Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Pomalé zahřívání motoru

Pomalé zahřívání motoru 02. říj 2019 13:03 #194644

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
Zdravím, chtěl bych se zeptat lidí co mají T5 2,0biTDi 132kw-já mám ještě verzi 4 motion a 7st.DSG.
mám výměněný motor-nechal jsem vyměnit i termostat na motoru, ale setkávám se s tím, že nyní při okolní teplotě cca kolem 15. se auto se zahřívá klidně i 15km abych dosáhl 90st., samozřejmě dost záleží i na tom jak šlapu na plyn. Zaráží mě, že třeba už mám vodu na 70st. a když zastavím na křižovatce,začne teplota zase pomalu klesat. Když už zahřeju motor na 90st. tak není jediný problém auto drží tuto teplotu po celou dobu problém je tedy jen s fází zahřívání zdá se mi že trvá dlouho a že klesá teplota bez zátěže motoru než se dosáhne 90st.
Koukal jsem na různá schemata a je zde ještě jeden termostat pod příhřevem motoru položka 18 z odkazu www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw...rt_id/4303915/lang/t a pak zde měl být ještě jeden , což je elektronický solenoid položka 50 www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw...rt_id/4288408/lang/t ,ale zase jsem se dočetl že jej mají vozy s DSG což já mám nebo v jiných schematech je uvedeno pouze pro vozy s přidavným topením, já mám ale jen příhřev motoru, odeslal jsem dotaz do několika firem a dostal jsem odpovědi dle VIN 50/50 zda je či není použito.
Rád bych věděl od někoho se stejnou konfigurací jak se mu zahřívá motor, zda je můj problém problémem či je to jen vlastnost...zase zbytečně se mi nechce vrážet do výměn a ani nevím zda tam ten elektronický skutešně je...?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pomalé zahřívání motoru 03. říj 2019 15:33 #194658

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1993
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 199
Ja mam 2.5 a taky se to zahriva dlouho. Ty motory jsou velike a novejsi motory jsou proste zname tim, ze to trva, protoze produkuji sami osobe malo tepla, proto se tam taky delaji ty prihrevy. Hraje v tom roli i topeni, zkus vypnout climatronic pokud mas, protoze ten se jinak snazi hned honit teplou vodu do topeni. Otazkou taky je co tam mas za termostat, jakou ma otviraci charakteristiku. A hlavne - tohle se bavime o teplote vody, ale dulezitejsi je teplota oleje a ta se oproti vode zveda jeste mnohem pomaleji.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pomalé zahřívání motoru 04. říj 2019 20:46 #194685

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Mě se dvoulitr BiTDI při venkovní teplotě lehce nad 5°C a zapnutém topení nepřehoupne přes 75°C dokud nenajedu na nějakou silnici, kde se dá jet. Po kroucených okreskách kde jedu 60 km/h se prostě neohřeje.
Ještě kde bereš tu teplotu, ručička na přístrojovce ukazuje 90°C od teploty vody 75°C do minimálně 98°C.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Pomalé zahřívání motoru 04. říj 2019 21:14 #194688

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
Koukám na diagnostiku ...takže zkušenosti stejne ,mě zarazilo to klesání teploty při zastavení než se motor zahřeje

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Pomalé zahřívání motoru 30. pro 2019 22:06 #195779

Jsem také po výměně motoru u 132kW BiTDi, dříve jsem si teploty moc nevšímal, teď mne překvapilo,že
při venkovní teplotě kolem 0°C a jízdě bez zátěže na okreskách (do 90km/h) se motor dokáže
dokonce i zchladit z již zahřátého na 90°C na teplotu nižší. Nemám diagnostiku, budík ukazuje
někam kolem 70°C, měřená teplota oleje 72-74°C. Trochu pomůže vypnutí topení, ale jen maličko
asi je zapojené do primárního okruhu. Nemáte někdo schema.
VW multivan T5 132kW 2011

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Pomalé zahřívání motoru 04. led 2020 10:06 #195836

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Teď před pár dny se mi taky při jízdě po nějakém delším spádu ručička pohla pod 90°C tj. pod 75°C na chladicí kapalině a pak se mi automaticky spustil bufík. Měl jsem ujetých už nějakých 100 km, takže zahřáté to bylo a bufík už mezitím přestal bo se to předtím ohřálo.
Kdyby bylo schéma kam co vede bylo by to pěkné, jinak podle dokumentace SSP 455 na straně 19 je jak se otvírá postupně termostat. Tady je to schéma takové, no obecné.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Pomalé zahřívání motoru 04. led 2020 10:17 #195837

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1993
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 199
A co tom hledas za vedu - proste ano dnesni motory produkuji tak malo tepla ze se dokazou i zchlazovat zvlast pri delsi jizde z kopce kde dochazi k naporovemu chlazeni. Taky me to znervoznuje a proto u novych aut uz delaji jen kontrolku studeneho motoru a maj po problemu s "otravnymi" uzivateli, kterym to prijde divne.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Pomalé zahřívání motoru 05. led 2020 20:20 #195866

Tam multivan má hlavně strašně hodně vody v okruhu, zvlášť biturbo. Takže než ohřeješ cca 12l vody tak to chvíly trvá. Menší auta maj poloviční náplň a to je znát.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.185 sekund

Login