Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Trakční nebo klasická...

Trakční nebo klasická... 25. kvě 2015 11:51 #155474

  • Grazlll
  • Avatar uživatele Grazlll
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Karma: 0
Ahoj,
jen by mě zajímalo jestli je nákup sekundární baterky (kemping) opravdu tak nutný a zdali se opravdui vyplatí jednou tak vyšší pořizovací cena oproti baterce klasické...:-)
Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 25. kvě 2015 20:22 #155491

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 572
  • Obdržená poděkování 49
  • Karma: 16
To jestli je nákup druhé bat. nutný si musí každý rozhodnout sám - podle toho co potřebuje . Z výroby se dává běžný startovací akumulátor - uzavřený typ . Použití trakční baterie - podotýkám opravdu trakční bat. je v autě nesmysl . Bat , které se v autě používají jsou tzv duální tzn že zvládnou třeba i startovat a zároveň zvládnou i cyklické zatížení . Tyto bat. jsou náchylné na vybití pod 10,5 V a nesmí se v tomto stavu ponechat dlouho( už doba delší než 24 hod škodí ) - velmi se pak snižuje počet využitelných cyklů ( nabito - vybito ) . příkladem těchto bat. jsou např. Varta Professional Dual Purpose nebo Exide Dual .
Výběr baterie tedy hlavně závisí na tom ,jak často a na co se bude používat - je potřeba spočítat spotřeby a pak se rozhodnout .
Pro občasné použití bufíka a kempování tedy stačí obyč. start . baterka .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 26. kvě 2015 11:33 #155519

  • stiold
  • Avatar uživatele stiold
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 218
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 1
Měl bych doplňující dotaz.

Má cenu kupovat "drahou" značkovou baterii, která třeba vydrží 4-5 sezón, nebo nějaký "noname" který vydrží půlku, ale taky většinou půlku stojí...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Trakční nebo klasická... 26. kvě 2015 15:32 #155538

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • OFFLINE
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 2681
  • Obdržená poděkování 24
  • Karma: 0
Já mám obyčejný no name. Obavám se za ani ta značková už v dnešní době 4-5 sezon nevydrží


Sent from my iPhone using Tapatalk
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 31. kvě 2015 16:47 #155697

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1704
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Souhlasím s Kuncem. Vloni jsem kupoval baterii u odborníků v Sobíně a tahal jsem z nich rozumy. Ani trakční baterie není odolná proti dlouhodobému vybití, vydží však více cyklů hlubokého vybití. Je však potřeba ji okamžitě znovu nabít. Vzhledem ke stylu našeho cestování, kdy nezůstáváme s autem déle než jeden den na stejném místě bez přejíždění (a tedy dobíjení baterií) volím obyčejnou startovací.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 22. čen 2018 16:59 #185739

  • Avanta4
  • Avatar uživatele Avanta4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 109
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: -4
Pánové dotaz na zdavotní stránku věci ... kdo z vás by si dobrovolně sednul do koupelny na hajzl, pod nohy by si dal baterku a tu připojil na nabíječku, pak pozval celou svou rodinu a poseděli byste u ní cca 10 - 13 hodin (jako cesta na dovču) s přestávkama. Já se toho trochu bojím kvůli dětem mít v interiéru auta jen tak baterku.

Pojďme se pobavit o nějakém možném řešení jak učinit baterku v interiéru zdravotně nezávadnou. Nějaký kryt + určitě vývod přepadu pod auto... dík za podněty, protože ji tam hodlám taky namontovat.
Multivan T5 R32 173 KW
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 22. čen 2018 17:13 #185740

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2789
  • Obdržená poděkování 169
  • Karma: 35
Většina baterií má kanálek na odvov par. Tak tam stači navléknout hadičku a podlahou to hodit po auto. Kryt na baterce pod sedadle v originálu je.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 22. čen 2018 18:49 #185756

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 507
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 3
Mám na střeše Téčka solár a druhou "normální" baterii pod sedačkou již třetí rok a nezpozoroval jsem žádný problém i když jsem měl v autě vestavbu.
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 24. čen 2018 19:45 #185781

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1704
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Avanta4 napsal:
...Pojďme se pobavit o nějakém možném řešení jak učinit baterku v interiéru zdravotně nezávadnou. Nějaký kryt + určitě vývod přepadu pod auto... dík za podněty, protože ji tam hodlám taky namontovat.

Ke zdravotní nezávadnosti opravdu stačí hadička odvádějící pllyn - kyslík a vodík normálně obsažený i ve vzduchu. Navíc jen ve velice malém množství, v závislosti na zahřívání baterie.
Během jízdy většinou máš puštěnou ventilaci a pokud nepřepneš na vnitřní okruh, cokoliv co by z baterie uniklo bezpečně vyvětráš.
Něco o bateriích: oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/1609...e-oloveny-akumulator
p.s. My hadičku nemáme, navíc se dobíjí i solárem když zrovna nejedeme a taky žijem... (viz princip funkce bezúdržbové baterie v odkazu)
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Poslední úprava: 27. čen 2018 13:10 od JaM.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 25. čen 2018 22:35 #185809

  • Bag
  • Avatar uživatele Bag
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Karma: 1
Já si také myslím, že klasická baterie stačí. Ale k té zdravotní ne-závadnosti v interiéru.... Myslím že to lze dohledat zde, jak někdo vezl baterii uvnitř a poměrně slušně si zničil zdraví. A bylo to za jízdy. Když už to hadičku má, je myslím neefektivní ji nemít zapojenu a doufat, že to třeba nepřebíjí atp. Ta hadička se taky musí stále udržet průchozí, jinak je na nic.
Já mám osazenou duální, jak se zde psalo a stejně jsem ji dal pod podlahu vedle rezervy. Její výhoda je i to, že lze dát na bůček, což jsem nevyužil. Udělal jsem si case a všechny kabely protáhl zadním světlem do prostoru za kolem. Nic jsem nevrtal. V tom prostoru mám i fičury k soláru.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 26. čen 2018 00:59 #185810

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 507
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 3
Kdyby to byl zdravotní problém mít druhou baterii v autě tak je polovina "multivanystů" v invalidním důchodu a druhá polovina po smrti. :)
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 26. čen 2018 08:14 #185813

  • wong
  • Avatar uživatele wong
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 94
  • Obdržená poděkování 10
  • Karma: 0
Já mám pod sedačkou trakční Banner Energy Bull 956 01 (byla v akci za slušný peníze) a hadičku vyvedenou podlahou ven a žádný problém B)
VW Transporter T5 GP 2.0 TDI 103kW, 2012
Nissan Primera P11c 2.0 Sport 103kW, 2000
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 12. pro 2018 13:42 #189559

  • Wolfi
  • Avatar uživatele Wolfi
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Karma: 0
...trakční Banner Energy Bull 956 01 ...
není problém v tom že je vysoká 190mm? měl jsem za to že se tam bezpečně vejde jen 175mm vysoká baterka.
Multivan T4 syncro AXL 2,5 TDI 96kw
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 13. pro 2018 13:31 #189565

  • wong
  • Avatar uživatele wong
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 94
  • Obdržená poděkování 10
  • Karma: 0
Já problém nemám, ale neřešil jsem otoč u řidiče a nemám originální držák baterky (baterka v podstatě stojí na zemi).
VW Transporter T5 GP 2.0 TDI 103kW, 2012
Nissan Primera P11c 2.0 Sport 103kW, 2000
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 15. pro 2018 20:26 #189593

  • Kolobrndaa
  • Avatar uživatele Kolobrndaa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Karma: 0
Měřil jsem prostor pod sedačkou a vychází to na max.75Ah baterii uloženou na ležato. Tedy vývody do strany. Je to tak možné? Jak to mají origo vozy?
T4 multivan, climatronic 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.248 sekund

Login