Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: 1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 25. pro 2018 19:05 #189703

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Ahoj.

Mam s motorem poněkud zahadny problém. Jel jsem po rovine, něco jako 110km/h, potreboval jsem ubrat na 70 a motor najednou zacal brzdit vic. Od ty doby mi to jede na 3 valce.

Napadlo mne vymenit vstrikovace, ale to nepomohlo. Mam z toho ale jedno zjisteni: první valec byl totalne zalitej divnou cernou srackou (jako by protejkala tryska), ale vymena vstrikovace nepomohla.

Když jsem to po vymene vstrikovacu startoval, zdalo se mi, ze první valec ma naftu nejak moc rychle proti ostatním.

Mate někdo zkusenosti s podobnym chovanim? Je mozny ze mi cerpadlo do prvního valce leje strasne moc nafty?
Muj další tip je ze mi neotvira vyfukovej ventil, ale to se mi nejak nechce verit ze by bylo vůbec nejak mozny.

Motor ma 380000, takze je asi dost po smrti a celkem nedavno jsem na nem menil turbo. Mam tam ted Garrett z Audi A80 1.6TD 59kW ale snizil jsem plnici tlak. Jelo to dobre, kouřilo to tak nejak normalne.

Nicmene: Koukal jsem co by se tak dalo pripadne namontovat místo původního cerpadla a podle toho co jsem kde videl, tak by mělo byt skoro jedno, jestli tam dam cerpadlo z 1.6TD 44kW, 51kW nebo 55kW, nebo evt. 1.9TD 55kW. Bohuzel uplne nerozumim tem ruznejm hadickam a pistkum a tahlum co jsou na cerpadle (zakladni telo jako třeba cerpadlo z Golfa 1.6TD vypada ze bude v pohode), tak bych nerad skončil tak, ze nebudu vedet co kam patri a jak to namontovat.

Menil jste někdo cerpadlo za jiny? Je nejakej zasadni důvod to tak nedělat?

Dekuju. :-)
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

1.6TD JX - vymena/nahrada vstrikovaciho cerpadla 25. pro 2018 19:49 #189705

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1893
  • Karma: 20
  • Obdržená poděkování 141
Pokud chceš nechat původní motor,tak za mě čerpadlo jednoznačně na repas,nemá smysl používat čerpadlo z nějakýho rádoby funkčního auta/motoru
a zrovna bych tam udělal hlavu a pokud není díra v pístu,tak to dalších tři sta najede
nebylo by od věci změřit tlaky na valcích dokud je to jestě v kupě
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
T4 2.5TDi SE 65kw
T4 2.5TDi 75KW long
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - vymena/nahrada vstrikovaciho cerpadla 25. pro 2018 20:10 #189706

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Mam ze Skodovek vypestovanej takovej zvyk, ze chci mit všechno zalozni na rychlou vymenu. Nechat něco opravit strasne trva a ja chci jezdit, nechci cekat.

Cerpadlo z jinyho auta nestoji svet a na repas muzu to puvodni klidne dat, proto se o tuhle moznost zajimam.
Akorát ještě ani nevim, jestli to je skutecne zavada cerpadla, třeba je fakt dira v pistu!

Chtel jsem to tak i s puvodnim turbem, ale vůbec se mi nelíbilo jak je udelany. Všechny sroubecky malinky, takova divna hrachovina. Ten Garrett mi prijde bytelnejsi.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 05. led 2019 15:16 #189862

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Zase ahoj.

Povedlo se mi konecne v motoru dohrabat az kam jsem potreboval, po par pokusech s cerpadlem jsem se podival pod viko ventilu, nasel jsem zavadu, ale vubec netusim co je spatne.

Nechapu, jak je mozny mit ventilovou vuli cca 3mm, kdyz jsou vsechny soucastky na miste. Mam podezreni, ze ma motor namontovanej jinej vackovej hridel nebo podobnou hovadinu, protoze mam ventily proste moc daleko od vacek. Vsechny.

Neprisel bych na to, kdyby mi nevypadla ta "petikoruna" na vymezovani vule.

Chapete to nekdo? Patri tam jeste nejaky soucastky co tam nejsou? Podle polohy ventilu v zavrenym stavu to vypada ze ventily jsou v hlave tak jak se od nich ocekava, ale vubec nevim co delat jinak.

Vypada to, ze kdyz to cely nejak smontuju, tak to zase bude fungovat, ale jak dlouho, nez zase nejaka ta podlozka vyleti?
Pridavam obrazek, kdyby vas nekoho neco napadlo.

Diky. V.

1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 05. led 2019 19:42 #189870

  • johny99
  • Avatar uživatele johny99
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 304
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 20
Zdar u motoru JX se vůle ventilů vymezuje podložkama na zvedatkach když máš vůli 3mm tak tam nejsou spravne zdvihatka s podložkama ale hydroštely nebo bez podložek to musí býť hrůza když tam má byt vůle sací ventil 0,20-0,30mm a výfuk 0,40-0,50mm dají se podložky sehnat když to ma tak velikou vůli radeji bych s tym moc nejezdil abys nepoškodil motor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od johny99.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 05. led 2019 19:55 #189871

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1893
  • Karma: 20
  • Obdržená poděkování 141
Moje rada je :zavez to někomu kdo tomu rozumí.....
Pokud tam chceš nechat původní motor, tak hlava dolů, nechat udělat i se zdvihatkama a nabrousenim podložek do zdvihatek, nové rozvody atd.
Na tom ventilu může být třeba praskla pružina......podle toho jak je to zdvihatko nízko

Ale dělat to doma na koleni, ještě navíc když Jsi to nikdy pořádně neviděl je to k ničemu
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
T4 2.5TDi SE 65kw
T4 2.5TDi 75KW long
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Zezi.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 06. led 2019 00:22 #189883

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
1) Kdyz to nekomu dam, tak se o tom zase nic nedovim, krome toho to takhle nemuze jezdit, takze chci mit jasno nez to nekam povezu.
2) Vsechny ventily maji uplne stejnou polohu, nemuzou byt vic venku, protoze to by pak vymezovaci podlozka nemela na cem drzet, takze na pruzinu to neodhaduju.
3) Podle dostupnych informaci se podlozky delaji v rozsahu 3.5 az 4.2mm. Ja bych potreboval tak 6-7mm, coz je divny.
4) Vacka vyfukovyho ventilu neni presne nad stredem ventilu - coz mne vede k domnence, ze je tam vackova hridel z jinyho motoru (1.7, 1.9 nebo buh vi).

Jeste omerim rozmer vacky, at mam nejaky udaje.

Samozrejme s tim tedka nejezdim, provozovat to na 3 valce neni nejchytrejsi, ale s tema silenejma vulema uz mam najeto asi 8000km a dokazalo to jet i 120, coz naprosto nechapu, protoze uhel otevreni ventilu musi byt naprosto smesnej.

Budu nadale informovat. Prozatim si myslim, ze budu shanet spravnou vacku.

Jinak ta hlava zrejme dolu pujde (a to bych teda rozhodne sam nedelal), az se budou delat rozvody, coz urcite budou, pokud se bude menit vacka. A mozna zrovna priberu i to vstrikovaci cerpadlo na repas.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 06. led 2019 00:56 #189886

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1893
  • Karma: 20
  • Obdržená poděkování 141
Tak bádej, evidentně nemáš páru o tom, jak ventily a nadzdvihatka s vackou v hlavě fungují.......
Ztráta času
Přeju hodně úspěchů
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
T4 2.5TDi SE 65kw
T4 2.5TDi 75KW long
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 06. led 2019 01:48 #189887

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
To si nemyslim, ze nemam paru jak tohle funguje, v benzinovejch 4-taktech se docela vyznam a zrovna v rozvodech zadnej rozdil neni. Jedinej problem je, ze neznam detailne tenhle typ motoru, coz se ovsem da napravit jedine studiem, kdyz se to nedozvim tady.

Nicmene: Po procteni nabidky ND jsem dospel ke zjisteni, ze vsechny motory 1.6D i TD maji mit zamenny vackovy hridel krome tech, ktery maji hydrostely. Zatimco osobaky je dostaly zrejme v roce 86, motor JX zustal bez nich po celou dobu vyroby, takze by vackovka treba ze stejne staryho Golfa II (88) nepasovala.

Je teda mozny, ze mam vackovku pro hydrostely, ktery tam ovsem nejsou, ale mel bych mit vackovku shodnou s Golfem I. Paradoxne to vypada ze nejsnazsi bude ji koupit novou, nestoji svet a da se sehnat.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada - jede na 3 valce 06. led 2019 13:56 #189896

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Studium pomohlo.

Kdyz jsem si dohledal co se jak ma pohybovat, pristoupil jsem k motoru s cistou hlavou a pricina je zrejma. Dokonce je to i trochu i videt na ty moji fotce: Pridrenej hrnicek - o tech par mm "vule" se nedovira ventil.... to, ze podlozka vyletela mi zachranilo rozvody.

Stacilo vzit za ostatni a zkusit si s nima pootocit, jdou volne. Tenhle ne. Takze ano, moje tvrzeni, ze ostatni maji stejnou vuli je evidetne blbost.

Zahada vyresena, ted uz jenom sehnat jinou hlavu. Dekuji za vasi ucast v disputaci. ;)
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 27. led 2019 20:50 #190265

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Update: Sehnal jsem si motor na ND (nekompletni JP z Golfa, ale vypada slusne). Pokud jsem se dovedel, mela by z nej pasovat vetsina dilu.

Sundal jsem hlavu a zda se byt primerene v poradku. Provedu na ni test tesnosti ventilu a kdyz bude OK, tak ji zkusim dat na auto a tu puvodni dam na repas. Jenom jeste nevim jesti se tyhle hlavy rovnaji pokazdy nebo jenom kdyz se zkrouti.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 27. led 2019 21:12 #190266

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1893
  • Karma: 20
  • Obdržená poděkování 141
na havě se dělá pokaždé minimálně brus a tlak,nové těsnění,šrouby,gufera,rozvody,jinak nemá cenu něco vymýšlet a montovat


Já když dělám hlavu,tak ji nechám udělat komplet - srovnat(brus,tlak),zabrousit ventily,vyměnit vodítka(podle stavu) a gufírka at jsou v jakemkoli stavu,třeba i před rokem měněné. Protože neudělat to a namontovat hlavu třeba jen přebroušenou je podle mě holý nesmysl,jsou to desetikorunové položky a když si zpočítám kolik dá práce rozborka sborka a jestě k tomu někam hlavu zavezt a pak pro ni zase jet ,tak výsledek je jasnej a to nepočítám koruny za těsnění,šrouby atp.

Ale je mi jasnéže někdo to určitě zkusí smontovat se starým těsněním,protože vypadá ještě dobře :lol:

Hlavám zdar
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
T4 2.5TDi SE 65kw
T4 2.5TDi 75KW long
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 27. led 2019 21:24 #190267

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Kdyz jsem se shanel po nekom, kdo udela hlavu, tak mi doporucili firmu co dela repase hlav atd, ale ty chteji hlavu komplet rozmontovanou a s vyndanejma ventilama, coz podle mne bez pripravku nedokazu udelat (trochu se bojim ze neco zkur**m).

Momentalne predpokladam, ze zkusim ventily (postavim hlavu na bok, naleju do kanalu benzin a budu cekat), pokud tohle projde, tak prehodim vstrikovace na vyssi tlak, dam novy tesneni, novej rozvodovej remen a napinaci kladku a samozrejme olej a filtry.
Povazuju to za uplny minimum co se tak da udelat, aby to fungovalo do dalsi vymeny oleje, aspon jsem tak nejak zvyklej ze Skodovek.

Pokud vis o nekom, kdo dokaze udelat hlavu tak, ze mu ji dovezu v celku a on udela co bude treba, budu moc rad.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 27. led 2019 21:44 #190268

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1893
  • Karma: 20
  • Obdržená poděkování 141
Jak píšu o patro výš,bez brusu,tlaku a gufírek je to nesmysl,ale je to Tvoje válka

Hlavy mi dělá nějakej Budovič v Hodoníně,což je pro Tebe trochu z ruky,ale podle mě Jsi jen špatně hledal,kolem Kolína taky někdo takovej bude
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
T4 2.5TDi SE 65kw
T4 2.5TDi 75KW long
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

1.6TD JX - zahada (vyresena) - jede na 3 valce 27. led 2019 21:54 #190269

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 10
Jo, a kolik tak cca takova vec u nej stoji (kdyztak posli SZ)? Hodonin pro mne neni az takovej problem, mam v okoli dost kamarady, kterejm to muzu kdyztak poslat postou a vyridi mi to. Moc se mi nechce to resit u hlavy, ktera stejne neni original. Tu puvodni bych nechal zgeneralkovat tady, dost zlobila, podle mne bude potrebovat i zavarit a vymenit sedla.

Jinak abys pochopil...docela hodne jsem na YT zral Roadkill show. Jestli to znas, budes vedet na cem jsi.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.241 sekund

Login