Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Prosím o radu

Prosím o radu 05. dub 2020 15:29 #197115

  • szwed
  • Avatar uživatele szwed Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 36
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím , dneska jsem koupil transportera 2,5l 128kw r.v. 2004, najeto 271000,- a po cestě domů se mi po 180km rozsvítila kontrolka hladiny oleje, dolil jsem 1litr ale , než jsem vyjel, tak jsem kontroloval měrku a byla na horní hranici, tak jsem volal původnímu majiteli , který mi tvrdil , že auto olej nežere a strašně se divil a tvdil , že je to nesmysl , tak jsem odjel domů což bylo dalších 100km a zase bylo na měrce tak o půl litru méně, volal jsem majiteli , že chci aut vrátit , ale ten se k tomu staví tak nějak vlažně a že je to staré auto a že bych ho mohl potom vracet i za sjedé brzdové destičky ....
Mám dotaz:
1/ je vůbec možná taková spotřeba oleje a jaká může být příčina?
2/ je to důvod k odstoupení od smlouvy a navrácení vozu a peněz

Děkuji moc , jsem z toho dost zkleslý , auto hledám už přes rok a konečně jsem si myslel , že jsem našel .....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 05. dub 2020 17:11 #197116

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj,
mám už v pořadí třetího transportéra, první jsem prodával s nájezdem půl milionu km to byla T4 2,5tdi druhou T5 1,9 jsem prodal s nájezdem přes 650 000km, pravda při nastartování trochu zakouřila ( nic strašného, po pár km to zmizelo) ale od výměny do výměny jsem dolil max 1litr oleje. Já bych asi zajel do servisu na prohlídku motoru, škoda že jste to neudělal hned při koupi.

Jirka M
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 05. dub 2020 18:05 #197118

  • szwed
  • Avatar uživatele szwed Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 36
  • Obdržená poděkování 0
Dík za odpověď, ale nevím jak by mohl servis poznat ,že auto olej žere , motor je suchý , při koupi jsem hladinu kontroloval a pán tvrdil , že nic nežere, auto zakouří jen při prudším přidání plynu a to není žádný extra kouř , ale při téhle spotřebě oleje by to auto přece muselo hulit jak fabrika, nebo se snad ten kouř z oleje někde může schovat , ve vodě olej není, napadlo mě ještě turbo , ale taková spotřeba, to by už snad muselo jít turbo slyšet?Další varianta jsou gufera, pístní kroužky, ale fakt nevím , zítra odvezu do servisu a uvidím, snat to nebude ve válcích....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 05. dub 2020 18:40 #197119

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
Turbo by to být mohlo, nebo pístní kroužky. Určtě Ti zkontrolují kompresi uvidíš, věřil bych asi jejich zkušenostem. Ta spotřeba co udáváš je opravdu móc velká.
Držím palce, a dej vědět.
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 05. dub 2020 18:45 #197120

  • szwed
  • Avatar uživatele szwed Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 36
  • Obdržená poděkování 0
Jo děkuji, snad to nebudou ty kroužky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 05. dub 2020 21:27 #197121

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
No to je opravdu podezrele spotreba, to by si mel od olej zadelane cele turbo (ve spalinove ceste), jeste ze 2004 nema DPF, jinak bys mel vydelano. Keci mileho prodavajiciho jsou jen keci, takovou spotrebu nelze prehlednout a podle me litry oleje nemuzou nenapadne mizet nikam jinam nez vyfukem. Nevim za kolik si koupil, ale pokud to ma vydreny nikasil tak to je na GO. Pokud auto chces tak zadej slevu v cene opravy... bohuzel tahas za kratsi konec provazu, ono zverejneni takoveho jednani s patricnymi udaji obcas pomuze, zvlaste pokud se dotycny zabyva treba prekupovanim aut ze...
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 06. dub 2020 08:57 #197126

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 19
Mám podobnou zkušenost...
Chybu na motoru jsem objevil už při cestě domů a doma jsem zjistil olej v nádobce chladící kapaliny. Už po 3 hodinách jsem chtěl auto vrátit. Prodávající mi slíbil že uhradí opravu, že to mám nechat dát do kupy... Opravil jsem ... Pak se mi úspěšně půl roku vyhýbal a po půl roce mi zvedl telefon a naprosto bezostyšně mě poslal do pr..le s tím co po něm chci a co otravuju, když mám problém ať si ho vyřeším sám... Evidentně v tom uměl chodit, protože po půl roce se člověk už nedovolá spravedlnosti nikde.
Pán byl z Dubče u Prahy... Psal jsem celý případ ve svém vláknu o autě...
Co se týče spotřeby oleje... Z mé zkušenosti u motoru AXE (2,5 TDI 128KW)... Průběžně kontroluji, sice nepravidelně, ale občas ano... Najedu 5000 km aniž by zmizelo byť jen deci oleje, pak najednou třeba ani ne po 1000km jsem na spodní rysce... Doleji do půlky mezi rysky, pak dlouho nic a najednou se mi rozsvítí olej... Jaké jsou podmínky při kterých to žere olej a při kterých ne, jsem se nikdy nedozvěděl a dokonce tu někdo v nějakém vláknu i psal, ať nad tím ani nepřemýšlím, že v tomhle jsou T5 prostě nevyzpytatelný. Dle mého pozorování to nesouvisí ani s počtem najetých kilometrů ani časem... Snad možná na počasí a v jaké fázi je zrovna měsíc a na aktuálním atmosférickým tlaku... Měním olej cca po 15000, což mi vychází tak jednou za rok nebo cca 14-15 měsíců a dolévám tak 2-2,5l... Podle příručky k autu je možné dolévat až 1l oleje na 1000 km!!! Šílené, ale výrobce to připouští.....
Pokud teda jsi dolil litr a pak dlouho nic tak je to ok... Ale chce to hlídat... Pokud to žere 1l na 1000km asi je to už průser... (i když podle VW je to přípustné)
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW 4Motion Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 06. dub 2020 12:22 #197127

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Já Ti možná nevhod poradím úplně něco jiného než ostatní.
Napiš dotyčnému bývalému majiteli dopis ve kterém požaduješ odstoupení od kupní smlouvy pro skrytou závadu, (předpokládám, že smlouvu máš) a pošli mu to doporučeně a do vlastních rukou. A požádej vrácení peněz. Poměrně rychle, neotálej. Pak, i když to nepřebere, bude platit fikce doručení, jako by to dostal. Potom si zjednej soudního znalce, který udělá posudek stavu vozu nejlépe celého, ale s přihlédnutím k té závadě. Jestliže Ti peníze vrátí dobrovolně, bude to drobný výdaj navíc. Jestliže ti je nevrátí, řekněme do 30 dnů, nečekej a podej soudní žalobu o neplatnost smlouvy z důvodu skryté vady a jako důkaz bude Tvůj výslech u jednání podložený znaleckým posudkem. Když soud rozhodne, že Ti má peníze vrátit i třeba po odvoláních, pak Ti je bude muset vrátit, to ale neznamená, že vrátí. V návrhu rozsudku požaduj úhradu i toho znaleckého posudku, budeš na to mít nárok, takže účet za něj si schovej. Když peníze nevrátí oproti předání vozu zpět a opětovném přehlášení vozu zpět na něj, to je důležité, jinak bys mohl zůstat dál formálně majitelem, budeš mít právní titul pro exekutora. Toho navštívíš a uzavřeš s ním kontrakt na vymáhání. Náklady exekutora platí povinný a ne Ty. Požadovat peníze za opravu by mohlo být z jeho strany úspěšně rozporováno a nemusel bys vyhrát. Takže vůz do doby vyřešení nebo předání někde ulož a nepoužívej ho, ptože kdybys ho používal, byl by to argument, že závada vznikla až Tobě.

Poučení: Nekupovat staré ojetiny. Lepší dlouhodobý leasing nebo třeba až 8 letý úvěr, abys to v pohodě zvládl, ale kupovat nový vůz, pak se do takové situace nemůžeš dostat. Jen je potřeba akontaci mít tak vysokou, abys dluh kdykoli v průběhu splácení mohl splatit z prodeje, neboli aby prodejní cena v každém okamžiku byla vyšší než zůstatek dluhu. Obvykle postačí tak 40% ceny vozu. (Jde o to, že prodejci na cizí financování úvěrem nebo leasingem dávají významné cenové slevy i když jak VW nevím.)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím o radu 06. dub 2020 20:43 #197135

  • Jarda
  • Avatar uživatele Jarda
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 136
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9
S první částí odpovědi Espera sohlasím, evidentně ví o čem je řeč a jak na takový lumpy.
Asi by nebylo marný zveřejnit místo nákupu a jméno vykutáleného prodejce. Nepochybuju, že o závadě věděl. Třeba by se povedlo vypátrat dílnu kam jezdil na servis a třeba už to tam řešil. Byl by to pořádnej klacek v ruce na prodávajícího.
S koupí ojetiny je vždycky spojený trochu rizika. T5 2,5 TDI je tak zapeklitej motor, že není rozumný ho kupovat. Všem mím zákazníkům říkám aby si odložili 100000 Kč na opravy když si koupí T5 2,5 TDI. Sám jsem dvě taková auta měl a vím o čem mluvím. Když to funguje jede skvěle, jak se začne sypat je to k pláči. Ten motor je tak konstrukčně a technologicky složitej, že není moc lidí co to umí dobře opravit.
V ČR je pár lidí co říkají, že umí tento motor zgenerálkovat, ale málo komu ty motory opravdu jezdí. Jak se objeví olej ve vodě - moje zkušenost - bez dalších oprav shánět jinej motor. ( málo kdo má štěstí a spraví to těsnění pod hlavou nebo výměník voda - olej) Asi by se na tohle téma dal napsat román.
Patrně se mnou bude hodně kolegů polemizovat, ale spravuju Transportéry 20 let a moje doporučení je v T5 motor 1,9 TDI, po roce 2010 - 2,0TDI 75 nejlépe 103 kW. Rozhodně ne 132 kW. V T6 asi všechno dobrý ( zatím) sázka na jistotu je 110 kW a 150kW jede supr ale pár otazníků tu taky je. Jarda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.206 sekund

Login