Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Problém s chlazením motoru CAAB

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 11:19 #184518

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
Prosím o radu. mám problém s přehříváním T5 r.v. 2010 s motorem 2.0 čerpadlo-tryska kód motoru CAAB. Po zastavení motoru při běžné jízdě probíhalo dochlazování, běžel větrák chladiče. Při jízdě v zátěži se mi rozsvítila kontrolka chladící kapaliny, po zvolnění, puštění topení naplno tak do minuty zhasne. Chladící kapaliny je dost, nikde neubývá ani nebublá do nádržky. Diagnostika neukázala nic zásadního, chladící okruh, chyba 1, priorita 2, počet 38. Čidla teploty OK. Napadá mě vodní čerpadlo nebo termostat. Ale čím začít? Jednodušší je pochopitelně termostat, čerpadlo je na řemenu rozvodů, ale odhadl bych jako poruchovější čerpadlo. Máte prosím někdo nějakou zkušenost?. Díky...
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 11:36 #184519

  • Mi
  • Avatar uživatele Mi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 137
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
Tvuj motor je common rail, neni to PDčko. Jinak to bude pumpou. Kolik máš najeto a menila se pumpa s rozvodama. Ty pumpy nekdy zlobi, casto i prolinaji, ze se delaji rozvody stejne driv jak v intervalu. Pokud se blizi vymena (do 30- 50kkm) bych dal uz rovnou cely rozvody, neni to zase takova polozka a mas na 200kkm klid.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 12:13 #184520

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
No jo, to PD jsem napsal špatně...ich bin k...t.
Najeto je 205.000, kupoval jsem to u soudruhů v NDR v 190.000km. Dle servisky byly rozvody měněny v autorizovaném servisu dle intervalu, nepamatuji si přesně kilometry, ale cca 180.000. Zda dělali i pumpu nevím, možná to bude na faktuře. Takže doporučení je začít pumpou, ano? Jak říkáš, rozvody komplet v tom případě bych udělal také.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 14:56 #184526

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30
Já bych možná začal tím nejjednodušším a to je vzít odmašťovač pořádně pro stříkat chladič a pak ho pořádně vystříkat vodou. Ty řepkový žlutý bouře co se teď děly To je hrozný svinstvo.
Navíc to že tou chladič topení napovídá spíš na to že je nějaký problém chladičové cestě.
Takže možná ten termostat nebude vůbec od věci. Jen je zvláštní že termostaty trpí spíš na to že jsou stále otevřené než že jsou zaseklé v uzavřené poloze.
Topení je vlastně bypass termostatu Takže bude chladit vždycky.
Pak je ještě otázka jestli sahary fungují Tak jak mají.
Ale samozřejmě nevylučuje se ani ta vodní pumpa.
Někdy pomůže i proplach celé chladící soustavy. Vypustit Fridex pokud ho chceš zachránit, nalít tam destilku a do ní sypu 3 pytlíky jedlé sody. Cena nula nic soda stojí asi 6 Kč Pytlík. Tohle jsem udělal na náklaďáku třikrát po sobě a nejen že se přestal přehřívat Ale v zimě i parádně topil. Existují samozřejmě i modernější přípravky na proplach chladiče. Mně se tohle ale osvědčilo tak to používá m.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 15:11 #184527

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
Zkusit vyčistit chladič zvenku vidím jako dobrý nápad, začalo to dělat v podstatě na teď na jaře a bordelu (pylu) je tady neskutečně. Sahara fouká dobře. Kdyby to mělo teploměr chladící kapaliny, viděl by to člověk okamžitě, ale někdo se prostě rozhodl, že u auta je to zbytečné...Takhle budu muset jezdit s diagnostikou a koukat, co to dělá.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 17:37 #184529

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30
Na tohle je ideální Bluetooth adaptér a aplikace Torque. Adaptér můžeš mít pořád v zásuvce A telefon máš zpravidla taky pořád u sebe.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 18:40 #184531

  • Mi
  • Avatar uživatele Mi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 137
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
Ty rozvody tam nemas dlouho. Zkus ten chladic pripadne termostat, stoji to par stovek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 07. kvě 2018 21:21 #184533

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
Asi jo. Cesta nejmenšího odporu. Nejdřív vyčistím chladič, potom eventuálně výměna termostatu, jako poslední možnost beru čerpadlo s rozvody. No to zas bude opruz...Koukal jsem do papírů co mám k dispozici, ale co dělali v servisu přesně na rozvodech tam není. Nicméně nálepka o výměně rozvodové sady v motorovém prostoru je.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od ch601.

Problém s chlazením motoru CAAB 08. kvě 2018 08:09 #184541

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30
Já bych ten termostat zkusil nejprve vyndat a jet bez něho. Pokud to bude dělat podobně to co to dělalo je to pumpa.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 08. kvě 2018 22:35 #184561

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
První možnost - vyčistit chladič padla. Nic se nezměnilo. Teď je na řadě termostat. Vzhledem k dvojí práci s rozebíráním a skládáním dám rovnou nový. Ono to není na pět minut. Musí ven el.čerpadlo, altík, přední vzpěra motoru atd. Mluvil jsem s jedním mechanikem, říkal, že vodní pumpy na tomto motoru zlobily hlavně od roku výroby 2012, u 2010 by tipoval termostat. Rozvody byly ve 176.000km, tak čerpadlo půjde na řadu poslední i se sadou. Při mém štěstí to bude čerpadlo... :(
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 25. čec 2018 23:11 #186308

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
Problém vyřešen. Byl to termostat. Pochopitelně v rámci nácviku šly ven prvně rozvody a vodní pumpa byla OK. Ale ten termostat je docela porod, musí ven přední držák motoru, olejový filtr s chladičem, trubka měrky oleje, doběhové čerpadlo....fakt by ti konstruktéři měli méně šňupat....jen samotný termostat má 4 spoje (mimo hadice), které mohou téct....Rozvody byly pohoda.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Problém s chlazením motoru CAAB 26. čec 2018 08:21 #186313

  • Grby
  • Avatar uživatele Grby
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 67
  • Obdržená poděkování 2
Ahoj, chci se zeptat, jestli tady někdo neví, jaká je nejvyšší přípustná teplota oleje. Byl jsem teď s karavanem 1,3t v Řecku a v těch vedrech v kopcích se motor trochu zahříval. Teplota vody byla na 105st, teplotu oleje mi to ukazovalo 132st. Kontrolka žádná nesvítila, ale pro jistotu jsem zapnul topení a během minuty byla voda zpátky na 90. Najezdil jsem tam 4700km a stalo se to asi 3x za celou dobu, nicméně za pár týdnů pojedu znovu, tak abych věděl......2,0TDI 103kW.
ex T5 Multivan Highline 2,5 TDI 128kW r.v.2004
T5 GP Caravelle Long 2,0 TDI 103kW r.v.2014

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.218 sekund

Login