Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 29. čec 2019 20:29 #193611

Takže dnes nový polomotor za 3.500 € s DPH. Všetko ostatné z pôvodného.Pôvodné DPF dnes odmerané vo VW a životnosť ešte cca 140 000 km. Samozrejme, že ho chceli meniť, ostal pôvodný aj lambda. Olej sa začal strácať náhle pri 72 000 km, najprv 1l /2500km skončil som na 1l/600km motor mal pri výmene 112 000 km. Na motore teraz EGR D. Technik tvrdil, že motor by už nemal mať problém s olejom. Doporučil cca 1500 km šetrne zabehnúť.Ročník 2014. Ja som si nekúpil auto za 58 000€ a motorom na 112 000km. Za čo nás tu majú keď tu s nami tak jednajú. Predali nám hnoj /rozumej motor/ o ktorom dobre vedia. Inak auto mimo motor fajn.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 29. čec 2019 21:56 #193612

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Pokud máš původní DPF dobře si zkontroluj jak regeneruje! Pokud to bude často vynucené zředí se olej naftou. Ideální řešení by bylo provést test oleje v nějakých vhodných km (v německu i v británii si testy dělají, tady to zatím nikdo nepsal). Případně kratší výměny oleje.

Kdyby někdo měl zkušenost s testem oleje, docela by mě to zajímalo (zajímá mě obsah nafty a otěry).
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 30. čec 2019 17:24 #193625

Zatial aj pri tej hroznej spotrebe oleja starého motora prebehla iba jedna regenerácia pri 111000 km. Dovtedy ani raz.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 31. čec 2019 07:55 #193632

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
To jmě docela překvapuje, že by nikdy neregenerovalo s použitím přívstřiku nafty. U mě a i co jsem četl, se po pár stech km zaplní, leda že se u Vás vypálí v provozu B) . Já to sleduji aplikací VAG DPF a podmínek pro regeneraci bez přívstřiku se u mě nedosahuje lehko ani na dálnici :S .
Možná bude mít někdo podobnou zkušenost s Vámi.
Čím zjišťujete zaplnění?
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 01. srp 2019 12:37 #193659

  • parik
  • Avatar uživatele parik
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 77
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 9
Zaplneni urcuje jen sensor g450. Kalkulovany zaplneni je casto mimo realitu. Pokud auto honis casto na dalnici, tak dochazi k pasivni regeneraci, kdy se teplota vyfukovych plynu dostane na tech cca 600c a vyse.
T5 2.0bitdi 480Nm 210ps
individualni chiptuning - 1.9tdi 2.0tdi 2.0bitdi 2.5tdi dsg - magpro2 x17

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 01. srp 2019 21:33 #193669

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Nemenit DPF u tohoto je riziko, ze je DPF zadelany od oleje, protoze olej se skrz vydrene valce dostava do vyfuku a tedy i do DPF.

Zaplneni DPF je dvoji - sazemi a popelem. Saze detekuje sensor a vyvola regeneraci, popel se pocita pode vzorce (kilometry*palivo*konstanta) a po cca 250t km proste je filtr prohlaseny za plny a konec s regeneraci. Filtr se musi vymenit nebo vycistit a vyresetovat pres VAG. Proto ti "diagnostikovali" zivotnost DPF dalsich 140000km, ale jestli nekdo zkontroloval zda je plny oleje tezko rict.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. srp 2019 12:42 #193832

Ahoj všem,
jsem tu nový a jsem čerstvým majitelem Caravelly, 2010 2.0 BiTDi 132kW 4 motion. Plně si vědom toho co tato motorizace nabízí za lahůdky jsem pečlivě a dlouho hledal kousek, který splní moje představy tak, aby to za případné riziko stálo. Nakonec jsem našel, nájezd má nyní 190 000km, nicméně v roce 2017 při nájezdu 160 000km si prošla výměnou motoru a následně i mnoha dalších komponent (turba, EGR, DPF, lambdy, spojka, dvouhmota, vstřiky, rozvody, atd..) Servisní historie až do té výměny motoru je plně od VW. Výměna motoru a dalších komponent byla již zřejmě na původního majitele u originál VW drahá, tak ji řešil mimo VW, nicméně mi dal veškeré faktury jak od nových dílů, tak od servisu. I na pohled je víceméně jasné, že motor je celý nový, na katu je například ještě novotou zářící štítek, zkrátka s důvěrou v tomto smyslu nemám problém. Nicméně výměna zmíněných komponent neproběhla naráz, ale postupně od roku 2017 dosud. Například EGR chladič byl měněn v květnu 2019. Jestli jej měnili i ve 2017 tenkrát při výměně motoru netuším. Proto bych se rád v maximální míře ujistil, že je vše, co se týká motoru, v pořádku. S autem se chystám cestovat po Evropě a chci udělat maximu pro to, abych předešel "překvapením" někde na cestách. Měl bych tedy pár otázek a budu vděčný za každou odpověď:

1) Co vše a jak lze nechat zkontrolovat, aniž bych musel rozpůlit motor? (Čísla nových dílů, vnitřek motoru kamerou, vizuálně, diagnostikou, nevímcoještě)
2) Co vše mohu udělat jako prevenci?
3) Pochopil jsem správně, že zatím nikdo nedokáže s jistotou říci co přesně tuto závadu způsobuje (egr chladič, materiál uvnitř válců motoru) a jak se jí jednou provždy zbavit? Prostě se vyměnily motory a teď se čeká jestli se to posere zas nebo ne?

Děkuju všem a hezkou sobotu!
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. srp 2019 15:27 #193835

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
Určitě bych to nechal prohlédnout boroskopem zevnitř, problémy způsobil i dle oficiálního DE dokumentu chladič EGR, který musí mít označení D na konci.
Když si pročteš celé téma tak zjistíš ,že některé kluky nezachránila ani výměna samotného EGR při určitých km, takže záleží ve tvém případě kolik bylo najeto mezi výměnou motoru a výměnou EGR,snad nebude pozdě,určitě bude taky záležet jak se s tím jezdilo, já už do toho po zkušenostech nešel.
V diagnostice zjistíš max.zaplnění DPF.
Určitě to dát někomu kdo Multivany opravdu zná, mě dokonce odrazovali od výměny DPF a KATu přímo ve VW, musel jsem si to vydupat sám,ne všude jsou znalí.
Teď mám tedy opět auto v servisu-tentokrát vyteklo servo-opět není levná záležitost a nemůžu se zbavit vibrací do řízení,nejspíše poloosy,ale nikomu se to nechce na heveru rioztočit na 110km/h a navíc prý to má i omezovač a pozná to že není na zemi.
Za mě po 3.koncern a chyba.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. srp 2019 18:28 #193837

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Prekvapuje me ze motor nebyl menen na VW, kulanci podle me davaji i mimo zaruku, ale asi to majitel nestihl/neresil... Jako prvni zkontroluj stitek na EGR... pak bych si sestavil pokud mas ty podklady casovou osu s historii co se jak menilo. Pak kontroluj ubytek oleje. V servisu ti udelaji i tzv. vahovou zkousku (vypustej olej, zvazej, ujedes 1000km, vypustej zvazej). Pokud to bude OK, mas jeste par desitek tisic bez problemu.
Ono asi takle - ten motor jezdi i pak s vydrenymi valci a vsim zanesenym olejem, jen spotreba je 2l oleje na 1000km. Nevim zda to pak neprojde na emisich... tezko rict, stejne je to dieselgate motor.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 10. srp 2019 22:31 #193839

Jestli se jeste muzu zeptat...odkud vlastne pochazi ta informace, ze jen s D na konci jsou ty chladice ok? Neni to jen nejaka chimera typu znamej znameho povidal?
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 11. srp 2019 12:40 #193845

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
Ne je to uvedeno v oficiálním dokumentu od VW, kde jsou uvedeny instrukce pro "nápravu" vysoké spotřeby oleje i se všemi instrukcemi co se má měnit.
Poděkovali: readytorace

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 11. srp 2019 13:16 #193846

Ok, dekuju za vysvetleni! Pak to dava smysl. Je tento dokument nekde k nahlednuti prosim?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 11. srp 2019 23:50 #193858

Ahoj
před rokem jsem také zakoupil BiTD 132kW 4-motion r.v. 2011 s 100k bez měněného motoru.
Ačkoliv jsem si dopředu nastudoval co mne čeká, tak jsem doufal, že to moje bude vyjímka.
Zatím mám najeto jen 8000 km a doposud nevím (bojím se hlouběji analyzovat) v jakém stavu je motor.
Spotřeba oleje kolísá, někdy je to 1L na 3000km, někdy 1L na 100km. Spotřeba nafty (jezdím max 120)
se pohybuje kolem 8,5L/100 na pocit auto docela šlape, líné se mi to moc nezdá.
Pořídíl jsem si aplikaci VAGDPF, pravidelně DPF pozoruji a vůbec z toho nejsem moudrý.
Jezdím většinou jen delší cesty, po městě skoro vůbec. Většinou to regeneruje v intervalu
od 150 - 300 km a naměřené znečištění zhruba odpovídá tomu naměřenému. Poslední dobou se to zhoršilo,
auto regeneruje častěji. Rozhodl jsem se vyřadit EGR a ejhle, najednou se během jízdy s větší zátěží filtr
regeneruje sám (teplota se dostává přes 400°C) toho jsem si nikdy dříve s EGR nevšiml. Jak si to mám vysvětlit?
Předpokládám že je to asi tím, že je bohatší směs větší výkon. Sledujete někdo DPF?
VW multivan T5 132kW 2011

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od skamilio.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 12. srp 2019 09:01 #193859

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 3150
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 227
Filtr se při vyšší rychlosti po dálnici sám vyprazdňuje. To je normální jev.
[img]
TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG - prodáno
[img]

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 12. srp 2019 10:47 #193861

To ano, souhlas, ale dokud jsem jel přes EGR tak k tomu nikdy nedošlo, a to to opravdu sleduji
skoro celý rok. Zkoušel jsem kvůli tomu jezdit i rychleji ale nikdy jsem se přes 400°C nedostal
a vždy se zatížení DPF jen zvyšovalo.

BTW: kamarád mi říkal že jsem si tu apku neměl pořizovat, že budu jedině nas...
Minimálně 2x jsem zažil, že se regenerace na dálnici zasekla a trvala skoro půl hodiny, a trvala
by i déle,kdybych nezastavil, nechápu že tam nemají nějaké časové omezení. Když by se filtr
nezregeneroval při další regeneraci tak ať to klidně hodí chybu, takhle to ale cpe naftu do výfuku
bez efektu. Nevíte někdo jak funguje měření zanesení DPF, je to prosté měření tlaku nebo je tam
nějaký obtok, ve kterém se měří průtok?
VW multivan T5 132kW 2011

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od skamilio.
Vygenerováno za 0.173 sekund

Login