Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - Automatická převodovka

T5 - Automatická převodovka 15. lis 2012 19:35 #107128

  • capri
  • Avatar uživatele capri
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 69
  • Karma: 0
Olej se lil original VW a filtr také .
servisák řikal že když ten olej měnil tak byl už dost černej že bylo na čase ho vyměnit
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 19. lis 2012 22:32 #107395

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
To Silvervan: Trojka řadí "napůl" na tiptronicu správně, tak to prostě soudruzi v NDR vymysleli, první půlka jede s nezamknutým hydroměničem(má uvnitř svoji spojku), takže hydroměnič trochu prokluzuje, při dalším zvýšení rychlosti sepne spojka v hydroměniči a ten přestane prokluzovat. Bohužel je to téměř na rychlosti, kdy řadí čtyřka. Alespoň to takhle funguje na všech T5 s titronikem bez DSG co znám a to směrem nahoru. Důvod nevím a nepodařilo se mi zjistit, protože to buď nikdo neví nebo nepoví. Když je studený olej v převodovce (má svoje čidlo), tak hydroměnič má nastavený prokluz daleko větší a na všech kvaltech. Větším prokluzem se rychleji zahřeje olej na provozní teplotu.
Jinak vzhledem k tomu, že mi ve značkovém servisu výměnou oleje podle servisní příručky (bohužel na vlastní oči jsem viděl, že je špatně popsaný postup) téměř zničili automat upozorňuji, aby jste dávali olej vyměnit opravdu jen tam, kde to znají. A nejlépe stát u auta po celou dobu opravy a koukat mechanikovi na ruce, případně přes ně mlátit.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 20. lis 2012 11:32 #107418

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8807
  • Obdržená poděkování 287
  • Karma: 29
To zní zajímavě - napiš, co dělali ve značkovém špatně, v čem mají špatné instrukce....
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 21. lis 2012 23:05 #107644

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Celá anabáze začala tím, že jsem po koupi vozu od 1.majitele chtěl vyměnit olej v automat.převodovce a jel do autorizovaného servisu, kde byl před tím vůz celou dobu servisovaný. Tam se přijímací technici mezi sebou pohádali, protože jeden říkal, že olej se nemění (v souladu s postupy pouze při opravě převodovky) a druhý, že měl být olej dávno vyměněný, ale nemění se filtr. Já chtěl vyměnit olej a filtr. Tak jsem jim řekl, že už mě tam nikdy neuvidí a jel do jiného autorizovaného servisu. Tam řekli, že žádný problém. Olej vyměnili bez filtru(v souladu s příručkou). Hned po odjezdu ze servisu jsem se vrátil, že špatně řadí z 2 na 3 stupeň. Poslali mě prač, že si to sedne....Nesedlo, za pár dnů znova reklamace. Výsledek? Trochu oleje jsme doplnili, pohoda. Za pár dnů znova reklamace - špatně řadí. Když to zkrátím, rozhodl jsem se pro práci domácí, páč nejsem úplnej stoupa a jen jsem byl línej....po vypuštění oleje, výměny filtru (faktem je, že byl čistý a byly to vyhozené peníze) a nalití nového oleje při použití mozku jsem zjistil, že rozdíl mezi vypuštěným a nalitým olejem byl 2 LITRY!! Tím byl problém nalezen - v servisu dali do převodovky o 2l oleje méně. Jenže ono to nejenom blbě řadilo, ale navíc se někde vypláchly usazeniny a přicpaly se řadící ventiky...Takže jsem zajel do servisu a začal se ptát. No a ve výsledku mě ukázali přesný servisní postup a bylo vymalováno. Všichni vědí, že se olej dolévá na měrku při nastartovaném motoru, kdy běží olejové čerpadlo v převodovce. Alespoň neznám automat, který to má jinak. Ale v příručce VW pro T5 je (zkráceně) napsáno: Nalejeme olej, poté nastartujeme motor a dolejeme na měrku. Poté vypneme motor a ještě jednou zkontrolujeme množství oleje....No a to je jádro pudla: Když se vypne motor, právě ty 2litry oleje vytečou přes měrku ven, protože neběží čerpadlo a olej steče do vany převodovky a najednou je ho moc. Takže olej jsme zkontrolovali, trochu ho vyteklo, tak tam dáme šroub a je hotovo. Mimochodem vím nejméně ještě o jednom tom samém případu s T5 s naprosto stejným průběhem včetně změny servisu....
Reklamace nebyla uznána, protože jsem dle jejich vyjádření měl jezdit na reklamace tak dlouho, dokud by problém nevyřešili. Jenže to by už asi byla převodovka kaput a stejně bych se ničeho nedomohl. Ještě teď se mi otevírá kudla v kapse. Ale zase jsem mezitím získal pár zkušeností a informací, takže nakonec jsem dal převodovku dohromady sám a jezdím OK. Výměna oleje doma nebo u kamoše není problém při zachování určitých pravidel a postupů. Při shánění info pro vyřešení mého problému jsem obvolal snad všechny, co automaty dělají. Ve výsledku jsou to většinou kecalove, co nic konkrétního neřeknou (možná ani neví), jen mlží a hlavně by chtěli rozebírat a když nebude problém, tak uvidíme, snad se vejdeme do 40, 50, 20 tis.....Jedinej člověk původem němec, kterého jsem potkal jednou tak před 20ti lety v souvislosti s automatem BMW si do auta sedl, projel a řekl, že převodovka je mechanicky OK, že je třeba zkusit vyčistit kanálky....To byla vlastně nejcenější rada...
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 21. lis 2012 23:36 #107647

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 666
  • Obdržená poděkování 31
  • Karma: 4
To jsou věci, já hodlám teď olej měnit a myslel jsem, že to co vyteče víkem ven, to zase doleju zpátky. Celá náplň je myslím 7,5 l a z hydroměniče olej nevyteče.
T5 Multivan 2,5 TDI 128kW Tiptronic - Německý plnokrevník ze stáje Comfortline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 22. lis 2012 00:15 #107652

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1575
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
To už je ale vrchol.Něco si ujasním.
Jeden technik říká něco,co druhý popře a navíc jsou v nesouladu s zdravým rozumem (přáním zákazníka) a když nakonec práci provedou špatně (málo oleje) tak to nikdo nezjistí,dokud se to nepokazí a to už reklamaci zamítnou,protože se to mělo reklamovat hned,a né až po zničení převodovky.
No já nevím,ale tohle nevypadá na náhodu,to je prostě možná šikovně vymyšlený systém.
Dneska,co si člověk neudělá sám,to nejen že nemá,ale ještě příjde ke škodě a lítají Desetitisíce za opravy (z kapsy zákazníka) kvůli tisícovce za 2L oleje (mechanik)
Všichni to známe,víme o tom,ale jak to slyším dnes a denně znovu a znovu,tak je to děs.
Hrozná doba.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 10. led 2013 16:59 #111201

Kolikastupňový DSG se dává do dvoulitrových GéPéček? Některý bazary uvádí 6 některý 7.

A jak si DSG poradí plným autem? Tím myslím většinou plný auto a občas maximální možnou hmotnost soupravy, tj. 5300kg. Má někdo zkušenosti? Zvládá to, nebo je lepší vzít manuál?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 10. led 2013 22:14 #111259

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8807
  • Obdržená poděkování 287
  • Karma: 29
Můj subjektivní dojem je, že dvoulitr jezdí lépe s manuálem.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 11. led 2013 17:32 #111314

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 521
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
já mám manuál a tahám karavan a vše bez problému.Zvažoval jsem DSG,ale ta představa,že se to nekde v kopci přehřeje mě odradila. Tak tam hodím kvalt a valím.Kdybych nic netahal,tak jedině DSG!
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 11. led 2013 18:06 #111319

Kamca: o přehřátí DSG jsem ještě neslyšel. Myslíš, že by k tomu mohlo dojít i kdyby jsi tam kvalty dával ručně?

Dnes jsem ještě našel vhodný auto, ale je to předfacelift 96kw, tiptronic. Je velký rozdíl mezi ním a DSG?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 11. led 2013 18:20 #111320

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8807
  • Obdržená poděkování 287
  • Karma: 29
Míval jsem Vito v automatu, a tam se při tahání naloženého plaťáku rozsvěcela kontrolka přehřátí převodovky. Pomohlo manuální podřazení a jízdy s vysokými otáčkami.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 29. led 2013 17:35 #112567

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1575
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 0
uncompromised napsal:
Kolikastupňový DSG se dává do dvoulitrových GéPéček? Některý bazary uvádí 6 některý 7.

A jak si DSG poradí plným autem? Tím myslím většinou plný auto a občas maximální možnou hmotnost soupravy, tj. 5300kg. Má někdo zkušenosti? Zvládá to, nebo je lepší vzít manuál?

GP má DSG sedmistupňovou převodovku s chladičem oleje.
Schválně se podívej do techničáku/COC zda to GP s tím sedmikvaltem nemá omezenou váhu na tažném a klidně to sem pak napiš.

Určitě bych si to jel někde do kopců vyzkoušet s vlekem,
než bych to koupil,protože pokud se s tím nesžiješ a nebudeš mít cit,
tak ty DSG samy o sobě občas dělají psí kusy,někdo si to pochvaluje a někdo to nenávidí,každý má jiný cit.

Já říkám,že tak,jako s manuálem musíš umět s plynem,tak stejně musíš umět s DSG s plynem,zejména u tahání vleku,jinak to řadí stále nahoru a dolů a nahoru a dolů.....
Jde o to,že Téčka mají ty manuální převodovky taky takové všelijaké,takže se nedá říct,že koupíš manuál a bude to navždy bez problému.uteče pět šest sedm let a děláš GO i té manuální převodovky...
A nepočítej s tím,že Tě někdo upozorní,že máš každý rok měnit olej a filtr v převodovce,dozvíš se,že to je celoživotní a za chvíli to je po smrti a to je takových 200.000kč #-o

Teď se dokonce dělají do malých aut sedmistupňové DSG a jsou bez oleje.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Poslední úprava: 29. led 2013 19:35 od Auto1.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 29. led 2013 19:14 #112581

Auto1: jestli to má omezenou váhu, tak o tom ještě popřemýšlím a vzal bych kvůli spotřebě radši manuál. Zatím tažný nepotřebuju vůbec, ale jestli se mi podaří ještě trochu rozšířit kšeft, tak by to bylo k nezaplacení. Ale využíval bych to prakticky jenom na dálnici Břeclav-Praha, takže i kdybych si ty kvalty tam měl cvakat sám, tak to přežiju.
Něco o DSG vím z Passaťáckýho fóra, ale tam asi nikdo nemá s nákladem skoro 5,5tuny :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 22. úno 2013 14:21 #114080

  • helmut
  • Avatar uživatele helmut
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Karma: 0
mam 7DSG 4motion a na kouli 2500 Kg...
T5 BiTDi 4motiom DSG7 2012 HL
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 - Automatická převodovka 22. úno 2013 14:23 #114081

  • helmut
  • Avatar uživatele helmut
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Karma: 0
Kamca napsal:
já mám manuál a tahám karavan a vše bez problému.Zvažoval jsem DSG,ale ta představa,že se to nekde v kopci přehřeje mě odradila. Tak tam hodím kvalt a valím.Kdybych nic netahal,tak jedině DSG!

táhl sem na podvalu nove BMW 5, skoro 800 Km v kuse a naprosto v poho. Myslim, ze ty obavy o prehřátí jsou liché.
T5 BiTDi 4motiom DSG7 2012 HL
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.199 sekund

Login