Já osobně bych do trakční Varty nikdy nešel, nevím proč, ale jsou na ně neuznané reklamace.. Nechci nic takového. Proto jsem kupoval Exide trakční gel. Nepíši to jako reklamu, ale pouze z praxe. Vím možná se jedná o výběr kusu, ale před mnoha lety jsem byl kupovat baterku s pánem, který se tím celý život živil a dost mě překvapilo, jaká kvalita se tu běžně prodávala za první jakost. Od něho vybraná baterie sloužila v autě 9 let a ještě když jsem auto prodával, fungovala naprosto v pohodě. V zimě jsem používal dálkově spínané Webasto...
toto fórum si důkladně stačí přečíst a je tam naprosto vše co použít a to včetně soláru. Dle mého názoru pro nabíjení 2x Mc je 160W málo, asi by to chtělo koukat po 200w. Auto stojí občas ve stínu a solár nejde na plno. Alternátor v autě to potom také nemusí zvládnout nabít. V průměru na 1 nastartování je nutné ujet 20km. Bez externího připojení to moc smysl také nedává, protože, co čert nechce bude pár dní horší počasí a baterka se vybije. Lze to udělat tak jak to mám třeba já. Nikde není nic vidět. Nejsem autoelektrikář a tak jsem si toho musel dost přečíst a prostě si to na papír namalovat, jak to celé zapojit. Zvládne to i šikovný kutil, jen je nutné přemýšlet a kabely kupovat silnější a na každý dát ještě alespoň jednu izolaci, případně je dávat do husích krků z gumy. Jde o to, aby auto potom někde nevyhořelo. I ten solár dává velké proudy.
Snad to někomu pomůže.
Je tu sice hodně stránek, ale většina čtení je k tématu a dobrá. Mě to opravdu pomohlo.