Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 07. bře 2021 20:34 #201428

  • Rubas
  • Avatar uživatele Rubas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • VW Multivan T5 2,5 128 kw 2004
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím vás zkušené lidi. Mám dotaz. chci opravovat motor v T5, jedná se o motor 2,5 128kw 2004.
Mám ho asi rok a auto jezdí, nikdy mě nezklamalo ale...
chce to asi nějaký zásah.
-Turbo mě hází do nouzaku (podle diagnostky nedostatečný tlak v turbu)
-v zimě špatně startuje. nastartuje vžd ale je slyšet že tak nějak spíše vybuchne :-D, kouří se z výfuku jako z továrny a celkem smrdí. jak se motor ohřeje tak je tichý a ani moc nevybruje.
-auto hlásí nízkou hladinu oleje, což není pravda, oleje je dost a tlaky dobré, čidlo je nové a stále hlásí.
- trocha oleje utíká.co 3 týdny dolévám cca 3dcl.
-lehce ztrácí chladící kapalinu. opravdu jen trochu ale myslím že ani to asi není v pohodě.
ostatní věci jako například klimatizace, nehlásí otevřené dveře řidiče ani se nerosvítí světla když otevřu atd, zatím neřeším.
priorita je to turbo a olej.

chtěl bych udělat opravu a výměnu některých věcí. napíšu sem seznam a prosím o radu do čeho se pouštět a do čeho ne.
-těs. víka ventilů
-těs. hlavy válců
- těs. dříku ventilů
-těs. sání
-těs. výfuku
-tes.olejového čerpadla
-tes. příruby chladiva
-tesnící sada klikové skříně
-tesnicí kroužek hadice plnícího vzduchu
-olejový, palivový, vzduchový, kabinový filtr
-snímač teploty paliva
-snímač tlaku sacího potrubý
-snímač tlaku výfukového otrubý
- svody výfuku
-žhavičky
-tlakový zásobník
-vodní pumpa
-výměna oleje motoru a převodovky
- repas turba
- repas hlavy válců
-kulisa řazení a táhla
- pístní kroužky

toto je asi vše co mám v plánu. prosím o nějaký rozumný názor zda je to dobrý nápad a zda by to mohlo vyřešit můj výše zminovaný problém.
díky za rady a tipy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 08. bře 2021 00:43 #201431

v ppdstate chces urobit generalku plus kopec dalsich generalok... neviem, zda sa mi to trosku vela a zbytocne... mozno by nebolo zle poradit sa s nejakym mechanikom odkial zacat.. pricin, preco zle startuje, je mnoho, a tam by som zacal.. plus netesnosti... ale repas hlavy ak sa nemiesa voda s olejom je podla mna momentalne nezmysel... turbo je jasne... vymenit... stoji nove 270 eur vo vw.. v podstate cena repasu.. a to sa tyka aj snimacov.. menit tie, ktore su nejakym sposobom vadne.. menit vsetky vymenovane znamena, ze ti svieti na pristrojovke takmer vsetko.. a to si nemyslim uplne..proste odstran prvotne priciny... dobry diagnostik na to pride.. drzim palce...
vw transporter T5 1,9 TDi, 77kw ( momentalne 98 kW odbrzdene ), 6q, 2004
vw passat B6, 2,0 cr tdi, 2014-ex
vw golf cabrio 1,6i, 74 kw 2001 ( taky ten ani III, ani IV )
vw golf 5 3dv., 1,9 tdi 77kw, gtd line, 2005
vw t3 synchro, 1988
Poděkovali: Rubas

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 08. bře 2021 15:08 #201443

  • Rubas
  • Avatar uživatele Rubas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • VW Multivan T5 2,5 128 kw 2004
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj a díky za rady. přehodnotím to a tedy něco vyškrtám. voda se mi nemícha s olejem. takže asi tedy začnu řešit netěsnosti a startování. prosím tě to turbo za 270 eur seženu kde? nemáš nějaký odkaz nebo tak něco?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 08. bře 2021 16:52 #201444

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
Vždyť ti píše "vo VW"...
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 08. bře 2021 22:15 #201452

ako pise dusan, to je cena u nas vo VW, Autocomodex Trnava.. nemyslim ze v cechach su ceny rozdielne... faktom je, ze to je cena pre registrovaneho zakaznika, ale rozdiel 3% voci neregistrovanym je zanedbatelny..
vw transporter T5 1,9 TDi, 77kw ( momentalne 98 kW odbrzdene ), 6q, 2004
vw passat B6, 2,0 cr tdi, 2014-ex
vw golf cabrio 1,6i, 74 kw 2001 ( taky ten ani III, ani IV )
vw golf 5 3dv., 1,9 tdi 77kw, gtd line, 2005
vw t3 synchro, 1988

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 09. bře 2021 07:33 #201454

  • Rubas
  • Avatar uživatele Rubas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • VW Multivan T5 2,5 128 kw 2004
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
to je zvláštní, právě jsem volal u nás do vw a frajer mi řekl 30 - 40 tisíc. :-d

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 09. bře 2021 07:39 #201455

fuha, tak to je potom sila... kludne to mozem preverit, no my sme menili turbo asi pred dvomi mesiacmi na 128 kw karavele, a stalo nas to, co som napisal...kludne to mozem obvolat a zistit.. no nemyslim ze by sa tak zodvihli ceny za dva mesiace..
vw transporter T5 1,9 TDi, 77kw ( momentalne 98 kW odbrzdene ), 6q, 2004
vw passat B6, 2,0 cr tdi, 2014-ex
vw golf cabrio 1,6i, 74 kw 2001 ( taky ten ani III, ani IV )
vw golf 5 3dv., 1,9 tdi 77kw, gtd line, 2005
vw t3 synchro, 1988

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 02. kvě 2021 16:16 #202088

  • Rubas
  • Avatar uživatele Rubas Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • VW Multivan T5 2,5 128 kw 2004
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím všechny. Jen sem hodím malou aktualizaci opravy T5ky.
už jsme provedly základní kontrolu motoru a opravu nutných věcí.začalo to špatným alternátorem který dobíjel přes 15V, což v způsobilo objevení spousty závad typu různých čidel (celkem těchto chyb bylo asi 12).
Po výměně alternátoru auto nehlásilo žádnou vadu.
pokračovaly jsme novým intercoolerem, který měl opravdu špatné usazení tlakových hadic.
přibyli k tomu ještě samotné tlakové hadice, podtlakové hadice nějaký směšovač výfukových plynů (malá plastová věc na vrchní straně motoru, která byla uplně roztavená)
celkem jsem za opravu dal cca 30 000,-.
Auto je v celkové lepším stavu.
není tak hlučné, motor se neklepe, má mnohem větší výkon, ale hlavní problém stále trvá.
podle diagnostiky pořád nedosahuje potřebných tlaků v nižších otáčkách a tím padá do nouze.(stává se to mnohem méně než před opravou.)
To znamená, že příběh nekončí a budeme pokračovat čidlem N72 nějakým ovladačem tlaku na turbu a novými litinovými svody.
S tím bych rád vyměnil turbo za nové. a budeme doufat že to konečně přestane padat do nouze.
Kdyby jste někdo měl nápady a dobré zkušenosti, které by mohli způsobit tuto chybu, prosím o pomoc a předem všem znalcům a borcům moc děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 02. kvě 2021 21:23 #202092

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Regulacni ventil je N75 (nikoli N72), je za nim jeste expanzka, na ventilu je maly samostatny filtr. To ovladaci tahlo regulace turba chodi hladce nebo ne? Litinove svody jsem menil za ty co jsem zde odkazoval a zatim dobre, nicmene pokud mas origo tak pokud to netesni jen podel motoru, podle me staci po vyndani srovnat a dat nove tesneni. Priznam se ze jsem jeste nevidel altik, ktery dava vic nez 15V ale asi to maji ve VW opet "vymyslene". Pokud sem das grafy prubehu tlaku turba v zavislosti na poloze regulace, tak to muzeme tak nejak porovnat. Pokud turbo vyndate, tak bude celkem jednodusse videt, zda je vule v lozisku, nebo zanesene naklapeni lopatek (to by se ale asi dalo poznat i tim ze se regulace nehybe plynule bez velkeho odporu).
Smesovac vytukovych plynu to je nejaka blbost.. to by me zajimalo co to bylo. Horky vyfuk jde do turba a do EGR chladice, z nej pak do EGR ventilu (tam je prvni plast ktery vyfuk potka na vrchu EGR).
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od covex.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 17. říj 2021 22:47 #203970

  • Prepr
  • Avatar uživatele Prepr
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Zdravim hledam dobreho mechanika na opravu motoru 2,5 128 kw …. Oprava -vstriky ,turbo , hlava, vacka atd
Diky za pomoc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Oprava motoru 2,5 128 kw 7HM AXEMNXO 05. lis 2021 21:07 #204108

Většinou foukaj svody , stačí nechat přerovnat, nový se taky prohnou. Turbo dávám většinou nový, repas je na chvíli, zvenku na turbu nic nepoznàš, to že jde regulace volně ještě nic neznamená. Pokud bude vyběhaná klec regulace, bude tlak utíkat a turbo stejně nenatlačí požadovaný tlak a spadne do nouze.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.184 sekund

Login