Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 04. pro 2019 21:32 #195513

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 135
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 1
Kouř u auta s DPF je hodně podezřelý. Mě nekouřilo ani při spotřebě přes 1l oleje na 1000 km.
T5 CFCA má úplně jiný EGR chladič než je na tom obrázku viz zde.

Poškozené turbo je často důsledkem spotřeby oleje, protože olej je zředěný naftou, která se tam dostane díky časté regeneraci (protože se DPF ucpává popelem z oleje a díky kouři).

Určitě nejdřív zjisti kolik to žere oleje ...
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 06. pro 2019 21:54 #195534

  • parik
  • Avatar uživatele parik
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Turbo neodchazi kvuli ridkemu oleji, ale spuntu ve vejfuku (dpf plny oleje)
T5 2.0bitdi 480Nm 210ps
individualni chiptuning - 1.9tdi 2.0tdi 2.0bitdi 2.5tdi dsg - magpro2 x17
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 07. pro 2019 17:44 #195541

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 135
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 1
Pokud je olej naředěný z 20% nafty má to turbo taky nahnuté. Asi bych tedy řekl, že turbo neodchází jen kvůli naředění oleje naftou, ale i kvůli ucpanému DPF.

Pak jsem docela zvědavý, co a jak se poškodí tím ucpaným DPF.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 07. pro 2019 19:17 #195542

  • skamilio
  • Avatar uživatele skamilio
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 12
  • Karma: 0
auto asi může kouřit během regenerace, ne?

k naftě v oleji, nejdříve motor začne žrát olej v důsledku poškození válců
nebo poškozeného turba, tím se pomalu (nebo i rychle) zanese DPF,
tím se zvýší tlak za motorem a až poté dochází průniku nafty do oleje.
Když se regeneruje DPF tak se žádná nafta do oleje nedostane, neboť v tu
chvíli už jsou výfukové plyny na cestě ven z motoru.
VW multivan T5 132kW 2011
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 09. pro 2019 10:03 #195567

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 135
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 1
K průniku nafty do oleje dochází i při běžné regeneraci, zanesení filtru tento proces urychluje:
- regenerace je častější díky dřívějšímu zanesení,
- regenerace je delší,
- vliv tlaku neumím posoudit.

Citace: Zejména, pokud je dodatečně vstřikovaná dávka nafty příliš velká (ve snaze dosáhnout teploty hoření sazí co možná nejrychleji). To pak dochází k průniku nafty do oleje, neboli k takzvanému ředění oleje naftou
Ne že by www.auto.cz bylo zárukou pravdy, ale mechanizmus je známý a vyskytuje se v provozu běžně.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 21. pro 2019 21:24 #195714

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Je to tak, častá regenerace způsobí většinou naftu v oleji.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 30. pro 2019 17:27 #195776

  • readytorace
  • Avatar uživatele readytorace
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 19
  • Karma: 0
Ahoj, Caravelle 132kW BiTdi, 4 motion, CFCA čerstvě po výměně motoru (originál vw) vše už je ok, až na jednu věc, se kterou se v servisu (ač je to autorizák) trochu trápí. Neustále to píše chybu snímače tlaku paliva a nad cca 2800 otáček to spadne do nouze (zajímavé je, že pouze na 2. a vyšší rychlostní stupeň, na 1. nikdy). Máme k dispozici ještě jeden stejný vůz, takže se zkoušelo zaměnit již téměř vše, kromě svazků a řídící jednotky. Než se pustíme do hledání jehly v kupce sena formou kontroly jednotlivých kabelů, chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo neřešil stejný problém a nebyl ochotný se podělit o zkušenost a ušetřit nám tak spoustu času a pomoci mi už konečně začít jezdit s tím mým mazlem....díky a hezký svátky!!
Konkrétní čísla chyb jsou tyto:
P008700 palivo rail nizky tlak
a drive to psalo jeste P019300 snimac tlaku paliva zkrat na plus (ted uz to ale tuto chybu neukazuje)
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 04. led 2020 09:39 #195835

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Vstřiky jsou nový? Vypadá to na pokles tlaku na railu, může to dělat vysokotlaké čerpadlo, regulátor tlaku na liště, nebo vstřiky- jde to moc do přepadu. Chtělo by to kompletní výpis chyby, bude tam tlak paliva když to spadne do nouzáku.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 06. led 2020 23:54 #195894

  • parik
  • Avatar uživatele parik
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
prehazovali jste ten rail ventil na konci listy?
T5 2.0bitdi 480Nm 210ps
individualni chiptuning - 1.9tdi 2.0tdi 2.0bitdi 2.5tdi dsg - magpro2 x17
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 07. led 2020 00:33 #195895

  • readytorace
  • Avatar uživatele readytorace
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 19
  • Karma: 0
sharik 4x4 napsal:
Vstřiky jsou nový? Vypadá to na pokles tlaku na railu, může to dělat vysokotlaké čerpadlo, regulátor tlaku na liště, nebo vstřiky- jde to moc do přepadu. Chtělo by to kompletní výpis chyby, bude tam tlak paliva když to spadne do nouzáku.

Všechno nový
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 07. led 2020 00:35 #195896

  • readytorace
  • Avatar uživatele readytorace
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 19
  • Karma: 0
Tak nakonec pomohlo přehrání softwaru řídící jednotky. A nebo se během demontáže té řídící jednotky pohlo s kabeláží. To ukáže ale až čas. Každopádně pro tentokrát vyřešeno.
Caravelle 2.0 BiTDi, 2010, 132kW, 4 motion
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5.1 132kw po výměně motoru 25. led 2020 22:30 #196197

  • Corniak
  • Avatar uživatele Corniak
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Karma: 0
Jsem si zcela vědom, že je tu o tomto pacientovi nekonečné vlákno. Nicméně nenašel jsem žádné jasné informace k tomu, zda výměna motoru je skutečným “lékem” (a nikoli jen dočasným analgetikem)... Kousků po výměně na bazarech přibývá a vypadají lákavě :)

Tedy:
- Má tu někdo po ofiko výměně motoru najeto přes 100 tis. a může referovat, že olej drží a vše klape?
- Je nějaká šarže/ročník nového motoru, který již “zaručuje” spolehlivost?
- Měnili při ofiko VW výměně i ten nešťastný egr (z mého studia kámen úrazu) a dávali tam ten správný typ s D? (Jestli ne, asi šlo o analgetikum a je otázka času, kdy se motor zase odporoučí..)

Pokud jsem jen blbě hledal, budu rád když mne aspoň odkážete, kde se výše uvedené řešilo.

Děkuji!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 08:12 #196198

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2880
  • Obdržená poděkování 186
  • Karma: 36
Sloučeno, ano po výměně EGR ventilu již motory drží . Záleží asi kus od kusu . Spíše řečeno kde byl motor vyměněn a jestli bylo vyměněno vše co mělo. Hodně se stávalo, že se řešil pouze motor a EGR se nechal starý. Pokud byl motor měněn ve VW tak by to mělo být vše v pořádku.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Corniak

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 10:00 #196199

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 135
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 1
Nekonečné vlákno je na němezkém fóru má skoro 600 stránek :).
Do T5 se nedával motor s EGR chladičem D, žádný motor není dopředu jistý.
Pokud někdo měnil motor ve VW dostal vždy nový EGR chladič, který je namontován na bloku motoru. Kdo měnil mimo ofiko dílnu a koupil origo motor od VW měl by mít tedy EGR také typu D. Při generálce motoru se EGR musel kupovat zvlášť. Nový typ D se dodává od 2016.

Pokud budete kupovat auto s vyměněným motorem:
- zkontrolujte zda je chladič EGR typu D (jde to snadno, udělejte to vždy),
- ideálně před koupí (ovšem nevím zda to půjde) v nejhorším ihned po koupi napíchněte auto na diagnostiku a ověřte stav DPF (nesmí často a dlouho regenerovat). Před koupí můžete udělat jízdu stačí Vám k tomu OBD konektor a aplikace VAG DPF a zkontrolovat zda není DPF v opravdu mizerném stavu. Je to součást, která se při výměnách nejčastěji vynechává a to i při opravě ve VW placené zákazníkem.

K opravě se hodí nějaké doklady zda byl vyměněn rozvodový řemen a vodní čerpadlo. Je to hlavně pro info kdy je další výměna zmíněných věcí.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Corniak, RobertPanAm

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 15:44 #196208

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Jelikož jsem se stal majitelem multivana s tímto lehlým motorem CFCA. Takže jsem začal řešit opravu motoru. Naštudoval jsem snad všechno kolem tohohle motoru a můj závěr je takový:

1. Příčina není pouze v chladiči spalin, možná vůbec ne.
2. Dochází k přehřívání oleje při větší zátěži vlivem špatného umístění olejového filtru a výměníku.
3. Prodloužený interval výměny oleje to pohřbí jednoznačně.
4. U 4motion s DSG dochází k trvalému podtáčení motoru a to i při vyšší zátěži v režimu D.
5. Špatně zvolený materiál pístních kroužků, pravděpodobně moc tvrdé a kompletně vybrousí válce.
Tohle jsou podle mě příčiny špatné funkce motoru, který to časem pohřbí.

Kdyby byl příčinou jenom špatný chladič spalin, vydřeli by se všechny uvedený motory a tomu tak není, jsou i kousky s nájezdem 300-400tkm s původním motorem bez jakýkoliv problémů, většinou manuál / nepodtáčí/.
Jsou i motory po výměně, které vykazují opět stejný problém se spotřebou oleje i když mají již vyměněný chladič spalin za D.
Tohle jsou moje poznatky k uvedenému problému a proto se přikláním k souboru príčin uvedených 1-5.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: RobertPanAm
Vygenerováno za 0.215 sekund

Login