Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 16:00 #144960

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím všechny,

mám veliký problém! Po cestě z dovolené jsem kousek za Vídní zažil poruchu motoru. Nejsem automechanik a v technických věcech se vyznám jen okrajově, nicméně pokusím se popsat co se mi při návratu přihodilo....

Jeden z ventilů (nebo jeho část) na 5. válci se uvolnil (upadl - nevím jak to nazvat, ani jak si to vysvětlit) a spadl dovnitř do válce, kde ho píst za chodu rozmlátil o hlavu motoru! Výsledek je ten, že mám poškozenou hlavu motoru, blok motoru (povrch 5. válce je na dotek citelně zvlněný), samozřejmě píst, ventily a vačku. Pro lepší představu současného stavu přikládám pár fotografií....

Můj automechanik mi tvrdí, že motor který vlastním není u nás v republice v současné době k sehnání. Je to prý typ, který se dělal nejméně a nejkratší dobu. Navíc by mi prý koupi zánovního motoru ani nedoporučoval... Koupě nového motoru stojí přibližně 250 tis. korun. Takže mi zbývá už pravděpodobně pouze jediná možnost. Výbrus motoru! Tato oprava prý ale představuje rovněž riziko a výsledek není garantovaný....! :(

Kousek od Prahy existuje firma, která se zabývá GO motorů. Tato firma prý udělá výbrus a poté vytvoří ochranou ocelovou vrstvu válce, která by měla rozměrově přesně kopírovat původní vnitřní rozměr válce. Nevím, nerozumím tomu, v té firmě jsem zatím nebyl, ale takto nějak mi to bylo řečeno....! :unsure:

Co byste v mé situaci dělali Vy? Koupit nový motor za 250 + práce, nebo se pokusit opravit ten stávající s nejasným výsledkem? Nebo existuje jiné řešení....???

Za každou informaci budu vděčný!
Předem díky.
Petr

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 16:54 #144962

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Těžká otázka... Hodně řekl bych záleží na stavu tvého konta ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 17:10 #144963

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Asi takto.....

V současném nepojízdném stavu odhaduji jeho prodejní cenu auta tak na 100-150tis. Oproti tomu na mobile.de jsou podobné pojízdné verze stále kolem 500tis....!

Opravit ho tedy musím!!!! Ale jak...??????

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Markyz. Důvod: doplnění slova

Re:Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 17:17 #144964

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Pokud bych si to auto chtěl nechat dal a stav mého konta to dovolil, šel bych raději cestou jistoty a ne nejisteho výsledku

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 17:18 #144965

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2738
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
To by mně zajímal ten typ . Co to je za kod motoru?
Kdo by měl dělat tu GO ?
Osobně bych koupil jiný motor.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 17:26 #144966

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Měl by to být motor PBC.

Nevím, uvažuji auto po opravě prodat....! Už jsem měl problémy s klimatizací,posilovačem řízení, váhou vzduchu, měnil sem turbo a teď toto...... :sick:

Na druhou stranu, pokud auto opravím, je dost dobře možné, že ujede dalších 150tis. bez problémů.....

Na GO jsme našli firmu v Jinočanech, pan Arnold - www.vybrusy.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Markyz. Důvod: doplnění infa

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 18:54 #144970

  • kodl
  • Avatar uživatele kodl
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 37
  • Obdržená poděkování 0
Ten motor má označení BPC je to 128Kw s dpf a oprava bude moc,vyvložkovat,hlava,vačka,zdvihátka,šály atd...Za mě jednoznačně jiný motor.
VW Transporter T5 77kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 21:49 #144990

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Tím "jiný" myslíš nový...???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 22:00 #144991

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
jiný = jetý,použitý ;)
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 22:46 #144995

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
No jo, ale jakou mam zaruku, že ten motor neodejde stejně jako ten můj...? Na ojetej motor mi dneska nikdo záruku nedá! Navíc můj mechanik mi tvrdí, že tyto motory jsou konstrukčně špatně vyřešený a že dřív nebo pozdeji se to stane každýmu tomuhle motoru. :ohmy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Markyz. Důvod: chyba

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 30. zář 2014 23:50 #144997

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Tak v tom případě nemá tvůj mechanik pravdu, ale to není v tuto chvíli podstatné. Nový motor by byl ideální řešení, pokud ti za 250.000 Kč stojí, pokud si to můžeš dovolit. Bude se zárukou a budeš ho mít od nového, tedy jak se k němu budeš chovat, tak ti bude sloužit.
Pokud se rozhodneš pro starší motor, je to samozřejmě riziko, ale já bych ho asi podstoupil.
Dále - pokud se nakonec rozhodneš auto v tomto stavu prodat, dej mi vědět, možná bych měl zájemce.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 01. říj 2014 06:09 #145000

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4897
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 72
Sel bych do opravy
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 01. říj 2014 07:19 #145004

  • LukášV
  • Avatar uživatele LukášV
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 336
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 11
Šel bych do opravy.. Kolik to má teď natočeno? 300tis ?
Udělá se výbrus, vloží se suchá vložka, rovnou bych dal i všechny nové kroužky.
Vačka + hydra tě vyjde na 8-9tis
Hlava nová cca 30tis

Počítej že o těch 70tis budeš lehčí, ale budeš mít jistotu, že to bude funkční

Rovnou bych vytáhl i vstřiky a nechal je minimálně zkontrolovat na stolici.
Je dost možné, že ukapávali a díky vysoké teplotě v komoře to ten ventil nevydržel.
T5 Multivan 2.5TDi RNS510, Bixenon, 20'' OZ 275/40/20, Thermo Top C + Thermocall GSM, Air Top 3500,...
Serie 128kw/400Nm
Stg.I 155kw/460Nm
Stg.II 173kw/480Nm
Stg.III 201kw/578Nm

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 01. říj 2014 12:22 #145009

  • Markyz
  • Avatar uživatele Markyz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Díky Lukáši, vidím to podobně....

auto má teď má natočeno necelých 180tis. Nová hlava, vačka, kroužky, ventily... jasně! Jen nevim, jestli rovnou neudělat výbrus všech 5ti válců najednou....?!? Povrch válce je prej pokrytej nějakou funkční vrstvou (nepamatuju si přesně název toho materiálu), která se ale při provozu opotřebovává...! Tak jestli to rovnou neudělat všechno....?!?

Novej motor by byl samozřejmě jistota, ale je tam právě ten 150tis Kč rozdíl...! No a když to bude mít novou hlavu, vačku, atd... tak by to mohlo i chvilku jezdit....! Turbo sem měnil není to ani 10tis km....

Taky bych se rád zeptal, jestli někdo nemá reference na tu firmu z těch Jinočan...??? www.vybrusy.cz Neznáte je někdo???

Předem díky. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan T5 2,5 TDi PBC (128kW) r.v. 2006 01. říj 2014 12:33 #145010

  • LukášV
  • Avatar uživatele LukášV
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 336
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 11
Nechat změřit ovalitu a pak se rozhodnout. Ale myslím si, že je to zbytečné. Ano ta vrstva se jmenuje nicasil. V Čechách to nikdo pořádně neumí. Ta suchá vložka je ok. Pro představu vybrousi se blok a dovnitř se nalisuje trubka, která se ještě vyhonuje. Ani Novej motor není jistota pokud máš KO vstřiky ;-)

Já řeším vybrusy v Černčicich u Loun
T5 Multivan 2.5TDi RNS510, Bixenon, 20'' OZ 275/40/20, Thermo Top C + Thermocall GSM, Air Top 3500,...
Serie 128kw/400Nm
Stg.I 155kw/460Nm
Stg.II 173kw/480Nm
Stg.III 201kw/578Nm

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.170 sekund

Login