Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy )

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 20. lis 2015 22:33 #160442

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
Na začátku mého laborování byla výměna T4 za T5. Nebylo to uplně plánované ale nehody se prostě občas stanou.

Krátce po koupi přišly problémy s DPF, zdlouhavé studium celé problematiky, funkce a hlavně příčin jeho selhání. Filtr jsem vyměnil za originální použitej. Nechtěl jsem ho kuchat a riskovat trest smrti v německu. Obohacen o spoustu znalostí jsem dospěl k rozhodnutí, že chci mít za jízdy dohledem všechny procesy které s DPF souvisí.

Krok nula:
Diagnostikou to vždycky začíná a mě baví počítače i auta. Rozhodl jsem se pro ODIS 2.2.3 s bluetooth hlavou VAS5054A
Nejrozšířenější VCDS má pár lidí v okolí tak jsem pořídil něco jiného a bezva se to doplňuje. Nakonec se ODIS zatraceně hodil, protože má dobře dokumentované bloky měřených hodnot a dramaticky usnadnil následnou konfiguraci palubní diagnostiky. Navíc bezdrátové provedení je pohodlné. Ladit auto v klidu u stolu je fajn.

Krok jedna:
levný čínský bluetooth OBD2 adapter s android aplikací Torque pro
výsledek:
po vyzkoušení tří různých adaptérů se jeden konečně připojil a já zjistil, že moje T5 r.v.2006 1.9 BRS reportuje přes OBD2 žalostně málo a to málo je pro diagnostiku DPF nepoužitelné.

Krok 2:
adaptér WBH-BT5 který umí VW protokol nativně, tedy nespoléhá se na unifikovaný OBD2 ale komunikuje stejně jako třeba VCDS
aplikace Torque pro a 7" tablet
výsledek:
naprostá spokojenost. Po cca dvou dnech bádání a zkoušení s editací .txt souboru kde se definují jednotlivé bloky měřených hodnot lze v Torque pro zobrazit jakýkoliv blok a hodnotu jako ve VCDS. Doufám že časem přibude i funkcionalita LoginII, která by se hodila na ruční odpálení regenerace DPF ( například vidím že zanesení se blíží hodnotě kdy by se stejně sama spustila a mám před sebou třeba 50km po dálnici tak to odbouchnu a regenerace v klidu proběhně. Za tu dobu co to sleduji se mi několikrát stalo že po x kilometrech po dálnici se ta mrcha pustí pět minut před barákem)

aktuálně sleduji

zaplnění DPF v %
km od poslední regenerace
teplota výfukových plynů před turbem
teplota výfukových plynů v DPF
OBD rychlost ( mnohem přesnější než tacho )
Točivý moment ( zkoušel jsem plnící tlak turba, ale točivý moment mnohem lépe odráží aktuální zatížení motoru )

pozitiva:
jednoznačně bluetooth provedení. S drátem si to moc nedovedu představit. userfriendly i na každodenní použití. Hodně by pomohlo přidání druhé diagnostické zásuvky s vypínačem aby se nemusel adaptér furt vyndávat. Kdo má android telefon nemusí kupovat další placku.
Program pro PC WBH DIAG je volně ke stažení a funguje téměř stějně jako vcds. Novější vychytanější verze 2.0 je bohužel pouze německy. Starší verze je i v angličtině.
Funguje pro celý koncern

negativa:
nelze toho sledovat moc najednou. Moje jendotka je schopná poskytovat zhruba 11pid/s to znamená že jeden budík je aktualizován 11x za sekundu. 11 budíků je aktualizováno 1x za sekundu. Pro řadu provozních hodnot je aktualizace 1x/s docela nepoužitelná. Hodila by se nastavitelná priorita nebo refresh jednotlivých bloků ( km od poslední regenerace stačí obnovovat jednou za deset minut zato otáčky motoru je potřeba několikrát za sekundu aby to mělo smysl
Aplikace Torque je stále ve vývoji a řada věcí zatím chybí ( mazání chyb, kódování, login II atd. ) otázka je jestli tyto koncernové specialitky kdy obsahovat bude. Vývojáři jsou ovšem na svém fóru dost aktivní a stále se to posunuje. Klasicky pokud bude poptávka budou se tomu věnovat.


adaptér: WBH-BT5
ODIS: ODIS 2.2.3 ( ovšem instalace nebyla uplně v poho, musí se to trochu vysedět )
WBH Diag: WBH Diag
Torque pro: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque


takhle to mám já:



PS: jen taková kravina na závěr. Řešil jsem i nabíjení tabletu a telefonu v autě, tohle jsem zkusil a můžu doporučit funguje skvěle.
žádný zkoumání jak zasunout :-) a žádné vytržené nabíjecí konektůrky :-) : http://www.sunnysoft.cz/zbozi/169PCI-047/wsken-microusb-magneticky-nabijeci-datovy-kabel-dve-koncovky-kabel-1m-kov-plast-stribrny.html
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Tinter.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 21. lis 2015 20:12 #160448

  • hlopik
  • Avatar uživatele hlopik
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 28
  • Obdržená poděkování 4
Díky za info. Taky jsem si s obd2 krabičkama hrál, mám jen levnou čínu za snad 5 dolarů. Pro info, v Torque Pro mi zobrazovat i mazat chybové kódy jdou (sekce Fault Codes).
Stíhač Balu - VW T5 GP Multivan, 103kw, nar. 2013. Hledejte samolepku kajakáře :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 21. lis 2015 20:32 #160449

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
jo to souhlasí

OBD2 adaptéry mají tuhle funkcionalitu, ale zase jsou vázány jen na to co auto v obecném OBD2 protokolu reportuje. Ten WBH-BT5 nekomunikuje přes obecný OBD2 protokol a bohužel přes VW protokol není v Torque mazání dořešeno.

napadla mě jěště jedna věc kterou jsem nerozlousknul a to jsou měřené hodnoty z jiné jednotky než ECU. Prostě se mi nepodařilo přemluvit torque aby se připojil třeba ke climatroniku. Řeším to tak že v šupliku pod trojlavicí vozím 10" netbook kde mám ten ODIS a WBH Diag. Pro běžnej provoz mi stačí ty informace o DPF a při potížích vylovím normální diagnostiku a můžu vesele opravovat.
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. lis 2015 14:14 #160456

  • Hamlet
  • Avatar uživatele Hamlet
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 728
  • Obdržená poděkování 14
Ahoj mam taky OBD 2 Bluetooth ELM 327 mini ale z vyberu jsem nenasel nic. Je mozne udelat navod pro neznale mel jsem presne stejnou prectavu ale jako lajk nemam potuchy jak to nastavit. Nebo za tebou prijet ze bys mi to nastavil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. lis 2015 15:07 #160458

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 331
  • Obdržená poděkování 19
Máte nějaký tip na BT krabičku, která umí přečíst informace z Multivanu? Jak jsem průběžně pročítal, tak multivan má nějaký jiný standard - snad HEX-OBD či co... já jsem koupil čínu asi za 8 dolarů a ta se nepřipojí k ECU... Poraďte...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW 4Motion Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od fifac.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. lis 2015 18:26 #160461

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
první problém je ten ELM 327 já zkoušel tyto

adapter 1 - ten se vůbec nepřipojil

adapter 2 - tenhle se připojil ale komunikace vázla a hodně padala

adapter 3 - tento se připojil a fungoval zcela korektně

moje představy ale nesplnil ani poslední zcela funkční typ, protože prostě komunikace přes čip ELM327 je pouze OBD2 standard a informace které získáte závisí jen na tom co se VW rozhodl reportovat přes OBD2. Například oproti mému mulťákovi byla kamarádova Octavka 2 výrazně sdílnější a zobrazovala například i teplotu katalyzátoru ( jedná se ale o benzínovou 1.4 TSI ).

Palec nahoru za jednání se Sunnysoftem vše bez problémů, zkoušení a vracení adaptérů nebyl žádný problém ( pravda jsem z prahy a s autem jsem stál u nich před krámem ).

Vyzkoušet jestli vám stačí to co auto posílá na OBD2 se dá snadno ve VAGu. Je tam tlačítko OBD-II když ho zmáčknete rázem se dovíte co lze z vašeho auta vysosat přes tyto levné adaptéry. Pokud tyto informace nestačí a zajímá vás něco jiného nezbyde než nákup toho WBH-BT5.

V Torque pro je i plugin Torque scan, který by měl ozkoušet všechny adresy a zjistit odezvy (teoreticky přidat další měřené hodnoty) v praxi to scanovalo 6 hodin a nic dalšího to nezjistilo :-(

konfigurace v Torque probíhá pomocí .txt souboru. Jednotlivé řádky definují číslo bloku a konkrétní hodnotu - jednotky a minimální/maximální hodnotu.

tady je vzorek mého .txt

Soubor přílohy:

Název souboru: 038906016T.txt
Velikost souboru:4 kB

soubor musí být pojmenován ve formátu idecu.txt (v mem pripade 038906016T.txt). ID řídící jednotky motoru zjistíte ve Vagu nebo i samotný Torque to píše ve statusu OBD adapteru. V rámci .txt souboru je i samotný návod jak přidávat další měřené hodnoty. Pozor číslo bloku hodnot je v Hexadecimální soustavě, čili blok 09 je 09, blok 10 je blok 0A. Nezjistil jsem co znamená 08 před číslem bloku, naivně jsem to zkouše měnit, jestli to náhodou nebude číst data z jiné než motorové jednotky ale samozřejmě bez úspěchu. Stejně jako ve Vagu lze zobrazovat současně jen data z jedné řídící jednotky. Pro komunikaci s jinou se to musí odpojit a připojit k jiné jednotce. Bohužel nepřesvědčil jsem Torque aby se připojil jinam než do motoru.

tedy znovu zcela zásadní je adaptér WBH-BT5 ( https://www.obd2-shop.eu/product_info.php/cPath/36/products_id/302/language/en

bez něj jsem se z místa nehnul a upřímně když jsem to obědnal tak jsem se docela modlil aby to nebyly vyhozený dva tácy :-) ale všechno dobře dopadlo :-)
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. lis 2015 18:33 #160462

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1

fifac napsal: Máte nějaký tip na BT krabičku, která umí přečíst informace z Multivanu? Jak jsem průběžně pročítal, tak multivan má nějaký jiný standard - snad HEX-OBD či co... já jsem koupil čínu asi za 8 dolarů a ta se nepřipojí k ECU... Poraďte...


já mám mulťáka měsíc tak si zatím po T4 teprve zvykám, že do toho nestačí lejt naftu a měnit olej :-)

jestli správně tuším tak je to HEX-CAN a týkalo se to kabelu pro VCDS / VAG COM. Starší auta měly KKL kabel.

tady ta krabička WBH-BT5 by měla fungovat na oboje. Šlo o to jestli auto má Canbus nebo ne. KKL kablik se ke Canbus autu neuměl připojit. Jestli plácám nesmysly tak mě hned někdo zastavte ať nešířím bludy, jsem fakt začátečník a v diagnostice se vrtám krátce.
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. lis 2015 22:03 #160476

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 70
popsal jsi to zcela správně

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 24. lis 2015 23:04 #160529

  • hlopik
  • Avatar uživatele hlopik
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 28
  • Obdržená poděkování 4
Takže rozdíl mezi OBD2 a proprietárním VW protokolem chápu. Je ale nějaký rozdíl v tom co to umí a k čemu se to dá použít mezi WBH-BT5 a VAG-COM ?
Stíhač Balu - VW T5 GP Multivan, 103kw, nar. 2013. Hledejte samolepku kajakáře :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 26. lis 2015 12:42 #160563

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
Hlavni rozdily jsou cena a podpora v Torque. Pokud pominu cinske klony tak je wbh vyrazne levnejsi. Torque je zas jedina rozumna aplikace pro zobrazeni namerenych hodnot za jizdy. VCDS ma zas vyhodu v tom ze umi cesky coz muze byt pro nekoho zasadni. Taky kodovani jednotek ma aspon zakladni popis, ale kazdodeni pouziti pro zobrazovani prave treba toho stavu DPF je to nepouzitelny. Bylo by asi mozne udelat si duplicitni OBD zasuvku aby se pres volant neplazil kabel od VCDS ale to bluetooth reseni mi prijde takovy elegantnejsi. Nemluve o grafice VCDS ala ms dos z roku 90 :-). VCDS umi zobrazit najednou 4 bloky a jejich 4 hodnoty. Dohromady 16 veci coz je dost, ale furt je to omezene jen temi ctyrmi bloky. V torque lze sledovat nezavisle jakykoliv blok a jakoukoliv hodnotu soucasne. Ja mam na tabletu nastavene budiky z sesti ruznych bloku takze s Vagem bych mel smulu. Pokud cloveka nezajima to sledovani dat za jizdy a rad se v aute vrta tak bych asi doporucil VCDS kvuli cestine a dokumentaci. Pokud nekoho zajimaji provozni udaje a obcas potrebuje kouknout na nejakou chybku nebo neco prenastavit tak WBH. Nedelam si iluze ze bezny clovek bude kupovat VAG original, takze cena neni zas tak rozhodujici. WBH stoji dvakrat tolik co klon ale zase to vyrovna urcitou pridanou hodnotou ( bezdrat a moznost toho Torque ) a furt to je cca 2500kc coz neni tak smrtelny.
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Tinter.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. led 2016 09:06 #162308

Zdravím, jak tak koukám i čtu po netu tak všichni používají Android. Má někdo zkušenosti i s iPhonem? Nemám v autě vůbec komfortní jednotku a tak nevím žádné udaje, ani základní. Dali by se pak z takovéto diagnostiky vyčíst třeba základní udaje jako je třeba spotřeba?
nyní: VW Transporter V 1.9TDi, 75kW, rv. 2007, SOCIAL EDITION/ DOG HOTEL:D
ex: VW Passat Variant 3C 2.0TDi BMP, 103kW, rv 2007, HIGHLINE
ex: VW Bora Variant 1.9TDi, 74kW, Comfort line, 4Motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. led 2016 12:34 #162318

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Co máš za auto?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 22. led 2016 14:07 #162322

T5 , bez komfortní jednotky :(
nyní: VW Transporter V 1.9TDi, 75kW, rv. 2007, SOCIAL EDITION/ DOG HOTEL:D
ex: VW Passat Variant 3C 2.0TDi BMP, 103kW, rv 2007, HIGHLINE
ex: VW Bora Variant 1.9TDi, 74kW, Comfort line, 4Motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 25. led 2016 08:11 #162376

Já jsem zkoušel na androida Torque, a ten umí spotřebu spočítat. Fonvokální metodou to asi sedí, dělá aktuální, průměrnou a když jedeš ekologicky, může ti na displeji růst stromeček :)
Mám taky holátko, ale tohle se připojuje přes OBD, tzn na motorovou jednotku = univerzál

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Onboard diagnostika ( zobrazení bloku měřených hodnoty za jízdy ) 25. led 2016 08:19 #162377

no já bych si něco takového chtěl koupit. Ale mám iPhone a nevím jestli mi třeba skutečně bude ten daný "kolík" bude fungovat (jak komunikovat s autem tak hlavně i s tou aplikaci pro iOS).

koukal jsem na tohle?
www.sunnysoft.cz/zbozi/169PCI-068/automo...s-phone-4216595.html

EDIT:
spíš teda asi tohle:
www.sunnysoft.cz/zbozi/169PCI-024/automo...one-ekv-elm-327.html
nyní: VW Transporter V 1.9TDi, 75kW, rv. 2007, SOCIAL EDITION/ DOG HOTEL:D
ex: VW Passat Variant 3C 2.0TDi BMP, 103kW, rv 2007, HIGHLINE
ex: VW Bora Variant 1.9TDi, 74kW, Comfort line, 4Motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Sakyjede.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.191 sekund

Login