Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 příhřev motoru

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 13:39 #3387

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Dobrý den,chtěl bych se zeptat co je to za (asi)chladič?Je to pod prahem na podlaze u řidiče.Po zastavení je slyšet větrák.Občas je cítit jakoby spálený olej??Nevíte někdo?Děkuji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 14:39 #3390

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník

Maik napsal: Dobrý den,chtěl bych se zeptat co je to za (asi)chladič?Je to pod prahem na podlaze u řidiče.Po zastavení je slyšet větrák.Občas je cítit jakoby spálený olej??Nevíte někdo?Děkuji


Ten jakoby chladič je chladič paliva.
Ten ventilátor, který slyšíš je předehřev motor (naftová turbína)
Ten smdar není spálený olej ale právě spálená nafta z předehřevu.
Jen s tím rozdílem, že nafta jde přímo po spálení ven a nejde přes katalyzátor tak má divný pach.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 15:18 #3392

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Aha..už sem o něco chytřejší..děkuju..ale neni mi jasný proč by to předehřívalo po jízdě když se motor vypne?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 15:47 #3393

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Motor sice vypne, to topení nemá žádnou elektroniku co by řídila palivo.
Mám s tím stejný problém.
Zaparkuji auto do garáže a pak to teprv začne čmudit takže všechno mám v garáži.
Bohužel to tak soudruzi vymysleli, takže se musí spálit všechna nafta co k tomu vede a to i po vypnutí motoru.
Tahle sranda funguje po 5-8°C takže defakto celou zimu.
Ale ještě že tam je, jinak by byla v autě zima.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 15:50 #3394

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
jo takhle to funguje..už je mi to jasný... ;) Díky moc

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 17:53 #3397

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
přemýšlím,jak udělat ten příhřev vypínací...třeba na dlouhou cestu by to mohlo být vypnuté...

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 18:21 #3399

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Karlos a myslíš, že jede celou dobu? Já myslím, že ne.
Viz čoud v garáži.
Mám ho tam většinou jen když přijedu z práce (krátkou trasu) kdy se nestihne zahřát ani motor ani olej.
Nepamatuji se, že pokud někdy dojedu z delší trasy bych to tam měl.

Nicméně zima na krku, tak to budu sledovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 18:51 #3404

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
no..já jel delší jízdu až ted o víkendu do Práglu..ale bylo 13 stupnu,tak to stejně nefunguje.Přijde mi ale když jsem jezdil mezi JBC a LBC a teploměr byl už dlouho na 90st,tak po vypnutí motoru byl ten příhřev slyšet...
Také to budu sledovat...úúúúž má být zima..

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 09. lis 2008 18:56 #3406

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Já jsem to taky sledoval posle teploty vody.
Ale od té doby co mám budíky s teplotou oleje jsem si všiml, že se to odvíjí i od ní.
Protože pokud se ti ohřeje jen malý okruh na 90° tak se ručička oleje ani nehne a topení jede stále.
Také budu sledovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 14. lis 2008 21:29 #3556

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Přihřívač by se měl zapínat, klesne-li venkovní teplota pod cca 10 st. Zapne, měl by vyhřát motor (vodu) na cca 80 st a vypnout. Poté, klesne-li teplota opět pod 80 st, měl by opět zapnout a přihřát.
Osobně se mi stává, že jedu-li dlouho z kopce (Alpy) a dole zastavím, vypnu motor, tak slyším, že bufík běží. Je to tedy asi dost citlivé, jakmile by se voda měla začít ochlazovat, hned to spíná. Podle mého názoru až moc často.
S tím kouřem v garáži po dojezdu mám taky problém, taky mně to dost vadí, pokud by tu někdo vymyslel nějaký vypínač (ale aby jednotka hned nehlásila chybu), dejte vědět.
Dále mi na tomto systému vadí (máte to také tak?), že pokud si ho zapnu jako přídavné topení vnitřními hodinkami, neběží déle než 30 min. Proč ho, ksakru, nemohu zapnout třeba na hodinu :?: :?: :!: :!:
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 07. pro 2008 13:58 #4745

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Nevíte někdo, lidičky, jak zapnout nezávislé vodní topení origo hodinkami na víc, než těch 30 min?
Děkuji...........
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 07. pro 2008 14:13 #4747

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Tenhle text je sice "ukradený", ale dám ho sem. Možná to pár lidem objasní, co neví...........
Jinak origo je na http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=33&t=176&start=43

Webasto thermo top přídavné topení

V zimě je ten bufík k nezaplacení, kor když k tomu máš dálkový ovladač. To potom ráno koukneš z okna, mrzne, tak si to zapneš a než vyjedeš tak je v autě teplo, okna čisté a jenom se směješ jak soused zběsile drápe zamrzlé sklo Wink
Jinak taky není k zahození funkce větrání vnitřku auta přes léto, kdy se zapíná jenom ventilátor v palubce, buď hodinama nebo dálkou a dokáže to vyfoukat vedro z rozpáleného auta na parkovišti před vyjetím.

Ale k věci. Pokud k tomu nemáš hodiny ani dálku, dá se to zapnout i ručně. Oba druhy ovládání se zapojují jedním kabelovým svazkem s konektorem. Je možné mít současně zapojené jak hodiny tak dálku.
Pro připojení hodin jsou tam tři dráty, červený (12V), hnědý (kostra) a černý (spínání topení). Obvykle tam bývá ještě čtvrtý fialový drát (přepnutí větrání/topení), který se zapojuje do přijímače dálky, nebo na separátní přepínač.
Topení by mělo jít zapnout sepnutím černého drátu na hnědý. Kdybys chtěl jenom zkoušet jestli to spíná bez toho aniž by se rozbíhal bufík (ono to má docela dlouhé časové intervaly pro start a vypnutí), tak můžeš ještě připojením fialového drátu na kostru (hnědý drát) přepnout na režim větrání, kdy se spíná jenom větrák bez bufíku. To pak slyšíš hned jestli to vyplo nebo zaplo. V tom případě ale ještě musíš otočit knoflík regulace intenzity větrání aspoň na jedničku, pak si to zapne samo, i bez klíčku v zapalování. Jestli máš klimatronik tak si to zapne ventilaci bez nastavování. Ty hnědé dráty tam můžou být ve svazku dva, oba jsou potom kostra, jeden lze použít na spínání s černým a druhý na přepínání funkce letní/zimní provoz s fialovým.

Dále topení taky nenaběhne pokud je teplota vody vyšší než, a teď abych nekecal, asi 75°C, tak aby ses nedivil že to náhodou nefunguje, když to budeš zkoušet a vodu budeš mít na devadesáti. Když si to ale přepneš na letní provoz pouze větrání, tak ventilátor musí spínat vždy.
Také topení nemusí naběhnout pokud při posledním startu došlo k nějakému problému a topení nenaskočilo, pak to zůstává v trvalém chybovém stavu. Ten lze zrušit vytažením pojistky F1 (20A) na pár vteřin a zastrčením zpátky. Jsou tam tři pojistky a jedno nebo dvě relátka, obvykle v motorovém prostoru hned pod haupnou u stěračů. Jedna pojistka (20A) napájí to topení s elektronikou, druhá (1A) hodiny nebo dálku a přes třetí (25A) je napájený ventilátor v autě. Potom to topení v případě že bylo v chybě půjde znova zapnout, otázkou potom je k jaké došlo chybě a jestli to v ní po čase neskončí znovu.

Jo někde ve svazku se bude ještě vyskytovat žlutý drát, spíš asi někde u relátek. To je tzv. W-bus pro připojení diagnostiky. Na to stačí obyčejný k-line diagnostický kabel co je pro starý vagcom a odpovídající program, který jde stáhnout z netu. Diagnostikou pak lze vyčíst informace o počtu zapnutí, naběhaných hodin, chybové hlášení atd. Taky lze spínat jednotlivé části systému jako vodní pumpu, palivovou pumpu, ventilátor pro spalování, ventilátor v autě, nebo spustit topení jako takové a sledovat kdy nastane nějaká chyba pokud něco nefunguje.

Hodiny nebo dálku lze sehnat na ebay.de tam se toho točí mraky, případně ještě v polsku na nějaké autoburze, nebo i na allegro.pl

Existuje několik typů dálkových "Telestart" ovladačů:

T70 - nemá zpětnou odezvu tj. bez kontroly přijetí povelu jednotkou topení

T80/T90 - se zpětnou odezvou, jednotka topení potvrdí přijetí povelu. Pokud jsem mimo dosah tak vím, že se topení nezapnulo, případně si kdykoliv můžu na dálku zjistit stav, jestli topení ještě běží nebo ne. Oba typy se liší použitou frekvencí, jinak jsou identické a tvarově prakticky shodné s typem T70

T91 - nejnovější náhrada za předchozí typy, se zpětnou odezvou a velmi miniaturními rozměry

T100 - top-class ovladač, je vybaven podsvíceným LCD displejem, umí zobrazit aktuální teplotu v autě, samozřejmě všechny stavy a nastavení zobrazuje přehledně na displeji, což se u ostatních typů musí složitěji zadávat přes vícenásobný stisk tlačítek a blikání ledky. Navíc je vybaven funkcí HTM (heating time management), kdy stačí zadat čas plánovaného odjezdu, třeba večer (samozřejmě na dálku ovladačem) a ráno podle aktuální teploty se topení automaticky zapne s takovým předstihem, aby v čas odjezdu bylo uvnitř auta vytopeno, takže auto je vyhřáté i když zrovna uhodily mrazy a bylo by za normálních okolností nutné předem nastavit delší dobu topení.

Pak ještě existují dva typy hodin, jedny starší hranaté a druhé novější oválné. Co je mi známo, tak ve funkci rozdíl není. Oba typy umožňují přednastavení třech časů sepnutí topení (kdy a na jak dlouho) které pak jdou aktivovat, plus lze jimi kdykoliv topení zapnout na nastavenou dobu, nebo předčasně vypnout.

Na ebay.de se dá sehnat kompletní sada T70 za 100-150 eur, T91 cca 200 eur a T100 kolem 250 eur. Ale jak kdy, dá se natrefit i na lepší cenu, tohle je spíše cenový rozsah kam se ty ceny obvykle vyšplhají. Na allegro.pl mají velmi dobré ceny samotných topení, nedají se s ebay.de vůbec srovnat, fungl nové topení se tam dá pořídit za pár tisíc, většinou je ale potřeba poshánět i kabeláž a pár dalších drobností, nebývají to kompletní sady.

Co se týče náhradních dílů tak prakticky všechno a za velmi dobré ceny mají tady http://www.richter-standheizungen.de/as ... ndex2.html
přičemž ceny jsou obvykle minimálně o třetinu nižší než u autorizovaného zastoupení u nás a i s dopravou z německa se pořád dost ušetří. Na webu mají přehled všech dílů s fotkama a cenama. Dají se od nich sehnat chybějící díly (palivové trubky, hadicové spojky, samotný ovladač nebo anténa atd.) pokud se třeba koupí jenom samotná pixla topení od poláků.

A nějaké návody v češtině jsou zde:http://www.webasto.cz/navody/cz/navodyos.html
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 15. úno 2009 13:40 #9347

  • Jake
  • Avatar uživatele Jake
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Nemáte někdo návod jak tema vnitrnima hodinama spustit topení na 30 min. nějak na to nemuzu přijit :-k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 15. úno 2009 15:13 #9359

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Na hodinách jsou 4 tlačítka.
Nevím jaký je u toho obrázek, ale pokud vytáhneš klíč a zmáčkneš pravé spodní auto by mělo začít topit.
Pravé horní spustí větrání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 příhřev motoru 16. úno 2009 23:21 #9592

  • Jake
  • Avatar uživatele Jake
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
dik..jdu zkoušet

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.149 sekund

Login