Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Pocení skel při spaní.

Pocení skel při spaní. 28. říj 2019 16:48 #195022

Máme T4 a když si přitápíme, ráno teče voda z předního skla. Nevíte někdo, jak tomu zabránit? Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 28. říj 2019 20:02 #195027

Větrat...
Ideální na to jsou deflektory, nebo chceš li ofuky bočních předních oken. Nebo potom i větrací mřížka, kterou vložíš do prostřední šoupačky.
Tělo dokáže za noc vypotit až 1 litr vody (potu)....
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 28. říj 2019 20:03 #195028

  • mekie
  • Avatar uživatele mekie
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 159
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 12
Jediná možnost je větrat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 30. říj 2019 22:38 #195061

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Ano, větrání. My to řešíme průvanem mezi okny předních dveří. Stačí malá škvíra cca na prst. Ideální jsou k tomu ofuky, to když prší. Pokud je zima a přitápíme dozadu, natáhnu mezi sedačkami gumicuk a pověsím tam osušku, aby teplo příliš neutíkalo.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 31. říj 2019 09:57 #195066

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Coz to vetrani je fajn v lete, ale jak je zima (treba ted) je to nic moc... problem je, ze se nepoti jen okna ale i plech, elektronika apod. Idealni je na to mit stresni okno, jinak poustet pres noc nez. topeni aspon v rezimu vetrani. Jeste by sel zkusit silikagel, ale nevim jak to vydrzi dlouho a jak moc to bude ucinne.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od covex.

Pocení skel při spaní. 31. říj 2019 19:05 #195077

Díky všem. Jde mi hlavně o topení na jaře a na podzim. Pořídím ofuky, silicagel mám, a možná zkusím malý větráček, který bude v noci honit vzduch v kabině. Šíbr je poslední možnost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 01. úno 2021 16:09 #200946

Zdravím, mám t5 multivan a spím v autě i v zimě když jezdím bězkovat. Bohužel při velkých mrazech se mi kompletně pro očí celý strop. Už jsem dvakrát měnil střešní klima panel. Jaké je nejvhodnější odvětrávání ve velké zimě? Moc díky!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 01. úno 2021 17:27 #200947

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Způsoby větrání popsány výše. Nic jiného nepomáhá, kromě kvalitní tepelné izolace. Původní dotaz byl ohledně pocení oken, tam lze nainstalovat např. desky Mirelonu alespoň 10mm tlusté a dost natěsno, aby za ně vlhký vzduch nemohl. Do stropu Multivanu asi už nic nepřidáš. Kup Transportera bez stropní klimy, vejdou se tam 2,5 cm izolace.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 02. úno 2021 08:39 #200958

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 728
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Dejfrs A to se ti to poti na strope i kdyz mas pusteneho bufika??
Ja mam udelanou u T4 jeste dodatecnou cirkulaci vzduchu. Vzadu u vyparniku mam vykony ventilator do PC ktery
to dokaze honit pri minimalni spotrebe.
Vyuzivam to tedy hlavne v lete kdyz je vedro aby to cirkulovalo. v zime je to take OK jen tahne zima no.
Na oknech mam karimatky z decatlonu stou odrazovou vtstvou a cim lepe a tesne na okne je, tim mene je okno zapoceny.
Chci si to narezat jeste jednou a mit to uplne tesne.
Ja susil v aute i veci v zime a auto neby nejak prehnane zapoceny jen musi jet to topeni a priotevrene okna no.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 02. úno 2021 12:28 #200961

Dejfrs napsal: Zdravím, mám t5 multivan a spím v autě i v zimě když jezdím bězkovat. Bohužel při velkých mrazech se mi kompletně pro očí celý strop. Už jsem dvakrát měnil střešní klima panel. Jaké je nejvhodnější odvětrávání ve velké zimě? Moc díky!!!

Vsetko sa odvíja od rosneho bodu,jednoducho povedané,cim viac vlhkosti vzduch obsahuje,tým potrebuješ vyššiu teplotu vzduchu aby tu vlhkosť vzduch absorbovať. Pri mínusových teplotach vzduch uz vlhkosť neobsahuje,pretoze zamrzne vo forme námrazy . Z toho sa odvíja aj taktika boja proti vlhkosti v interieri. Kúriť,vetrať. Barborina spomenul,ze samotne ľudské.telo vypití az 1l tekutiny v noci, ano je to tak,okrem toho,ze vlhkosť je nepriateľom interiéru, je aj jej hodnota nad cca 60% relatívnej vlhkosti aj diskomfortné. Minulu zimu som prakticky prezimoval v aute(vrátane spania) Na oknách 2cm Mirelon,počas noci pootvorené okno na cca 1cm pod veternym štítom. Aj tak ráno bola rosa na prednom okne(lebo zvyčajne bol len zaves) takze vzdy pri naštartovaní motora(pri teplotách okolo 0⁰C) klíma na vnútorný okruh a kurenie s budíkom naplno,tým sa odstránila naakumulovana voda v textílii. V prípade mínusových teplôt, klíma a vonkajší okruh a otvoriť zadne ventilacky, kurenie naplno. Dôležité pri bufikoch je aj jeho umiestnenie. Ja ho mam vzadu za zadnym blatnikom (tu je nasávanie vzduchu) a vyduch teplého vzduchu je za sedadlom vodica. Tym mi teply vzduch ohrieva sedadlo,nohy,stúpa nahor k prednemu oknu,čiastočne sa ochladzuje a prudi smerom dozadu k zadnym dverám, kde sa znovu nasaje do kurenia a proces sa opakuje. V lete tým zasa prevetravam interiér. Rozloženie teplôt je rovnomernejsie a pobyt komfortnejší.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 10. úno 2021 06:49 #201065

To topení mám pod sedačku spolujezdce. Sací strana je ve předu a fouká dozadu. Pořídil jsem i trubku kterou si na noc dám tak že mi to fouká kam potřebuji. Je mi jasný že originál california, multivan (foukajici horký vzduch že stropu) se strop asi logicky nezapoti ale okna musi být bez větrání stejně orosená. Je tam nějak speciálně (california) řešené větrání? Jinak moc díky všem za rady a začnu pořádně větrat. Dejf

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 10. úno 2021 18:36 #201080

Myslím si, že se pleteš příteli.
Ještě jsem neviděl Van, kde by topení bylo vedeno stropem nebo stropnicí. To odporuje fyzice a samozřejmě i zdravému rozumu. Teplý vzduch v běžných podmínkách stoupá vždy nahoru a studený dolů. Proto větrání ve stropnici je pro klimatizaci a výdechy v podlaze zase pro topení. Takto to mají i obytné auta, integrál, polo, alkovna..., ti mají i vyhřívání komplet podlahu, třeba jak máš doma. Nahoře "topí" tak maximálně kondenzátor s absorpční ledničky ...
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 06:27 #201087

To je pravda, ale originál nezávislé topení fouká z vydechů ventilace auta a i california to má pro lidi vzadu ve stropě, nebo je to jinak? Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 09:17 #201091

V dodavce mne tohle trapi taky, ale v lodi se mi povedlo (vicemene nahodou) vlhkost vzduchu pri spani vyresit dost elegantne.

Celej trik je v tom, ze voda se nejvic srazi na nejstudenejsim povrchu, coz jsou normalne okna, nebo neizolovany plechy. Na lodi se mi povedlo, ze nejstudenejsi plocha je sikma plachta, ktera mi zakrejva vstup do kajuty a zaroven se svazuje dozadu k jimce u motoru. Od ty doby mi voda kondenzuje na plachte a stejka po jeji spodni strane do jimky odkud odtece ven. De-facto prirozena susicka vzduchu... a to ta lod nema vubec zadny topeni.

Napada mne, ze takova "rizena kondenzace" by vlastne mohla fungovat i v aute, misto vetrani bych mohl v otevrenym okynku nebo jinde v aute mit treba hlinikovej plech chlazenej vnejsim vzduchem se sberem a odvodem vody ven. Asi by to nefungovalo pri hlubokych mrazech, ale ke snizeni vlhkosti v kabine pri normalnim pocasi by to mohlo pomoct.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 13:32 #201100

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Tak klimatizace v budovach se normalne pouziva presne k tomuto ucelu - ma vymenik o teplote malinko mensi nez okoli, na vymeniku to kondenzuje a pak se odvadi kondenzat ven. Jen klimatizace v Tcku tohle asi neumi a urcite ne behem spanku a bez kompresoru ze :).
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.201 sekund

Login