Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - převodovka - údržba

T5 - převodovka - údržba 29. led 2013 09:19 #112521

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW Autor tématu
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 39
V jiném vlákně Michal (Auto1) napsal

Jinak mám takové zajímavé info k převodovce,a proč odchází.
Nedodržuje se servis!Jaký?
Mazivo na opačné straně té hnací hřídele,tedy na tisícihranu,který z převodovky vystupuje,je to unašeč spojkové lamely,spojka na tom tisícihranu plave tam a zpět,jako kdyby od levého předního kola k pravému přednímu.
Aby mohla plavat,musí tam být speciální tuk,objednává se dle VIN u VW.
Existuje desítky jiných mazacích tuků,ale nemají speciální vlastnosti,po čase mají špatné vlastnosti,a dochází k tomu,že spojka neplave,ale dře o hnací hřídel,a ta pak tlačí na ložiska v axiálním směru a vznikají vůle,dochází k problémům s převodovkou,pak dochází k zničení hnací hřídele (6000kč) ložisek (2000kč) a v nejhorším případě i skříně převodovky,a kol a synchronů uvnitř.
Je to tak primitivní,stačí při každé možné příležitosti,tedy při výměně spojky,a když je možnost,klidně častěji ten tisícihran namazat,ale nepřemazat,aby neklouzala spojka.
Číslo dílu toho tuku pro šestikvalt je asi: G 000 100,ale ověřit radši dle VIN.

děkujeme

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od karlosVW. Důvod: upraveno na žádost původního tvůrce

T5 - převodovka - údržba 01. úno 2013 11:50 #112751

  • JardaL
  • Avatar uživatele JardaL
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 111
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Mám sice 3,2i, ale to víčko máme na stejném místě jako nafty.
VW T4 Caravelle VR6 103kW, 1997, LPG Tartarini, komplet Projekt Zwo (PRODÁNO)
VW T5 Caravelle V6 3,2i 4Motion 173kW Long, 2006 + interiér Multivan + LPG Landi Renzo Omegas (PRODÁNO)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 01. úno 2013 23:40 #112812

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Přesně tak,to je ono.
Ta dvě uvedená ložiska jsou nejnamáhanější,jelikož to je hnací hřídel.
Většina převodovek 6q v T5 má potíže právě s hnacím hřídelem,a jeho uložením,je to velmi složité,protože ta hřídel je uložená na kuželovém ložisku,které má plnit funkci "axiální brzdy",takže má držet hřídel,aby ho tlak spojky axiálně neposouval směrem k přednímu levému kolu,ale když ložisko není dobře namazané,tak vznikne opotřebení,vůle,hřídel začne radiálně chodit,pak se uvolňuje i to druhé válcové ložisko V ULOŽENÍ NA HŘÍDELI,protože ono je axiálně volné už od novoty a tam vzniká vůle v obou směrech,a dokonce se vybrušuje uložení hřídele v ložisku,takže se ničí i hřídel.
No a když ta hnací hřídel má vůli,je jasné,že rozvodovka,synchrony a vnitřnosti jako celek nesedí správně tam kde mají,ale vzniká vůle.

Tady mám malé pojednání o repasi převodovky <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=2967&start=30 ">viewtopic.php?f=19&t=2967&start=30<!-- l -->
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

T5 - převodovka - údržba 02. úno 2013 00:39 #112816

  • bazilisak
  • Avatar uživatele bazilisak
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 2
Takže tam se nedostává olej z převodovky ? Maže se to zvlášť tukem :-k ? že to není psáno v servisní knížce, namazat každou druhou prohlídku převodovku...
To drážkování, to je jasné, namazané na životnost spojky, ale to druhé ložisko...
No , asi se jim to hodí, alespoň se prodávají náhradní díly a servis má práci.......
foto zde : http://mapurka.rajce.idnes.cz/VW_Multiv ... _4_Motion/
T5 Multivan TDI 4Motion
Škoda octavia 66 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 08:25 #113978

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Přesně tak.To ložisko je od oleje izolováno,a navíc je ta hnací hřídel poměrně vysoko,takže v oleji stejně není ponořena.
On na to je nějaký servisní postup,ale to je politika servisů,že se tváří,že auta převodovky vůbec nemají.

Můj osobní názor bez záruky je ten,
že by se dalo teoreticky použít více oleje aby se to lépe mazalo na té hnací hřídeli alespoň to ložisko za spojkou ale né příliš oleje.

Kolik oleje tedy přidat nevím,ale rozhodně tam dám celé 3L namísto 2,7 a je třeba auto při plnění naklonit.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:03 #114031

  • bazilisak
  • Avatar uživatele bazilisak
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 2
často větší náplń může zvyšovat telotu (podstatně), může se to tlakovat nevím,( jaké má origo odvzdušnění) nicméně za provozu je jistě ta převodovka mazaná tam, kde se může dostat olej dostane, ikdyž je ho méně......
foto zde : http://mapurka.rajce.idnes.cz/VW_Multiv ... _4_Motion/
T5 Multivan TDI 4Motion
Škoda octavia 66 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:15 #114034

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
I v D:_)1 servisu doporučují dát oleje víc. Teplota se tím zvyšovat nemůže a převodovka je standartně odvětrávaná jako každá jiná. Není se čeho bát. Jediné co doporučuji a říkám to tady poněkolikáté je dát tam origo D:_)1 olej.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:27 #114035

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Teoreticky by to tak mělo být.
Prakticky odchází ložiska hnací hřídele,která jsou dvě.
[attachment=2:3jci8pmh]<!-- ia2 -->P1070665.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:3jci8pmh]
Jedno proto,že vyschne a je mazáno tukem.
Z této strany je od oleje v převodovce chráněno.
[attachment=1:3jci8pmh]<!-- ia1 -->P1070667.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:3jci8pmh]
A z druhé strany je ho možné mazat tukem servisním otvorem.
[attachment=0:3jci8pmh]<!-- ia0 -->P1070668.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:3jci8pmh]
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:30 #114036

  • bazilisak
  • Avatar uživatele bazilisak
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 2
kolikrát nevím, jestli to, co radí v origo servisu je opravdu vhodné... Mě , když jsem se ptal na kompletní servis mého auta , tak požadavek s výměnou oleje v převodovce přeškrtli s tím, je je to plně zbytečné měnit ten olej.
Jinak opravdu vyšší množství oleje často znamená vyšší teplotu agregátu, při vývoji takových agregátů se často s množstvím laboruje..... Poté se může stát, že odvzdušněním bude unikat "mlha" ......
Netvrdím, že 0,3 L toto může zavinit, ale chtělo by to ověřit před doporučením....
foto zde : http://mapurka.rajce.idnes.cz/VW_Multiv ... _4_Motion/
T5 Multivan TDI 4Motion
Škoda octavia 66 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:32 #114037

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
A kdy měnit olej v převodovce ?
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:34 #114038

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
VY DVA,JEŠTĚ JSEM NEDOMLUVIL :)

...a druhé ložisko má následující konstrukci,
má vůli v axiálním směru,upozorňuji že to je vlastnost,nikoliv vada,
takže by ho poškození toho prvního a vznik axiální vůle neměly trápit.
Takto je na té hřídeli uloženo v ideálním stavu:
[attachment=0:31vohm3q]<!-- ia0 -->P1070675.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:31vohm3q]
A když to první ložisko(z příspěvku přechchozího) vyschne,nikdo ho nenamaže a vyláhruje se,tak tohleto druhé umí takto chodit,a stále by se nemělo nic stát.
[attachment=2:31vohm3q]<!-- ia2 -->P1070677.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:31vohm3q]
[attachment=1:31vohm3q]<!-- ia1 -->P1070676.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:31vohm3q]
To by ovšem majitel musel při prvním šelestu jet na servis a hned by se to ložisko přehodilo a bylo by vystaráno.Jenže lidi jezdí dál,a vylágrují právě hřídel s tímto druhým ložiskem.
Dopadá to neuvěřitelně,ložisko se nezničí jak bývá zvykem,že by odešly valivá tělíska,ale zničí se třecí plocha mezi vnitřním kroužkem a hřídelí,tam se to normálně ukroutí a vybrousí se vůle až několik mm.
Tak,teď předávám slovo D:_)23
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:36 #114039

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Mates: Ideálně po cca 80.000 KM.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:45 #114042

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
To znamená, že jsem to už 2x prošvihl. :lol:
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 22:50 #114043

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22

bazilisak napsal: kolikrát nevím, jestli to, co radí v origo servisu je opravdu vhodné...
požadavek s výměnou oleje v převodovce přeškrtli s tím, je je to plně zbytečné měnit ten olej.


Tak je pozdravuj :)
Převodovka stojí půlku nové fabie!
A oni Ti ji nezrepasují,protože to není v jejich zájmu,
dokonce nelze mnoho dílů vůbec objednávat,jen některé,mají to šikovně vymyšleno...

Tady jsem nakreslil takové schéma k tomu,co je popisováno v předchozích mých dvou příspěvcích.
Všechny tři fotky zobrazují totéž a jsou totožně barevně okomentovány.
Červená je ta hnací hřídel,
zelená je to ložisko co se maže tukem servisním otvorem u levého předního kola
a modrá je ložisko,co je mazáno olejem a vydírá hnací hřídel u spojky.
Líp už to podat neumím,jedině u piva :drunken:

Po kliknutí lze zvětšit tu přílohu s fotkou...
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

T5 - převodovka - údržba 21. úno 2013 23:09 #114045

  • bazilisak
  • Avatar uživatele bazilisak
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 2
Tak on ten olej, jeho kvalita i množství nečistot se dá rozborem zjistit.
Takže ideální stav, pokud bude mít někdo ujeto od novoty 80 tis km dát olej na rozbor a je to černé na bílém, jak je to s výměnou po 80 tis km ....

Ten tuk na to ložisko přístupné zvenčí , myslíš bude možné objednat jak jsi o dost výše psal? To na mě budou hledět jak na ču..ka , co chci a co vymýšlím.......
foto zde : http://mapurka.rajce.idnes.cz/VW_Multiv ... _4_Motion/
T5 Multivan TDI 4Motion
Škoda octavia 66 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.155 sekund

Login