Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Elektřina v úpravě pro camp

Elektřina v úpravě pro camp 14. úno 2021 11:22 #201138

Já osobně bych do trakční Varty nikdy nešel, nevím proč, ale jsou na ně neuznané reklamace.. Nechci nic takového. Proto jsem kupoval Exide trakční gel. Nepíši to jako reklamu, ale pouze z praxe. Vím možná se jedná o výběr kusu, ale před mnoha lety jsem byl kupovat baterku s pánem, který se tím celý život živil a dost mě překvapilo, jaká kvalita se tu běžně prodávala za první jakost. Od něho vybraná baterie sloužila v autě 9 let a ještě když jsem auto prodával, fungovala naprosto v pohodě. V zimě jsem používal dálkově spínané Webasto...
toto fórum si důkladně stačí přečíst a je tam naprosto vše co použít a to včetně soláru. Dle mého názoru pro nabíjení 2x Mc je 160W málo, asi by to chtělo koukat po 200w. Auto stojí občas ve stínu a solár nejde na plno. Alternátor v autě to potom také nemusí zvládnout nabít. V průměru na 1 nastartování je nutné ujet 20km. Bez externího připojení to moc smysl také nedává, protože, co čert nechce bude pár dní horší počasí a baterka se vybije. Lze to udělat tak jak to mám třeba já. Nikde není nic vidět. Nejsem autoelektrikář a tak jsem si toho musel dost přečíst a prostě si to na papír namalovat, jak to celé zapojit. Zvládne to i šikovný kutil, jen je nutné přemýšlet a kabely kupovat silnější a na každý dát ještě alespoň jednu izolaci, případně je dávat do husích krků z gumy. Jde o to, aby auto potom někde nevyhořelo. I ten solár dává velké proudy.
Snad to někomu pomůže.
Je tu sice hodně stránek, ale většina čtení je k tématu a dobrá. Mě to opravdu pomohlo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od matyPce.

Elektřina v úpravě pro camp 15. úno 2021 16:43 #201152

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj,
já jsem si pořídil solár ( všechny komponenty ) od Neosolar.cz z Jihlavy. Myslím že mi celkem dobře poradili co se týká spotřeby. Napájím hlavně
kompresorovou chladničku (32W). Baterii mám kromě soláru napájenou i přes Cyrix relé z alternátoru. A ještě nikdy jsem nebyl bez proudu. Zkus se informovat u nich, za radu nic nechtějí.
Orientační výkon soláru v určitém ročním období najdeš u nich eshop.neosolar.cz/175wp-sestava-victron-energy-caravan .

Jirka M
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mařík.

Elektřina v úpravě pro camp 15. úno 2021 18:09 #201156

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Mno, to chce opravdu trochu "domyslet" elektricky - k solaru potrebujes regulator (to je nejvetsi veda), DC kabelaz, konektory, pojistky, prepinaci rele, druhou baterku, dodelat kabelaz, pridat stridac na 230V (no tyhle dva spotrebice sice nic moc nepotrebuji ale az zjistite ze je nemuzete nabijet vsechny naraz, kvuli nedostatku zasuvek...) V jiznich zemich velmi zahy zjistite ze vam chybi lednice... no a pak potrebujete nekoho kdo to pozapojuje tak, aby vam tam neprselo skrz diru po kabelech, neuletel panel za jizdy a nevyhoreli jste behem spani...
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Elektřina v úpravě pro camp 15. úno 2021 19:43 #201159

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj,
proto tam byl ten odkaz. Je v něm odhadem co z daného soláru můžu ve kterém období očekávat, všechny komponenty, zapojení. Myslím, že pro laika dobrá kuchařka.
Navíc s možností se poradit s někým kdo to dělá. A DC kabeláž byl asi nic ve zlém překlep.

Jirka M
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Elektřina v úpravě pro camp 15. úno 2021 21:09 #201163

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
DC kabelaz neni preklep, fotovoltaika dava stejnosmerny (nestridavy) proud o velkych hodnotach, takze kabely k nim musi byt spravne dimenzovane, nicmene na tech 150W to zase neni tolik. Treba takovy menic 12V na 230V 1kW je ale uz 83A a to proste dratkem 0.5mm2 nejde tahat.

EDIT: Jinak jsem samozrejme reagoval na dotaz ohledne toho ze staci panel a baterka a je v aute elektrika ze solaru., nikoli ze by z neosolaru dodavali neco spatne.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od covex.

Elektřina v úpravě pro camp 15. úno 2021 21:21 #201165

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
To skutečně neměla být kritika, samozdřejmě, že kabely se dimenzují a jistí podle proudu, ale je jedno jestli střídavý nebo stejnosměrný. Do úvahy se musí vzít, že při
DC rozvodech jsou větší ztráty. O tom ale diskuze nebyla. Snažil jsem se jen nasměrovat k někomu kdo umí poradit ( Neosolar). Sám se jako elektrikář živím a to už hodně dlouho.
Viděl jsem už v DC rozvodech nahrazovat pojistky jističi, které jsou určeny pro střídavé soustavy. Opravdu jsem nechtěl poučovat, jen, že laici občas udělají chybu byť v dobré víře.
Souhlasím s názorem, že je lepší se dvakrát zeptat než auto nechat vyhořet.
J. Mařík
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mařík.

Elektřina v úpravě pro camp 22. úno 2021 16:27 #201251

Zdravím, jsem tu nově, takže se omlouvám pokud to píšu kam nemám :) Jsem nově šťastným majitelem T6 a dveře mám komplet v elektrice (i když to nebylo mé zadání). Mám tam i II. baterii s oddělovacím relé kvůli horkovzduchu. Mé dotazy zní:
- dá se elektrika někde vypnout a zavírat je manuálně
- jedou dvěře s té II baterky, nebo je pouze na topení
- za jak dlouho cca při kempování sežere příkon dvěří tu II baterku

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Elektřina v úpravě pro camp 22. úno 2021 17:15 #201253

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
S kempovanim to moc nesouvis, pokud se v T6 nic nezmenilo, tak elektricke dvere se daly vypnout tlacitkem na palubce pod ovladanim dveri, ovsem pak se stejne musi navijet lanko tazenim rukou, takze je to stejne pomale jako elektrikou. Jedina vyhoda je ze to nepipa a pripadne dvere muzes nechat dvere na pul cesty.

Posuv dveri je napajen z druhe baterie.

Pokud budes pri kempovani porad dokola zavirat a otvirat dvere tak to asi nevydrzi, ale 2-3denni kempovani to vydrzi pri normalnim pouzivani i s topenim...
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Poděkovali: Houbitch

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.195 sekund

Login