Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - únik oleje

T5 - únik oleje 04. úno 2011 19:49 #63610

  • ada
  • Avatar uživatele ada Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 43
  • Obdržená poděkování 0
Ok děkuji za odpověd, řekl bych , že máš svatou pravdu. Když jsem šel dnes reklamovat turbo , byl jsem překvapen - bez problémů. Sám mi ukazoval , že lopaty jsou celé , hřídel nebyla nijak orvaná ani poškrábaná jen v pulce zlomená- ukroucená. Zítra si jdu pro nové těsnění a šrouby- přiznám ,že ty bych asi neměnil. dík Ada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 05. srp 2011 22:16 #77487

  • ada
  • Avatar uživatele ada Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 43
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím . Mám T5 Multivan 2003, 128Kw. v jiném foru jsem psal , že mi to bere olej 1000 km / 1 litr oleje. Po zjištění prasklého vlnovce na sběrném potrubí co vede k EGR se spotřeba zmenšila na 3000 km/0,7 litru oleje - super. Ale jen do doby , kdy mi zaklepal vrch cca po 15000 km . Vše mi dali nové. Najel jsem za týden cca 6000 km a dobrý , až na to , že mi to zase docela bere olej. Co je horší , že až po ujetí těch 6000 se začlo namodrale kouřit z výfuku a je cítit nafta. A Druhý problém , při nastartovaném motoru otevřu víčko nalévání oleje a dost se ztoho kouří cca 3 minuty pak to přestane a je z hrdla slišet kovový zvuk, zavřu víčko a vše je v normálu. Je možné , že by se povolil koník na vahadle na vstřiku .děkuji za názory Ada.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 03:53 #103762

Zdravim vsechny.Mam podobny problem se ztratou oleje,jak pise Ada.Vloni jsem si poridil Multivan 2.5 TDi 128w,mel najeto 136 000km.Po ujeti prvnich par tisic km me zaskocila spotreba oleje,ktera se pohybovala kol.1l/1500km,na coz jsem zvykly nebyl.Pred pravidelnou vymenou oleje jsem pouzil na pruplach prostredek k tomu urceny od Liqui Molly,po kterem se spotrba oleje zvysila na cca 1l/700km.Po mnoha konzultacich ve zn. VW servisech u nas i v Nemecku byly vymeneny postupem doby:turbo-original,zadny repas,vodni pumpa,olej.cerpadlo i s chladicem,gufera na ventilech,vacka i s hydrostely,vysokotlake palivove cerpadlo,svody.Nepomohlo nic.Voda nepribyva ani neubyva,teplota za vsech podminek notmalni,motor jede v pohode,bez sebemensich potizi,v zime i pri -20startuje fajn.Po nastartovani z vyfuku zadny cerny flek na zemi nezustava.Nyni mam najeto 190 000km a jedine,co trochu pomohlo-po dalsich radach uz vsude mozne,bylo pridani Lubrifilmu METALYZ 6,po jehoz aplikaci spotreba oleje klesla na cca 1l/1400km,coz jsem uplne zajasal!To je ovsem jen vytloukani klinu klinem a ne konecne vyreseni problemu a to neni muj styl.
Takze vas vsechny moudre hlavy prosim o vas nazor zkusenejsich,kde by mohl byt zakopany pes-snad uz zbyvaji jen ty netesnici pist.krouzky(jestli na to tyhle motory nejak obzvlast trpi?!?)a nebo jeste neco uplne jineho?Pak je otazka CO a za KOLIK,jestli ma vubec cenu do toho jit.Diky vsem moc za jakoukoliv radu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 04:01 #103763

Jen male doplneni-je to r.v.2005
Zuri

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 09:59 #103770

  • kawa
  • Avatar uživatele kawa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 710
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 5
Ada: nové turbo bylo? Jestli ano, zajel si ho opatrně? Když už bylo zajeté, nedáváš mu čoud za studena? Neznamená otáčky, ale třeba půl plynu? To už je dost aby se pěkně nafouklo a za studena mu to nedělá dobře. O motoru ani nemluvím... Ten klepavý zvuk je normální, to dělá každému, zavřeš víčko a je ticho :) Jestli mi po nastartování fouká jsem nezkoušel :-k Oleje ale nedolévám ani 1l na 10 tis km. Auto má POCTIVÝCH teď asi 260tis km. Při výměně naleji na horní okraj měrky a když vypouštím neklesne ani na spodní risku, něco malinko pod půlku mezi nima. \:D/

p.zuri: S tímto problémem nedokážu poradit, snad jen to co jsem psal Adovi výše s tím turbem... Ale ty najeté km bych já osobně řekl že na Multivana nesedí. Ano mohou, ale jsou to spíš vyjímky a pokud to má takovéto problémy, buď s tím někdo jezdil jak #-o nebo to může být o dost stočené. Nebo víš kdy to má poslední záznam ve D:_)1 a s jakými km ? Netvrdím že to musí být stočené, ale zdá se mi to prostě málo...
Transporter T5 - 2,5TDI 96kW + pár věcí + ProfiTuning soft (267hp, 576Nm) (ex)
Transporter T6 - 2,0TDI 110kw + ProfiTuning soft na full
BMW 535D - 400hp, 840Nm
Sprint project - Felicia 1,6 :D GaragePower racing team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 12:15 #103775

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 37
a...jaký tam liješ olej? Po kolika km jezdíš na výměnu?
Na první T5 co jsem kupoval v 2003 novou mi to také žralo olej.Vyřešil jsem to hustším olejem (ne long life) a výměnou po max 15tkm a spotřeba oleje z 8 litrů na 30tkm klesla na 1litr za 15tkm :roll:

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 14:02 #103779

Km by mely sedet,i podle VW zaznamu z inspekci a oprav.V dokumentaci k autu je psana vymena oleje po 30 000km,ja delam po 15 000km a zkousel jsem W5-40 Castrol i Liqui Moly,ted naposled Mobil W5-30 ,vse vzdy 505 01.Nikdy zadny viditelny rozdil ve spotrebe oleje nebyl,jen az ted,po pridani toho Metalyzu 6.Mel jsem i chip od TDi-chipa(motoricky spokojenost),ale nedelalo mi to dobrotu s automatem,ktery je je vevnitr(ten kroutak tam delal na trojce dost velkou paseku a mel jsem strach,ze by ta skrin sla brzy do kytek),tak mam ted zpet zase normalni origo SW a je klid(to jen tak na okraj k jinemu moznemu problemu t.j.Automat+chip=nedoporucuji,ma zkusenost)Takze ani +chip nebo -chip se na spotrebe oleje nijak nepodepsal.Co myslite o tech pist.krouzcich,jak jsem se ptal? Jeste neco-delala se i tlakova zkouska pri vymene zhavicu a te vacky a hydrostelu a na 1. a 5.valci byly tlaky mensi,ale mechanik rikal,ze by to mohly delat ty dva uz dost vyklepane hydrostely.Ale Kuba jeden-po vymene uz tu tlak.zkousku nepochopitelne nezopakoval,takze nevim,jestli ty nizke hodnoty byly tema kaput hydrost.nebo ne.Tak co vy na to?Diky Zuri

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 14:43 #103780

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 713
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Kdyby to šlo do spalovacího prostoru, tak by to bylo snad vidět na výkukových plynech, jestli dobře počítám, tak by to mazalo v poměru 1:150 a to by už trochu kouřilo. Naše zapečená 2,4D žere litr na cca 700km a je to vidět na namodralém kouři.
Moje T5 spotřebuje 1l na 30tis výměnu.
T6 Multivan 2,0 TDI 146kW DSG 4M - Německý plnokrevník ze stáje Highline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 16:03 #103783

Mam asi predstavu,co by se melo za autem objevovat pri takove spouste spaleneho oleje,ale nic takoveho nepozoruji,hernasj.Ani zadny namodraly oblak ani zapach.Vse v ramci moznosti,ale nekde to proste mizi! Motorari-co tam muze byt za hacek?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 13. zář 2012 20:18 #103795

  • kawa
  • Avatar uživatele kawa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 710
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 5
Náhodou, nestíhá to polapit kat? DPF to asi ještě není že? :-k Jestli to někde nekape ani to nejde do vody tak to zákonitě musí jít do spalovacího prostoru a to buď turbem nebo čímkoliv jiným, a nebo turbem přes výfukovou část do výfuku. To byl můj případ na passatu s původním turbem.
A ještě otázka, že byly na 1. a 5. válci menčí tlaky, to znamená kolik? a kolik měli ty "zdravé"?

Já jen že mě taky v jednom servisu řekli že mi to hůře chytá, protože mám na dvou válcích horší tlaky - Opel Omega. Obratem jsem se zeptal na jakých? Přemýšlel a vyhnul se odpovědi. A říkám a kolik že to má tlaky? "Ježiš to už si nepamatuju..." "Bude to 1500Kč". Na motoru nebyl povolený jediný šroubek, ani žhavička, vstřiky to má pod vačkou pod víkem ventilů, to bylo netknuté, zaprášené... Mimochodem byl to autoservis v Praze 4 v areálu Stavby Praha, rovně přímo od vrátnice. Také tam zároveň plnění klimy - myslím že 1200Kč, naplnili, odpojili a koukám a říkám, ten ventilek utíká. Odpověď: To je dobrý, to se zatáhne. Říkám, OK, asi to mají vyzkoušené. Nejen že tam bylo málo chladiva, protože předtím chladila daleko víc, ale do měsíce to bylo prázdné úplně. Ale to se přeci zatáhne D:_)7 A ty horší tlaky? Nee. horší vstřikovací čerpadlo VP44. Ale i s ním i v -20st nažhavim a chytne na dvě otočení. Teplá nikoliv. Ale samozřejmě za to mohli tlaky D:_)7 No to jsem si vylil srdce se zkušeností s autoservisem #-o
Transporter T5 - 2,5TDI 96kW + pár věcí + ProfiTuning soft (267hp, 576Nm) (ex)
Transporter T6 - 2,0TDI 110kw + ProfiTuning soft na full
BMW 535D - 400hp, 840Nm
Sprint project - Felicia 1,6 :D GaragePower racing team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 14. zář 2012 02:58 #103811

DPF ten muj drobecek nema,katak-no ted nevim,asi taky ne.Tlaky na 1. a 5.valci byly cca o 4bary nizsi nez u ostatnich,ale kolik ty mely-uz si tezko ted vybavim,abych neplacl blbost,snad kol.11,5?Ale podle mechanika -ty tri byly celkem o.k.
Dotaz na karloseVW:Jaky ten ,,hustsi''olej jsi tam pak lil-myslim co do specifikace..?Taky jsem o tom premyslel,jen nevim,jestli by pak byla vacka dostatecne mazana.Toto me desne irituje-nesnasim,kdyz neco nefunguje,jak ma a navic,kdyz na to nemuzu prijit,haku cak D:_)7 !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 14. zář 2012 12:28 #103841

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 37
5W-30 byl ten nástupce....a to auto jezdí dodnes,má najeto 360tkm a majitel tam lije nějakou normální plnou syntetiku :roll:

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 16. zář 2012 03:53 #103881

Jo ten tam liju ted taky,W5-30 Mobil,ale hustsi je prece W5-40,ne?Nicmene-myslite,ze by tedy ty pist.krouzky mohly byt po smrti?Asi necham znovu zkontrolovat tlaky.Na kolik prijde takova oprava-vymena pist.krouzku,vi to nekdo cca?Diky Zuri

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 16. zář 2012 19:53 #103901

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 17

valy 46 napsal: Zajed si do Německa a kup nové cca 600 eur a máš klid :!:


A kdepak je za 600eur nové?
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - únik oleje 23. zář 2012 16:50 #104157

Auto1 napsal:

valy 46 napsal: Zajed si do Německa a kup nové cca 600 eur a máš klid :!:


A kdepak je za 600eur nové?


Nezlobte se ,ale trochu se nechytam...600eur za neve co?? :-k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.161 sekund

Login