Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Funkce ASR a EDS

Funkce ASR a EDS 26. říj 2017 14:53 #180638

  • mekie
  • Avatar uživatele mekie
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 148
  • Obdržená poděkování 10
  • Karma: 1
Zajímalo by mně, jak poznám, že mi funguje ASR. V autě mám ASR. Když mi začnou prokluzovat kola, tak začne blikat kontrolka a když ASR vypnu vypínačem, tak na přístrojovce svíti kontrolka ASR. Až potud všechno funguje, jak má. Když ale vezmu v úvahu, jak by měl systém reagovat, tak VW to popisuje takto:
ASR zabraňuje v celém rozsahu rychlostí protáčení poháněných kol snížením výkonu motoru. ASR tímto způsobem zajišťuje účinný přenos síly motoru na povrch vozovky a zvyšuje stabilitu jízdy. ASR začíná pracovat, pokud existuje nebezpečí, že poháněná kola se začnou protáčet. Pak se sníží točivý moment motoru, aby kola začala opět zabírat. ASR pracuje při každé rychlosti. Zvyšuje bezpečnost jízdy na kluzkém a hladkém povrchu a zajištuje harmonické zrychlení bez protáčejících se kol. Při jízdě do zatáčky v mezních oblastech působí systém regulace prokluzu proti nedotáčení vozidla a zvyšuje tak jízdní stabilitu. Pracuje-li ASR, bliká kontrolka na přístrojové desce. Řidič může následně styl své jízdy přizpůsobit poměrům na vozovce. ASR lze vypnout, pokud je prokluz naopak žádoucí, např. při jízdě se sněhovými řetězy. ASR obsahuje elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS.
Takže bych měl při prokluzu kol cítit, že se snížil výkon motoru a pokud by prokluzovalo jedno kolo, tak EDS by mělo toto kolo přibržďovat a tím by se mělo roztočit druhé kolo. Nic z toho jsem nikdy necítil, při rychlejším rozjezdu na mokru se kola vesele protáčejí za blikání kontrolky a letos v Albánii jsem se bez problémů zahrabal, protože jedno kolo stálo a druhé hrabalo. Žádné snižování kroutícího momentu nebo fungování EDS. Kde je chyba a co dál?
Poslední úprava: 26. říj 2017 14:55 od mekie.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Funkce ASR a EDS 09. úno 2019 08:34 #190523

  • MichalT4
  • Avatar uživatele MichalT4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Karma: 0
Ahoj, mám stejný pocit z funkce Asr jako MEKIE. Budu kupovat T5 a byl jsem se s ní projet. Při rozjezdu do kopce na sněhu se chování auta při rozjezdu dle mého nijak nezměnilo, ať asr blikalo nebo bylo vypnuté. Jak by teda měl tento systém správně fungovat? Je k něčemu nebo je to jen tak tlačítko na parádu? :lol:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Funkce ASR a EDS 09. úno 2019 22:11 #190546

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 84
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
ASR obecně to dělá to, že pokud vjedeš do něčeho kde Ti začnou klouzat hnaná kola ubere to "plyn" tj. sníží moment. Záleží jak je to konkrétně udělané, funkci poznáš třeba na mokru, když při rozjezdu dáš hodné plynu, auto si hrábně a ASR to zkrotí. Pokud jsi pozorný a rychle ubereš ty tak to téměř nepoznáš.
Já jsem největší rozdíl zaznamenal typicky na zasněžené silnici nebo při blbnutí na zasněženém parkovišti. Při plném plynu a aktivním ASR nevylezou otáčky (fabia TDI cca do 2 tis), kdežto bez ASR to hrabe o sto šest. Moje T5 se chová podobně, akorát to z principu míň klouže :).
Za sucha se to zkouší blbě, ještě to celkem jde za mokra (než se spláchne prach).

Principielně to bude fungovat asi vždycky, pokud nebudou rozbitá čidla ABS, ze kterých si to nejspíš bere otáčky kol a porovnává je.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Poslední úprava: 09. úno 2019 22:11 od mourek.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Funkce ASR a EDS 09. úno 2019 22:17 #190548

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 84
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
To ASR nemůže ubrat pod nějakou úroveň, aby nedošlo ke chcípnutí nebo škubání. U té elektronické uzávěrky je otázka zda umí auto to kolo přibrzdit (typicky to umí pokud má EDS).
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Funkce ASR a EDS 13. úno 2019 20:53 #190615

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1706
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Z mojí (dávné) zkušenosti s ASR na T5: Rozjezd na sněhu asistovaný ASR byl pomalejší, než s vypnutým ASR a lehkou nohou na plynu. Pro mě zbytečná funkce...
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.186 sekund

Login