Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 04. bře 2013 14:27 #114705

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 22
Jak správně vybrat motorový olej?

Naprosto nejdůležitější při výběru motorového oleje jsou pokyny výrobce automobilu případně motoru.Tyto informace najdete v příručce o používání a údržbě každého vozidla. Pouze výrobce automobilu (resp. motoru) totiž může odpovědně určit, jaký typ oleje lze použít. Výrobci většinou doporučí pouze výkonovou úroveň oleje, kterou by měl olej splňovat, nebo překračovat. Tato úroveň je dána tzv. výkonovou specifikací oleje, která určuje jeho kvalitativní třídu.
Více o výkonových třídách: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon

První možností, jak tedy může výrobce automobilu definovat druh oleje, je prostřednictvím mezinárodní výkonnostní specifikace oleje, např. API SH/CD, ACEA A3. Na evropském trhu se v posledních letech používá převážně evropská norma ACEA, dříve hojně rozšířenou americkou normu API naleznete v manuálu nového vozidla méně často. Dalším způsobem, jak definovat kvalitu oleje je použití firemních norem pro motorové oleje. Mnoho výrobců automobilů a motorů totiž požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.). V kategorii osobních automobilů jsou nejčastěji uváděny normy VW/AUDI, BMW, MERCEDES a OPEL, (např. VW 502.00/505.00/503.01, BMW LL-01, MB 229.3/229.5, Opel GM-LL-A-025, GM-LL-B-025), v kategorii užitkových automobilů pak normy MERCEDES BENZ, RENAULT, MAN a VOLVO (MB 228.3, MAN M3275, RENAULT TRUCKS RLD / RLD-2, VOLVO VDS-3).
Tyto výkonové specifikace, ať už mezinárodní nebo firemní, jsou nejdůležitějším měřítkem výkonových vlastností olejů a při výběru motorového oleje je nutné dbát, aby byly vždy dodrženy!

Viskozitní klasifikace dle SAE, např. 10W/40, je často nepřesně považována za měřítko kvality oleje. Tato specifikace však hovoří pouze o viskozitních vlastnostech oleje, tedy tekutosti za určitých přesně stanovených teplot, nikoliv o výkonových vlastnostech oleje. Dozvíme se tedy, jak je olej tekutý při nízkých i vysokých teplotách, ale nelze z ní vyčíst nic konkrétního o výkonnostní třídě oleje. Rovněž druh základového oleje nemá přímou návaznost na viskozitní třídu. Například oleje třídy 10w40 mohou být minerální, syntetické i plně syntetické.
Více o viskozitní klasifikaci: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

Výrobce vozu/motoru stanoví také výměnné lhůty oleje, kterým je třeba věnovat náležitou pozornost. Ve většině případů jde o maximální povolené intervaly, které by neměly být nikdy překročeny. Pokud je navíc olej silně zatěžován, například městským provozem na krátké vzdálenosti (do 10km), je na místě tento interval adekvátně zkrátit. Motorový olej je totiž při provozu na krátké vzdálenosti namáhán v mnohem větší míře než při provozu mimo město. Maximální výměnný interval oleje určený výrobcem vozidla není možné prodlužovat ani při použití olejů vyšších výkonových tříd.Motory PD a česká nafta plná vody,síry a jiných doplňků jsou v kombinaci s prašným rostředím,DPF filtrem a nezkráceným intervalem návodem,jak co nejdříve zničit motor.

[attachment=0:2eyavi6o]<!-- ia0 -->FDV1c2235_P6250020.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:2eyavi6o]

Porovnání klasifikací olejů zde: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... _porovnani

Přechod z "polo"syntetiky na "plnou" syntetiku

Zvěsti o zadření motoru při záměně polosynt.oleje za syntetický z titulu nečistot a úsad v motoru jsou holý nesmysl! Moderní minerální i polosyntetické oleje mají dostatek detergentně-disperzních přísad na to, aby spolehlivě ochránily i velmi zatížený motor od vzniku a usazování karbonu a jejich základové oleje jsou stavěny tak, aby samy vykazovaly co nejnižší tvorbu tepelně oxidačních produktů. Není důvod proč nepřejít bez obav na kvalitní plně synt. olej, pokud to dovolí technický stav motoru a doporučuje výrobce motoru.Pouze v případech dřívějšího používání nekvalitního nebo nevhodného oleje může dojít při nasazení kvalitního moderního oleje (a to i čistě minerálního) k překotnému uvolnění karbonových úsad, které disperzanty nestačí rozmělnit a rozptýlit. V tom případě může dojít k ucpání některého mazacího kanálku a následné havárii motoru.
Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě (vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita (vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad - tj. karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje. Ty mají oproti jiným olejům až oleje s esterovou složkou.

[attachment=1:2eyavi6o]<!-- ia1 -->hlava-2-0-tdi-16-ventil-audi-a3-97219.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:2eyavi6o]


Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00



- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

[attachment=2:2eyavi6o]<!-- ia2 -->6423927-hlava-pd-1.jpg<!-- ia2 -->[/attachment:2eyavi6o]
-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2.

Chcete vědět,co to jsou datové štítky,kde se nacházejí,jak z nich získat informace?
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=3268 ">viewtopic.php?f=43&t=3268<!-- l -->

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené! ![/b]

Prodloužené "LONG LIFE" intervaly,pověry,mýty,a fakta:
https://www.oleje.cz/clanek/Prodlouzene ... automobilu

Palivo v oleji: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... vo-v-oleji

Voda a glykol v oleji https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji

Oleje a doporučení výrobce:
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... ni-vyrobce

Lehkoběžné oleje:
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje

Nečistoty v oleji
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ovem-oleji


Oleje a mazací schopnosti.
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... veho-oleje
Zdroj: oleje.cz
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 25. čec 2017 21:51 #178595

Zdravím.Chtěl jsem poprosit o radu.Mám Multivan T5 2,5L AXE-2004.Četl jsem Váš článek na foru ohledně olejů.Mám specifikaci QG1 pro Longlife interval 506 01.A pro bez Longlife interval.Tedy pevný je QG0 a QG2 mam 505 01.Ale jak píšete,tak vžádném případě do roku 2005 nesmí být 506 01.Já dávám Castrol Magnetec DPF 5W40 505 01. Ale nemám filtr pevných částic.A teď jsem dával to samé,ale Castrol EDGE 5W40 505 01.Ptám se proto zdali je to správné a jestli není na trhu kvalitnější olej.Nejedná se o cenu.Najezdím jen +-5km deně.Tak že sotva ohřeju motor.A prosím o vysvětlení longlife servis a bez longlife servis.Já měním olej max 8-10tis km.Více né.Jen jsem se lekl,že je napsáno 506 01 do roku 2005.A přitom to servisní manuál píše jen Znětový motor 128kw TDI.Ale není napsáno AXE,BNZ atd.A ani rok.Proto se bojím.Může to být příručka ke každé 128kw.Poradíte?Moc děkuji za pomoc MATES.1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 23. dub 2018 15:47 #183931

Ahoj Měl bych otázku.Pro motory R5 a V10.nesmí se nalít olej specifikace 507.A co je tedy motor AXE R5.R5 je jako pětiválec?A to AXE má také.Myslej sem si že do R5 nesmí 507 a vzápětí se označuje stejně axe R5.Sám jsem z toho :silly: dík za pomoc Mates.1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 23. dub 2018 16:09 #183932

Zdravím ještě jednou jen mě napadlo že R5 jsou fabie na Relly.A jsou to 4válce.Je to tak myšleno? Ale to jsou benzínové motory.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 23. dub 2018 19:57 #183935

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
že by apríl? :lol: :lol: :lol: R5 = řadový 5tiválec......m.j. v roce 2003 (začátek výroby modelu VW T5) ještě v rallye skupina R5 nebyla vypsána,byly tehdy WRC.
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 23. dub 2018 21:57 #183954

Hlavně že jsi se pobavil.Ale upřesnit?moc těžké?Když je tučným písmem napsáno tdi R5 a V10 507 né!!!Tak proč je náhrada za 506LL.504-507.Když jsem bil ve vw tak podle vin mi řekli že 504,507LL.vw T5 2004 AXE. A o pár řádků víš je napsáno že DO ROKU 2005, 507nikoli.Touareg 2.5L R5 je stejný jako vw T5 2.5L .Místo zajímavostí z wrc.
Poděkovali: dusanhaya

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 23. dub 2018 23:49 #183956

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
Tak za 1. s R5 fábií jsi začal ty,tak nechápu,proč ta arogance :woohoo:
Za 2. www.transporterclub.cz/forum/30-motor-sp...je-provozni-kapaliny
Za 3. Červeně a tučně nad svými příspěvky vidíš,že do roku výroby xy 507.00 nepatří
-skončili totiž motory AXE/AXD a přešlo se na BNZ/B ?
-navíc budeš jezdit LongL. nebo 12-15.tis.km ??? (zde je totiž zásadní rozdíl v normě pro AXE)
Za 4. V10 jsou dva spojené motory R5 (pro touarega) a ano,R5 2,5L je stejný v T5 i Touaregovi
Za 5. v manuálu vozu i zde na foru je uvedena norma pro zkrácený interval 505.01
Za 6.pár kluků zde s AXE dává 507.00 a fungují také (tak se v tom vyznej :blink: )
Za 7.LongL.=30.tis.km,zkrácený interval 12-15.tis.
Za 8.mrzí mě,že díky své nevědomosti (chápu,také nejsem mechanik) hned druhého napadáš a kopeš kolem sebe,názor si udělá každý sám...
Za 9. utřiď si pojmy (ať se nemusíš zbytečně vztekat
Za 10.hodně štěstí

Doufám,že je má odpověd obsáhlá a ne,nebylo to těžké....
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od dusanhaya.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 24. dub 2018 14:50 #184080

Nejsem na foru abych se hádal.Stačilo jen napsat odstavec který jsi napsal.A bez okolních komentáří. A nedělat si legraci.Jsi chytřejší.Tak abych to správně pochopil když mám tedy rok axe 2004 tak nesmí olej 504-507?Už nás je málo.Dost jich už odešlo jen proto že se jim někdo směje.Děkuji za radu :kiss:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 24. dub 2018 20:27 #184128

  • rstd
  • Avatar uživatele rstd
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 900
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
Můžeš tam dát 507 stejně by ti ho všude dali v servise
Dnes dokonce přešli na 0W-30
Tak pěkně řidký olej
Výměn to po 12-15
A je jedno co tam nalijes

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 24. dub 2018 23:04 #184151

Moc dík ;) .Jen mě tedy zaráží do roku 2005 olej 507 nelít.Abych řekl pravdu opravuji T5,T6 pro policii a sanitky.Věřmi že co jsem zjistil že stejně se leje 5w40 505.01.A když nakousnu na firmě, proč to nelejou podle kodu. Tak dostanu spoustu odpovědí že kterých to nikdo nepobere.Já vždy lil jak do T4 tak T5 505.01.jezdím krátké trasy.Zjišťoval jsem už toho tolik že co maník to názor.Já mám jasno.Lil jsem 5w40 a vše ok.Mám maníka ve vw který mi lije přímo ze sudu 5W30LL za 10Litrů 1500,- možná to je voda :ohmy: sranda radši stojím u něho.říkal jsem si že když je na prodloužený intrval tak je přeci kvalitnější a výměny po max 8-10 tis km je naprosto v pořádku.Nalil jsem ho o Vánočních svátkách a od té doby do teď jsem najel 2tis km.Vše bylo v poho.. až začali teploty nad 15 tak se tak rapidně zhoršila hlučnost motoru.Až jsem si myslel že se něco stalo.Jen si říkám že do AXE 504-507 nesmí tak jsem se lekl.co jsem to zase udělal za kravinu.To že se jmenuje od roku 2006 BNZ je přece něco jiného.Jiný rok jiný blok.Jasné je že kvůli dpf filtru všechno změnili.Ale otázka stále zní do roku 2005 AXE 504-507 nelít!V manuálu mám že prodloužený interval 506.01 a na krátký 505.01.Ale tu knihu mohl dát někdo z jiného vozu.Který se liší rokem.To co lijou chlapy na foru je každého věc.Když to funguje.Každý znich už nepíše že má nalítáno od 100-400 a víš.A jaký je 5tý majitel ale první v Čechách.Omlouvám se všem ale rád bych dával olej jen to co tam má být.Jinak hezké léto a těšíme se na sraz Mates.1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 25. dub 2018 20:40 #184196

  • rstd
  • Avatar uživatele rstd
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 900
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
Tak jestli chceš 506
Tak to dělá shell ale jen 0w-30
507 říká vw že je univerzální olej do všeho
Já to měním po 10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 25. dub 2018 21:16 #184202

Kluci jste super děkuji za rady.Ale je to olej který tam nemá co dělat? podle článku ?Nebo je to nepravdivé a zavádějící.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 28. dub 2018 21:14 #184314

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 69
Tady najdete docela obsáhlé informace o olejích a palivech , myslím , že velmi dobře zpracované ulozto.cz/!2OYsnKOjbyaJ/maziva-paliva-komplet-rar

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 22. srp 2018 17:10 #186797

  • MaviD
  • Avatar uživatele MaviD
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 29
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj,
mam T5ku 2013, 2.0L 103kw.
Najedu dost málo cca do 10000km a víceméně jen delší trasy nad 50km. Tčko máme jen jako rodiné, na dovolené, výlety atd. Teď jsem tam nechal dát LongLife že bych to měnil ob rok. Teď si ale říkám jestli to byl dobrej tah, jestli se radši nevrátit k původnímu a měnit standartně. Rád bych aby nám vydržel co nejdéle.
Z článku nazačátku a servisní příručky jsem nepřišel na to jakej vlastne motor mam. Je tam nějak moc písmenek a netušim co všechny znamenají. :)
Dotaz trochu mimo: ja zjistím jestli mám PDF? tedy krom toho že vlezu pod auto.
Díky za info.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od MaviD.

Obecná pravidla použití motorových olejů dle VW norem. 22. srp 2018 21:09 #186799

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2738
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
DPF máš.
Měnil bych 15-20 tis.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.210 sekund

Login