

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Takze :
Civka, ktera je pripojena tim tenkym kabelem (ktery vede od spinacky) plni dve funkce, zaprve vysouva pastorek ze starteru smerem do setrvaku, a jakmile dojede na doraz plni funkci stykace, a propoji privodni tlusty kabel s pletenym dratem, ktery jde uz rovnou na uhliky elektromotoru a tim se starter roztoci.
Pokud starter toci pomalu muze byt problem
Vadna baterie, opalene kontakty ve spinaci civce (moc velky prechodovy odpor), vadny + kabel ke starteru z baterky a nebo muze byt klidne spatny kontakt na zemnicim kabelu privadejicim - Pol (ten je uchycen na prevodovce pod starterem), sjete uhliky ve starteru (je treba starter rozebrat a podivat se na delku, pokud jsou moc kratke pruziny na ne tlaci malo a opet vznik prechdoveho odporu).Kup si v elektru na zkouseni poradny kabel idelane CYA min 16mm2 idelal na vymenu 25mm2 (metr cca 50kc), vetsina radoby startovacich kabelu z pumpy ma v sobe 3 chlupy .
Cely ten uhlikovy blok primo od bosche stoji asi 800kc takze to taky neni od veci rovnou vymenit.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Poděkovali: Wazowski

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 30. říj 2017 20:50 #180686

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 557
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Když jsi to vzal tak detailně, tak tě doplním: Jedna z častých závad jsou vydřená futra. Starter se při startování "kříží" a většina výkonu startéru se ztrácí. Já bych prověřil elektroinstalaci viz. výše a následně bych nechal zkontrolovat případně zrepasovat startér.
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Poděkovali: Wazowski

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 31. říj 2017 10:26 #180689

Nesmírné díky za tyto detailní rady a informace, raději si komentáře vytisknu abych na něco nezapomněl a pokusím se je prověřit všechny. Jinak baterie je úplně nová, cívka a spínačka rovněž. Osobně to také zatím tipuji na vadný kabel. Zemnící kabel jsem sice pohledem shledal jako bezproblémový, ale ruka mi neupadne zkusit proškrábnout případný oxid pilníkem. Startér dostal novou cívku a spínačku právě u člověka, který mi byl doporučen jako machr na startéry a alternátory, ale asi budu muset po něm ještě prověřit uhlíky... Startovací kabely jsem si koupil v autoservisu (byl zrovna státní svátek a nikdo specializovanější otevřeno neměl), tak jsem doufal v lepší kvalitu než obávané pumpní kabely, sice jsou i tyhle kabely složeny ze spousty jemných drátků měděného typu, ale výsledný svazek je už celkem pěkný, ale dle návodu koupit pořádný kabel - provedu. I křížení se zkusím vyvarovat prověřením jednotlivých částí, ale mohla by dodávka při křížení se pokoušet startovat typem: hu... hu.... hu.... (fakt mě nenapadá jak lépe to vyjádřit), nedošlo by po prvním hu... vlastně k zaseknutí proudem a stálému "probíjení"? Nakonec koupím nový zrepasovaný startér, kabely a bude klid :-D Ještě jednou děkuji za rady, od zítřka je začnu prověřovat :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 16. lis 2017 10:03 #180907

Zdravím přátelé, omlouvám se za delší odmlku, stihl jsem se mezi tím nakazit smrtelnou nemocí - rýmičkou, ale k věci, obstaral jsem si kabel CYA 25 na propojení a zjištění zda je závada v přívodním kabelu, či ve startéru, očistil jsem koncovku na zemnícím kabelu na převodovce, jak jste mi zkušeně radili, bohužel to nepomohlo. Pak jsem si všiml, že se mi stranou "bimbá" jakýsi tlustý kabel nepřipojený k ničemu a když jsem mu šel po stopách, zjistil jsem, že to on je startovací + kabel a že tedy celou dobu nebyl připojený. Ke startéru na + pól je ovšem připojený jiný kabel, který tam byl i prve, když jsem se v tom začal hrabat a který jsem mylně považoval za onen startovací (nevíte k čemu slouží?). Nicméně abych to shrnul a všechny (snad) pobavil, celá příčina nestartování mé milé dodávky byla ve ztrátě jediné matičky, která držela kabel na + pólu startéru. Omlouvám se všem, které jsem vlastně zbytečně zdržoval, děkuji velice za všechny rady a věřte, že jsem se alespoň něco přiučil a budu se činit o to, aby nově nabité zkušenosti a vědomosti zapříčinily, že po našich silnicích bude jezdit více T4.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - STARTÉR 27. bře 2018 22:00 #183240

Ahoj jsou startéry stejné ? Počítám že to asi bude jako se vším takže asi né ale přeci jen jde startér z 2,3 55kw na motor ACV 2,5 75kw ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.147 sekund

Login