Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 05. zář 2018 15:29 #187032

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
nedá, to už by musel být hodně KO
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mulťa.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 05. zář 2018 20:39 #187036

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Mám možnost koupit peknou caravellu ...
Technicky vzato se to poznat dá váhovou zkouškou spotřeby oleje, ale prakticky je to u prodeje nereálné.
Já mám spotřebu oleje asi do půl litru na 1000 km (jezdím spíš dlouhé trasy) a komprese jsou dobré a endoskopem ve válcích také není nic vidět.

Mě by zajímalo, jestli najel těch 240 tis na původní motor a jak se s tím zacházelo tj. výměny oleje a typ provozu. Pokud byste to zjistil, určitě by si to tu pár lidí rádo přečetlo.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 05. zář 2018 21:12 #187037

Podle servisky byli dělány výměny oleje po cca 30 tis. Že by tam byl jiný.motor se nepíše. Jestli dolejval olej mezi výměny se asi nedozvim. Servis delany pouze u VW. Zkusim se tam zeptat jestli by mi něco nezjistili podle VIN.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 06. zář 2018 20:11 #187067

Dnes jsem zjišťoval historii té caravelly ve VW. Podle faktur běžná údržba dle plánu. Nikde nebyl navic kupovany olej mezi výměnou ani na motoru nic děláno. Ještě jsem se ptal technika na tenhle motor a on říkal že nevi nic o tom,že by byli nějak poruchovy. Tak nevim..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 06. zář 2018 20:52 #187068

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Já jsem byl v servisu na prohlídce u dealera Škoda v Šumperku a taky nic nevěděli o problematických motorech. Nicméně jsem koupil a olej žere cca 0,5l 100 km, sice to bez problémů jezdí, ale výměna bude časem nutná. Namátkou třeba dva inzeráty z CZ
ve fotkách v servisce 111 tis km motor
v 80 tisících měněn motor a turbo

Je tu možnost, že pokud není ve 200 tis KO tak bude dobrý, ale vsaďte si na to ...
V německé inzerci jsem loni koncem roku našel poznámku o výměně motoru u 29 inzerátů ze 107 zkoumaných.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 07. zář 2018 09:30 #187077

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Kdyby jste si to tu přečetlytak víte že základem je zda je vyměněn "EGR" , který způsobuje ony potíže.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 08:00 #187091

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30

mape33 napsal: Teď jeden můj zákazník..... 2,0 biturbo dsg.
Motor delanej v autorizaku ve 130 tisících. Po opravě všechno super . EGR chladič vyměněn za ten neproblemovy.
Nyní najeto 340 tisíc a spotřeba oleje 1 l na 1000 km.
Motor otevřeli mimo autorizak a repete. Vybehanej jak stará škodovka.
Něco je asi špatně.
Spotřeba zaznamenána v posledních 30 tisících. Prej se to dost stupňovalo.
Když jsem se ho ptal co s tím bude dělat tak že neví.
Podle slov jednoho motoraře se už setkal s tím že materiál ve válcích je prostě sracka.
Nejen u wv .


Nedávno jsem opět navštívil. EGR jak novej
Motor vybehanej pístní kroužky mají mezeru jak segrovka. Takže to asi tím EGR chladičem úplně nebude. Autorizak se. K tomu vyjádřil záporně. Že jde o normální opotřebení a že oprava bude skalkulovana ..... Tak je poslal do pr... A řeší výbrus . Prej chce udělat nějakou zkoušku na materiál vložek .
Takže si těch 200 tisíc na opravu stradejte dal. Myslím že ve dvojnásobných kilometrech pojedete zase pro motor.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 10:54 #187094

  • Hobie
  • Avatar uživatele Hobie
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
Nemusí to být tak vždy, já mám natočeno 280 tis.,zatím byl pouze olej a jeden velký servis. Ale přijít to samozřejmě jednou může:)

Jinak, píši zde svůj první příspěvek, a tímto děkuji diskutujícím za podnětné informace, a zejména správcům za skvěle vedený web.
Galaxy 1,9TDI
Ducato 2,3 JTD
T5 Multivan Comfortline 2,0 132kw 2012
Jumper 2,2TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Hobie.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 11:36 #187099

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Hobie: To jste jeden z mála, nechcete nám napsat jak to opečováváte?
- interval oleje, co za olej,
- manuál/automat, necháváte zahřát, jak řadíte,
- jezdíte krátké / dlouhé trasy.
No prostě co Vás napadne :cheer: díky a ať dělá radost.

mape33: Někde na fórech se psalo, že výměna motoru byť i s EGR nemusí být zárukou. Takže to v podstatě potvrzujete.
Určitě se ukazuje, že vlivy jsou výrazné protože:
a) 2010, 65 tis a výměna (o tom vím, že měl najeto na dlouhých trasách á víc jak 1000 km),
b) 2012, 126 tis a spotřeba "jen pů litru na tisíc" nebo v inzerátech výměny 160 - 180 tis km.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 12:04 #187101

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Já mám teorii :woohoo: , že dost záleží na stylu jízdy a servisech. Na svém autě pozoruji třeba vysoké teploty oleje, což může být kusovka a nebo výrobní nedostatek. Mě se v létě hřál přes 130°C (venku tedy 30°C) a musel jsem pak jet nějakých 110 - 120 km/h. Nicméně výkonově je to schopné jet v pohodě 150 km/h (co potom ty teploty :huh:).

Dovedu si představit, že auto jede na 7 kvalt, skoro plný plyn (sice automat do kopce podřadí, ale to je plyn skoro na podlaze, já bych řadil mnohem dřív). V situaci, kdy máte najeto 28 tis na oleji, ve vaně ho je již míň jak půlka a je černý jak bota ... Zdá se mi evidentní, že je to dost blízko hraničních teplot a schopností oleje. Vzhledem k tomu, že je to fouknutý už od malých otáček (moment 400Nm od 1500 do 2250 ot/min), nepřekvapilo by mne, kdyby se za těchto okolností připékaly kroužky do kterých se díky řídkým olejům a vysokým teplotám dostává mnohem více nesetřeného oleje. Pak se blok (byť litinový) zapečenými kroužky vydře.

To nepočítám, že to bez přívstřiku nafty není schopné regenerovat (alespoň mně to ve 110 udělá na výfuku pod 400°C a to nezregeneruje). Pokud je to kopec, kde se výfuk ohřeje tak je to zas krátké. Takže se vstřikuje nafta a kolik jí v oleji po 30tis je, představuje taky docela zajímavou otázku.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 14:19 #187104

  • Hobie
  • Avatar uživatele Hobie
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
To není naše zásluha, ty tisíce km najeli invalidi na německých dálnicích během 5-ti let :)
Servis nebyl žádný zázrak, velký až na 220 tis., olej různě, do třiceti tis. Je to manual, olej Aral(v předchozích autech jsem neřešil, a nechal na servisu).
DPF zatím dobrý, v zimě mi z toho možná jebne, že ho budu muset hlídat. Opravdu pěkná pitomost, to je.
Na předchozích turbech jsem na spotřebu někdy jezdil, na multíku mi to moc nejde, je to těžší, a je tam DPF :unsure: Točím ho teda trochu více, než třeba Galaxy, či Passata.
Tady jsem se o tomhle "povedeném" motoru hodně dočetl, díky tedy všem, kdo se podělil o zkušenosti!!
Galaxy 1,9TDI
Ducato 2,3 JTD
T5 Multivan Comfortline 2,0 132kw 2012
Jumper 2,2TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Hobie.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 08. zář 2018 14:34 #187106

  • Hobie
  • Avatar uživatele Hobie
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
Já jsem nervózní, už když má olej 108°C :) Na dálnici v létě je to tam hned.
Se vším souhlasím, a u automatu bohužel člověk otáčky moc neovlivní, možná dát sportovní režim?
U mého manualu - nevím kdo nastavoval na dotu toho rádce řazení :woohoo: , podle toho jet, tak je po motoru.

mourek napsal: Já mám teorii :woohoo: , že dost záleží na stylu jízdy a servisech. Na svém autě pozoruji třeba vysoké teploty oleje, což může být kusovka a nebo výrobní nedostatek. Mě se v létě hřál přes 130°C (venku tedy 30°C) a musel jsem pak jet nějakých 110 - 120 km/h. Nicméně výkonově je to schopné jet v pohodě 150 km/h (co potom ty teploty :huh:).

Dovedu si představit, že auto jede na 7 kvalt, skoro plný plyn (sice automat do kopce podřadí, ale to je plyn skoro na podlaze, já bych řadil mnohem dřív). V situaci, kdy máte najeto 28 tis na oleji, ve vaně ho je již míň jak půlka a je černý jak bota ... Zdá se mi evidentní, že je to dost blízko hraničních teplot a schopností oleje. Vzhledem k tomu, že je to fouknutý už od malých otáček (moment 400Nm od 1500 do 2250 ot/min), nepřekvapilo by mne, kdyby se za těchto okolností připékaly kroužky do kterých se díky řídkým olejům a vysokým teplotám dostává mnohem více nesetřeného oleje. Pak se blok (byť litinový) zapečenými kroužky vydře.

To nepočítám, že to bez přívstřiku nafty není schopné regenerovat (alespoň mně to ve 110 udělá na výfuku pod 400°C a to nezregeneruje). Pokud je to kopec, kde se výfuk ohřeje tak je to zas krátké. Takže se vstřikuje nafta a kolik jí v oleji po 30tis je, představuje taky docela zajímavou otázku.

Galaxy 1,9TDI
Ducato 2,3 JTD
T5 Multivan Comfortline 2,0 132kw 2012
Jumper 2,2TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. zář 2018 09:27 #188249

  • Hannu
  • Avatar uživatele Hannu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
Dnešní aktualizace:

Najeto cca 3000 km od výměny motoru, EGR, DPF a rozsvítila se kontrolka žhavení. Může to být leccos, na diag jedu ve čtvrtek, ale dle zpráv na netu je jistá pravděpodobnost, že jde o nízký tlak a tedy třeba taky turba, která měněna nebyla.

Někdo nějakou vlastní zkušenost?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. zář 2018 11:39 #188251

Hannu napsal: Dnešní aktualizace:

Najeto cca 3000 km od výměny motoru, EGR, DPF a rozsvítila se kontrolka žhavení. Může to být leccos, na diag jedu ve čtvrtek, ale dle zpráv na netu je jistá pravděpodobnost, že jde o nízký tlak a tedy třeba taky turba, která měněna nebyla.

Někdo nějakou vlastní zkušenost?


Tak se mě to stalo, provedl jsem kontrolu přívodních kabelu k čidlům a našel jsem přerušení. Zaletoval jsem a spokojenost
VW Multivan T5GP 2 0TDi 132kW+chip na 165kW(495NM) DSG Highline 2010-prodáno
Poděkovali: Hannu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. zář 2018 11:52 #188252

  • Hannu
  • Avatar uživatele Hannu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
OK, díky. Akorát jsem nenapsal, že zároveň s rozsvícením (resp. bllikáním) kontrolky se dostavil i výrazný úbytek výkonu. Po chcípnutí a nastartování je doteď vše OK. Myslíš, že i tak by to mohlo být jen čidlo (nebo třeba kabeláž, jak píšeš)?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.181 sekund

Login