Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Špatně chytá

špatně chytá 17. dub 2011 22:48 #71461

Mam stejny problem jako vy vsichni. Spatne mi to chyta. Kdyz to necham treba 3 dny stat, chytne to desne neochote. Pri venkovnich teplotach do +10 to musim tocit na 2x i 3x 4 otacky motoru, mezi nimi zhavim a poustim cerpadlo. Nad +10 to chyta lepe, ale neni to zadna slava, zase tak na 4-6 otackek mototu. Neni to dlouhe startovani? Zacina mi totiz slabnout baterka. Obecne nejezdim moc dlouhe trate. Auto slouzi k rodinnym vyletum po okoli.
Procetl jsem celou tuhle diskuzi a stejne mi neni jasne, cim to muze byt. Proc nam ta auta nestartuji? Posbiral jsem rady nalezene zde na foru a postupne kontroluju vse, co by to mohlo delat.
1. Praskla hlava? Nechal jsem zmerit tlaky - pripojeny VAG pri jizde a zatizenem motoru, akcelerace do kopce na 5ku. Tlaky jsou pry v norme (za notebookem sedel manik ze znackoveho servisu). To znamena ze nemam prasklou hlavu.
2. Netesnici vstriky? Vstriky jsou pretesnene. Zadna zmena.
3. Zhavicky? Ty jsou v dobrem stavu - kontrolovano. Zadna zmena.
4. Zaneseny palivovy filtr? Je vymeneny za novy origo. Zadna zmena.
5. Teplotni cidlo? Nechal jsem ho vymenit. Zadna zmena.
6. Odstavit auto z kopce ci do kopce? Zadny rozdil. Muzu stat 3 dny cumakem z kopce ci naopak, pak startuju a vrr vrr vrr vrr a nic.
7. Nafta? Tankuju posledni dobou u Agip DieselTech. Nema vliv.
8. Startovat s plynem? Zkusil jsem, ale nema to vliv. Pouze to ma vliv na to, jak moc cerny dym se vyvali z komina.

Jeste mi chybi vymenit baterku. To bude muj dalsi krok. Pujcim si od kamarada baterku a uvidime. Pak doplnim svuj seznam.

Zda se mi, ze jediny vliv na startovani ma skutecne ta venkovni teplota. Cidlo je ale nove. Tak nevim.

Co ale mam vymenit nebo zkontrolovat dal? Jsem na konci s napady. Poradte.

On ten motor preci jen nakonec nastartuje, a pak jede jako po masle takze zadny superstres. Teply nastartuje na jedno otoceni, ale ty dlouhe starty po odstavce me zkratka stvou.

VW Transporter T5 4MO 2.5TDi 96kW 180tis.km 2005.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 17. dub 2011 23:45 #71464

No jen v kratkosti (ad. 1 mne zase nekdo urcite bude odporovat ze melu nesmysly a ad. 2 se se stejnou veci potykam take ale u mne to snad budou jen zhavicky).

1) znackovy servis = menici dilu - ne pouzitelni tvorove na zjisteni zavady
2) prasklou nebo neprasklou hlavu nepozna nikdo za pocitacem pri jizde ani kdyby byl od samotneho objevitele kovu
3) zhavicky? jak v dobrem stavu? vymenene?
4) naftu od Agip rozhodne NE - OMV, Shell, Benzina - samozrejme na startovani vliv nema
5) startovat s plynem smysl nema - ridici jednotka ho stejne pro start ignoruje - ten cerny dym je proto, ze tesne po uspesnem startu jednotka pedal pripoji

U mne ma jediny vliv na startovani take pouze teplota - a proto asi ty zhavicky pokud je nemas vymenene ....
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 18. dub 2011 00:54 #71468

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 287
V současných teplotách ale auto prakticky nežhaví. Buď ti padá nafta, nebo se to někdy zavzdušňuje - což je vlastně jedno a to samé. Ty vstřiky ti přetěsnili opravdu dobře? Takhle se totiž projevují........
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 18. dub 2011 08:30 #71477

  • Tifone
  • Avatar uživatele Tifone
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 855
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 1
Začal bych u svíček. Ony totiž žhaví i při těchto teplotách akorát kratší dobu.A pak bych se zamyslel nad padaním nafty. Pokud ti nepřibývá nafta v oleji tak to není prasklá hlava,ale mohlo by to být tím že je hlava v místech u vstřikovačů vymačkaná a ani nové O kroužky to už neutěsní. Toto je velmi častá závada u PD motorů.Zvláště jestli máš 180tis. . :?
VW T5 Transporter 2,5TDI 96kW +20%chip
Škoda Roomster 1,9TDI 77kW - 6ti rychlostní +22%TDIchip

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 18. dub 2011 08:55 #71478

Defakto souhlas s Tifonem.To vymletí dosedací plochy na vstřikách je častá věc.Takže nový těsnění buď nepomůžou vůbec a nebo třeba jen na 1-2 tis.km a pak stejný problém.
Jinak aby si se nestal opravdu tím měničem dílů, tak jestli ti to pomůže při řešení stejného problému jsem tenkrát na zkoušku na jedné vykoupené T5 96kW která sice měla jen 63tkm ráno vyndal pojistku na žhavení a v +5°C bez žhavení chytla asi na druhý otočení.Sice tak nějak ale chytla defakto hned.Takže v žhavících svíčkách to opravdu při +10°C nebude.
Chce si to sem tam vyzkoušet na funkčních autech aby pak člověk nebyl tím výměnářem dílů.
Tolik za mě ;)
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 19. dub 2011 20:05 #71562

  • Mácha
  • Avatar uživatele Mácha
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 85
  • Obdržená poděkování 0
TDIchip\n

No jen v kratkosti (ad. 1 mne zase nekdo urcite bude odporovat ze melu nesmysly a ad. 2 se se stejnou veci potykam take ale u mne to snad budou jen zhavicky).

4) naftu od Agip rozhodne NE - OMV, Shell, Benzina -

Co máš kolego proti Agipu? když má produkty ze stejné rafinerie jako OMV,Shell i Benzina tak je nesmysl říkat rozhodně NE :-k

VW T5 Multivan 4motion 128kw+Alfa Romeo 156sw 2,4 jtd 129kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 19. dub 2011 23:59 #71584

Jen zkusenosti moje a velkeho poctu dalsich ridicu (zadne jedna pani povidala) ... ale samozrejme at si kazdy tankuje kde chce - to bylo jen me doporuceni ... :-)
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 20. dub 2011 09:43 #71595

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 2693
  • Obdržená poděkování 25
Já s Agipem zkušennosti dobré, na rozbíl od Shellu. příklad kdy já jsem s naftou od agipu chytl v mrazu v pohodě, bylo -19, a kamoš mněl od Shell, stál vedle mně a byl zamzlej. Já měl tehdy Peugeot 205 a on Patrola (dnes máme oba téčka :D D:_)1 )
co člověk to názor
já osobně tankuju Agip Omv a Benzina a nikdy problém. Vyhýbám se podezřele levným pumpám, raději si kačku na litru připlatím, vrátí se to

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 23. dub 2011 00:59 #71712

  • Zdenda
  • Avatar uživatele Zdenda
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 47
  • Obdržená poděkování 0
Moje problémy jsou hodně podobné těm jak je popisuje Josef.
Po delším odstavení, zpravidla přes noc (cca 12 hod.) motor naskočí prakticky na převalení a zhasne. Opakovaný start, nebo dlouhé startování vede k postupnému naskočení všech válců a motor běží na volnoběh normálně.
Vypozoroval jsem, že pomůže plné sešlápnutí plynu, kdy přes zakolísání se motor udrží v chodu. Motor spíš naskočí v mrazech než za tepla. Někdy chytne snáž, když stojí mírně z kopce. Postupem jsem se dopracoval k tomu, že problematický start je denním rituálem. Nechápu však to, že když nechám motor v klidu 12 hod. přes den chytne normálně.

Mám najeto 195.000 km, tankuju naftu v Česku u Shellu a jinak po Evropě, ve 172 tis proběhla výměna vačky, všech hydrostavů, žhaviček a jedné trysky, ve 175 tis. výměna turba.
Posledním připojením VAGu bylo zjištěno, že trysky mají na dvou válcích odlišné hodnoty.
Budu vděčný za jakýkoliv podnět.
VW T5 Multivan Comfortline 2.0 TDI (103 kW)
r.v. 2010

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 11. kvě 2011 19:34 #72887

  • Josef
  • Avatar uživatele Josef
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Obdržená poděkování 0
Zdendo bohužel myslím, že ve finále dopadneš jako já, tj. výměna hlavy kvůli vymačkanému uložení vstřiků v hlavě. Další možnost je to přepouzdrovat. Ja mám zatím po výměně hlavy klid. 3x ťuk.
T5 Multivan 128 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 05. bře 2012 02:32 #93069

  • chaba
  • Avatar uživatele chaba
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Mě T5 2,5 128 kW také špatně startovala, tak jsem nechal vyměnit žhavící svíčky, ale automechanik - ne měnič zjistil, že nežhavěj ani nové. Zjistil že byla prasklá pojistka na žhavení pod baterkou a vedle ní ještě jedna. Pak jsem si uvědomil, že jednou v létě při běžném provozu po nastartování se mi vše bloklo nic co se týkalo elektriky nefungovalo. Auto jelo, ale nemohl jsem vystoupit protože jak jsem vše mačkal, tak jsem se i zamknul a už to nešlo odemknou (stejnou situaci popisuje někdo v této kategorii). Je to už přes půl roku, takže pokud tam nějaké chyby byly, tak je někdo už vymazal (T5 je pořád v servisu). Na to proč to neházelo chybu žhavení jsem se ptal jak šikovného elektrikáře, tak těch nešiků u VW a přesto, že to nehází žádnou chybu, tak to nemusí žhavit, když je prasklá tato pojistka. Také mi to startovalo blbě i v -15°C, ale začal jsem u těch svíček zjistila se ta pojistka a teď po výměně pojistky to sice startuje krásně, ale zase nebyl takový mráz. Tak uvidím.

A to mi to na palubce ještě svítilo pěkně podle teploty, když bylo nad nulou, tak to jakoby žhavilo krátce, když bylo kolem nuly, tak to svítilo déle a když bylo hodně pod nulou, tak to svítilo dlouho, ale ani v jednom případě to nežhavilo jen svítila kontrolka. Zlatá T4 najeto 500tis. km startuje a jezdí.

Netvrdím, že to tím je, ale když má někdo podezření na žhavící svíčky, tak doporučuji kontrolu i pojistek pod baterkou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 05. bře 2012 09:46 #93080

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
A máš na mysli asi "třetí" pojistkovou skříň vedle baterky,(dvě jsou u řadící páky) a nebo myslíš ještě nějaké jiné pojistky,mimo tu třetí pojistkovou skříň,skutečně umístěné pod Aku?
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 05. bře 2012 09:53 #93082

  • chaba
  • Avatar uživatele chaba
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Mám na mysli ty silové pojistky pod baterkou ne ty klasicke. Musí se vyndat baterka, aby jsi se k nim dostal. Já to nedělal, dělal to automechanik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 05. bře 2012 10:43 #93083

  • chaba
  • Avatar uživatele chaba
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Jinak k té naftě posílám fotku jednoho borce co udělal test v -13°C. Nechci to komentovat udělejte si na to sami názor. Já tankuju u Tank Ono zatím jsem vždycky nastartoval a měsíčně mě od nich nafta vyjde o několik tisíc levněji, ale je pravda, že do ní v zimě přidávám aditiva. Jen pozor na základní chybu plechovku s aditivem nesmíte mít přes noc v autě. Aditivum samo o sobě má tendenci zmrznout - přečtěte si návod. Aby jste se někdo nedivil, že to také ztuhlo jako na TV Nova ve zprávách. To, že aditivum ztuhne nebo spíše zrosolovatí je jeho přirozená vlastnost a jestli neztuhne, tak máte špatné aditivum.[attachment=0:2cqhssi2]<!-- ia0 -->test nafty.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2cqhssi2]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

špatně chytá 05. bře 2012 11:01 #93084

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
Chaba: Já to tušil,ale neměl jsem jasno,teď už vím,to jsou ty 80A nebo tak nějak velké pojistky-to málokoho napadne,to je dobré upozornění.Dneska už se ty velké pojistky dávají do těch pojistkových skříní v motoru,ale T5 to má ještě extra,ani v manuálu se o tom nedozvíš...
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.226 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/