Ahoj, prave se tez chystam na vymenu oleje v automaticke prevodovce.
Volal jsem dnes do VW, pry neni problem, meni se pry 3 litry podle prirucky. Nesouhlasil sem, ok, muzeme sundat vanu, pak cca 6 litru, coz uz je lepsi, ale standartne to pry nedelaji.
Chci tim rict, ze vozit to do VW (taky zalezi do jakeho) neni sebespasne.
Vysvetlil jsem panovi, ze mam rad veci pod kontrolou a ze to chci udelat co nejlepe a ze tedy sundame vanu, sundame ten dil s filtrem, odpojime chladic oleje, profoukneme chladic od necistot, vycistime vanu, vymenime filtr, nove tesneni a nasadime vanu a pak nalejeme 6 litru oleje. Souhlasil.
V Elsawin jsem nasel, ze celkovy objem me prevodovky je 7.01 litru, asi neco bude nevypustitelne...
Konkretne jde o prevodovku JAC 09K u motoru AXE 128kw z roku 2006.
Proc to sem ale pisu...
Tahle prevodovka ma hydromenic, resp. hydrodynamicky menic momentu, a ja nikde zatim nejsem schopen najit informaci, jak se vlastne k tomu menici dostava ten olej, resp. jestli tim, ze vymenim vyse popsanym zpusobem olej v prevodovce, jestli tim dojde i k vymene oleje v hydromenici.
Ani zde jsem tuto informaci nenasel.
Proto prosim nekoho, kdo tomu rozumi, jestli by mi to nemohl vysvetlit.
Predem diky moc!
Mila