Ne že by to pomohlo vlhosti, ale ...
T5 Multivan má vpředu klasické topení a pak druhé zadní. To zadní nasává vzduch z kufru (po pravé straně) a výdechy má ve stropě a také u podlahy u zadní bočnice (pravá strana).
Obě topení mají i klimatizační výměník.
Jak se tu psalo, fyzika je fyzika a tak v létě fouká studený vzduch z horních výdechů (zadní topení míněno ty stropní) a v zimě zase více z toho dolního.
Originál zástavba bufíku je někde pod spolujezdcem a sání s výdechem v té nástupní části podlahy nebo ve sloupku. Nevím jak přesně. Netuším zda to umí nasávat vzduch z venku.
Jak tu bylo správně zmíněno jde o rosný bod. Vzduchu je v autě málo a rychle stoupá vlhkost a zároveň jsou skla, plechy atd studené, takže se tam sráží voda (mají nižší teplotu než je aktuální rosný bod).
Pokud má bufík sání z venku, může to dost pomoct. Jak bylo poznamenáno, studený vzduch z venku mívá nižší relativní vlhkost a navíc se zahřátím jeho relativní ještě sníží.
U satveb se to dá řešit rekuperační jednotkou, ale do obytné vestavby se asi vhodné nedělají ...
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG