Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Vôla v riadení

Vôla v riadení 22. lis 2012 13:43 #107694

  • VladimEAR
  • Avatar uživatele VladimEAR Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím,
prosím o radu a prípadne pomoc.
Po kompletnej výmene čapov a silentblokov prednej nápravy, vrátene tlmičov a ich uloženia mám stále vôľu v riadení. Pri jazde sa to prejavuje samovoľným vybočovaním auta z dráhy. Tam kde sú koľaje je to fakt o držku. Keď auto stojí s vypnutým motorom tak na volante je vôľa. Zrejme ide o vôľu v riadení (asi hrebeň). V inzerátoch ponúkajú repasované riadenia. Máte stým skúsenosť?
Ďakujem za rady.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 23. lis 2012 23:31 #107838

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
No, možná je to blbost, ale měl jsem kdysi stejný problém na T4. Po výměně čepů se auto nějak divně chovalo, nedrželo stopu, v řízení byla vůle, ale při zkoušení jsem na nic nemohl přijít....Až po dlouhém zkoumání jsem objevil problém. Koupil jsem čepy, které měly blbé kónusy a po utažení matice po krátké době začaly zalézat dál do oka. Udělala se vůle, ale za klidu si kónus sedl do oka a nic nebylo vidět...Čepa jsem musel vyměnit za jinou značku a byl klid. Zasvědení to věděli a určité značce se vyhýbali, já ovšem ne.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 24. lis 2012 03:18 #107847

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Axitáhla ;)
Měnil jsi i axiální táhla? To je tyčka pod manžetou,je to mezikus mezi řízením a čepem.
Když to má vůli,je to vybité.
1ks orientačně stojí odhad 2500 kč a potřebuješ dva a kup originál,pokud to kupuješ.
Žádné jiné bláto neber.
Jakmile tohle selže,tak jsi v příkopě nebo v protisměru.
Pozor na kompletaci,je u toho návod,musí se to "lepidlobarvou" zalepit a kontra maticí utáhnout předepsaným momentem.
Já kdysi tohle nevěděl,koupil celé řízení z vrakáče,celý den se to měnilo,a řízení bylo stejně vybité.Stačilo přehodit ty "axitáhla"
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 27. lis 2012 08:26 #108020

  • čuchy
  • Avatar uživatele čuchy
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 304
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0
Měl jsem stejný problém, po výměně čepů a silentbloků v kolejích, nebo při mírném zatáčení auto zničeho nic vybočilo.Strejda Balonek byl u toho když to skoro nešlo udržet na brzdě u TDI-chipa Bohužel jsme napoprvé dali silentbloky ramen které nebyli z plné gumy a to byl celý problém, po výměně za plné je klid tak první zkontroluj tohle než se pustíš do nějakých větších akcí ;)
T2a 1968 ,T5 Multivan highline 128 kw 4-motion-SEIKEL+TDIchip 206ps,489nm-s paní na střeše
A-Team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 28. lis 2012 20:38 #108095

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
hele

VladimEAR napsal: Po kompletnej výmene čapov a silentblokov prednej nápravy.......

Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 29. lis 2012 08:09 #108116

  • čuchy
  • Avatar uživatele čuchy
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 304
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0
;) ;) ;) čuchy\n

Měl jsem stejný problém, po výměně čepů a silentbloků ............................než něco strejdo napíšeš tak ............................ČTI :D

T2a 1968 ,T5 Multivan highline 128 kw 4-motion-SEIKEL+TDIchip 206ps,489nm-s paní na střeše
A-Team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 30. lis 2012 13:24 #108223

  • VladimEAR
  • Avatar uživatele VladimEAR Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
Samozrejme, axiálne tiahla sú takisto nové. Vymenil som všetko "gumené". Tie zadné silentbloky predných ramien mám naozaj tie "nie plné". čítal som tu na fóre, že to treba určite vymeniť (a vraj netreba potom ani robiť geometriu). Tak to skúsim prelisovať za tie plné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 14. dub 2013 23:40 #118790

  • Jarin
  • Avatar uživatele Jarin
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 159
  • Obdržená poděkování 0
Mám stejný problém, vůle v řízení je na volantu cca 2 cm, v kolejích je to
dost nepříjemné.
Stačí když auto stojí a ve volantu je vůle, v servisu vše zkontrolovali,
ale nikde nic nenašli, jak zjistit že vůle je na hřebenu ??
Ale na druhou stranu mi přijde divné vůle v řízení, protože auto je 2006 a
má poctivých 110 000 km.
poraďte jak zjistiti jeslti je špatný hřeben.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 19. zář 2013 14:47 #126839

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Když si vlezeš pod auto,nemusíš ani sundávat kryt pod motorem,
tak ten hřeben má zezadu šroub,tím se dá vůle v hřebenu seřídit,
ovšem tohle musí dělat někdo odborně,jinak by to nemuselo dobře dopadnout.
Je to jenom matka,jenom ji dotáhneš doprava,ale s citem,je tam myslím závit ze silonu,
jinak můžeš zničit tu převodku hřebene,takže opatrně,za škody neručím,na vlastní nebezpečí :!:
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 19. zář 2013 20:48 #126857

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 39
s tím dotahováním opatrně,protože vůli na hřebenu máš pouze když máš kola rovně ale jak otočíš volantem,hřeben je bez vůle...no a když to v místě vůle utáhneš,tak v místě bez vůle se to může špatně vracet :!:

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 19. zář 2013 22:23 #126864

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Přesně tak,plný rejd,dotáhnout až na hranici,kde to nedrhne,a pak zkusit točit naplno obě strany,zda je to OK.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 23. kvě 2021 23:25 #202313

  • CoolTE
  • Avatar uživatele CoolTE
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 26
  • Obdržená poděkování 0
Je možný mít takový vůli na hřebenu řízení, že se to hřebenové řízení přenese tu výli na volant a jakoby se neotáčí kola i když točim a pak se to chytne?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vôla v riadení 25. kvě 2021 13:33 #202332

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2088
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 208
Jak presne se to chova - jde otacet volne a neotaci se kola, nebo to jde ztuha nez se zacnou otacet kola, opakuje se to kdyz tocis volantem dal, v jake poloze se to stava? Mas servotronic nebo obyc hydraulicke rizeni? Me prijde nejpravdepodobnejsi ocesany snekovy zavit na cepu rizeni. Pak by teoreticky jeste mohl mit vuli kardanovy kloub... Pritlak hrebene k cepu je mozne zvysit (je to tu popsano) ale pak to zase asi bude v krajnich polohach drit.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.231 sekund

Login