Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Pocení skel při spaní.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 14:11 #201102

To je mi jasny, ale v tom je prave ten trik - ze to funguje i bez kompresoru, bez cerpadla, bez klimy, bez elektriky, staci zaridit, aby ta nejstudenejsi vec v interieru mela odvod vody ven.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 22:35 #201112

@Barborina Ahoj, nemáš celkom pravdu,napr. U mňa mam dva vyduchy pod strechou(za vodicom) a da sa namixovat ohrievaný vzduch aj s klimovanym a prepinacom určujeme rozdelenie,kam ma fúkať (hore/dolu)
@Viky_CZ dobrý nápad,ale nieje jednoduchšie otvoriť zadnu vyklapacku? Vetra sa a zároveň skondezovana voda steka po skle von.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 11. úno 2021 23:59 #201113

No... ja vyklapecku nemam, krome toho, ja nechci pruvan ani zimu, chci jenom dostat pryc co nejvic vody. Samozrejme, nejakej vzduch mi tohle taky ochladi, ale podle mych zkusenosti z lodi to pocitove zadnou zimu nezpusobuje.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 13. úno 2021 13:49 #201130

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Ne že by to pomohlo vlhosti, ale ...
T5 Multivan má vpředu klasické topení a pak druhé zadní. To zadní nasává vzduch z kufru (po pravé straně) a výdechy má ve stropě a také u podlahy u zadní bočnice (pravá strana).
Obě topení mají i klimatizační výměník.
Jak se tu psalo, fyzika je fyzika a tak v létě fouká studený vzduch z horních výdechů (zadní topení míněno ty stropní) a v zimě zase více z toho dolního.
Originál zástavba bufíku je někde pod spolujezdcem a sání s výdechem v té nástupní části podlahy nebo ve sloupku. Nevím jak přesně. Netuším zda to umí nasávat vzduch z venku.

Jak tu bylo správně zmíněno jde o rosný bod. Vzduchu je v autě málo a rychle stoupá vlhkost a zároveň jsou skla, plechy atd studené, takže se tam sráží voda (mají nižší teplotu než je aktuální rosný bod).

Pokud má bufík sání z venku, může to dost pomoct. Jak bylo poznamenáno, studený vzduch z venku mívá nižší relativní vlhkost a navíc se zahřátím jeho relativní ještě sníží.

U satveb se to dá řešit rekuperační jednotkou, ale do obytné vestavby se asi vhodné nedělají ...
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 13. úno 2021 19:51 #201133

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
Trochu odbočím: Fyzika je sice fyzika (ano ,teplo stoupá, chladný vzduch klesá),ale kam chodíte na ty mýty,že ze stropu jde jen studený vzduch a zespodu jen teplý?? Jak si to nastavím,tak to fouká. Stejně jako vpředu šofér+spolujezdec.Nic víc,nic míň.
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od dusanhaya.

Pocení skel při spaní. 14. úno 2021 08:24 #201136

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 730
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
A nezkusil nekdo otevrit si vysousec na takovou noc? Nebo hnat vzduch pres pres neco chladneho aby se na tom vysrazel studeny vzduch. Ja to muzu honit pres zadni vyparnik mam tam pridany ventilator z PC ale asi nebude dost studeny popripade zamrzne. Nejpepsi bude asi kombinace vseho. Utesnit karimatkama okna, vysousec, vetrani,
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 14. úno 2021 17:57 #201140

Dal som aj silikagel cca 1kg,zo začiatku to funguje,ale ked to nasaje vlhkosť,treba to niekde vysušiť, mam aj boxy,ktoré je potrebné po pripojení do siete vysušiť,ale trvá to dlho,je treba 220V. Všetko je to strata casu a peňazí. Jednoducho treba prispôsobiť činnosť a opatrenia aktuálnemu stavu počasia a situacii na palube. Ostatné už bolo napísané. Bez bufika spať v zime a v prechodnom období vždy prináša problémy s vlhkosťou a jej kondenzacie na vnútorných plochách.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 14. úno 2021 19:32 #201144

Jasné Dušane, samozřejmě může být, nicméně se primárně bavíme o spaní v autě.
Bufa asi nikdo nemontujeme do stropu auta a jeho výdechy k výdechům výparníku od klimatizace.
Pokud se vrátíme k původní otázce, asi nic víc než co napsal oltciťák v posledním příspěvku nejde napsat....
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 24. led 2023 23:09 #208283

  • kmotaK
  • Avatar uživatele kmotaK
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Caravelle T5 long
  • Příspěvky: 39
  • Obdržená poděkování 1
Načetl jsem se zájmem až se a řeším totéž,pocení skel při spaní a to i přes izolace na sklech a větrání(pootevřená okna vpředu+ofuky a vzadu nedovrene dveře-to prodloužení zámku) bufik má v základu nasávání na schodu spolujezdce a výdechy v B sloupku za spolujezdcem. Bufika jsem si instaloval sám a použil řešení nasávání jako origo tj přes vnitřní schod z boku a výdechy pod sedačkou spolujezdce,přemýšlím zda by nepomohlo udělat prodloužení výdechu a napojit ho na stávající rozvod topení jak zadní tak přední(mám ale climatronic a možná bude problém s klapkami ve vedení...) Jen nápad, když by někdo nahodil názor budu rád. dik
T5 Caravelle Long dvoukřídlá,2.5 96kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 25. led 2023 07:32 #208285

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2010
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 202
Poceni oken (a plechu) je fyzika - pokud proste venku je chladnejc nez vevnitr, a jeste mas vevnitr vzduch vic nasyceny vodni parou, tak se to bude na chladnych sklech srazet. Prodlouzeni vydechu unitr auta nic nevyresil, musis snizovat obsah vodni pary ve vzduchu v aute, tzn. nasavat vzduch z venku, i tak ale tim ze no budes ohrivat bude dochazet ke kondenzaci na chladnejsich poversich. Climatronic ma nucene vetrani - vrtulka na stropnim ovladani - ktere prave vymenuje vzduch zvenku. Zadne zazracne reseni na to ale neni proste pri urcitych podminkach venku/venvnitr se to potit bude vzdycky.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 30. led 2023 08:04 #208313

  • Me2d
  • Avatar uživatele Me2d
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • člověk musí bejt nějak švihlej
  • Příspěvky: 258
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 19
Nejsem úplně zdatnej, ale není ta díra ve schodu pro unik podtlaku při zavírání soupaček? sání bufíka by mělo být z venku, měl by sát čerstvý vzduch, tím zvyšuješ vlhkost ve voze. A to je problém rádoby zateplených plechů, pod nimi vzniká ten kondenzát taky a pak to hnije zevnitř. Muselo by být naprosto vzduchotěsně přilepeno po celé ploše.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Pocení skel při spaní. 02. úno 2023 00:13 #208322

Ta díra ve schodu je pro nasávání vzduchu druhého výměníku tepla - topení za spolujezdcem . Na přetlak v kabině jsou kapsy v zadní části vozu , prostor mezi světlem a podběhem . A origo má nasávání bufík z interiéru , konkrétně za řidičem , cca 10cm nad podlahou , pak to vede skrz práh ven do bufa , tam se ohřeje a výdechem v podlaze za řidičem zpět do auta . Je to hlavně kvůli efektivitě , ono ohřívat vzduch z venku , co má třeba -10°C by bylo nic moc . Jako vnitřní cirkulace topení.
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.213 sekund

Login