Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Vačka na T5

Vačka na T5 29. čen 2019 20:41 #193176

Takže po 250000 km mi také odešla vačka.
T5 MULTIVAN 2,5 128 kW motor BPC.
Já měnil olej po 15 tis ale všichni přede mnou po 30 tis.
Budu tedy měnit vačku a vše co k tomu náleží. Vzhledem k tomu, že už to bude rozkopané ( motor ) co ještě preventivně zkontrolovat nebo vyměnit/opravit/repasovat ? Vstřiky jsou už přetěsněné gumičkami, takže udělat i tohle? Udělat hlavu najednou s tou vačkou? Je to žádoucí? | Nebo do toho raději nevrtat ? Peníze na to jsou připravené, počítalo se s tím.

Olej - jsem to tady celé přečetl, vč ankety a diskuse ohledně oleje, jenže jsem laik a nejsem z toho vůbec moudrý. Akorát mi vychází, že předchozí majitelé měnili LL po 30 tis a auto najelo 250000 km. Takže ten LL asi nebude až tak špatný? Když ho budu měnit po 10-15 tis tak by to mělo být OK ne?
Poděkovali: Majkíček

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 04. zář 2019 14:11 #194167

Tak k téhle diskusi na téma 2.5l 96kW BNZ mohu bohužel také přidat kousíček...

T5 Transporter, prvních 250.000km na letišti, pak oprava motoru (klika, šály, pístní kroužky, hlava, hydroštely) a koupil jsem auto já. Říkal jsem si ufff, ta snad mám takovou tu velkou opravu kolem čtvrt miliónu za sebou a auto chvíli vydrží. Přešel jsem na výměnu oleje po 15.000km.
300.000 km - odtah od Salzburku, fatální generálka motoru (odešly hydroštely a vačka, poškození hlavy u ventilů, vůle na pístech)
A teď jsem tu znovu, protože na 350.000km mě vezli na valníku ze Švédska, zatím to vypadá na podpálený ventil, hydroštely/vačka.

Takže to se ty vačky jako budou srát co 50.000km???? :( :( :( No nic, postěžoval jsem si, třeba to někomu pomůže v rozhodování o motoru. Za mě, nebrat. :-( A to jsem si to předělal na bydlík, takže rok práce a o penězích nemluvě. Jinak už bych to hodil ze skály.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 04. zář 2019 18:33 #194173

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1877
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 181
A co tam davas za vacku? Vsichni varuji pred tim davat tam cokoli jineho nez original, protoze ruzne druhovyroby jsou ze spatnych materialu, nebo maji spatou ovalitu atd..
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 05. zář 2019 09:45 #194179

Hele, nevím... Bydlení si do auta udělat dokážu, ale do motoru fakt nesahám. Zkontrolovat provozní kapaliny je mé maximum, takže to vozím do neznačkového servisu. Co přesně tam dělal původní majitel nevím, jaké díly tam dali minule mně netuším. Ale podle ceny to muselo být ze zlata. :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 16. led 2020 20:13 #196072

Pokud dáš neorigo budeš to opravdu dělat á 50tkm. Origo vačka by měla dát 200tkm pokud se bude dobře měnit olej.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 15. říj 2020 09:50 #199528

  • djbrix
  • Avatar uživatele djbrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Našel by se tu někdo z okolí Brna, kdo by mi vyměnil vačkovou hřídel vč. souvisejících prvků?
jedná se o motor BPC 128kW.
Auto padá do nouze, nedosažen plnící tlak. V nízkých otáčkách je auto "mrtvé", oživne až cca kolem 2300ot.
Rozdíly mezi požadovaným a skutečným tlakem jsou někdy i 500 mbar dle diagnostiky. Auto startuje na ťuknutí, chod poslechově pravidelný, 2 vstřiky dorovnávají cca 1mg.
Vyměnili jsme N75, čidlo tlaku turba, Turbo celé (repas od osvědčeného člověka), nový EGR, komplet podtlaky, změřen podtlak -800 mbar při volnoběhu
celek podtlaku je ok, po chcípnutí auta drží, začne klesat až po cca 1hod.
výměna všech těsnění na tlakové části vzduchu za turbem. DPF je ok, nucená regenerace proběhne do 0%, objem popílku je 5g.
Jediné, co jsme nevyměnili je IC, opticky vypadá dobře, není poblitý od oleje...
už mi došly nápady, vačka je nejvíc pravděpodobná.
T5 Multivan 128kW/4motion/BPC
Caddy 77kW/BLS
Ducato 2,3mjet/110kW
Rapid 1.0/81kW
Nissan Cabstar 3.0

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 15. říj 2020 20:33 #199533

Řekl bych že vačkou to nebude. Ta se projevuje jinak. Tohle budou vstřiky nebo turbo.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 15. říj 2020 20:46 #199534

  • djbrix
  • Avatar uživatele djbrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Turbo bude OK, s původním se to chovalo naprosto stejně. To bych vyloučil. Člověk co dělal repas je vážně dobrý, už mi pár turbín dělal a vždy ok.
Vstřiky jsme nevyloučili, můžu zkusit vytáhnout a nechat otestovat. Auto má v nohách 337 kkm, vstřiky jsou původní.

Ale ještě jsem se nesetkal s tím, že by se to takto chovalo s vadnými vstřiky. Na caddy mám najeto svých 300 kkm, vstřiky původní, lehký chip
a letí to jak dělová koule. Ale vačku už jsme na ní dělali, byla hotová, nejelo to právě v nízkých otáčkách - ale nebylo to tak zlé jak na multivanu, caddy nikdy
nepadla do nouze.
T5 Multivan 128kW/4motion/BPC
Caddy 77kW/BLS
Ducato 2,3mjet/110kW
Rapid 1.0/81kW
Nissan Cabstar 3.0

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 16. říj 2020 10:59 #199538

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1877
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 181
Vypadky vacky by mely byt videt pri vysokych otackach. Jakou spotrebu mas na volnobeh?
Co tady jeste nekdo psal je spatne tesneni spodnich hadic k IC, vlivem vibraci, na stojato to nemusi profukovat.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 18. říj 2020 20:13 #199562

Tak do toho nouzáku to padá, protože těch 500mbarů je moc. Moje zkušenost s repasy zrovna u T5-ky je , že většinou je trabl. Dávám raději nový turbo, abych to nemusel dělat 2-3x. Pak to chce srovnat potrubí, vždy je prohlý. U T5 je potřeba , aby bylo vše těsný na 100%, jinak je trabl na světě. Vstřiky pokud maj 1 mg a víc je problém. A srovnávat to s cadynou je tak trochu mimo. Chovaní 4válce a 5válce je odlišné.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 19. říj 2020 01:01 #199566

  • djbrix
  • Avatar uživatele djbrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Dnes výměna IC, byl nafouklej směrem do motoru. Došlo ke zlepšení, nicméně pořád padá do nouze. Spotřeba při volnoběhu teplého motoru je 0,8L/h. Dnes znovu diagnostika - vstriky jsou všechny do 0.1, první měření jsem napsal špatně. Asi je stejně vytáhnu a odvezu na test. Co se týče turba, jelikož už jsem nevěděl do čeho sahnout, vytáhl jsem z auta turbo, které bylo origo, stáří max.1.rok. dali jsme repas, pak zase zpět origo. Obě byly seřízené stejně, stejné chování, stejný průběh nástupu. Znovu jsem prošel všechny hadice na tlakové části, těsnění jsou nové. Dnes jsem za jízdy víc sledoval rozdíly požadovaného a skutečného plnícího tlaku, přijde mi, jako by ta regulace chodila s obrovským spoždením (cca 1s) ale není to pravidelné, někdy se to nafoukne hned správně a někdy se spoždením, dalo by se očekávat buď netesnosti na tlakové části, nebo chybná/vadná regulace (někdo tu psal o ulomenych vodičích k čidlům - Zkusím prověřit). Zkusím ještě znovu přehodit N75 a cidlo tlaku z jineho auta, další se mi znovu kupovat nechtějí. Ještě můžu zkusit tedy vytáhnout svody ven a zkusit je změřit pravítkem, jestli to někde nefučí.
T5 Multivan 128kW/4motion/BPC
Caddy 77kW/BLS
Ducato 2,3mjet/110kW
Rapid 1.0/81kW
Nissan Cabstar 3.0

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 19. říj 2020 08:34 #199567

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1877
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 181
Nejsem odbornik ale u regulace turba je jeste tusim jakasi expanzni nadobka/tlumic, zpetny ventil a spinaci solenoid od chladice EGR - proc to pisu, pokud to dela zdanlive nepravidelne, tak se podivej na prubehy tlaku v zavislosti na otevreni EGR, jesti neskodi neco v tehle ceste. Me svody podfukovaly (ne moc) a na turbo to nemelo vliv, jini maji jine zkusenosti. Muj graf a dalsi je tady www.transporterclub.cz/forum/30-motor-sp...moc?start=180#195328
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 19. říj 2020 20:09 #199586

T5 má trabl s podtlakem. Chce to změřit kolik tam je a jestli to nekolísá moc. Mělo by tam být -0,7 až -0,9. Pokud to klesá k - 0,5 může byt problém, že regulace turba nezatáhne jak má. Pak to chce dát novej podtlak. U T5 je takovej filtr na vstupu. Dal bych ho pro jistotu novej,
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vačka na T5 20. říj 2020 10:32 #199594

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30
Já jen poznámku.... To že to už od začátku nedosahuje potřebného tlaku je buď to že je ucpaný výfuk nebo prostě cesta od turba nebo to že ti ta regulace špatně postaví základní polohu .....
Samozřejmě za předpokladu že jsou těsné svody a EGR.
Takže pokud to padá do nouze díky nedosažení tlaku tak je něco se základní polohou regulace.....
U běžícího motoru mám již ve volnoběhu tlak nepatrně větší než požadovaný .....
Turbo je repas.
Po opravě kdy jsem si s tím opravdu užil už nikdy nouzak nebyl.... Jen tuhle při návratu z dovolené .... Po pouhém náhledu do motoru byla praskla hadička přívodu podtlaku k ventilu chcipaci klapky.....
Takže bych zkontroloval sílu podtlaku a pak u turba zkusil při běžícím motoru zatlačit na packu lopatek jestli se stahuje na doraz....
Jinak ta regulace není bůhví co.
Stáhne to lopatky a dokud to nedosáhne max plnícího tlaku tak jsou stále stažené....
Dal jsem si do motoru kamerku a přijde mi že ta regulace je dvoustavova.... Buď nadoraz stažené nebo uvolněné.... Nikdy to nebylo třeba půlce.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mape33.

Vačka na T5 22. lis 2020 11:44 #200020

  • djbrix
  • Avatar uživatele djbrix
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Po delší době jsem se dostal k popisu dalšího laborování. Třeba to pomůže někomu dalšímu.
Dále bych chtěl poděkovat za nasměrování k opravdu důkladnému prověření funkce celé regulace tlaku turba,
všech čidel a těsnosti celého systému jak na straně sání, tak na straně výfuku.

Měřil jsem podtlak v regulaci postupně u všech prvků, které s tím souvisí, měli jsme znovu dole turbo a výfukové potrubí.
Všechno se chovalo správně až na množství nasávaného vzduchu a plnící tlak, auto stejně pořád padalo do nouze z důvodu
"nedosažení plnícího tlaku" v oblasti mezi cca 2100-2500 ot. doplněné o mírné, takřka neznatelné vibrace při těchto otáčkách.

Nejvíc mi pomohlo zaclonit váhu vzduchu, kdy jsem si ověřil, že to přidá naftu a auto začalo jet normálně, nepadalo do nouze ALE regenerace
DPF se začaly dít už cca po 80km namísto dřívějších 300-400km...čili oblbnul jsem jednotku informací o normálním množství vzduchu v
sání, jednotka přidala naftu a turbo se nafouklo na správný tlak....ale taky současně začalo vlastně "HULIT" do DPF...skutečného vzduchu
bylo málo, nafty tím pádem moc.
Tohle mě přivedlo zpět k mé původní myšlence o vydřené vačce... motor prostě nedokázal nasát požadované množství vzduchu, proto pořádně
nenafoukl turbo, proto nouze a obecně nízký výkon.

Jak se postupně začalo ochlazovat, přidaly se špatné starty kvůli padání nafty. Včera jsem to rozhodil a moje teorie se mi potvrdila.
Vačka KO, vymačkané uložení vstřikovačů.

Chtěl bych vás tímto požádat o případné doplnění seznamu úkonů, které chci udělat při jedné operaci.

1. Hlava - komplet - Engitech?
2. vačka - originál? nebo kolbenschmidt ? popř. jiné???
3. Vstřiky - Lazar - Hrušovany u Brna? nebo jiný prověřený servis
4. vodní čerpadlo - Originál?
5. žhaviče
6. alternátor
7. vyčištění DPF
T5 Multivan 128kW/4motion/BPC
Caddy 77kW/BLS
Ducato 2,3mjet/110kW
Rapid 1.0/81kW
Nissan Cabstar 3.0

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od djbrix.
Vygenerováno za 0.363 sekund

Login