Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 15:53 #196209

Ještě uvedu, že problémy s motorem mají i T6 Bitdi 150kw nebo 146kw. Už se objevují T6 s vyměněným motorem jak u nás tak v DE. Prostě tyhle nafouklý motory to moc dlouhodobě nedávaj, pokud jsou provozovány za podmínek stanovených od výrobce.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 16:43 #196210

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
Ještě by mě zajimalo jak dlouho trvá než si “sedne”nový motor...jsem cca na 9tis.km po vyměně ,po prvních 2tis.km jsem měnil olej a nyní mám tedy 7tis.km.,na měrce ubylo od maxima cca 5mm.predpokladam,ze si ještě mohou dělat pístní kroužky.
Dále bych rad věděl jestli někdo a prip.kde si nechal upravit sw pro DSG právě aby se tak nepodtačela?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 17:17 #196211

sharik 4x4 napsal: Ještě uvedu, že problémy s motorem mají i T6 Bitdi 150kw nebo 146kw. Už se objevují T6 s vyměněným motorem jak u nás tak v DE. Prostě tyhle nafouklý motory to moc dlouhodobě nedávaj, pokud jsou provozovány za podmínek stanovených od výrobce.

a co teda doporucujes? pred tyzdnom som kupil novy t6.1 s BiTD 146kW, tak ako predchadzat zniceniu motora?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 17:49 #196212

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Zhruba od roku 2010 téma motoru sleduji celkem bedlivě.
Moje poznatky:
K T6 150kw , podobný výskyt problémů je i 110kw
-auta zhruba do 1/2 roku 2016 výskyt prasklé hlavy
-auta do cca konce roku 2016, výskyt zvýšené spotřeby oleje, z důvodů poškození válce, pravděpodobně špatná serie pístů
-praskající zadní kolínko u EGR (inovované provedení údajně drží)
-praskající přední klema propojovací trubky EGR
Mimo motor běžně odchází přední tlumiče a to u šech T6.
Ke 146kw jsem zatím žádné info nevypozoroval.
K T5 132kw, pokud je motor vyměněn v autorizovaném servisu s poslední verzí EGR označovaným písmenem D a jsou vyměněny další potřebné komponenty jako DPF, snímače atd dá se říci že motory drží.

Bohužel se dlouho něvědělo co způsobuje problémy tohoto motoru (degenerující EGR chladič) a tak se stává že se objevují 132kw s opakovaným problémem. U opravy mimo autorizovaný servis záleží zda se udělalo vše co bylo potřeba.
Navíc u 132kw se špatný EGR objevoval i u T6 z konce roku 2015.

Často tyto motory (bez ohledu na výkonovou verzi) trpí zanešením karbonem při krátkých trasách. Lze řešit výplachem.

Osobně měním olej v motoru po 15 tis km , pokud není čas a jezdím delší trasy tak max 20tis.

Ještě doplním že bylo několik svolávaček. Naposledy kontrola rozvodového řemene u určité serie motorů.
Pak byly nějaké kontroly svazků, výměna trubek snímačů, u 132ky i krytu rozvodů atd, to jen co si vzpomínám.
Takže občas není špatné navštívit autorizovaný servis. Podle vin by měly vidět co je potřeba.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M
Poděkovali: hrubatko, Corniak

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mulťa.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 18:36 #196213

Ja som si moj/nas multivan doviezol len pred tyzdnom. Planujem vynenit prvy olej po 5tis.km, dalsi po 10tis.km a potom kazdych 15tis.km/rok. Kym to je v zaruke (4 roky/200tis.km) budem chodit urcite do autorizaku. Snad to, ze som si vzal BiTDI a 4x4 s automatom raz neolutujem...


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 19:57 #196215

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
sharik 4x4 a mulťa:
1. Příčina není pouze v chladiči spalin, možná vůbec ne. Že se na tom chladič podílí bych asi nepochyboval, je k vidění mnoho fotek s jasnou korozí.
2. Dochází k přehřívání oleje při větší zátěži vlivem špatného umístění olejového filtru a výměníku. Toto já hodnotím také jako jednu z příčin. Osobně si myslím, že u takto namáhaného motoru je 130°C na oleji hodně (pak jsem musel výrazně zvolnit). Počítám, že měří teplota oleje buď ve vaně nebo na výtlaku za čerpadlem a je tedy velkou otázkou jaká je teplota u turba nebo v oblasti stěn válců a pístů chlazených rozstřikem oleje ...
3. Prodloužený interval výměny oleje to pohřbí jednoznačně. Tesat do kamene.
4. U 4motion s DSG dochází k trvalému podtáčení motoru a to i při vyšší zátěži v režimu D. Vydím to stejně, kopce jezdím často na manuální volbu.
5. Špatně zvolený materiál pístních kroužků, pravděpodobně moc tvrdé a kompletně vybrousí válce.

Ještě bych přihodil ředění oleje naftou a tím zhoršení jeho vlastností. Spousta vyměněných motorů nemá nové DPF a u 4M je třeba i katalyzátor (je zvlášť). Pokud výše zmíněné zůstane staré dochází k časté a i časově delší regeneraci a tím nutně ředění oleje naftou.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 21:03 #196217

Koukám, že jsem tady zvednul klidné hladiny :) Jelikož se zabývám VW motorama již desítek let a poslední dobou jejich nectnostmi ( vyvazovaky.cz) musím konstatovat, že s kvalitou to jde dolů.
Převodovky Dsg které jsou v multivanu DQ 500 zatím nikdo profesionálně není schopen odladit. Stále to řeším. Pokud to pořeším, dám vědět. Existují aktualizace softu ale ti vcelku moc problém neřeší.
Zpět k problému s motorem. Když jsem vyndal písty z poškozeného motoru, vyděl jsem vyběhaný válce po celém obvodu a to přesně v dráze pístních kroužků. Pokud by vyběhání způsobovali nečistoty z chladiče, bylo by dle mého názoru opotřebení nepravidelný a vydřený do ovality. To co jsem vyděl bylo vyhonovavý jak z frézy a kroužky v zámku měli 1,1-1,3mm vůli. Takhle vyběhaný nebyl motor ani po milionu km. :ohmy: Za mě špatný materiál kroužků. Ale mýlit se je lidské.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 21:14 #196218

Známej má problémový motor 132kw v sanitě a najeto 250tkm a nic. Ale olej v motoru každých 10tkm. Vydím to i na opotřebení vyvažovacích hřídelí keré opravuji, který vlivem podtočeného motoru (Multivan dsg ) dostávaj zabrat tak, že po 150tkm vypadaj jak po 500tkm z třeba Taxi passat . Olej je prostě základ.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od sharik 4x4.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 26. led 2020 22:04 #196221

For hrubatko: jednoznačně olej po 10tkm max 15tkm pokud se jezdí dálky. Motor nijak extrémě nezatěžovat, při vyšší zátěži sledovat teplotu oleje. Mutor ma vodní chlazení vzduchu turba, což má ve vedrech problém s přehříváním turba, protože stlačeny vzduch se nestíhá chladit, zlatej starej náporový intercooler.
Osobně bych tam dával olej 5w-30 507.00. Nevím jaký tam teď dávaj ve VW, protože po 30letech celý koncern přechází od Castrolu k Shellu. Ten bude od ledna 2020 k dispozici v origo balení 1L, 5L, 60L- šedý sudy. Proč asi? Za vším hledej peníze. Moje zkušenosti s olejem Shell, jednoznačně horší kvalita než Castrol. A navíc je pouze 0w-30, viskozitu 5w-30 Shell nevyrábí.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k
Poděkovali: hrubatko

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 27. led 2020 16:22 #196237

Ahoj, moc děkuji za informace, ... mám nakročeno k akci ... ale klepou se mi ruce ... :whistle:
Mám v merku auto, které v roce 2016 při nájezdu 173 prošlo výměnou motoru v autorizáku. Součástí byl filtr sazí, lambda, čerpadlo (cx), setrvačník, klíňák a X různých těsnění a prkotin ....
Na faktuře není explicitně uveden EGR :unsure: Je možné, že byl součástí samotného motoru a není vypsán zvlášť? (Ten je tam za 93tis.)...
S novým motorem to má najeto 60tis., tzn. pokud bylo něco špatně uděláno, může se vysrat brzo znovu ... Hlavně jestli nebyl vyměněn EGR, tak už to možná zase chlastá olej jak o život ... ... Na druhou stranu, z toho co si tu čtu, pokud tam byl od začátku i nový EGR, snad by to před sebou mohlo mít dost, když bych to mu dával dost čerstvého oleje ... :whistle: ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Corniak.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 27. led 2020 16:25 #196238

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Já mám právě za to že ty zasažené díly včetně EGRu se měnili automaticky v kompletu. I proto je to taková rána.
EGRsi zkontroluj pohledem do motorového prostoru.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M
Poděkovali: Corniak

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 27. led 2020 16:31 #196239

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 136
  • Obdržená poděkování 4
EGR je součástí polomotoru-není zvlášť na faktuře
Poděkovali: Corniak

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 27. led 2020 20:07 #196254

Pokud to bylo v autorizáku bude to vyměněno komplet vše kvůli záruce. Opticky se to dá zkontrolovat je tam shora štítek vedle olej. filtru.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k
Poděkovali: Corniak

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 29. led 2020 22:03 #196307

  • parik
  • Avatar uživatele parik
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 77
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 9
S tema vyvazovakama je to pekna kravina u CFCA, stejny sracky o tom mele Kasl. Problem je degradace oleje neustalou regeneraci DPF po zahrati motoru, jelikoz je plny oleje.
T5 2.0bitdi 480Nm 210ps
individualni chiptuning - 1.9tdi 2.0tdi 2.0bitdi 2.5tdi dsg - magpro2 x17

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od parik.

T5 - Multivan Highline 2,0 BiTDI DSG - 132kW - 7st. DSG 30. led 2020 07:35 #196308

Nepochopil jsem, co z vyvažovákama jje kravina? Jejich funkce či jejich přítomnost v motoru?
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.186 sekund

Login