Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Nové pneu rozhodilo stabilitu?

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 19. čen 2017 12:38 #177856

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 5
Ahoj,
před dvěma týdny jsem dal na zadní nápravu nové gumy (dle TP Continental VanContact Winter | 215/65 R16 C 106/104 T | ) a strašným způsobem mi to rozhodilo stabilitu v zatáčkách při rychlostech 120+. Auto je jakoby přetáčivý a má tendenci příliš citlivě reagovat na pohyb volantem což je hodně nepříjemné, protože to má tendenci se rozhoupat. Doteď jsem tam měl Matador M+S taky zimáky. Tím že jsou to zimáky to být nemůže, dělá to i ráno když bylo 6 °C.
Čím to je? nevhodný gumy, geometrie(na zadku se přece nedá rovnat.?).
Nikdy jsem nic podobného nezažil...

díky
Libor
Kdo, když né my?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 22. čen 2017 14:23 #177921

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Ahoj.
Vzhledem k datu, kdy jsi vkládal příspěvek, mě docela zaráží, že jsi dal na léto nové zimní gumy.
Proč ????? Jsou to nějaké zimáky ještě se vzorkem na dojetí ?????
Jinak měj na paměti, že zimní guma se v letním provozu VŽDY bude chovat jinak.
Hlavně v těchto teplotách a jak píšeš při rychlostech 120+ :(
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 23. čen 2017 07:47 #177924

  • mekie
  • Avatar uživatele mekie
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 159
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 12
To, co píšeš, má docela logiku. Pokud jsi dal na léto nové zimní gumy, které mají hluboký vzorek a krásně měkké lamely, tak ti zadní náprava uhýbá a přední kola, které mají (z toho co píšeš předpokládám, že asi jezdíš celoročně na zimních) staré ztvrdlé lamely a nízký vzorek, v teple zdaleka tak necvičí a drží stopu. Výsledek by mohlo být to, co popisuješ. Nové zimní pneumatiky v teple jsou nesmysl, který ti v kritických chvílích může udělat dost problémů. A pokud to není tím co říkám, tak to není určitě pneumatikama. Zrovna tyhle pneumatiky jsou hodně dobré (ale ne na léto) a mají hodně vysoký vzorek. Pokud si to chceš ověřit, přehoď zadní dopředu a pření dozadu a jestli ti začne cvičit předek, je to tím. Pokud bude dál cvičit zadek, je to něčím jiným.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mekie.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 11. čec 2017 13:24 #178255

Na zadní nápravě se dá dělat geometrie. Jsou tam excentri. A jen blbý dotaz - proč nové gumy na zadek? Já když někdy dávám dvě (převážně komplet 4 ks), tak je dávám na přední hnanou a řiditelnou nápravu. Je to jen dotaz. Né rýpání.
T5GP Multivan Highline 2.0BiTDi 132kW DSG :-)
T5 Shuttle 2.5 TDi 128kW long (150 kW)
Octavia 1.9TDi 81kW
Roomster 1.4TDi 59kW
Forman 1.3 LS 50kW
VW Brouk 1.2 (1.6 :-) )
VW Caddy 1.9 Tdi 55kW
T5 multivan 2.5 TDi 128kW 4motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 11. čec 2017 14:21 #178257

  • Sindeon VW
  • Avatar uživatele Sindeon VW
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 2758
  • Karma: 33
  • Obdržená poděkování 920
A nemůžou být jen špatně vyvážený při přezouvání? Nebo nemohl jsi ztratit závažíčko (nebo jak se tomu říká)?
Clubový asistent

Clubový web: http://www.transporterclub.cz
Clubový mail: club@transporterclub.cz
Clubová kancelář: Po - Pá 09:00 - 15:00

Staňte se prémiovým členem Transporterclubu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 11. čec 2017 18:50 #178258

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166

blackhouse napsal: A jen blbý dotaz - proč nové gumy na zadek? Já když někdy dávám dvě (převážně komplet 4 ks), tak je dávám na přední hnanou a řiditelnou nápravu. Je to jen dotaz. Né rýpání.

Vysvětlení je zde. Odporuje to zažité praxi, ale odborníci to tak doporučují.
citace:
Kola na zadní nápravě nejsou spojena s volantem. Proto je při jízdě obtížné zhodnotit jejich přilnavost. Aby vaše pneumatiky podávaly optimální výkony, kontrolujte pravidelně jejich stav a tlak huštění, především při výměně jejich pozice, protože u velkého množství vozidel je odlišný doporučený tlak huštění pneumatik na přední a zadní nápravě. Pro vaši bezpečnost montujte vždy na zadní nápravu nové nebo méně opotřebované pneumatiky, aby byla zajištěna:
-Lepší kontrola nad řízením při nouzovém brzdění a v ostrých zatáčkách.
-Kontrola nad řízením na mokrém povrchu.
-Přesnější ovladatelnost vozidla v obtížných jízdních situacích.
Zdroj:
www.michelin.cz/auto-pneu/informace-dopo...-na-udrzbu-pneumatik

Zjednoušeně, přední nápravu máš možnost řídit, zadní ne, proto potřebuješ aby měla lepší trakci.
Netvrdím že se tím řídím.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mulťa.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 06. čec 2018 22:59 #186003

  • prokyz
  • Avatar uživatele prokyz
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj, doplním vysvětlení, proč se to doporučuje, i když to "odporuje zažité praxi, jak napsal mulťa.. Důvod je především v zachování stability. Auto se vždy navrhuje jako nedotáčivé, protože je pro stabilitu lepší, když začne ujíždět přední náprava a vozidlo vyjede po tečně ven ze zatáčky, než když začne ujíždět zadní náprava, a vozidlo se roztočí. Navíc ztrátu adheze přední nápravy má řidič větší šanci včas zaregistrovat a zjednat nápravu (snížit rychlost). Nejvíc dosažení nedotáčivého stavu ovlivňují právě pneumatiky. Proto je nutné, aby v případě výrazně rozdílného stavu a kvality pneumatik byly ty lepší gumy na zadní nápravě. Právě ztráta stability při průjezdu zatáčkou (to jest i při přejíždění mezi pruhy na dálnici!) je nejnebezpečnější situací. To, že se člověk někde zahrabe kvůli horším gumám vpředu je sice otrava, ale pořád menší než vzít bokem strom nebo protijedoucí auto. :)

Proky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Nové pneu rozhodilo stabilitu? 08. čec 2018 11:07 #186010

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 414
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 30
Já si teda myslím že nové gumy vždycky chvíli zlobí..... Když obujes nové motorku tak je to taky 100 km na rozbití huby.
Co se týká zimaku v létě.... Párkrát jsem je dojížděl a kromě zvýšeného opotřebení jsem neregistroval nějaké hrůzné jízdní vlastnosti při běžné jízdě. Zřejmě jsou tu samí testovací řídiči když to poznají.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW prodáno
Citroen jumper 2,2hdi 88kw obytný speciál
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Superb 2.0 tdi-cr
125kw
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG(darována)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.195 sekund

Login