Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Trakční nebo klasická...

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 10:37 #193022

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1650
  • Obdržená poděkování 94
  • Karma: 20
Podle mne je hovadina ten měnič úplně, pokud jej chceš jen pro nabíjení notebooku, protože : se ztrátáma vyrábíš z 12V (až 14V)=(stejnosmernych) 230~ (stridavych) a v zápěstí vyrábíš z těch 230~ zase nějakých 18V= ktere potřebuje notebook pro nabíjení a opět se ztrátáma......
Měnič je dobrý jako záloha, když tam jednou použije to a jednou tohle (už to chce ale měnič s nějakým rozumným výkonem)
Podle mě pokud plánuješ 3 měsíce pracovat z auta, tak by bylo rozumné na notebook pořídit nabíječku na 12v (z 12 V = na těch 18-20V= pro notebook).
U každé transformace totiž dochází k tepelným ztrátám a to je energie, kterou prostě nevyužiješ ale někde ji do té baterky "nalít" musíš
Další věc je podle mého názoru nerozum platit v kempu pokaždé elektriku, když se solarem za pár stovek bych byl energeticky sobestacny, ale to je každého věc asi
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
VW LT 28 SDI ve šrotu
T4 2.5TDi SE 65kw
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 11:30 #193025

  • Plandys
  • Avatar uživatele Plandys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 13
  • Karma: 0
Dobře,

zkusím se podívat po těch solárech a promyslím to. Máš nějaký tip, jaký solar a kde koupit?

Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 14:45 #193026

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 509
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 3
Já kupují na www.i4wifi.cz
Teď mám na autě 160 W panel, 20 A MPPT regulátor, 100 Ah baterii a už 14 dní mám zapnutou kompresorovou lednici a pivo jako křen! A to mi auto stojí půl dne ve stínu.
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 16:03 #193028

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1650
  • Obdržená poděkování 94
  • Karma: 20
Na fiatech to funguje jinak
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
VW LT 28 SDI ve šrotu
T4 2.5TDi SE 65kw
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 16:09 #193029

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1650
  • Obdržená poděkování 94
  • Karma: 20
Já nakupoval tamtéž jako TK, mám solar na chatce ve vinohradu - led světla radio, někdy zapomenu zhasnout ve sklepě a už víc než rok - no problem

Pokud se Ti nechce vymyslet uchycení na střechu, někteří používají panel jako mobilní a kabeláž prostě privrou do dveří, má to výhodu, že můžeš mít auto ve stínu a panel hodit na přímé slunko, dá to asi tolik práce jako rozmotat prodluzku a najít zásuvku.
Nebo potom panel flexibilní a nalepit ho na střechu, už se to tu někde řešilo
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
VW LT 28 SDI ve šrotu
T4 2.5TDi SE 65kw
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 17:05 #193031

  • Týša
  • Avatar uživatele Týša
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 26
  • Karma: 0
Čus , flexi solár 100w jsem nalepil před týdnem na auto , otestováno na srazu na Lipně ,od čtvrtka běžela kompresorovka až do neděle , přez noc klesla baterie ( 75ah co je origo pod sedačkou) cca o 1/3 a v poledne byla plně nabita a plné sluníčko bylo až kolem 13 hodiny
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 19. čen 2019 18:48 #193032

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 182
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 0
Plandys napsal:
Díky za tipy!

Máte zkušenost za jak dlouho se při jízdě dobije baterka tím Cytrixem?

Jen na vysvětlení, Cyrix ti nic nedobíjí !!! Je to jen trochu chytřejší relé, které ti na základě aktuálního napětí na jedné či druhé straně propojuje, či odpojuje baterie mezi sebou.... Oproti originálnímu "hloupému" relátku, které ti propojí tupě baterie mezi sebou po nastartování motoru, Cyrix propojí baterie vždy, když zaregistruje na jedné z baterií napětí 13V . To umožní třeba i dobití startovací baterie, když už palubní bude naplno dobita od soláru nebo po nastartování pomáhá dobíjet spolu se startovací bateríí i tu palubní....
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS
Poslední úprava: 19. čen 2019 18:49 od fifac.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 08:40 #193041

  • Plandys
  • Avatar uživatele Plandys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 13
  • Karma: 0
fifac napsal:
Plandys napsal:
Díky za tipy!

Máte zkušenost za jak dlouho se při jízdě dobije baterka tím Cytrixem?

Jen na vysvětlení, Cyrix ti nic nedobíjí !!! Je to jen trochu chytřejší relé, které ti na základě aktuálního napětí na jedné či druhé straně propojuje, či odpojuje baterie mezi sebou.... Oproti originálnímu "hloupému" relátku, které ti propojí tupě baterie mezi sebou po nastartování motoru, Cyrix propojí baterie vždy, když zaregistruje na jedné z baterií napětí 13V . To umožní třeba i dobití startovací baterie, když už palubní bude naplno dobita od soláru nebo po nastartování pomáhá dobíjet spolu se startovací bateríí i tu palubní....

Ano špatně jsem se vyjádřil, vím že Cyrix nenabíjí baterku, ale jen přepíná nabíjení z alternátoru na palubní baterku, pokud je přední nabitá na určitou úroveň.

Jen mě zajímalo kolik toho musím "najezdit" aby se mi nabila zadní baterka. Takže nějaký přibližný info kolik A/hodina alternátor nabijí zadní baterku. Mám T4 2,5 TDI 75Kw a počítám že tam je standartní alternátor. Pokud někdo má pratický zkušenosti, tak rád uslyším.

Díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 09:07 #193042

  • allfa
  • Avatar uživatele allfa
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 161
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 2
mulťa napsal:
Ta v odkazu je na 24V, tak si pohledej správnou.
Taky si myslím že třeba 10A bude lepší.
Chybička se vloudila, opraveno.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 09:35 #193044

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 182
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 0
Ani nemusí být ta přední plně nabitá.... Stačí, když Cyrix detekuje napětí 13V a sepne.... Jinak záleží na kapacitě baterie(palubní), na míře jejího nabití(resp vybití) a jejím stavu(jestli je nová nebo už má něco za sebou. Baterie si bere při nabíjení cca 4-7A(záleží na míře vybití)... Alternátor v ACV dává tuším 120A max... Takže ten by to měl zvládat naplno.... Pak už jsou to jen počty.... ;-)
Opravte mě někdo pokud je to jinak...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 09:51 #193045

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 509
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 3
Kdyby se mi nechtělo montovat a vrtat do auta tak bych to udělal jak psal Zezi. Se solarem nic neřešíš. Kdo měl jednou solár na autě a cestuje už nic jiného nechce.
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 11:58 #193049

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2536
  • Obdržená poděkování 130
  • Karma: 28
No dnes už je to zase o trochu dál, říká se že kdo zkusí Baterie LiFePO , už neřeší solár ;-)
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 12:01 #193050

  • Zezi
  • Avatar uživatele Zezi
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1650
  • Obdržená poděkování 94
  • Karma: 20
Ty se nemusí nabíjet??? to je supej,jdu si hned nějakou objednat :lol: :lol:
METAL MY LIFE - Zezi
T3 Doka 1.6TD 51kw + 1.9D50kw
VW LT 28 SDI ve šrotu
T4 2.5TDi SE 65kw
MB W124 E230,Waran 353 tourist
zezi1.rajce.idnes.cz/
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 13:23 #193053

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 509
  • Obdržená poděkování 34
  • Karma: 3
A já vůl investoval do soláru. :)
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Trakční nebo klasická... 20. čen 2019 16:29 #193057

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2536
  • Obdržená poděkování 130
  • Karma: 28
No prý má hodně dlouhou výdrž oproti klasice. Nepotřebuješ tedy tak často dobíjet. Většinou do té se doby každý přesouvá a jízdou dobije.
Jediné úskalí je cena, tak že asi ani jeden z nás si ji nepořídí.
My si zatím vystačíme s trakcí 115ah i bez soláru.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.216 sekund

Login