Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: nafta v oleji ?

nafta v oleji ? 22. čec 2011 08:28 #76810

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
To je těžké každý má jiné zkušenosti,je forum na oleje.cz tam se možná dozvíš širší info.
Obecně lze tvrdit,že všechny oleje splňující 507.00 jsou pro motory DPF nutné a nic lepšího se ani nevyrábí,protože 507.00 má maximum aditiv,vlastně má aditiva všech doposud vyráběných olejů (pro VW) dohromady.Takže si vyber z olejů 507.00,moc jich není.
Někdo zastává názor,že Castrol nelít,u nás prodávaný se dělá v PL.
Já najel na čyřválci třeba s olejem Q8 507.00 přes 250.000km a tento olej mohu doporučit,vačka,když se dělaly rozvody,jako nová,jezdil jsem na variabilní,nikdy jsem ale neviděl hlášení olejemprotože jsem to stejně po 15.000 měnil,Q8 olej OK.
Q8 jako jeden z mála olejů není z ruské ropy jako Castrol,neboť ho rafinují někde mimo evropu,přímo při těžbě ropy v iráku nebo kuvajtu nebo tam někde v tom regionu.
Určitě jsou i další vhodné značky olejů,a zamyslel bych se nad tím,zda dávat 507.00 pokud máš DPF pryč,nevím,jaké tam jsou podmínky,hornování válců,atd,zda je tam 507.00 jen z důvodu DPF nebo i z jiných důvodů,nevím,to si zjisti a možná jinak můžeš jezdit i na levnější oleje.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 14. pro 2011 21:21 #85119

Tifone napsal:

sid_cz napsal: filtr pevných částic, já vím, je to dlouhé vlákno, aby jsi ho přečetl celé a pochopil můj problém, přibývalo mi motorového oleje, při rozboru se ukázalo ,že nafta,, servis povyměňoval kdeco, přetěsnil vstřiky a nic. Po radě na tomto fóru jsem demontoval filtr pevných částic a je po problému, olej nepřibývá, dokonce ubývá, uvidím sám, kolik budu dolívat, při výměně to dám na max.
otec má Toyotu Avensis diesl dvoulitr a dobře litr dolívá


neboj toto vlákno mám pročtené a jsem jeden z lidí co tu propagují odstranění DPF tak si to kdyžtak přečti od začátku ju :drunken:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 21. led 2012 20:54 #88793

  • Jarda
  • Avatar uživatele Jarda
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 136
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9
Dlohé vlákno jen co je pravda.Vypsali se tu postupně všechny závady které přibývání nafty způsobovali.Moje zkušenost je že novější motory 2,5 TDI - PD - kody motoru začínající na B (staré A)mají většinou DPF filtry a tam přibývání oleje skutečně filtry způsobují.Vlastně ne přímo filtry ale SW ŘJ aby se mohl fitr regenerovat.Už to tu někdo zmínil.Když auto s DPF jezdí na dlouhé jízdy větší množství nafty které je vstřikováno kvůli regeneraci DPF se spálí a vše je v pořádku - tak jak soudruzi zamýšleli.V případě krátkých jízd se snaží ŘJ opět regenerovat, ale tím,že se motor pořádně neohřeje regenerace se nedokončí a větší množství vstřikované nafty se nespálí a skutečně proteče kolem kroužků do oleje.Čím více je olej kontaminovaný naftou,tím méně těsní a tím víc ho protéká.Kontaminací oleje naftou dochází paradoxně k houstnutí oleje a samozřejmě k snížení jeho mazacích schopností.
U starších motorů ( A), možná i proto , že mají více najeto se častěji objevují poškozené hlavy.Ať už vyvaklané vstřikovače - což někdy spraví výměna těsnících gumiček.Někdy se musí hlava nechat vypozdřit.Nebo se objevují v místech uložení vstřikovačů vlasové trhliny kterými nafta uniká kam se jí zachce.Tolik teoretizování.
Moje doporučení.Věnujte pozornost výskytu oleje v palivovém filtru.(když se filtr mění vylejte ho do čisté nádoby.Je li tam něco černého je potřeba skontrolovat těsnění vstřikovačů)
Měnte určitě olej v motoru nejpozději po 20 000km.
Olej VW 505 01 je určen pro PD motory bez DPF s výměnou do 15000km
Olej VW 507 00 je primárně určen pro motory s DPF a neobsahují některá aditiva která přispívají k zanášení DPF filtrů.Paradoxně jsou to látky které zvyšují trvanlivost olejů.
Já osobně do motorů s DPF používám Mobil 1 ESP 5W-30.Do motorů bez DPF používám olej klasifikace 5W- 40.Olej je hustější,motory jej tolik nežerou.Samozřejmě výměna po 15000km.Do motorů 1,9TDI-PD dávám 10W-40.Jarda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 11. úno 2012 20:53 #90923

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 39
podpořím Jardu jedním obrázkem

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 12. čen 2014 08:28 #141084

ahoj,
mam transportera 2003 první model t5 96kw , pravděpodobně tak 280tis najeto. kupoval jsem z druhé ruky......před 5 lety.
už jsem dělal - nové turbo,spojka,převodovka.
No a ted mam naftu v oleji . občas nechtěl ani nastartovat. v servisu říkal že to propouští okolo vstřiku a je dost pravděpodopné že bude v haji i hlava (nafty tam teče dost)
mate někdo zkušenost s vyvložkováním hlavy, nebo z vrakoviště, druhovýroba a nakonec originál :(
samozřejmě jde o cenu........

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 06. kvě 2023 21:03 #209166

Dobrý den :)
Pročetl jsem celé vlákno a poprosím o radu , čím by jste začali. Zakoupil jsem T5 2006 2.5 TDI 96kw, BNZ. Okolo turba všude šel kouř a to i z výfuku. Motor byl v nouzaku. Vyměnil jsem turbo a nechal jsem vyčistit DPF. Auto již není v nouzaku, ale kouří namodrale a to hlavně na neutral a v nižších otáčkách. Poslední výměna oleje proběhla v 404000 Km. Auto mi poslední dobou hůř a hůř startovalo (5-10 vteřin). Dnes jsem nechal vyměnit olej (408300km), kde nám vyteklo cca 12-13 litrů (oleje nejspíš s naftou ). Vyměnil jsem olej ( 7,5 litrů), filtr a filtr palivový. Auto o poznání lépe startuje (diagnostika udává chybu v 5 zhavici svíčce) . T5 pořád kouří ( trochu méně, než před výměnou, ale kouří) . Do oleje se tedy dostává nafta. Za 4000km je to tedy velké množství. Voda je čistá a neubývá
Motor ma stálou teplotu kolem 90 stupňů
Moc děkuji za rady Kamil

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 07. kvě 2023 14:17 #209174

  • Krejča
  • Avatar uživatele Krejča
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 20
Zkus vyměnit tandemové čerpadlo. Tudy to může tlačit velké množství nafty do motoru.
Multivan T5 BiTdi 132kW 4x4, r.v.2011, 245/45R19-275/40 R19, stavitelný KW podvozek, EGR off
Transporter T6.1 Long 110kW r.v.2023, 235/55R18
EX Caravelle T5 Long 1,9 TDI 75kW, chip na 103kW/345Nm, r.v.2006, 235/55 R18

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 08. kvě 2023 21:19 #209181

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2170
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 218
S tim si dovolim nesouhlasit. Pred casem jsem studoval konstrukci tandemu, je videt treba tady

a pokud by netesnilo tesneni na ose dostane se nafta nejdrive do vzduchove podtlakove casti tandemu, protoze ta je bliz ke skrini motoru, pak by muselo selhat jeste tesneni smerem k motoru - naftova pumpa je na vnejsi strane. Takze podle me neni principielne mozne, aby se nafta tlakovala z tandemu kolem jeho osy do motoru, protoze nejdriv by doslo k selhani podtlakoveho systemu. Je to jen muj neodborny nazor, pokud to nekdo skutecne zazil rad se necham presvedcit o opaku.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 08. kvě 2023 22:47 #209182

  • Krejča
  • Avatar uživatele Krejča
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 20
Nesouhlasit můžeš. Já na to dojel. A odskákalo to i turbo, ve kterém nafta začala hořet. Takže možné to je. A tandem stojí pakatel proti celému motoru s turbem. Jen pro info, vypustili mi z motoru 12litrů směsi nafty a oleje. Tandem mám doma, můžu ti jej nafotit, a změníš názor. Ale tento případ může být úplně jiná pohádka. 100 VW = 100 jiných pohádek :-(
Multivan T5 BiTdi 132kW 4x4, r.v.2011, 245/45R19-275/40 R19, stavitelný KW podvozek, EGR off
Transporter T6.1 Long 110kW r.v.2023, 235/55R18
EX Caravelle T5 Long 1,9 TDI 75kW, chip na 103kW/345Nm, r.v.2006, 235/55 R18
Poděkovali: Frog123_

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

nafta v oleji ? 09. kvě 2023 09:47 #209183

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2170
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 218
No tak jsem na to koukal znova a je to mozne - a to proto, ze tandem na 2.5 ma odfuk pretlakoveho vzduchu z vyvevy do hlavy motoru spolecne s prebytecnym olejem a nikoli samostatny vyvod do sani.

Jinak test ze tandem nepropousti naftu je celkem jednoduchy - odpoji se privod paliva a tandem se natlakuje a 1.0 Bar, pokud tlak neuchazi (staci kratce kolem 1min) tak se to povazuje za OK.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Poděkovali: Frog123_

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.151 sekund

Login