Napíšu to nejprve vlastními slovy,bohužel nemám fotky,ale později naskenuji takový manuál z VW servisu,tam je to nakresleno a popsáno zase trochu jinými slovy pak z toho bude krásně jasné,jak na to.On ten VW návod je tak stručný,že jsem kolikrát nevěděl,co kde a jak...
Zatím to berete jen jako text pro představu,co a jak,
né jako doslovný přesný návod!
Neručím za škody,vše děláte na vlastní riziko.
Nejprve si dle VIN objednejte tři šrouby,co drží konzolu od alternátoru v bloku motoru.Je to imbus a snadno se strhne,příště se Vám protočí a Vás trefí šlak.
Těch 125kč za ty tři šrouby v VW servisu je hodně,ale je to pak brnkačka,než v železářství vymyslíte alternativu,tak ztratíte tolik času,že nemá smysl na tomhle šetřit.
Regulátor altíku stojí necelé dva tisíce,objednat buď v Bosch nebo ve VW,ceny mají stejné,ale u VW máte asi slevu a bude to tak levnější.
Doporučuji,ale není to vůbec zapotřebí:
Objednat 2ks Pojistek mezi altíkem a akumulátorem je hnědo/průhledná 32V 255A 500kč za 2ks ty hodnoty jsou pro moji výbavu a altík 180A,proto před objednáním dle VIN ještě pro zichr mrkněte,co v autě máte za pojistku,to je napsáno níže,jak ji najdete:
Rozhodl jsem se dát pojistku novou,
je tam od výroby,teče přes ni všechen proud,nehodlám volat odtah,
až shoří někde na konci světa,a stačí jedna,
tu druhou mám do krabičky s žárovkama pro zichr.
Nedala se sehnat nikde,jen v autorizáku,a skladem tam taky nebyla.
Výměna pojistky: Demontáž aku
demontáž držáku aku-ocelový
pod ním je plastový kryt,na torxy asi 8ks?
plast sundáte a vedle relátek,ta největší pojistka,to je ona.
13ka klíč trubkový ořech,pvolit matky-vyměnit pojistku a zase matky utáhnout.
Dále je dobré vyměnit a předem objednat,když už se to dělá,tak pořádně:
Originály:
Regulátor Alternátoru 180Ah VW/Bosch 1650kč
Volnoběžka Alternátoru VW/Japan 2300kč
Řemen Alternátoru=spojka z pryže VW 1450kč
-Nebo-
Aftermarket:
Volnoběžka Klimakompresoru INA/Germany 1650kč-dodá poštou Tifone,kontakt <!-- l --><a class="postlink-local" href="
www.transporterclub.cz/forum/memberlist....de=viewprofile&u=705
">memberlist.php?mode=viewprofile&u=705<!-- l -->
Řemen Klimakompresoru Gates 990kč
[attachment=2:jhcnxbvi]<!-- ia2 -->aaaaaaaa.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:jhcnxbvi]
Nyní máme všechny díly a můžeme si jít zašpinit ruce.
Pustíme si rádio v autě,otevřeme pivko a jdeme na to.
Já si najel na "kozy" ať je auto výš,kdo má zvedák,je to lepší.
Sundat kryt plastový pod motorem
Podepřít motor zespod,bude se uvolňovat jeho zavěšení,je to asi zytečné,ale je to pro zichr,ať se ty další tři silentbloky zavšení motoru nenamáhají.
Nárazník se nesundává ani kapota se neotvírá.
Dělá se to spodem,s chladičema ani stěnou se nehýbe.
Pod motorem je rám,ten rám má vodorovnou příčku pod chladičema,a tam je silentblok,nazývaný též jako ložisko,
je to v místě kde je kompresor klimy.
Na té vodorovné příčce je svisle umístěn váleček z pryže,je to tlumič torzních kmitů,ten demontujeme tak,že on má shora šroub,myslím že to je na trubkovou desítku.
Na fotce chybí,ale ZELENÁ šipka ukazuje,kde je umístěn.
[attachment=1:jhcnxbvi]<!-- ia1 -->2036409578a.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:jhcnxbvi]
Motor máme zespod podepřen,
sundáme ten držák,je to jeden ze čtyř silentbloků motoru,
viz červená šipka na foto:
[attachment=0:jhcnxbvi]<!-- ia0 -->2074489101a.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:jhcnxbvi]
[attachment=1:jhcnxbvi]<!-- ia1 -->2036409578a.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:jhcnxbvi]
a hovoříme o tom u klimakompresoru,
vyšroubejme šrouby svislé i vodorovné,a dvoudílný držák demontujeme
spolu s samotným silenblokem,jenž je uchycen vodorovným šroubem,
je to stále vše u toho klimakompresoru na té vodorovné příčce rámu.
Když budete pod autem,bude Vám to jasnější,až přidám ten VW obrázkový návod,bude to lepší.
No máme silenblok dole a máme místo pro demontáž klimakompresoru.
Pozor,mezi blokem a kompresorem je navíc držák,
my demontujeme klimakompresor i s držákem,jsou to tři šrouby.
Při demontáži klimakompresoru a altíku,
pokud nedáváme nové pryžospojky,
tak si poznačíme jejich směr otáčení,
abychom je nedali při montáži naopak,ideální je je vyměnit.
Nyní odpojíme akumulátor a seženeme si jiné rádio.
Klimakompresor je na hadicích,takže médium neuteče,a kompresor si přivážeme co nejvíc k pravému přednímu kolu (pravé ve směru jízdy)
Dále demontujeme servořízení,zase hadice neodpojujeme,
nejprve vymontujeme dva nebo tři šrouby,kterými je servo uchyceno v motoru
a pak jen to celé servo vytáhneme z motoru ven,
jde to ven ztuha,je tam těsnící kroužek,způsobuje tření,
těsní jako vodní pumpa,normálně tahem vytáhnout
a přivázat na kraj,ať máme přístup k altíku.
Altík je nahoře pod sáním,zase je na konzole/držáku,
zase demontujeme altík i s konzolou,
a konzola s altíkem drží v bloku motoru třemi šrouby.
Altík vytáhneme spodem z motoru,
vzpomeneme si,jak jsme tahali ježka v kleci,
jde to,i když se tomu hned nechce,
postupujeme tak,že nejprve jde ven řemenice a pak zatočíme a taháme,to půjde.
Hurá.
Výměna regulátoru=uhlíků je banalita.
Buď dáme altík na repas a tím pádem nic neřešíme,
Repas altíku stojí asi další 1500kč za ložiska a sběrné kroužky,případně plus regulátor.
nebo přehodíme jen regulátor sami,
pokud ho už máme
takže musíme sundat plastový kryt.
Šroubovákem křížovým sundáme dva šrouby
další dvě matice povolíme,je to 15 nebo 16ka a 13ka
Tak a máme dole kryt plastový.
Nyní vidíme regulátor.
Zase křížový šroubovák,tři šroubky dolů,
regulátor vytáhneme směrem takovým,
že taháme uhlíky od sběrných kroužků,je to logické.
Montáž opačným způsobem
Nic na tom není,ale bez pořádného nářadí to je na 5hodin jen demontáž a montáž zase takové 4hodinky,mezitím nějaké pivko,protože je to docela na nervy,
je tam málo místa,ale kdo nespěchá,tomu to pomalu půjde krásně,
prostě si dejte plán na dopoledne demontáž a odpoledne montáž,celý den v háji,a ještě lepší je po demontáži si dát pauzu a montáž dělat druhý den v klidu,dle toho,jaké máte nervy.
Podruhé už to zvládnete jistě za lepší čas,ale poprvé to je tzv "maturita"
když hledáte,co kde a jak a mi osobně trvalo třeba povolení toho tlumiče torzních kmitů přes hodinu,jeden šroubek a taková pakárna. #-o
Snad to někdo využije a jelikož to je bez fotek špatné,
dodám pozdeji ten VW manuál,
on je takový stručný a zvláštní,
ale má obrázky a když přečtete oba texty,půjde Vám to už dobře.
[/b]