Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Pohádka/horor o T5

Pohádka/horor o T5 01. dub 2019 22:07 #191483

  • Šárka
  • Avatar uživatele Šárka
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Vlastně ani nevím, jestli chci radu nebo se jen vybrečet, než pošlu pětku dál... Každopádně, pokud se rozhodnete číst, jděte si pro kafe :silly:
Měla jsem T4 krásných devět let bez větších výdajů. Pořídila jsem ji jako desetiletou a skoro dvacetiletou jsem ji poslala dál. Prožili jsme toho spolu hodně, je to prostě výborný, velký auto. Splněný sen holky z party dodávkářů :-D Aneb ano, jsem jako z té reklamy „nepotřebuji ho, ale chci ho“. Odvozila kapelu, materiál na barák, i děti s dvojkočárem bez nutnosti skládání. Už ale pro mě nastal čas na změnu, a tak jsem přes veškerá varování (s tím, že modernější auta jsou všechna vraky, ať koupím, co koupím, přišlo mi nastejno i plácnout se přes kapsu, zavázat se částí leasingu a koupit nové, nové nebo ojeté, dneska už se nedá věřit ničemu) začala hledat. Projížděla jsem inzeráty rok, radila se, zjišťovala, jela jsem se kouknout do Německa, kde jsem viděla sedm vraků... Rozhodla jsem se koupit v Čechách, na radu jednoho z kamarádů, který vlastní T5 s 1.300.000km najeto a T5 s 500tis.km, že pro svůj účel mám koukat spíš na věk a stav karoserie auta, než na kilometry. Nakonec mi to přišlo nejlogičtější. U těchhle aut skáčou kilometry neskutečně, historii jen těžko zjistíte, a stáhnout tachometr je prý jednodušší než dřív... Potkala jsem lidi, co koupili craftera s údajnými 180tis.km, při první závadě zjistili, že má 800... a tak dále... Měla jsem strop 300tis.Kč Ale přiklonila jsem se k verzi - koupit za 200tis.Kč a sto tisíc jsem věděla, že to sežere jak nic. Jen dvě sady pneumatik a člověk je na dvacce. Úvodní výměna kapalin, čekala jsem rozvody, brzdy, výfuk, ... Nejsem bláhová, že bych čekala, že koupím auto z druhé ruky a budu jezdit kolik let bez výdajů. Navíc mám dvě malé děti, a čtyrku jsem dala pryč tak trochu i kvůli bezpečnosti, i když v tom jsme si nakonec moc nepomohli...jedině v tom, že čtyrka už měla počínající korozi, která by se buď musela řešit, nebo by to bylo tak na dva roky, a pak už bych se bála.
Zkrátka rok studování inzerátů, výlet do Německa, oslovila jsem několik lidí, kteří se věnují dovozu a mechaniků, aby mi našli konkrétní auto, které mám koupit, všichni ruce pryč, že 200tis.Kč je málo. Dnes už vím, že tohle rozhodnutí bylo správné, protože teoreticky za dvakrát tolik bych bývala mohla koupit úplně to samé (zkušenost jednoho kurýra).
Jednoho dne jsem našla inzerát. Deset let, 440tis.km. 180tis.Kč. Poslala jsem to svému mechanikovi, ten razantně (jako na všechna ostatní, co jsem mu poslala) - nekupovat. Nenašla jsem nikoho, kdo by se se mnou jel podívat. Jela jsem sama. Auto na pohled pěkné. Evidentně taxík (dneska už vím, že taxík má například v háji panty a kliky dveří, to mě nenapadlo… říkala jsem si, že na jednu stranu taxikář potřebuje, aby auto jezdilo, tak bude motorově udržované, což po otevření kapoty opravdu tak vypadalo). Jen nádržka fridexu špinavá, pán tvrdil, že než ho kupoval, prasklo původnímu majiteli těsnění pod hlavou. Ověřila jsem si informaci, že nádržka nejde vyčistit, a když se vymění, stejně se může ještě nějakými zbytky znovu zašpinit. Nebyl důvod nevěřit, rozvody byly od pohledu nové. Jako muzikant dám na zvuk (možná i proto jsem na auta opravdu hypochondr…). Zvuk pěkný, na volnoběh i za jízdy. Trochu mi vadilo, že se nevrací řadící páka a jde docela špatně řadit trojka (jeden mechanik tvrdil stejně jako pán majitel že si na to hold musím zvyknout, druhý pošťoural šroubovákem, a všechno funguje jak má). Díru jako pěst ve výfuku jsem neřešila, kdo by měnil výfuk u auta, které prodává. Koupila jsem. Beztak jsem tam jela s tím, že možná kupuju deset let mladou kastli. Jenže je hůř. Dějí se věci, které mi nikdo nechce řešit, a mě už to po roce s miláčkem bohužel přestává bavit… Začínám balit kufry, skládat zbraně, a pomýšlet, jak opravit poslední závadu, aby auto bylo prodejné, a jaká je reálná hodnota… Věřím, že kdo autům rozumí, dokáže ho dotáhnout, a být spokojený… Já to nedokážu, nemám mechanika.
Auto jsem přivezla, a můj mechanik ho k sobě ani nechtěl. Řekl nekupovat, a za tím si stál. Na doporučení kamaráda, kterému věřím, a který sám opravuje náklaďáky, jsem auto hned po příjezdu svěřila mechanikovi, aby ho zkoukl, vyměnil kapaliny, výfuk, a co bude potřeba na podvozku, vozím děti, nechci, aby mi upadlo kolo. Auto měl dva týdny. Když jsem pak autem jela, začalo blikat žhavení, a auto nepříjemně vibrovalo. Začala jsem řešit vibrace. Auto si vzal na další dva týdny. Po návratu se nic nezměnilo. A auto u něj bylo další dva týdny. Konečná bilance 24tis.Kč Dnes nechápu za co. Vše, co údajně udělal, nebo co opravdu udělal, jsme předělávali. Vytáhl ze mě například 4500Kč za údajnou přeinstalaci softwaru, že to škube, protože se v něm někdo hrabal… Vyměnil brzdový spínač. Vrazil tam nějaký čínský, který jsme pak opět měnili… A tak dále… K němu ještě později. Chlácholila jsem se, že aspoň ten výfuk tam mám. Ano. Nějaký super italský dvouplášťový, který ten debil (pardon) narval na auto tak, že byl napevno opřený o podlahu a zadní nápravu…
S autem jsem už nevěděla co. Další dva mechanici se autem svezli. Připíchli samozřejmě na diagnostiku, jeden se v něm hrabal půl dne, až mi oznámil, že to auto má asi třicet závad, kdež za další hodinu přišel na to, že závady způsobil sám odpojováním a připojováním součástek… co dodat. Závadu jsem vyřešila sama. Vyměnila jsem po dvou měsících nervů pneumatiky… Pán tvrdil, že „na nich ještě najezdim spoustu kilometrů“, tak jsem je neřešila. Že to nenapadlo mechaniky, nechápu. A že mi dědek lhal, mi došlo, když jsem za další asi dva týdny měnila zaručeně úplně novou baterku. Já po něm informace nechtěla, sám mi je podsouval. Jak říkám – koupila jsem auto s tím, že možná kupuju jen karoserii. Pán také tvrdil, že měnil přední tlumiče, což vím čerstvě, že těžko, když po 5tis.km mají 55% účinnost. Prý, že si to dělal pro sebe. Auto „jen sednout a jezdit“ – to ano, k mechanikům, nikam jinam. Také jsme vepředu vyndali navařené brzdové destičky, které do T5 vůbec nepatří, a ještě každou jinou… Že auto stálo tři roky na dvoře, a díly interiéru jsou z vrakoviště, prvky ve stropnici nejsou funkční, to jsem se dozvěděla až po přepisu… Nechtěla jsem auto z bazaru, právě aby dlouho nestálo… Škoda mluvit. Pán zřejmě součástky vyměňoval, ale s velkou pravděpodobností z vrakoviště… Když odešla žhavička, zjistili jsme, že jsou tam též všechny nevhodné a ještě každá jiné hodnoty… Bohužel všechno z toho způsobuje problémy, a já přes rok nedělám nic jiného, než řeším auto.
Když jsem vyřešila vibrace, auto začalo škubat. Pocit, jako když jedete, a najednou vás někdo na vteřinu chytne za kouli (tažné), a pustí. Opět mi nikdo nedokázal poradit. Jedni tvrdili váha vzduchu, další kabelový svazek ke vstřikům, další brzdový spínač-který jsme přece měnili!?!? Došli jsme až ke chcípajicímu dpf, padl i egr… a já jen sčítala desítky tisíc, co mě to bude stát, protože už do té chvíle jsme v tom byla za pade, a škubající auto nikdo za 230tis.kč nekoupí, nakonec možná ni za původní cenu… Vysledovala jsem, že se to děje za špatného počasí, v místech, kde se točí vítr. Jenže, jsem holka, kdo by mi věřil. A tak jsem zase projížděla diskuze, otravovala s tím lidi… Až mi odešla sekačka na trávu, zamířila jsem na doporučení ke „klukovi, který opraví všechno, na dvoře opravuje sekačky, i auta,..“ Sekačku opravil, a jako jediný uvěřil mé historce. Auto si vzal do parády. Brousil kolem turba. Zjistil že vyjíždí vyběhaná hadice z turba Hurá. Vyřešeno. Bohužel ne. Vadná hadice sice byla, ale auto jezdilo hůř a hůř…
Zastavil se u mě kamarád, co mi doporučil posledního mechanika alias opraváře sekaček. Prý, jestli už jezdím, a co s tím teda je. Otevřel kapotu, a než jsem cokoli stihla, začal vypojovat, zapojovat, okoukávat, že prý má v oktávce stejná střeva… Vytáhl „káču“ a profoukl ji. Pro děti do školky už jsem nedojela. Pár set metrů od baráku začalo auto skákat, úplně ztratilo výkon, a na 40km/h jsem dojela zpět domů. Zřejmě tím rozhodil tlaky, auto spadlo do nouze. Vymalováno. Kamarádovi nateklo do bot, a tak rychle volal alias opraváře sekaček, že je průser. Ten nelenil a čtyři dny se v autě vrtal, napůjčoval z ověřeného vrakoviště díly, měnil, šteloval. Až se, světe div se, dohrabal k chladiči pro turbo, který byl podélně rozprasklý. Díra jako hrom. Všechny chladiče byly prohlé o centimetr, zřejmě ťukanec, o kterém se mi pán samozřejmě „zapomněl“ zmínit. Nebo ho možná podezřívám neprávem a nevěděl o tom…
Nechali jsme tam chladič z vrakoviště a všechno, jak bylo, a nastal zkušební provoz. Bohužel zvuk auta se mi nelíbil, a nelíbí… Proto jsem zvažovala výměnu chladiče pro turbo za nový. Jenže zvuk může být „zkalený“ i super skvělým výfukem z daleké Itálie, který musel alias opravář sekaček říznout, zavařit a podložit, aby se aspoň nějak tak dal dát na auto do správné pozice… A tak bych mohla stejné součástky měnit donekonečna, až se dostanu na cenu nového vozu…
I tak jsme měli radost, že jsme vyhráli. Bohužel tím příběh nedostal nový skvělý začátek. Vibrace auta při rychlosti nad 120km/h nevymizely… Tak jsem to zase řešila a řešila, až jsme vyměnili pravou poloosu… ani to nepomohlo. Do toho začala klepat spojka, která s každým kilometrem zrála k výměně. Vyměnili jsme…
Člověk by si řekl, supr, budu jezdit, pohoda, lahoda. Jenže u toho pravého kola to pořád není akorát ani po výměně poloosy. A tak zase začnete otravovat mechaniky kolem sebe, protože ten váš, co už na tom udělal opravdu kus práce, věší hlavu, že už fakt neví. Do toho se stěhujete 150km daleko, a po každé várce s věcmi, jedete rovnou k mechanikovi. Když vám do toho přestanou svítit brzdová světla, tak si řeknete, seru na světla, na ty to nejezdí, musím se teď za a, odstěhovat, i kdyby se to auto mělo rozpadnout na kusy.
Tři mechanici auto zvedli a řekli mi, že je podvozek naprosto v pořádku. Jsem holka, nebudou mě přece poslouchat, když jim říkám, že to zvednutím nenajdou, že to musí sedět. Jeden z nich má jámu, taky to nenašel. Začala jsem to vidět na tlumič, ačkoli přední měly být údajně přece měněné. Dobře, třeba je to zadní (ty se ukázaly být opravdu v háji – 15% účinnosti) a přenáší se to… Nemůžu všechno svádět na pravé přední kolo… Jela jsem na test tlumičů. Před testem jsem mechanika upozornila, co to auto dělá, jestli to nemůže být pro test problém. Test provedli, auto si po dohodě nechali s tím, že to tam slyší, mají zvedák, kdy auto sedí. Ráno volali. Pravá přední stabilizační tyčka. Kloub držel jen v gumě, totálně v háji… Co říct. Když první mechanik, kterému jsem auto svěřila, údajně obě stabilizační tyčky měnil.
No… nějaké ty kraviny mezitím (např.za ten rok dvě geometrie (možná údajně), třetí jsem po výměně tyček zatím nechala, protože jsem počítala s výměnou tlumičů…) Koupíte si něco pro potěšení, hagusy, koberec,… a autíčko směle žere prachy, které už dávno převyšují rozpočet. Jenže si pořád říkáte – za tři kila kurník na zahradu? Vždyť to musí být nějaká blbost, už to bude jezdit…
Tak teď si možná říkáte, paráda, teď už jezdí. Nechá si vyměnit tlumiče, udělá zadní brzdy, v červnu technickou, vrazí do toho pětadvacet, sice už bude možná cca na 340tis.? Ale bude konečně pohoda. Já to tak plánovala, jenže auto, světe div se, bohužel opět vibruje. Jako by jelo na naperlenou naftu…. Tak, teď mi řekněte, co to je? Jestli to je ten chladič pro turbo z vrakoviště, nebo je někde problém s naftou (pravda, že když auto stojí několik dní v kopci čumákem vzhůru, blbě startuje, je potřeba prošlapat plynový pedál, a chvíli mu pak držet otáčky – čerpadlo v nádrži?). Nebo zkusit vyměnit všechny pojistky, jestli není někde nějaký šotek… Odhalí tohle ta slavná diagnostika? Nebo zase nacpu někomu za pět minut tři kila do chřtánu bez výsledku… Zajímá mě třeba, jestli dokáže diagnostika ukázat průtok nafty-jak je na tom to čerpadlo. O vstřikách nechci slyšet, vloni v létě měly hodnoty v pořádku…. Popravdě mě to už nebaví řešit… Jsem z toho už vcelku zoufalá… Jako by to auto chtělo jen stát a nemakat, z jízdy má třasavku :-D Ovšem takhle ho ani neprodám… pokud by to někdo nezaznamenal, a koupil, a pak se mu něco vysypalo, půjde po mně… Kéž by se objevil princ, ten řekl, já vím, co s tím, chceš to opravit nebo chceš tři kila a klid? :-D
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Pohádka/horor o T5 02. dub 2019 23:16 #191497

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Nemazte mi ucet bez upozorneni..
  • Příspěvky: 126
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 1
Je to psane na aprila ale asi to april nebude, protoze tuto situaci zna nejden majitel (nejen) T5. Nejvetsi peklo je najit nekoho kdo ta auta zna a opravdu s problemy dovede neco udelat a ma na to cas. Ona zminovana diagnostika se u vetsiny univerzalnich opraven omezuje na vycteni zavad. Jenze pokud si prectes treba jen tema "Mape a Multivan T5 zamyšlení ", tak tam je videt, ze z te diagnostisky se daji ziskavat i grafy prubehu ruznych hodnot treba za jizdy, clovek ale musi vedet co to znamena a chapat souvislosti, musi vedet kde to v te diagnostice najit. Bohuzel jsem stejne jako mape33 dosel k zaveru, ze na takto starem aute je potreba si maximum veci udelat sam. Znackove servisy takto stara auta nezajimaji, zere to prostor na kosmetiku novych, stoji to prilis casu a vetsinou s opravami takto starych aut ani nemaji zkusenosti, protoze to je jina kategorie oprav, nez na novych autech. Jeden kolega rikaval, ze zadne auto neni spatne, vzdy jde jen o zanedbanou udrzbu. U toho tveho se bohuzel nahromadilo za jeho zivot spousta neresenych nebo spatne resenych zavad. Resim dost podobne dilema - auto sice jezdi, ale kazda oprava znamena pripravit si minimalne 10kKc. Ted jsem se bavil o moznosti repase vstriku - 45000-6000,- za kus, je jich tam 5... nevim z jakeho titulu je proste Transporter/Multivan bran za neco extra a podle toho vsechno stoji neuveritelne penize. Od oprav predchozi dodavky, kde jsem se vesel s 20000,- za rok, (na 23let starem aute) to u T5 vypada spis tak na 100000,- i kdyz je auto vicemene OK. Asi by bylo vhodne zvazit, zda neposlat VW k ledu a nepodivat se jinam. Bohuzel v podstate tech ekvivalentu mensich dodavek na trhu moc neni, treba nechapu proc posledni dodavka od Skody je 1203, i kdyz v ramci VW group je to jasne, kdo by si chtel podriznout zlate tele - vim jen o jedne a to je Nissan NV200, ty uz se koupit ojete daji, na ojete Travelery a Spacetourery si ale budeme muset jeste pockat, dnes tezko rict jestli to bude vyhra. Minimalne ta NV200 je proti T5 jednoduche auto, bez cenovky neceho extra. Proste T5 uz na rozdil od T4 neni pro kazdeho (tedy neni to uz volks wagen).
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Pohádka/horor o T5 14. čen 2019 15:00 #192912

  • Dejv01
  • Avatar uživatele Dejv01
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Karma: 0
velice smutná pohádka o neschopnosti tebou vypsaných mechaniků. Jakou motorizaci vládne tvuj pru***r t5?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.187 sekund

Login