Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 24. kvě 2012 16:57 #97983

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Napíšu to nejprve vlastními slovy,bohužel nemám fotky,ale později naskenuji takový manuál z VW servisu,tam je to nakresleno a popsáno zase trochu jinými slovy pak z toho bude krásně jasné,jak na to.On ten VW návod je tak stručný,že jsem kolikrát nevěděl,co kde a jak...

Zatím to berete jen jako text pro představu,co a jak,
né jako doslovný přesný návod!
Neručím za škody,vše děláte na vlastní riziko.

Nejprve si dle VIN objednejte tři šrouby,co drží konzolu od alternátoru v bloku motoru.Je to imbus a snadno se strhne,příště se Vám protočí a Vás trefí šlak.
Těch 125kč za ty tři šrouby v VW servisu je hodně,ale je to pak brnkačka,než v železářství vymyslíte alternativu,tak ztratíte tolik času,že nemá smysl na tomhle šetřit.
Regulátor altíku stojí necelé dva tisíce,objednat buď v Bosch nebo ve VW,ceny mají stejné,ale u VW máte asi slevu a bude to tak levnější.

Doporučuji,ale není to vůbec zapotřebí:
Objednat 2ks Pojistek mezi altíkem a akumulátorem je hnědo/průhledná 32V 255A 500kč za 2ks ty hodnoty jsou pro moji výbavu a altík 180A,proto před objednáním dle VIN ještě pro zichr mrkněte,co v autě máte za pojistku,to je napsáno níže,jak ji najdete:
Rozhodl jsem se dát pojistku novou,
je tam od výroby,teče přes ni všechen proud,nehodlám volat odtah,
až shoří někde na konci světa,a stačí jedna,
tu druhou mám do krabičky s žárovkama pro zichr.
Nedala se sehnat nikde,jen v autorizáku,a skladem tam taky nebyla.

Výměna pojistky: Demontáž aku
demontáž držáku aku-ocelový
pod ním je plastový kryt,na torxy asi 8ks?
plast sundáte a vedle relátek,ta největší pojistka,to je ona.
13ka klíč trubkový ořech,pvolit matky-vyměnit pojistku a zase matky utáhnout.


Dále je dobré vyměnit a předem objednat,když už se to dělá,tak pořádně:
Originály:
Regulátor Alternátoru 180Ah VW/Bosch 1650kč
Volnoběžka Alternátoru VW/Japan 2300kč
Řemen Alternátoru=spojka z pryže VW 1450kč
-Nebo-
Aftermarket:
Volnoběžka Klimakompresoru INA/Germany 1650kč-dodá poštou Tifone,kontakt <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/memberlist....de=viewprofile&u=705 ">memberlist.php?mode=viewprofile&u=705<!-- l -->
Řemen Klimakompresoru Gates 990kč

[attachment=2:jhcnxbvi]<!-- ia2 -->aaaaaaaa.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:jhcnxbvi]



Nyní máme všechny díly a můžeme si jít zašpinit ruce.

Pustíme si rádio v autě,otevřeme pivko a jdeme na to.
Já si najel na "kozy" ať je auto výš,kdo má zvedák,je to lepší.
Sundat kryt plastový pod motorem
Podepřít motor zespod,bude se uvolňovat jeho zavěšení,je to asi zytečné,ale je to pro zichr,ať se ty další tři silentbloky zavšení motoru nenamáhají.
Nárazník se nesundává ani kapota se neotvírá.
Dělá se to spodem,s chladičema ani stěnou se nehýbe.
Pod motorem je rám,ten rám má vodorovnou příčku pod chladičema,a tam je silentblok,nazývaný též jako ložisko,
je to v místě kde je kompresor klimy.
Na té vodorovné příčce je svisle umístěn váleček z pryže,je to tlumič torzních kmitů,ten demontujeme tak,že on má shora šroub,myslím že to je na trubkovou desítku.
Na fotce chybí,ale ZELENÁ šipka ukazuje,kde je umístěn.
[attachment=1:jhcnxbvi]<!-- ia1 -->2036409578a.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:jhcnxbvi]
Motor máme zespod podepřen,
sundáme ten držák,je to jeden ze čtyř silentbloků motoru,
viz červená šipka na foto:
[attachment=0:jhcnxbvi]<!-- ia0 -->2074489101a.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:jhcnxbvi]
[attachment=1:jhcnxbvi]<!-- ia1 -->2036409578a.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:jhcnxbvi]
a hovoříme o tom u klimakompresoru,
vyšroubejme šrouby svislé i vodorovné,a dvoudílný držák demontujeme
spolu s samotným silenblokem,jenž je uchycen vodorovným šroubem,
je to stále vše u toho klimakompresoru na té vodorovné příčce rámu.

Když budete pod autem,bude Vám to jasnější,až přidám ten VW obrázkový návod,bude to lepší.

No máme silenblok dole a máme místo pro demontáž klimakompresoru.
Pozor,mezi blokem a kompresorem je navíc držák,
my demontujeme klimakompresor i s držákem,jsou to tři šrouby.
Při demontáži klimakompresoru a altíku,
pokud nedáváme nové pryžospojky,
tak si poznačíme jejich směr otáčení,
abychom je nedali při montáži naopak,ideální je je vyměnit.

Nyní odpojíme akumulátor a seženeme si jiné rádio.

Klimakompresor je na hadicích,takže médium neuteče,a kompresor si přivážeme co nejvíc k pravému přednímu kolu (pravé ve směru jízdy)

Dále demontujeme servořízení,zase hadice neodpojujeme,
nejprve vymontujeme dva nebo tři šrouby,kterými je servo uchyceno v motoru
a pak jen to celé servo vytáhneme z motoru ven,
jde to ven ztuha,je tam těsnící kroužek,způsobuje tření,
těsní jako vodní pumpa,normálně tahem vytáhnout
a přivázat na kraj,ať máme přístup k altíku.

Altík je nahoře pod sáním,zase je na konzole/držáku,
zase demontujeme altík i s konzolou,
a konzola s altíkem drží v bloku motoru třemi šrouby.

Altík vytáhneme spodem z motoru,
vzpomeneme si,jak jsme tahali ježka v kleci,
jde to,i když se tomu hned nechce,
postupujeme tak,že nejprve jde ven řemenice a pak zatočíme a taháme,to půjde.
Hurá.

Výměna regulátoru=uhlíků je banalita.
Buď dáme altík na repas a tím pádem nic neřešíme,
Repas altíku stojí asi další 1500kč za ložiska a sběrné kroužky,případně plus regulátor.
nebo přehodíme jen regulátor sami,
pokud ho už máme
takže musíme sundat plastový kryt.

Šroubovákem křížovým sundáme dva šrouby
další dvě matice povolíme,je to 15 nebo 16ka a 13ka
Tak a máme dole kryt plastový.

Nyní vidíme regulátor.
Zase křížový šroubovák,tři šroubky dolů,
regulátor vytáhneme směrem takovým,
že taháme uhlíky od sběrných kroužků,je to logické.

Montáž opačným způsobem :)

Nic na tom není,ale bez pořádného nářadí to je na 5hodin jen demontáž a montáž zase takové 4hodinky,mezitím nějaké pivko,protože je to docela na nervy,
je tam málo místa,ale kdo nespěchá,tomu to pomalu půjde krásně,
prostě si dejte plán na dopoledne demontáž a odpoledne montáž,celý den v háji,a ještě lepší je po demontáži si dát pauzu a montáž dělat druhý den v klidu,dle toho,jaké máte nervy.

Podruhé už to zvládnete jistě za lepší čas,ale poprvé to je tzv "maturita"
když hledáte,co kde a jak a mi osobně trvalo třeba povolení toho tlumiče torzních kmitů přes hodinu,jeden šroubek a taková pakárna. #-o

Snad to někdo využije a jelikož to je bez fotek špatné,
dodám pozdeji ten VW manuál,
on je takový stručný a zvláštní,
ale má obrázky a když přečtete oba texty,půjde Vám to už dobře.
[/b]
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:
Poděkovali: vcach

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 00:04 #98323

  • voki
  • Avatar uživatele voki
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 742
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0
Krásně jsi to popsal, ale pro mě bylo jednodušší koupit nový origo alternátor za 3500. Vyšlo mě to levněji :-"
specializovaný AUTOSERVIS VW/ŠKODA Kutná Hora
(Autoservis-Pneuservis-Klimatizace-Diagnostika)
www.autoalles.eu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 08:12 #98329

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Gratuluji k té cenovce,seženeš mi ho taky?
Nebo kde mají Bosch 180A za 3,5 :?:
U D:_)1 stojí 21

Tady je foto motoru pro představu,jak se tahá ven to servo.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 09:21 #98334

slušná práce, ale proč máš všechny díly 2x???

dále je docela zajímacá ten rozdí velikosti spodku volnoběžky original vs. náhrada...

jinak tedy ještě pro další...stejná volnoběžka je i na klimakompresoru, tak když už to budou dělat :)
A INA dodává komplet volnoběžku i s tím řemenem, kupuji jí cca za reklama smazáno

D:_)3
SVĚT SE ZBLÁZNIL. KDO BUDE DALŠÍ???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 11:54 #98344

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Je to schválně nafoceno a vypsáno,aby bylo vidět rozdíly v provedení a v cenách.
Samozdřejmě je jedna volnoběžka na klimu a jedna na altík.
-kterého výrobce kdo dá je jeho volba,lze použít oboje.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 13:09 #98348

jen neni potreba podpirat motor, to je jen drzak akce reakce, nevim jak se to rika, ale motor drzi na tech drzacich co jsou u kol, jeden vpravo jeden vlevo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 31. kvě 2012 22:59 #98424

  • voki
  • Avatar uživatele voki
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 742
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0

Auto1 napsal: Gratuluji k té cenovce,seženeš mi ho taky? :help
Nebo kde mají Bosch 170A za 3,5 :?: U D:_)1 stojí 21 D:_)7 a vzhledem k tomu,že u Bosch stojí regulátory shodně jako u D:_)1 ,tak altíky předpokládám za 3,5 nemají


cinknu do skladu, jestli je a dám vědět :-k
specializovaný AUTOSERVIS VW/ŠKODA Kutná Hora
(Autoservis-Pneuservis-Klimatizace-Diagnostika)
www.autoalles.eu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 01. čen 2012 10:52 #98451

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
To myslíš centrální v Boleslavi nebo Zory v PL nebo nějaký výrobcův?
Altík za 3,5 by se mi tak líbil,rovnou se jich zeptej na novou převodovku,když mají takové ceny viz můj podpis :)
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 22. čen 2012 15:57 #99700

  • jenca
  • Avatar uživatele jenca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Auto1: jenom se chci ujistit, abych neobjednal špatně. Podle tvé fotky a mně dostupných informací jsem vydedukoval, že spojka+volnoběžka na klimu je stejná jako na altík (motor AXE, altík 180A). Ty jsi to sic objednal zvlášť, ale jedno je Gates a druhé INA, resp. VW. Obj. kódy v dokumentaci vypadají stejně. Mám pravdu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 24. čen 2012 22:33 #99773

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Ano je to shodné. (A Jedna volnoběžka INA mi zbyla,prodám za 60% ceny,zcela nová v krabici,kdo chce?)
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 03. čec 2012 09:37 #100121

  • jenca
  • Avatar uživatele jenca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 0
Pár postřehů z montáže na 7HMC15 2007, motor AXE.

Z gumovýho tlumiče vibrací se vyklubalo pěkně těžký závaží. Skoro jsem nestihl uhnout.
Na některý šrouby je dobrý se psychicky připravit (pivo je fakt vhodný). V mým případě to byl šroub, co drží tlumič vibrací a pak ten, co prochází vodorovně silentblokem v momentové vzpěře. Na první pomohlo několik nástavců na golu a práce shora, na druhý hever. Všechno bylo zajištěný Loctitem.

Zásadní (a hodně čas šetřící) věc je odklonění klimakompresoru. Jenom posunout ho nestačí, následující ježek v kleci nemá řešení. Nakonec pomohlo opatrné otočení kompresoru do svislé polohy tak, že volnoběžka směřovala nahoru.

Alternátor je třeba otočit tak, aby konzole byla dopředu/ve směru jízdy a volnoběžka směřovala dolů. Při tom je třeba minout výstupek na bloku motoru, je to na milimetry.

Protože jsem měnil obě volnoběžky, je dobrý si po vyndání serva a alternátoru klimakompresor zpátky přišroubovat aspoň na dva šrouby a potom demontovat volnoběžku. Je docela utažená.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 12. čec 2017 00:23 #178268

Zdravím.Chlapy právě jsem si udělal zkoušky na výměnu altíku,,Ložiska"hučela kvílela.Ale asi jsem to udělal za 2.Protože jsem vrátil stejné pryžová kolečka.Jsou ve velmi dobrém stavu,tak proč né.Ale nekoukal jsem na to jakým směrem jsem je nasadil.Nevšiml jsem si žádných šipek.Jakým směrem se mají točit.Jen reaguji na popis manuálu.Moc děkuji za odpověď.Vždy jsem si myslel,že je to jedno a je zaměnitelný z klima kompresorem.Přeci jen z klima je venku za 15min.Ale ten altík za 2 hoďky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

VW T5 2.5 TDI: Demontáž Alternátoru+výměna volnoběžek 15. lis 2020 17:01 #199948

Mám na vás prosbu, nemáte někdo možnost sehnat altík na 128kw 2,5 r.v. 2005 ? Nebo typ kde a jaký ? Mám tam teď cca 3 roky repsa bosch a už je zase v háji. Dík
T5 Multivan TDI 128KW, r.v. 2004, Plzeň

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.225 sekund

Login